اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته ارتودنسی در آلمان

تحصیل در رشته ارتودنسی در آلمان به گونه ای است که فرد می تواند پس از دوره تحصیلی خود در بهترین کلینیک های دندانپزشکی جهان مشغول کار شود. دانشگاه های بسیار معتبری در آلمان وجود دارند که به فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی این فرصت را می دهند که در دوره تخصص خود، در رشته ارتودنسی مشغول به تحصیل شده و شرایط علمی بسیار مناسبی را در این زمینه برای خود به ارمغان آورند. علاوه بر این که سطح علمی دانشگاه های آلمان بسیار مناسب است، می توان گفت که هزینه های کم تحصیل در این کشور نیز کمک بسیار زیادی به دانشجویان می کند تا بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری در این کشور ادامه تحصیل دهند.

رشته ارتودنسی به عنوان یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی از جمله رشته های موثر در علوم پزشکی است و امروزه با توجه به اهمیت زیبایی دهان و دندان، جدا از کاربرد درمانی خود، یک کاربرد جانبی نیز پیدا کرده است و متقاضیان بیشتری به دنبال آن هستند تا بتوانند در این حوزه به دندان های خود ترتیب و نظم ببخشند. در حال حاضر که آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است، می توان گفت که تحصیل در این کشور نیز اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است و به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور می پردازند.

  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت پذیرش در رشته ارتودنسی از دانشگاه های آلمان دارند؟
  • بهترین دانشگاه های آلمان در رشته ارتودنسی کدامند؟
  • هزینه های مربوط به تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان فارغ التحصیل خارجی در این کشور به کار مشغول شد؟

 

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در آلمان

افرادی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند باید در نظر داشته باشند که آموختن زبان آلمانی به آن ها این فرصت را خواهد داد که بتوانند به سرعت پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنند و احتمال دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای آن ها افزایش پیدا می کند. در آلمان محدودیت های چندانی برای انتخاب دانشگاه های معتبر در رشته ارتودنسی وجود ندارد و دانشگاه های بسیاری با رتبه های عالی در دسترس هستند. برخی از مهم ترین این دانشگاه ها عبارتند از:

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه پزشکی برلین 12 57
دانشگاه مونیخ 16 70
دانشگاه اولم 19 77
مدرسه پزشکی هانوفر 28 100
دانشگاه مانستر 34 125
دانشگاه هایدلبرگ 37 129
دانشگاه RWTH آخن 38 131

تحصیل دوره ارتودنسی در آلمان پس از تحصیل دندانپزشکی در آلمان یا معادلسازی مدرک تحصیلی در این کشور ممکن می شود. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا می توانند 3 تا 4 سال در دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند و مدرک تحصیلی خود در این رشته را به دست آورند. دانشگاه های آلمان تنها پذیرای افرادی خواهند بود که در رشته دندانپزشکی فعالیت حرفه ای داشته باشند. در حقیقت می توان گفت که تجربه کاری از جمله مهم ترین شاخص های ورود به رشته ارتودنسی در این کشور است.

 

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در آلمان

برای افرادی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این مسئله قطعی است که هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. باید در نظر داشت که تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان می تواند هزینه های سنگینی را به همراه داشته باشد اما اکثر دانشجوهای خارجی در این کشور دانشگاه های دولتی را انتخاب می کنند.

تحصیل ارتودنسی در آلمان می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین روش های ورود به این حرفه باشد اما چالش هایی در زمینه مسئله مالی می تواند پیش روی علاقمندان به تحصیل در آلمان قرار داشته باشند و آن تامین تمکن مالی در ابتدای هر سال تحصیلی است. دانشجویان برای این که بتوانند هزینه های زندگی خود در آلمان را تامین کنند، به راحتی می توانند در طول دوره تحصیل خود مطابق با قوانین این کشور به کار مشغول شوند.

در تصویر زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با هزینه های تحصیل رشته ارتودنسی در یک سال تحصیلی در این کشور به دست آورد.

 

شرایط کار یک ارتودنتیست در آلمان

آلمان یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای کار است و به همین دلیل بسیاری از افراد تلاش می کنند تا پس از تحصیلات دانشگاهی، خود را به این کشور برسانند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که یکی از بهترین راه های رسیدن به کار در آلمان، تحصیل در این کشور است. فرایند رسیدن کار برای فارغ التحصیلان در این کشور به این صورت است که پس از دریافت مدرک تحصیلی به دانشجویان یک فرصت زمانی 6 ماهه اعطا می شود تا بتوانند اقامت خود در این کشور را به دست آورند. یک ارتودنتیست در این کشور به طور متوسط 11000€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و از این طریق می تواند یک زندگی آرمانی در این کشور داشته باشد.

شرایط کلی زندگی در آلمان بسیار استاندارد است و به همین دلیل می توان توصیه کرد تا این کشور را به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های خود برای زندگی در نظر گرفت. در صورتی که شما نیز به دنبال آموزش زبان آلمانی هستید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top