اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته جراحی پلاستیک در اسپانیا

تحصیل در رشته جراحی پلاستیک در اسپانیا را می توان به عنوان یک برگ برنده در رزومه بسیاری از افراد در نظر داشت. محدودیت های زیادی برای ورود به اسپانیا به عنوان دانشجوی خارجی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود ندارد و به همین دلیل می توان این کشور را به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد تحصیل برای بسیاری از افراد دانست. هزینه های تحصیل و زندگی در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است و کم تر کسی در این کشور با فشارهای شدید اقتصادی روبرو می شود. کیفیت آموزش در برخی از دانشگاه های این کشور در رشته جراحی پلاستیک در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و به همین دلیل می توان اسپانیا را به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل معرفی کرد.

رشته جراحی پلاستیک در طول سال های اخیر اهمیتی دو چندان پیدا کرده است و دانشجویان این رشته روز به روز افزایش پیدا می کنند. امروزه بسیاری از افراد برای به دست آوردن ظاهری زیباتر روی به جراحی پلاستیک می آورند در حالی که در گذشته تنها عمل های جراحی ترمیمی از این طریق رخ می داده. امروزه متخصصان جراحی پلاستیک درآمدهای بسیار زیادی را نیز به دست می آورند و همین مسئله بر اهمیت تحصیل در این رشته افزوده است. به دلیل توجه بسیاری که به این رشته وجود دارد، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسپانیا پرداخته اند.

 

  • شرایط ورود به رشته جراحی پلاستیک در اسپانیا چیست؟

 

  • هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در این کشور چقدر است؟

 

  • مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته جراحی پلاستیک در این کشور کدامند؟

 

  • آیا می توان پس از تحصیل در اسپانیا، برای کار در این کشور اقامت دریافت کرد؟

 

فرایند تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسپانیا

 

اولین قدم برای ورود به اسپانیا به عنوان دانشجوی خارجی برای همه افراد، فراگیری زبان اسپانیایی است. اگرچه امکان تحصیل در برخی از دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی نیز وجود دارد، اما باید در نظر داشت که در حال حاضر، رشته جراحی پلاستیک بیشتر به زبان اسپانیایی در این کشور ارائه می شود و تسلط به این زبان می تواند یک گام مثبت روبه جلو برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور باشد.

دانشجویانی که دوره تحصیلی خود در مقطع پزشکی را به پایان رسانده باشند، می توانند قدم های بعدی برای ورود به رشته جراحی پلاستیک را پشت سر بگذارند. از آن جا که تمامی دانشگاه های خارجی در اسپانیا مورد تایید نیست و امکان گذراندن دوره معادلسازی مدرک پزشکی برای همگان وجود ندارد، باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل پزشکی در اسپانیا بهترین راه برای کاهش مسیر رسیدن به این رشته است.

برای تحصیل در رشته جراحی پلاستیک، 10 دانشگاه در اسپانیا وجود دارد که دانشجویان با توجه به روزمه تحصیلی خود می توانند هر یک از آن ها را انتخاب کنند. برخی از مهم ترین دانشگاه های با رتبه برتر جهانی اسپانیا در رشته جراحی پلاستیک عبارتند از:

 


 

 

هزینه تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسپانیا

 

از جمله مهم ترین امتیازاتی که تحصیل رشته جراحی پلاستیک در اسپانیا به همراه دارد، هزینه های معقولانه و مقرون به صرفه ای است که دانشگاه های این کشور برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند. افرادی که در اسپانیا زندگی می کنند، در صورتی که خارج از مادرید یا بارسلونا باشند، هزینه های زندگی بسیار اندکی را خواهند داشت. هزینه زندگی در این دو شهر، به مانند بسیاری از شهرهای مطرح اروپایی، در حدود 1000€ (یورو) در ماه است و در سایر شهرهای اسپانیا، ممکن است با 400€ (یورو) نیز بتوان زندگی ایده آلی داشت.

برای پرداخت شهریه دانشگاهی نیز دانشجویان در این کشور می توانند بودجه ای در حدود 2400€ تا 5900€ (یورو) در سال را در نظر داشته باشند. در اسپانیا دسترسی به بورسیه های تحصیلی محدود است اما دانشجویان می توانند در این کشور به کار ضمن تحصیل مشغول شده و از این طریق عمده هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

شرایط کار یک جراح پلاستیک در اسپانیا

 

برای افرادی که دوره تحصیلی خود را در اسپانیا پشت سر گذاشته اند، رسیدن به کار پس از تحصیل کار چندان دشواری نیست. دانشجویان می توانند به راحتی وارد بازار کار حرفه در حوزه جراحی پلاستیک در این کشور شده و از درآمد بالایی نیز بهره ببرند. در حالی که بسیاری از مشاغل در این کشور درآمدی کمتر از 3000€ (یورو) در ماه را در اختیار دارند، یک جراح پلاستیک در این کشور می تواند ماهیانه 11300€ (یورو) حقوق دریافت کند و زندگی بسیار با کیفیتی را برای خود ایجاد کند.

باید به این نکته اشاره کرد که تحصیل در اسپانیا در حال حاضر یکی از معدود روش های مهاجرتی در دسترس برای ایرانیان است اما با سرمایه گذاری در این کشور نیز می توان به اسپانیا راه یافت. در صورتی که به دنبال مناسب ترین مسیر برای آموزش زبان اسپانیایی هستید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در ارتباط باشید.




Scroll to Top