اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته همه گیرشناسی در ترکیه

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی در ترکیه استانبول، آنکارا، ازمیر و بورسا محسوب می شوند که مورد توجه قرار میگیرند. ترکیه کشور مناسبی برای دانشجویانی است که نمی توانند بین جذابیت اروپایی و جذابیت آسیایی یکی را انتخاب کنند. ترکیه به عنوان یک کشور اروپایی و آسیایی، به معنای واقعی کلمه مقصدی بسیار خوب برای تحصیل است. به این ترتیب جای تعجب ندارد که دانشجویان خارجی تصمیم به تحصیل در ترکیه می گیرند. ترکیه دارای دانشگاه هایی است که در رنکینگ های بین المللی رتبه کسب کرده اند و هزینه های کلی تحصیل و زندگی در آن مقرون به صرفه است.

موسسه آموزش زبان ترکی اصفهان

یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه این است که دانشجویان بین المللی می توانند پس از اخذ مجوز اقامت دانشجویی در این کشور به صورت قانونی کار کنند. البته باید خاطر نشان ساخت که دانشجویان بین المللی که در دوره های کارشناسی یا کاردانی دو ساله ثبت نام می کنند، بعد از پایان سال اول تحصیل خود می توانند در این کشور شروع به کار نمایند. کارشناسان موسسه سخن سرایان در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در ترکیه تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

 

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در ترکیه کدامند؟

 

  • هزینه تحصیل دانشجویان رشته همه گیرشناسی در ترکیه چه رقمی است؟

 

  • هزینه زندگی دانشجویان رشته همه گیرشناسی در ترکیه چه رقمی است؟

 

  • وضعیت حقوق متخصصان همه گیرشناسی در ترکیه چگونه است؟

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در ترکیه

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی در ترکیه را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاه محل استقرار رتبه در ترکیه رتبه در قاره آسیا رتبه در جهان
دانشگاه استانبول استانبول 1 42 272
دانشگاه حاجت تپه آنکارا 2 47 298
دانشگاه آنکارا آنکارا 3 84 459
دانشگاه باشکنت آنکارا 4 108 526
دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر 5 130 579
دانشگاه اولوداغ بورسا 6 137 598
دانشگاه اژه ازمیر 7 146 623
دانشگاه آکدنیز آنتالیا 8 155 643
دانشگاه مرمره استانبول 9 171 685
دانشگاه عثمان قاضی اسکی شهیر اسکی شهیر 10 173 694

 

هزینه تحصیل دانشجویان رشته همه گیرشناسی در ترکیه

در مقایسه با دانشگاه های مشابه در اروپا یا آمریکا، دانشگاه های دولتی در ترکیه بسیار مقرون به صرفه هستند. معمولا دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی این کشور بین 100€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. البته رشته هایی مانند پزشکی یا مهندسی می توانند هزینه های بیش تری داشته باشند. همان طور که قابل پیش بینی است دانشگاه های خصوصی ترکیه گران تر از دانشگاه های دولتی آن هستند. البته در این دانشگاه ها نیز می توان دوره های تحصیلی با شهریه معقولانه پیدا کرد اما برنامه هایی نیز وجود دارد که هزینه آن ها بیش از 20000€ (یورو) در سال می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه های خصوصی در این کشور می توانند تصمیم بگیرند که برای دانشجویان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا شهریه کم تری را ارائه دهند.

 

هزینه زندگی دانشجویان رشته همه گیرشناسی در ترکیه

دانشجویان بین المللی می توانند با بودجه ای معادل 400€-650€ (یورو) در ماه در ترکیه زندگی کنند. البته این رقم بسته به سبک زندگی و عادت های خرج کردن دانشجویان می تواند افزایش یا کاهش یابد. باید خاطر نشان ساخت که در مقایسه با سایر مقصاد تحصیل در جهان، رقم فوق بسیار مقرون به صرفه تر است.

در حین تحصیل در ترکیه، دانشجویان می توانند از بین انواع محل اقامت انتخاب انجام دهند. برخی از این گزینه ها مقرون به صرفه تر هستند و برخی دیگر راحت تر. محبوب ترین گزینه های محل اقامت برای دانشجویان در ترکیه عبارتند از:

  • خوابگاه های دانشگاهی: هزینه ها بسته به دانشگاه و امکانات متفاوت هستند.

 

  • خوابگاه های دولتی: 24€-38€ (یورو) در ماه

 

  • خوابگاه های خصوصی: دارای امکانات بسیار بهتر و اما هزینه های بالاتر هستند.

 

  • اجاره آپارتمان: 68€-283€ (یورو) در ماه بسته به مکان و اندازه آپارتمان

 

باید خاطر نشان ساخت که در صورتی که دانشجویی اجاره آپارتمان را انتخاب نماید باید هزینه های رفاهی ماهانه را نیز در نظر داشته باشد که 50€-75€ (یورو) به هزینه های زندگی ماهانه وی اضافه خواهد کرد.

 

حقوق متخصصان رشته همه گیرشناسی در ترکیه

شخصی که به عنوان متخصص همه گیرشناسی در ترکیه کار می کند معمولاً حدود 13300TRY (لیره ترک) در ماه حقوق می گیرد. حقوق اپیدمولوژیست ها در این کشور بین 7170TRY (کم ترین) تا 20100TRY (بیش ترین) (لیره ترک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان همه گیرشناسی در ترکیه را نشان می دهد:

 

 

مطابق نمودار فوق، حقوق اپیدمولوژیست ها در ترکیه از 86100TRY (لیره ترک) در سال (حداقل حقوق) تا 241000TRY (لیره ترک) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر تغییر میانگین حقوق اپیدمولوژیست ها بر اساس تجربه در ترکیه را نشان می دهد:

 

 

مطابق نمودار بالا، به عنوان مثال، یک اپیدمولوژیست با کم تر از دو سال تجربه در ترکیه تقریبا 100000TRY (لیره ترک) در سال درآمد دارد، در صورتی که اپیدمولوژیستی با دو تا پنج سال تجربه در حدود 126000TRY (لیره ترک) در سال درآمد کسب می کند، یعنی 26% بیش تر.

نمودار زیر نیز تغییر میانگین حقوق اپیدمولوژیست ها بر اساس جنسیت در ترکیه را نمایش می دهد:

 

 

مطابق این نمودار، اپیدمولوژیست های مرد در ترکیه بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در ترکیه هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در  زمینه آموزش زبان ترکی از کارشناسان مجرب ما در موسسه سخن سرایان مشورت بگیرید.




Scroll to Top