اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته رادیولوژی در هلند

♦ آموزشگاه زبان هلندی اصفهان ♦

رشته رادیولوژی در هلند علاقمندان زیادی دارد؛ چرا که هلند یکی از بهترین کشورها برای تحصیل علاقه مندان محسوب می شود. سه شهر بزرگ هلند در اینجا واقع شده اند: آمستردام، روتردام و لاهه (دن هاگ)؛ در اروپا، هلند، خصوصا در شهرهای مذکور، برای پذیرش سیستم لیسانس/کارشناسی ارشد و ارائه برنامه های مدرک به زبان انگلیسی خیلی زودتر از بقیه کشورها شروع به ارائه برنامه تحصیلی کرد.

این منجر به یکی از بزرگترین انتخاب رشته ها، خصوصا انتخاب رشته هایی مثل پزشکی، رادیولوژی، پرستاری و دندانپزشکی، در این قاره شده است، شما می توانید بین تعداد زیادی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود 70 موسسه آموزش عالی یکی را انتخاب کنید. در سال 2022 شما همچنین می توانید انتظار جامعه بزرگی از دانشجویان بین المللی را داشته باشید: بیش از 112000 دانشجو از سراسر جهان. در سال تحصیلی جاری حدود 16% از کل دانشجویان از خارج از کشور می آیند، که یکی از بالاترین نسبت ها در اروپا است. مانند سایر کشورهای اروپایی، دانشگاه‌های هلند معمولاً به عنوان «دانشگاه‌های پژوهشی» طبقه‌بندی می‌شوند که برنامه‌های علمی پژوهش محور بیشتری ارائه می‌کنند، یا «دانشگاه‌های علوم کاربردی» که برنامه‌های مطالعاتی بیشتری را ارائه می‌دهند. در این مقاله

موسسه سخن سرایان به ارائه اطلاعاتی در خصوص هلند پرداخته اند:

  • درآمد رادیولوژیست ها در هلند چقدر است؟
     
  • بهترین دانشگاه ها در هلند کدام اند؟

 

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در هلند

تحصیل در هلند برخلاف کشورهایی مثل فرانسه، آلمان و نروژ رایگان نیست و برای رشته هایی مثل رادیولوژی نسبتا پرهزینه هم می باشد. هزینه تحصیل در هلند تقریباً برابر با برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد است، اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، باید انتظار داشته باشید که سالانه حدود 2000€ (یورو) برای تحصیل خود بپردازید.

در سال 2022 هزینه های تحصیل برای دانش آموزان غیر اتحادیه اروپا از مدرسه ای به مدرسه دیگر و از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. هزینه برنامه های لیسانس معمولا بین 6000€ تا 15000€ (یورو) در سال است و هزینه برنامه های کارشناسی ارشد در هلند بین 8000€ تا 20000€ (یورو) در سال است. رشته رادیولوژی برای دانشجویان بین المللی در هلند سالانه بین 11000€ تا 14000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. به این مبالغ باید هزینه زندگی در هلند را نیز افزود که به شرح ذیل می باشد:

 

متوسط هزینه زندگی 1 نفر در هلند بدون احتساب اجاره مسکن (یورو) متوسط هزینه زندگی 4 نفر در هلند بدون احتساب اجاره مسکن (یورو)
850€ 3040€

به این هزینه ها باید اجاره مسکن را نیز افزود که به شرح ذیل می باشد:

نوع آپارتمان حدود اجاره بهای ماهانه در هلند (یورو)
آپارتمان 1 خوابه از 830€ تا 1065€
آپارتمان 3 خوابه از 1285€ تا 1675€

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در هلند

 

در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک فرد خارجی، داشتن رزومه خوب در کاریابی اهمیت زیادی دارد و هلند هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از راه های بهتر کردن رزومه تحصیل در دانشگاه های مطرح هلند است که برای رشته رادیولوژی بهترین آن ها عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های هلند برای رشته رادیولوژی THE Ranking 2022 QS Ranking 2022
Wageningen University and Research 53 123
University of Amsterdam 65 55
Utrecht University 69 110
Leiden University 71 112
Erasmus University Rotterdam 72 179
University of Groningen 80 128
Vrije Universiteit Amsterdam 115 209

 

کار بعد از تحصیل رادیولوژیست ها در هلند

هلند با سابقه دریانوردی خود از دیرباز کشور مهمی برای تجارت بین المللی بوده است؛ در واقع اینجا بود که مفهوم شرکت سهامی ابداع شد. برخی از بزرگترین شرکت های جهان هلندی هستند و بسیاری از گروه های جهانی مقر اروپایی خود را در هلند دارند. در کنار ذهنیت بین‌المللی این کشور، نیروی کاری را پیدا می‌کنید که به زبان انگلیسی مهارت بالایی دارد و از کارکنان خارجی بسیار استقبال می‌کند. این شرایط بکر برای دانشجویان بین المللی است؛ پس اگر با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از یک دانشگاه هلند فارغ التحصیل شوید، شانس خوبی برای یافتن شغل و ماندن برای مدت طولانی تری خواهید داشت. علاوه بر رشته های مدیریتی، تجاری و مهندسی، رشته هایی از جمله پزشکی، رادیولوژی، پرستاری و غیره هم بازار کار خوبی در هلند دارند.

کار در هلند برای رادیولوژیست ها هم فراوان است هم با درآمد بالایی همراه می باشد. سطح درآمد رشته رادیولوژی در هلند در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

 

 

ویزای تحصیلی کشور هلند

 

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاهی در هلند نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که برای همراه نیز قابل اخذ است. اما توجه شود اگرچه هلند جزو معدود کشورهایی است که برای همسر دانشجو نیز ویزای همراه صادر می کند، اقدام همزمان زوجین باعث ریجکت شدن ویزای هر دو می شود؛ پس بهتر است ابتدائا دانشجو به هلند برود و سپس درخواست دهد تا همسرش به وی ملحق شود. مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی هلند عبارت است از:

نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در هلند، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و ریز نمرات به زبان انگلیسی، مدرک زبان (نبود آن شانس ویزا را بسیار کم می کند)، پاسپورت معتبر، 2 قطعه عکس پاسپورتی، گواهی تمکن مالی بانکی، رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه و غیره. در این مقاله در خصوص رشته رادیولوژی در هلند اطلاعاتی ارائه گشت که امید است مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل در آلمان، هلند، نروژ و غیره دانشجویان می توانند با

موسسه سخن سرایان تماس حاصل فرمایند و سوالات خود را مطرح کنند.

 



Scroll to Top