اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته طب ورزشی در فرانسه

♦ آموزشگاه زبان فرانسه اصفهان ♦

 

تحصیل رشته طب ورزشی در فرانسه می تواند به عنوان یک گام رو به جلو برای بسیاری از افرادی باشد که این رشته را دوست می دارند. تحصیل در فرانسه از دیرباز مورد توجه ایرانیان بسیار زیادی قرار داشته است و به همین دلیل می توان نام ایرانیان زیادی را در لیست دانشگاه های فرانسوی مشاهده کرد. در رشته طب ورزشی نیز دانشگاه های این کشور از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند قادر خواهند بود تا در کوتاه ترین زمان ممکن به خواسته خود در بازار کار دسترسی پیدا کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر انتخاب رشته طب ورزشی در کشور فرانسه می تواند یکی از بهترین مسیرهای مهاجرتی به این کشور باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع پرداختند.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در فرانسه چگونه است؟
     
  • مهم ترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته طب ورزشی کدامند؟
     
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در فرانسه چقدر است؟
     
  • فرایند رسیدن به کار در بازار پزشکی ورزشی در این کشور چگونه است؟

 

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در فرانسه

رشته طب ورزشی یک رشته مرتبط با گروه پزشکی است که به گروه فوق تخصص پزشکی متصل می شود و به همین دلیل برای رسیدن به این مقطع باید حداقل یک دوره 12 ساله تحصیل در دانشگاه را طی کرد. تحصیل پزشکی در فرانسه شرایط خاص خود را دارد ولی افرادی که بتوانند از همان ابتدا در این مسیر حرکت کنند، از شانس بسیار بالایی برای دریافت پذیرش در رشته طب ورزشی خواهند داشت.

با عبور از دوره تحصیلی تحصیل پزشکی در این کشور، فرد می تواند به پذیرش در دوره تخصص پزشکی امیدوار باشد ولی افرادی که طب ورزشی را به عنوان رشته آینده خود در نظر دارند، باید در دوره هایی مانند فیزیوتراپی، روان درمانی، پزشکی خانواده و غیره تحصیل کرده باشند تا بتوانند وارد دوره طب ورزشی شوند. دوره پزشکی ورزشی در فرانسه تنها به زبان فرانسوی ارائه می شود و افراد برای رسیدن به خواسته های خود باید در این مسیر گام بردارند. باید توجه داشت که در حال حاضر دوره تحصیل در رشته طب ورزشی 2 ساله و از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

دانشگاه های رشته طب ورزشی در فرانسه

باید در نظر داشت که در حال حاضر رشته طب ورزشی یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های بسیار زیادی در کشور فرانسه ارائه می شود. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید از یکی از دانشگاه های 27 گانه فرانسه برای تحصیل در این رشته پذیرش دریافت کنند و این فرصتی است کم نظیر برای رسیدن به موفقیت در این کشور. برخی از مهم ترین دانشگاه های فرانسوی برای تحصیل در رشته طب ورزشی عبارتند از:

نام دانشگاه رتبه اروپایی رتبه در جهان
دانشگاه بورگاندی 85 241
دانشگاه مارسی 96 255
دانشگاه مونت پلیه 120 312
دانشگاه دکارت پاریس 139 357
دانشگاه لیل 141 361
دانشگاه جنوب پاریس 147 375

 

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در فرانسه

یکی از مزیت های تحصیل در فرانسه به ویژه زمانی که صحبت از تحصیل خارج از شهر پاریس در میان باشد آن است که دانشجویان هزینه های اندکی را برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در فرانسه از نظر مالی بسیار مقرون به صرفه است و می توان این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کرد. باید در نظر داشت که در فرانسه در مقاطع دکتری و تخصص پزشکی شانس بالایی برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد و همچنین فرد می تواند در مسیر تحصیل خود در این کشور به صورت نیمه وقت کار کند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز تامین کند.

گراف زیر نشان می دهد که برای تحصیل در کشوری مانند فرانسه در رشته طب ورزشی، به چه بودجه ای نیاز خواهد بود.

 

 

با توجه به این که می توان بخش قابل توجهی از هزینه زندگی در این کشور را شخصا در خاک این کشور تامین کرد، می توان گفت که مهاجرت به فرانسه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

 

شرایط کار یک پزشک ورزشی در فرانسه

زمانی که فردی به عنوان یک پزشک در فرانسه تحصیل خود را به پایان برساند می تواند در همین کشور مشغول به کار شود و در کشوری مانند فرانسه، متوسط درآمد یک پزشک ورزشی در حدود 11000€ (یورو) در سال است و افرادی که بتوانند در زمینه های حرفه ای در این حوزه کار کنند، به مراتب درآمدی بیشتر را نیز به دست خواهند آورد.

باید توجه داشت که در حال حاضر کار در فرانسه بهترین روش برای دریافت اقامت در این کشور است و تحصیل، میانبری برای رسیدن به کار در این کشور به حساب می آید. اگر به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین  روش آموزش زبان فرانسه هستید، با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top