اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته شهرسازی در هلند

♦ آموزشگاه زبان هلندی اصفهان ♦

انتخاب تحصیل رشته شهرسازی در هلند می تواند بسیار ارزشمند باشد تا جایی که دانشجویان خارجی در این کشور می تواند گزینه های زیادی را داشته باشند. تقریبا تمامی دانشگاه های تراز اول هلند، رشته شهرسازی را در دسته رشته های تحصیلی موجود برای تحصیل قرار داده اند و به همین دلیل است که علاقمندان به این رشته تحصیلی به سادگی می توانند رشته مورد علاقه خود را در یکی از دانشگاه های تراز اول این کشور تجربه کنند. کیفیت بالای آموزشی و همچنین فرصت اقامت پس از تحصیل در این کشور سبب شده است تا هلند به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت به خارج از کشور برای تحصیل تبدیل شود.

رشته شهرسازی از جمله رشته های نوپا در جهان امروز است و به همین دلیل باید انتظار داشت که تمامی دانشگاه های جهان توانایی کافی برای ارائه این رشته را در اختیار نداشته باشند. علاقمندان به تحصیل در این رشته باید شرایطی را فراهم کنند که بتوانند آخرین داده های منتشر شده در این علم را در دانشگاه بیاموزند تا بتوانند در بازار رقابتی این حرفه مشغول به کار شوند. در چنین شرایطی می توان گفت که هلند یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در رشته شهرسازی به حساب می آید و علاقمندان به این رشته می توانند آینده شغلی خود را تضمین کنند. به همین دلیل است که ، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در هلند پرداخته اند.

 

  • بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
     
  • آیا هلند مقصدی گران برای تحصیل در رشته شهرسازی است؟
     
  • فرایند رسیدن به کار در هلند پس از تحصیل چگونه است؟
     
  • آیا یک شهرساز در هلند درآمد بالایی کسب می کند؟

 

معرفی دانشگاه های رشته شهرسازی در هلند

زمانی که صحبت از تحصیل در هلند در رشته شهرسازی به میان می آید، نمی توان انتظار داشت که فراوانی دانشگاه های در دسترس در این کشور به مانند رشته ای مانند مهندسی مکانیک باشد اما خوشبختانه بیش از 10 گزینه برای تحصیل در رشته شهرسازی در دسترس است.

در حال حاضر دانشگاه آمستردام با قرار گرفتن در رتبه 55 جهان، بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته شهرسازی است و در حدود 8000 دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نشان از اقبال عمومی به این دانشگاه دارد. دانشگاه دلفت نیز با قرار گرفتن در رتبه 57 جهان یکی دیگر از دانشگاه های تراز برای تحصیل در رشته شهرسازی به حساب می آید. به ازای هر 10 دانشجوی این دانشگاه یک استاد در حال تدریس است. دانشگاه اوترخت نیز رتبه 110 جهان در این رشته را به دست آورده است و با جذب 4454 دانشجوی خارجی، یکی از دانشگاه های مطرح هلند برای تحصیل است. سایر دانشگاه های مطرح هلند برای تحصیل در این رشته عبارتند از:

 

 

دسترسی به چنین دانشگاه های معتبری در جهان موجب شده است تا هلند یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل به حساب آید اما محدودیت هایی نیز مانند هزینه های تحصیل در این کشور برای برخی از دانشجویان خارجی وجود دارد.

 

بررسی هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در هلند

تحصیل در هلند از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل علاقمندان به این کشور باید هزینه هایی درخور نام هلند را نیز برای تحصیل و زندگی در این کشور پرداخت کنند. هزینه های تحصیل در رشته شهرسازی در این کشور از حدود 9500€ (یورو) در سال شروع می شود و در برخی از دانشگاه های این کشور از 12000€ (یورو) در سال نیز بیشتر می شود. باید در نظر داشت که دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور ساده نیست.

از سوی دیگر باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشت که بالاتر از متوسط هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی دیگر است. به طور متوسط یک دانشجوی خارجی در این کشور برای تامین هزینه های زندگی خود به 1100€ تا 1500€ (یورو) در ماه نیاز خواهد داشت. امکان کار دانشجویی در این کشور تا سقف 16 ساعت در هفته یک فرصت مناسب برای تامین بخشی از این هزینه ها است.

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند در رشته شهرسازی

با دریافت پذیرش از دانشگاه های هلند، دانشجویان باید اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی هلند را انجام دهند. دریافت ویزای تحصیلی این کشور به معنی دریافت مجوز برای ورود به این کشور و شروع دوره تحصیلی است. افرادی که این ویزا را به دست می آورند، می توانند برای همسر و فرزندان زیر سن قانونی خود نیز درخواست ویزای همراه نمایند و این خود یکی از مزایای تحصیل در کشور هلند است.

با دریافت ویزای تحصیلی هلند، شرایط برای دریافت اقامت این کشور نیز بسیار هموارتر می شود چراکه دانشجویان می توانند پس از تحصیل در این کشور به عنوان نیروی کار، در هلند قرارداد کاری امضا کنند و به عنوان نیروی کار در این کشور ویزای کاری دریافت کنند که اعتباری بسیار بیش تر از یک ویزای تحصیلی دارد.

 

متوسط درآمد مهندسان شهرساز در کشور هلند

اگر فردی بتواند با پیدا کردن کار در هلند، ویزای کاری این کشور را به دست آورد، از نظر مالی نیز شرایط مناسبی را برای خود ایجاد می کند چراکه هلند یکی از کشورهای تراز اول اروپایی است که سطح درآمد در آن در بالاترین مقدار قرار دارد. بر اساس داده های به دست آمده، میانگین درامد یک مهندس شهرساز در این کشور در حدود 60000€ (یورو) در سال یا 5000€ (یورو) در ماه است. با در اختیار داشتن چنین درآمدی می توان انتظار داشت که فرد بتواند به راحتی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند.

هلند یکی از کشورهای تراز اول جهان است که کیفیت آموزش در آن بسیار بالا است و به همین دلیل علاقمندان بسیاری دارد. افرادی که هلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، می توانند آینده کاری خود در این کشور را نیز به نوعی تضمین کنند و این یک برتری بزرگ برای علاقمندان به تحصیل در خارجی از کشور است. مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در زمینه آموزش زبان هلندی یکی از موسسات تراز اول ایران محسوب می شوند و می توانند مسیر  شما به این کشور را نیز هموار سازند. برای رسیدن به این هدف کافی است با ما تماس بگیرید.




Scroll to Top