اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته ارتودنسی در ایتالیا

♦ آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان ♦

برای تحصیل در رشته ارتودنسی در ایتالیا گزینه های بسیار زیاد و البته با کیفیتی در دسترس علاقمندان به این رشته قرار گرفته است. دانشگاه های ایتالیا در سال های اخیر به دلیل شرایط مناسب مالی موجود در این کشور، به شدت مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است و با توجه به این که این کشور از نظر علمی نیز در شرایط مناسبی قرار دارد، می توان این کشور را به عنوان دروازه ای برای رسیدن به بهترین کشورهای جهان برای زندگی دانست. در طول سال های اخیر، دانشگاه های ایتالیایی توانسته اند پیشرفته های چشمگیری را تجربه کنند و بسیاری از دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف به رتبه های 2 رقمی دست پیدا کرده اند.

رشته ارتودنسی به عنوان یکی از رشته های مناسب برای تحصیل در دوره تخصص دندانپزشکی، شرایط سخت گیرانه ای برای پذیرش ندارد و دانشجویان می توانند با توجه به سطح درخواست های موجود در دانشگاه، یکی از دانشگاه های این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. محدودیت های تحصیل در ایتالیا بسیار کم است و به همین دلیل می توان این کشور را در دسته مناسب ترین مقاصد احتمالی تحصیل در خارج از کشور معرفی کرد. در راستای توجه به همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته ارتودنسی در ایتالیا خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته ارتودنسی کدامند؟
     
  • آیا می توان پس از تحصیل در ایتالیا در این کشور به کار مشغول شد؟
     
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چقدر است؟
     
  • بهترین روش برای مهاجرت از ایتالیا به کشورهای دیگر جهان برای یک متخصص ارتودنسی چیست؟

 

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در ایتالیا

ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای مطرح اروپایی، در زمینه آموزش پزشکی یکی از بهترین کشورهای جهان به حساب می آید و رتبه بندی دانشگاه های این کشور به خوبی نشان دهنده این مسئله است. افرادی که دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل را در نظر دارند، باید رزومه ای خوب در اختیار داشته باشند و این مسئله ای است که می تواند روند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. در جدول زیر می توان با برخی از دانشگاه های تراز اول ایتالیا در رشته ارتودنسی آشنا شد.

 

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه میلان 10 49
دانشگاه سپینزا رم 13 61
دانشگاه بولونیا 31 117
دانشگاه فلورانس 42 142
دانشگاه تورین 51 169
دانشگاه فررا 70 225

 

علاقمندان به تحصیل در رشته ارتودنسی، بیش از 40 گزینه مختلف را در دسترس خود می بینند تا بتوانند از این طریق به خواسته های خود در این رشته دست پیدا کنند. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا یک میانبر بسیار مناسب و ارزشمند برای تحصیل در رشته ارتودنسی به حساب می آید. طول دوره تحصیل در این کشور در رشته ارتودنسی در حدود 3 الی 4 سال است و دانشجویان می توانند به دو زبان انگلیسی یا ایتالیایی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند.

 

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در ایتالیا

آنچه که می تواند تحصیل در ایتالیا را جذاب تر از همیشه کند، امکان دریافت یک بورسیه تحصیلی ارزشمند است که به دانشجویان کمک می کند تا علاوه بر کاهش هزینه های خود در این کشور، وقت بیشتری برای مطالعه در این کشور داشته باشند. بورسیه تحصیلی در ایتالیا منجر به صفر شدن هزینه تحصیل در این کشور می شود و البته بخشی از هزینه های زندگی در ایتالیا را نیز پوشش می دهد. دانشجویان همچنین می توانند در ایتالیا به صورت نیمه وقت کار کرده و از این طریق هزینه های زندگی خود را به طور کامل تامین کنند. با توجه به آنچه گفته شد، می توان گفت که تحصیل و زندگی در ایتالیا نیاز به در اختیار داشتن پس انداز چندانی نخواهد داشت.

همانطور که گفته شد، بورسیه سبب می شود که فرد نیازی به پرداخت شهریه تحصیلی در این کشور نداشته باشد و در گراف زیر می توان هزینه های تقریبی یک سال زندگی دانشجویی در ایتالیا برای دانشجویان رشته ارتودنسی به شرط دریافت بورسیه را مشاهده کرد.

گراف فوق نشان می دهد که دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور نیازی به کار کردن ضمن تحصیل در طول سال تحصیلی نخواهند داشت.

 

 

شرایط کار یک ارتودنتیست در ایتالیا

افرادی که ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند معمولا تلاش می کنند تا از این کشور به عنوان پلی برای رسیدن به زندگی بهتر در اروپا یا سایر کشورهای جهان استفاده کنند. با این حال کار در ایتالیا از نظر قانونی برای همه افرادی که در رشته های مختلف تحصیل کرده اند امکان پذیر می شود و ارتودنتیست ها نیز می توانند از این امکان استفاده کنند. در شرایط کنونی می توان گفت که یک ارتودنتیست در ایتالیا می تواند درآمدی در حدود 11200€ (یورو) در ماه را تجربه کند که درآمدی بسیار خوب نه تنها در ایتالیا بلکه در سراسر اروپا به حساب می آید.

در صورتی که شما نیز به دنبال مسیری امن، راحت و البته مطمئن برای آموزش زبان ایتالیایی و مهاجرت به ایتالیا هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید تا شما را در این مسیر  همراهی و راهنمایی کنند.

03136251197

03136263605




Scroll to Top