اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته تخصص اطفال در ایتالیا

♦ مدرسه ایتالیایی اصفهان ♦

درباره تحصیل دوره های تخصص پزشکی در ایتالیا سوالات زیادی مطرح است. در این مقاله تیم کارشناسان ویزای تحصیلی ایتالیا در تلاشند تا به جزئیات و شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در ایتالیا 2022 بپردازند. تا از این طریق متقاضیان و علاقه مندان تحصیل در ایتالیا علاوه بر آشنایی با مشخصات این رشته و شرایط تحصیل آن همچنین با شرایط کاری متخصصان اطفال در کشور ایتالیا نیز آشنا شوند. و به همین دلیل نیز نخست سوالات کلیدی زیر مطرح می شود:

  • آیا اوکراین ارزانترین کشور برای تحصیل رشته های پزشکی است؟
  • امتیازات تحصیل رشته های پزشکی در اوکراین چیست؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کشور انگلستان چیست؟
  • شرایط ویزا به منظور تحصیل این رشته در اوکراین چیست؟
  • متوسط درآمد متخصصان اطفال در اوکراین چقدر است؟

شرایط تحصیل تخصص اطفال در ایتالیا

مطمئنا یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل تخصص پزشکی یا Medical Specialization Education در کل قاره اروپا، کشور ایتالیا است. چرا که هم کیفیت این دوره تخصصی در ایتالیا بالاست و هم اینکه هزینه تحصیل دوره های تخصصی در این کشور معقول است. برنامه های تخصص پزشکی مختلفی در ایتالیا وجود دارد که یکی از این برنامه ها، رشته تخصص اطفال می باشد. تحصیل در این برنامه تخصصی در دانشگاه های ایتالیا حدود 4 تا 5 سال طول می کشد. ساختار کلی برنامه تخصص اطفال در ایتالیا از این قرار است:

 

 

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در ایتالیا

یکی از سوالات مکرر متقاضیان تحصیل رشته تخصص اطفال در ایتالیا، سوال درباره نحوه و شرایط پذیرش دانشجو در این رشته می باشد. همان طوری که گفته شد، برنامه تخصص اطفال در ایتالیا یک برنامه نهایتا 5 ساله می باشد. بنابراین برنامه مذکور در ایتالیا یک برنامه فول تایم می باشد. و از دیگر اختصاصات تحصیل در این برنامه تخصصی این است که دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته نیازمند داشتن مهارت کافی در زبان ایتالیایی هستند چرا که قرار است آنها در کلینیک ها و بیمارستان های ایتالیا و بر روی بیماران ایتالیایی کار کنند. در مجموع، طبق گزارشات سال 2022 شرایط اخذ پذیرش در برنامه تخصص اطفال در ایتالیا به صورت زیر می باشد:

 

 

بنابراین برای ورود به دوره تخصص اطفال در ایتالیا شما مجبور به هم گذراندن دوره انترنی 3 ماهه و هم قبولی در آزمون کتبی هستید. معمولا نیز هزینه ثبت نام در آزمون تخصص در ایتالیا در حدود €370 (یورو) می باشد. این آزمون هر سال دو بار برگزار شده و شامل 90 سوال پزشکی بوده و کل مدت زمان برگزاری این آزمون نیز در حدود 150 دقیقه می باشد. اما بهترین دانشگاه های ایتالیا برای اخذ پذیرش در برنامه تخصص اطفال عبارتند از:

دانشگاه رتبه ملی رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه میلان 1 20 71
دانشگاه یاپینزای روم 2 26 83
دانشگاه پادوآ 3 32 100

 

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در ایتالیا

مطابق مقررات کشور ایتالیا، آخرین مرحله اپلای از دانشگاه های این کشور مربوط به درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا Italy Student Visa می باشد. ویزایی که در ایتالیا تحت عنوان ویزای ملی یا ویزای تایپ D معروف است و مخصوص دانشجویان بین المللی استا که قصد تحصیل دوره تمام وقت در ایتالیا را دارند. یعنی دوره ای که مدت زمان آن بیش از 3 ماه باشد. اما این ویزا صرفا یک نوع ویزای ورود به خاک ایتالیاست و از همین رو دانشجویان خارجی در عرض یک هفته کاری بایستی برای اخذ مجوز اقامتشان در ایتالیا اقدام کنند. مدارکی که دانشجویان برای اخذ این ویزا بایستی به سفارت ایتالیا تحویل دهند نیز عبارت است از :

  • پاسپورت بین المللی با اعتبار کافی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک هویتی معتبر
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی اثبات تمکن مالی با ارائه صورتحساب بانکی ماهیانه حداقل €467 (یورو) برای زندگی و اقامت در ایتالیا
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های پزشکی ایتالیا
  • مدرک دانش زبان ایتالیایی یا انگلیسی
  • بیمه سلامت
  • مدرک اسکان
  • رسید واریز شهریه یکسال تحصیلی
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا

 

شرایط کار متخصصان اطفال در ایتالیا

آغوش بازار کاری ایتالیا همواره به روی متخصصان و نیروهای کار تحصیلکرده باز است. چرا که درصد جذب متخصصان دانشگاهی در ایتالیا در مقایسه با سایر شاغلین در این کشور خیلی بالاست. از طرف دیگر ایتالیا کشور اروپایی با درآمد بالا محسوب می شود و مسلما متوسط درآمد متخصصان اطفال و سایر متخصصان رشته پزشکی در این کشور در سطح ایده آلی قرار دارد. در حالی که متوسط درآمد ماهیانه کارگران در ایتالیا حدود €3650 (یورو) است ولی متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در این کشور اروپایی حدود €9320 (یورو) می باشد. واقعیتی که نمود عینی آن را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد:

 

 

پایین ترین درآمد این متخصصان در ایتالیا با حدود €4840 (یورو) مربوط به متخصصان اطفال با سابقه کاری کمتر از 5 سال و بالاترین درآمد آنها با حدود €14300 (یورو) مربوط به متخصصان با سابقه کاری بیش از 10 سال میباشد. برای اینکه بتوانید با آخرین اخبار و اطلاعات مهاجرتی در سال 2022 همانند مهاجرت به ایتالیا آشنا شوید، توصیه می شود حتما از مشاوره های  موسسه سخن سرایان بهره مند شوید.




Scroll to Top