اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته مهندسی شیمی در آلمان

♦ آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان ♦

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در آلمان می تواند یک برگ برنده در رزومه تحصیلی و کاری افرادی باشد که قصد کار در این حوزه را دارند. آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه علوم مهندسی است و جایگاه دانشگاه های این کشور به خوبی این مسئله را به تصویر می کشد. هزینه های تحصیل در کشور آلمان به شدت مقرون به صرفه است و این مسئله خود عاملی اساسی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است. دانشجویانی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، شرایط بسیار مناسبی برای ورود به بازارهای کار جهانی خواهند داشت و شرکت های متعددی آماده استخدام فارغ التحصیلان این رشته در آلمان هستند.

در حال حاضر آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار است و شرایط مناسبی را برای استخدام نیروی کار خارجی در نظر گرفته است. افرادی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، یک راه میانبر مناسب برای رسیدن به کار در این کشور برای خود ایجاد کرده اند و این فرصتی است که در کمتر کشور اروپایی به دست می آید. در چنین شرایطی است که افراد باید آلمان را به عنوان یکی از گزینه های اصلی مهاجرت خود به خارج از کشور برای کار و تحصیل در نظر داشته باشند. در چنین شرایطی، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تلاشند تا با تشریح شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در آلمان، آگاهی کافی در این زمینه را در اختیار علاقمندان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در آلمان چیست؟
     
  • دانشجویان برای تحصیل در آلمان با چه هزینه هایی روبرو می شوند؟
     
  • شرایط کاریابی دانشجویان پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
     
  • آیا مهندسان شیمی به درآمد بالایی در آلمان دسترسی دارند؟

 

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در آلمان

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته جهان است و دانشگاه های این کشور نیز دروس را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می کنند تا دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیل خود توان ورود به بازار رقابتی کار را داشته باشند. وجود صنایع مختلف در کشور آلمان سبب شده است تا تحصیل در رشته مهندسی شیمی در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

تحصیل در آلمان به زبان های انگلیسی و آلمانی امکان پذیر شده است اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که علاقمندان به کار در کشور آلمان بهتر است در این کشور به زبان آلمان به ادامه تحصیل بپردازند تا بستر مناسب تری برای کار آن ها در این کشور فراهم شود چراکه بازار کار آلمان به ندرت پذیرای افرادی است که زبان رسمی این کشور را نمی دانند.

دانشگاه RWTH در آخن را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در این رشته معرفی کرد چراکه رتبه 58 جهان در رشته مهندسی شیمی را در اختیار گرفته است. دانشگاه کالزروهه نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر در کشور آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی است که رتبه 116 جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که در رده بندی کلی، این دانشگاه در جایگاه 197 جهان قرار گرفته است. رتبه سوم برترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در اختیار دانشگاه فنی برلین است که رتبه 150 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده در حالی که در رده بندی های جهانی جایگاهی بهتر از 338 را در اختیار ندارد.

 

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در آلمان

شاید شما نیز بارها این اصلاح را شنیده اید که تحصیل در آلمان رایگان است اما این در حالی است که دانشجویان بین المللی باید هزینه ای را به عنوان حق ثبت نام در تمامی دانشگاه های این کشور پرداخت کنند. شهریه تحصیل در دانشگاه های آلمان رایگان است اما همه دانشجویان موظفند برای تحصیل در این کشور مبلغی در حدود 750€ تا 1400€ (یورو) در سال را به دانشگاه پرداخت کنند و این مسئله سبب شده است تا آلمان به عنوان یکی از ارزان ترین مقاصد تحصیلی در میان کشورهای اروپایی شناخته شود.

از سوی دیگر هزینه زندگی در آلمان نیز برای دانشجویان نسبتا مقرون به صرفه است به طوری که دانشجویان بسته به شهر محل اقامت خود و همچنین سبک زندگی، باید ماهانه مبلغی در حدود 890€ تا 1100€ (یورو) را در اختیار داشته باشند تا بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین نمایند. دانشجویان همچنین می توانند از امکان کار ضمن تحصیل در این کشور استفاده کنند تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین نمایند. باید در نظر داشت که با توجه به کم بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور، امکان دریافت بورسیه تحصیلی در آلمان به شدت محدود است.

 

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور آلمان

پس از دریافت مدرک تحصیلی در کشور آلمان، علاقمندان به کار در این کشور اجازه خواهند داشت تا 6 ماه در این کشور اقامت موقت داشته باشند و به جستجوی کار بپردازند. در صورتی که فرد موفق به کاریابی در آلمان شد، این فرصت را خواهد داشت که ویزای کاری این کشور را دریافت کند و از این طریق شانس بسیار بالایی برای دریافت اقامت دائم و همچنین شهروندی آلمان داشته باشد.

از آنجا که مهندسان شیمی در کشور آلمان جایگاه مناسبی برای کار خواهند داشت، این کشور می تواند از بهترین گزینه های برای علاقمندان به این رشته باشد. مهندسان شیمی در آلمان درآمد نسبتا مناسبی را نیز دریافت می کنند و این مسئله می تواند نقش مهمی در آینده زندگی آن ها داشته باشد. در نمودار زیر متوسط درآمد در کشور آلمان برای یک مهندس شیمی ارائه شده است.

در چنین شرایطی که تحصیل در آلمان موقعیت مناسبی را برای افراد ایجاد می کند، می توان به این مسئله اشاره داشت که آلمان یکی از گزینه های اصلی برای مهاجرت به خارج از کشور است. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل در بهترین کشورهای دنیا را دارید، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان از آمادگی کامل برای پاسخگویی بهآموزش زبان آلمانی شما برخوردار هستند و می توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.




Scroll to Top