اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: فرانسه

رشته بینایی سنجی در فرانسه

♦ آموزشگاه زبان فرانسه اصفهان ♦

اگرچه تحصیل در فرانسه از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، اما باید به این نکته اشاره داشت که شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در فرانسه متفاوت است. دانشگاه های فرانسه از قدیمی ترین دانشگاه های جهان هستند و در زمینه های مختلف علمی توانسته اند جایگاه بسیار مناسبی را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر در رشته بینایی سنجی، دانشگاه های این کشور جایگاهی نه چندان مناسب دارند و به همین دلیل نمی انتظار داشت که افراد این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. البته با وجود اینکه فرانسه یکی از کشورهای نه چندان مطرح برای تحصیل در این رشته به حساب می آید، اما می توان آن را مقصدی مناسب برای زندگی آینده افراد قلمداد کرد.

رشته بینایی سنجی یکی از رشته های مهم گروه پزشکی است اما دوره تحصیل در آن به مراتب کوتاه تر است و به همین دلیل است که می توان گفت افراد در بازه زمانی کوتاه تری پس از شروع تحصیل خود در این کشور، می توانند به درآمد و کار دست پیدا کنند و به طور کلی مسیری هموارتر برای رسیدن به اقامت در این کشور نسبت به بسیاری از مشاغل دیگر خواهند داشت. با توجه به داده های در دسترس، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در فرانسه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

  • بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در رشته بینایی سنجی کدامند؟
     
  • آیا فرانسه مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته بینایی سنجی است؟
     
  • فرایند تحصیل در فرانسه در رشته بینایی سنجی چیست؟
     
  • هزینه های مربوط به تحصیل در رشته بینایی سنجی چقدر است؟
     
  • شرایط کار یک اپتومتریست در این کشور چیست؟

 

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در فرانسه

افرادی که فرانسه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که گزینه های متعددی را در دسترس خواهند داشت اما مسئله ای که در این رابطه اهمیت دارد، جایگاه علمی دانشگاه های این کشور است که چندان مناسب نیست. برخی از مهم ترین مراکز آموزشی که در فرانسه برای تحصیل در رشته بینایی سنجی در دسترس هستند عبارتند از:

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
پیر و ماری کوری 151 433
دانشگاه جنوب پاریس 152 435
دانشگاه آیکس مارسی 153 436
دانشگاه دکارتس پاریس 157 453
مدرسه عادی 160 466
دانشگاه بوردو 196 597
دانشگاه لیل 211 643
دانشگاه استراسبورگ 217 667

تحصیل پزشکی در فرانسه یکی از مسیرهای چالش برانگیز تحصیلی در خارج از کشور است که معمولا 5 الی6 سال به طول می انجامد اما رشته بینایی سنجی در این کشور تنها یک دوره 4 ساله است و دانشجویان به اختیار خود می توانند یکی از دوره های زبان انگلیسی یا فرانسوی را انتخاب کنند. یکی از امتیازات مهمی که تحصیل در فرانسه می تواند به همراه داشته باشد، هزینه های کم تحصیل در این کشور است اما پیش از بررسی این موضوع، برخی از مهم ترین امتیازاتی که تحصیل رشته بینایی سنجی در این کشور به همراه دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

هزینه تحصیل رشته بینایی سنجی در فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که هزینه های کمی برای تحصیل در نظر گرفته است و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. متوسط هزینه های تحصیل در رشته بینایی سنجی برای دانشجویان خارجی در فرانسه در حدود 2700€ تا 3900€ (یورو) در سال است و در چنین شرایطی، دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نباید انتظار دریافت بورسیه تحصیلی داشته باشند.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در فرانسه به شدت به شهر محل زندگی افراد وابسته است و برای مثال دانشجویان در شهرهای خارج از پاریس می توانند با 1000€ (یورو) هزینه های زندگی خود را تامین کنند و در برخی از شهرها، در اختیار داشتن 700€ (یورو) نیز کیفیت مناسبی از زندگی را در این کشور برای دانشجویان رقم می زند و این در حالی است که برای زندگی در پاریس، دانشجویان به حدود 1300€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت تا بتوانند هزینه های زندگی خود را به طور کامل تامین کنند.

 

شرایط کار یک اپتومتریست در فرانسه

فرانسه را می توان به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای کار معرفی کرد چراکه عضویت حوزه شنگن و اتحادیه اروپا را در اختیار دارد و از طریق کار در فرانسه می توان به پاسپورت این کشور نیز دست پیدا کنند. دانشجویان خارجی در فرانسه این فرصت را خواهند داشت که درخواست خود برای دریافت ویزای کاری فرانسه را پس از تحصیل ارائه کنند و تنها شرط آن برای یک اپتومتریست، در اختیار داشتن یک قرارداد کاری است.

یک اپتومتریست در این کشور به طور متوسط 8210€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند و تقریبا 90% بیش از متوسط درآمد سایر شهروندان در این کشور درآمد خواهد داشت و در نتیجه کیفیت زندگی او از نظر اقتصادی مناسب تر خواهد بود.

در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آموزش زبان فرانسه دارید کافی است تا با مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top