اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته باستان شناسی در آلمان

♦ آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان ♦

با توجه به کیفیت بالای آموزش، دانشگاه های معتبر و محیط امن و دوستانه، تحصیل در رشته باستان شناسی در آلمان انتخاب خوبی به نظر میرسد. دانشگاه های آلمان بالاتر از استانداردهای آموزش عالی جهانی هستند و این واقعا عالی است. مدارک ارائه شده توسط این دانشگاه ها در سطح بین الملل معتبر هستند. کارشناسان موسسه سخن سرایان مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته باستان شناسی در آلمان تهیه نموده اند.

 

بهترین فرصت های کارشناسی رشته باستان شناسی در آلمان

در جدول زیر سه فرصت عالی برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی در رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه بر حسب یورو در سال طول دوره نوع برنامه
باستان شناسی کلاسیک دانشگاه هایدلبورگ 3000€ 3 سال تمام وقت
تاریخ هنر و باستان شناسی بیزانس دانشگاه هایدلبورگ 3000€ 3 سال تمام وقت
باستان شناسی خاور نزدیک دانشگاه هایدلبورگ 3000€ 3 سال تمام وقت

در بخش های فرعی زیر سه برنامه فوق را معرفی می کنیم.

 

رشته باستان شناسی کلاسیک در دانشگاه هایدلبورگ آلمان

کارشناسی باستان شناسی در دانشگاه هایدلبورگ با طیف وسیعی از دروس ارائه شده مشخص می شود، که علاوه بر حوزه های اصلی باستان شناسی یونانی و رومی، همچنین شامل مطالعه فشرده عصر برنز دریای اژه و همچنین اتروسکولوژی و باستان شناسی رومی ایالتی است. باستان شناسی کلاسیک، مطالعه بقایای مادی فرهنگ های یونان و روم باستان و همچنین فرهنگ های پیشین، تاثیر این فرهنگ ها بر تمدن آینده و سایر فرهنگ های احاطه کننده آن ها است. گستره بقایای مادی از اقلام مورد استفاده در زندگی روزمره گرفته تا سازه ها در سکونتگاه ها و تا آثار باستانی و نقاشی متغیر است. بدین ترتیب، این برنامه تمام حوزه هایی که فرهنگ در آن ها قابل مشاهده است را در بر می گیرد. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 36 ماه به طول می انجامد.

مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش این برنامه و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

آغاز برنامه مهلت ارسال درخواست
آوریل 2022 قبل از ژانویه 2022
اکتبر 2022 قبل از جولای 2022

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 3000€ (یورو) در سال است و هزینه های زندگی در هایدلبورگ که دانشگاه هایدلبورگ در آن واقع است نیز 922€ تا 1397€ (یورو) در ماه می باشد. این برنامه تا حدودی به زبان انگلیسی و تا حدودی به زبان آلمانی تدریس می شود. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود.

 

رشته تاریخ هنر و باستان شناسی بیزانس در دانشگاه هایدلبورگ آلمان

برنامه کارشناسی تاریخ هنر و باستان شناسی بیزانس در دانشگاه هایدلبورگ تحقیقات مربوط به میراث مادی دوران اواخر باستان و بیزانس (the late Antique and Byzantine period) را بررسی می کند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 36 ماه طول می کشد. این برنامه تا حدودی به زبان انگلیسی و تا حدودی به زبان آلمانی تدریس می شود. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواست آغاز برنامه
قبل از ژانویه 2022 آوریل 2022
قبل از جولای 2022 اکتبر 2022

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. برخی از دروس برنامه عبارتند از:

  • یونانی و لاتین یا یک زبان خارجی مرتبط و مدرن
  • مقدمه و دانش پایه
  • معماری و باستان شناسی استقراری

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 3000€ (یورو) در سال است.

 

رشته باستان شناسی خاور نزدیک در دانشگاه هایدلبورگ آلمان

کارشناسی باستان شناسی خاور نزدیک در دانشگاه هایدلبورگ بر استقرار و تاریخ فرهنگی خاور نزدیک باستان، از سکونت انسان تا مراحل شهرنشینی و توسعه دولت های سرزمینی و در نهایت شکل گیری و نابودی امپراتوری های خاور نزدیک باستان تمرکز دارد. این برنامه تا حدودی به زبان انگلیسی و تا حدودی به زبان آلمانی تدریس می شود. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواست آغاز برنامه
قبل از ژانویه 2022 آوریل 2022
قبل از جولای 2022 اکتبر 2022

این برنامه تمام وقت است و تحصیل در آن 36 ماه طول می کشد. تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 3000€ (یورو) در ماه است. در این برنامه، دانشجویان دانش عمومی در مورد فرهنگ ها، تاریخ سیاسی و زبان های خاور نزدیک باستان را به دست می آورند. علاوه بر این، این دوره به دانشجویان مقدمه ای در مورد کار (practice) باستان شناختی ارائه می دهد.

 

بهترین فرصت های کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی در آلمان

در جدول زیر دو فرصت عالی برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته باستان شناسی را معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه بر حسب یورو در سال طول دوره نوع برنامه
باستان شناسی خاور نزدیک دانشگاه هایدلبورگ 3000€ 2 سال تمام وقت
مطالعات میراث جهانی دانشگاه فناوری براندنبورگ کوتبوس – زنفتنبرگ رایگان 2 سال تمام وقت

در بخش های فرعی زیر دو برنامه فوق را معرفی می کنیم.

 

رشته باستان شناسی خاور نزدیک در دانشگاه هایدلبورگ آلمان

برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی خاور نزدیک در دانشگاه هایدلبورگ، بقایای مادی خاور باستان را بررسی می کند تا در مورد تاریخ استقرار خاور نزدیک و تاریخ فرهنگی این منطقه اطلاعات حاصل شود. جدول زیر جزئیات این برنامه را نمایش می دهد:

آیتم شرح
نوع برنامه تمام وقت
مدت زمان تحصیل 24 ماه
آغاز برنامه آوریل 2022
اکتبر 2022
مهلت ارسال درخواست قبل از نوامبر 2021 برای دانشجویان بین المللی
قبل از ژوئن 2022 برای دانشجویان بین المللی
زبان آموزش این برنامه تا حدودی به زبان انگلیسی و تا حدودی به زبان آلمانی تدریس می شود
محل تحصیل پردیس دانشگاه

هزینه تحصیل در این برنامه 3000€ (یورو) در سال است. از نظر جغرافیایی، خاور نزدیک به منطقه ای اطلاق می شود که از ایران در شرق تا سوریه و ترکیه در غرب، از قفقاز در شمال تا عربستان جنوبی در جنوب امتداد دارد. این منطقه به دلیل طیف وسیعی از شرایط جغرافیایی و آب و هوایی که در آن وجود دارد قابل توجه است. امروزه این منطقه چندین کشور با جمعیت های مختلف و زبان ها و مذاهب متعددی را در بر می گیرد.

 

رشته مطالعات میراث جهانی در دانشگاه فناوری براندنبورگ کوتبوس-زنفتنبرگ آلمان

برنامه کارشناسی ارشد مطالعات میراث جهانی در دانشگاه فناوری براندنبورگ کوتبوس-زنفتنبرگ، مهارت های عملی و دانش نظری مورد نیاز برای شناسایی، حفاظت و مدیریت سایت های میراث فرهنگی و طبیعی را ارائه می دهد. دانشجویان این برنامه تشویق می شوند تا درباره چگونگی درک میراث و نحوه عملکرد آن در جوامع سراسر جهان تامل کنند. این برنامه به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 24 ماه طول می کشد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز برنامه به صورت زیر می باشد:

آغاز برنامه مهلت ارسال درخواست
اکتبر 2022 قبل از آگوست 2022 برای دانشجویان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا
قبل از آکوست 2022 برای دانشجویان ملی
قبل از جولای 2022 برای دانشجویان بین المللی

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

تحصیل در این برنامه در محل دانشگاه انجام می شود. تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی رایگان است. با این حال، هزینه های زندگی در کوتبوس که دانشگاه فوق الذکر در آن قرار دارد 630€ تا 1000€ (یورو) در ماه می باشد.

 

وضعیت حقوق باستان شناسان در آلمان

فردی که به عنوان باستان شناس در آلمان کار می کند معمولاً ماهانه حدود 4430€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق باستان شناسان در این کشور عضو اتحادیه اروپا بین 2040€ (کم ترین) تا 7050€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه باستان شناسان در آلمان را نشان می دهد:

 

چنان چه علاقه مند به آموزش زبان آلمانی هستید، پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه  با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه سخن سرایان تماس بگیرید.




Scroll to Top