اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته اورولوژی در هلند

♦ آموزشگاه زبان هلندی اصفهان ♦

یکی از مناسب ترین مسیرهای تبدیل شدن علاقه مندان به پزشک متخصص را می توان در تحصیل رشته اورولوژی در هلند جستجو کرد. هلند یکی از زیباترین کشورهای جهان است که تحصیل با کیفیت را نیز ارائه می کند و به همین دلیل است که می توان آن را در دسته کشورهایی قرار داد که مخاطبان بسیار زیادی برای تحصیل دارد و افراد می توانند با توجه به شرایط خود این کشور را برای تحصیل انتخاب کنند. شاید یکی از معدود چالش هایی که دانشجویان در این کشور به همراه خواهند داشت، هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور باشد که البته پس از تحصیل و از طریق درآمد بالایی که می توان در اختیار داشت، قابلیت جبران دارد و به نوعی مانند یک سرمایه گذاری برای آینده است.

رشته اورولوژی یکی از رشته هایی است که می توان به کمک آن شرایط بسیار مناسبی برای خود در بازار کار ایجاد کرد و به همین دلیل است که به بسیاری از پزشکان توصیه می شود تا این رشته را به عنوان رشته تخصص خود انتخاب کنند تا بتوانند از این طریق فرایند رسیدن به کار در بهترین کشورهای جهان را برای خود ساده تر کنند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه سخن سرایان در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته اورولوژی در هلند پرداخته اند تا علاقمندان بتوانند با آگاهی در این مسیر گام بردارند.

 

  • شرایط تحصیل رشته اورولوژی در هلند چیست؟
     
  • آیا دانشگاه های هلند در رتبه بندی های جهانی در رشته اورولوژی جایگاه مناسبی دارند؟
     
  • هزینه تحصیل رشته اورولوژی در این کشور چقدر است؟
     
  • فرایند رسیدن به کار در کشور هلند برای دانشجویان خارجی چگونه است؟

 

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در هلند

رشته اورولوژی یکی از تخصص های پزشکی است و به همین دلیل تنها افرادی می توانند در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند که رزومه تحصیلی مرتبط با این رشته داشته باشند. در ابتدای امر فرد باید بررسی کند که آیا مدرک پزشکی دریافت شده توسط او در یک کشور خارجی (غیر هلند) مورد تایید دانشگاه مقصد برای تحصیل دوره تخصص هست یا خیر و این چالشی است که ممکن است بسیاری را از ادامه تحصیل در این کشور بازدارد. در حال حاضر بهترین میانبر، تحصیل پزشکی در هلند است.

افرادی که رشته اورولوژی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید موارد زیر را حتما رعایت کنند:

  • در اختیار داشتن یک مدرک پزشکی معتبر در هلند
  • در اختیار داشتن مدرک زبان با حداقل نمره آیلتس 6.5 یا در تراز آن
  • پشت سر گذاشتن دوره انترنی و در اختیار داشتن سابقه کار
  • پشت سر گذاشتن دوره فلوشیپ تخصص

با پایان دادن به همه موارد درج شده در چک لیست فوق، فرد واجد شرایط شناخته خواهد شد تا دوره 4 ساله تحصیل اورولوژی در هلند را پشت سر بگذارد.

 

معرفی دانشگاه های رشته اورولوژی در هلند

هلند یکی از کشورهایی است که دانشگاه های معتبر بسیار زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که در یک بازه زمانی کوتاه مدت، فرد بتواند دانشگاه مورد نظر خود در رشته های مختلف از جمله اورولوژی را بیابد. در رشته اورولوژی نیز دانشگاه های مطرح زیادی در هلند وجود دارد که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

تصویر فوق به خوبی نشان می دهد که تحصیل رشته اورولوژی در هلند می تواند به عنوان یک امتیاز بزرگ در رزومه تحصیلی فرد باشد و بهترین فرصت های کاری را برای فرد فراهم می آورد.

 

 

هزینه تحصیل رشته اورولوژی در هلند

باید در نظر داشت که در حال حاضر، هلند یکی از پرهزینه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور است اما با همین شرایط نیز می توان گفت که تحصیل در این کشور بسیار ارزشمند است و می توان آن را در دسته کشورهای درجه اول قرار داد. به طور متوسط می توان گفت که برای تحصیل رشته اورولوژی در این کشور، دانشجویان به بودجه ای در حدود 14000€ تا 20000€ (یورو) در سال نیاز خواهند داشت که البته بخشی از آن از طریق کمک هزینه های تحصیلی در این کشور قابل جبران است.

در سوی دیگر دانشجویان باید سالیانه بودجه ای در حدود 15000€ (یورو) را برای زندگی در این کشور در نظر داشته باشند که آن نیز از طریق کار ضمن تحصیل تا حدود زیادی قابلیت جبران خواهد داشت.

 

شرایط کار یک اورولوژیست در هلند

مهاجرت به هلند برای تحصیل و پرداخت هزینه های بالای آن زمانی ارزشمندتر می شود که فرد پس از پایان دوره تحصیل خود، شانس کاریابی در این کشور داشته باشد. در حال حاضر یک اورولوژیست در این کشور به طور متوسط 15800€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند که به نسبت متوسط درآمد در اروپا نیز می تواند بسیار ارزشمند باشد. در حال حاضر افراد زیادی به دنبال مهاجرت به کشوری همچون هلند هستند و باید دانست که مسیر مهاجرت به این کشور می تواند با چالش هایی همراه باشد. 




Scroll to Top