اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته چشم پزشکی در ترکیه

♦ آموزشگاه زبان ترکی اصفهان ♦

رشته چشم پزشکی در ترکیه یک رشته با اهمیت و با درآمد متوسط رو به بالا محسوب می شود که در جند سال اخیر کمی دچار رکود بوده است. لذا انجمن بخش چشم پزشکی در ترکیه به منظور رونق این مجموعه به جذب دانشجویان و محققان بین المللی و همچنین بالا بردن ظرفیت از این قبیل اقدامات است. به همین دانشجویان از سراسر جهان به ترکیه و تحصیل در این کشور فکر می کنند. ترکیه یک کشور اروپایی آسیایی است که بسیار مدرن و پیشرفته است اما در عین حال می توانید در معماری شهرها در فرهنگ مردم سنت را مشاهده کنید و ترکیب این دو باهم بسیار زیبا است. موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در خصوص مهاجرت و تحصیل در ترکیه تمام اطلاعات لازم را ارائه می دهد.

 

تحصیل رشته چشم پزشکی در ترکیه

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام کشور بیشترین دانشگاه های پزشکی را دارد؟ خوب، ترکیه یکی از مدعیان قطعا است. حدود 90 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد. بیش از 10 نفر از آنها در حال تدریس پزشکی به زبان انگلیسی هستند. ترکیه روز به روز به یکی از کشورهای مورد تقاضا برای دانشجویانی که مایل به تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند تبدیل می شود. این کشور با درمان های پزشکی پیشرفته خود بسیار محبوب است و یکی از بهترین پزشکان جهان در این کشور کار می کند. این کشور با داشتن یکی از عالی ترین مکان ها، بین اروپا و خاورمیانه، اغلب “پلی به جهان” نامیده می شود. تحصیلات آنها در طول سال ها به خوبی توسعه یافته است، و مهم نیست که کدام دانشکده پزشکی را انتخاب کنید، اشتباه نخواهید کرد.

 

مزایا تحصیل رشته پزشکی در ترکیه

استانبول بزرگترین شهر اینجا و مرکز فرهنگی، اقتصادی و تاریخی این کشور است. بسیاری از مؤسسات آموزش عالی در اینجا واقع شده اند. شهر استانبول با اینکه پایتخت نیست اما یک شهر مهم این کشور محسوب می شود و اکثر مهاجران در این شهر مستقر هستند. با توجه به زیرساخت های مدرن، آموزش در سطح جهانی و هزینه های پایین تحصیل، جای تعجب نیست که ترکیه یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور است. در رشته چشم پزشکی شما نه تنها یک دیپلم، بلکه دانش و تجربه واقعی در این زمینه دریافت خواهید کرد. فارغ التحصیلی در آنجا به این معنی است که شما آزاد خواهید بود تا در سراسر جهان تمرین کنید. همچنین می توانید با کاروزی در بیمارستان مهارت های خود را بهبود ببخشید.

در نمودار زیر شاهد تعداد اخذ بورسیه از سوی دانشجویان آسیایی در ترکیه می باشید:

 

مزایا تحصیل رشته چشم پزشکی در ترکیه

میانگین هزینه های زندگی در استانبول مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا است. شما با یک فرهنگ کاملاً متفاوت آشنا خواهید شد که چیزهای زیادی برای جذب شما دارد. سیستم آموزشی مورد تایید کشورهای اروپایی می باشد. در سال آخر در یک بیمارستان کارآموز خواهید شد. تعداد زیادی از میراث فرهنگی یونسکو برای بازدید و همچنین فرصتی برای بورسیه و تخفیف شهریه نیز وجود دارد. تحصیلات تکمیلی به چشم پزشکان اروپایی در دانشگاه آنکارا با استفاده از شبیه سازهای مورد استفاده در آموزش خلبانان ارائه خواهد شد که این خود یک مزیت ویژه است. همچنین ایرانیان بسیاری در این کشور هستند و شما کمتر احساس غریبی خواهید کرد و همینطور زبان این کشور راحت است و می توان آن را به سرعت یاد گرفت.

پزشکان در مورد شبیه سازهای پرواز مانند آنهایی که در آموزش خلبانی استفاده می شوند، آموزش خواهند دید. آنها یک تجربه جراحی مجازی خواهند داشت. این یک انقلاب در جراحی چشم در ترکیه است. آموزش شبیه سازی از طریق چندین دوره در سطوح دشواری خاص پیشرفت خواهد کرد. کارآموزان در شبیه ساز درجه بندی می شوند و انتظار می رود نمره کافی برای گذراندن یک سطح دریافت کنند. با ایجاد یک توانایی خاص و بدون عارضه، نمرات افزایش می یابد. به طور معمول، جراحان جوان در اتاق های عمل تحت نظارت دانشگاه و بیمارستان آموزش می بینند، اما در ابتدا همه آنها توانایی های یکسانی ندارند، در حالی که این شبیه ساز آن را فعال می کند.

 

شرایط تحصیل رشته چشم پزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی رویا و هدف تعداد زیادی از علاقمندان به این رشته است. تحصیل پزشکی د ایران نیز هر ساله روند افزایشی دارد. اما ممکن است ترکیه رویای شما را تحقق ببخشد. تحصیل پزشکی در ترکیه یک مقصد اغلب انتخاب شده برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند رویای خود را برای پزشک شدن محقق کنند. در ترکیه، پزشکی را می توان به زبان انگلیسی یا ترکی مطالعه کرد. در دانشگاه های پزشکی و مختلف که در شهرهای این کشور واقع شده است می توانید ازمیر و آنکارا و استانبول را انتخاب کنید. در این کشور رشته چشم پزشکی در دانشگاه های پزشکی به زبان استانبولی و در مواردی به زبان انگلیسی ارائه می شود. شما هم می توانید برای تحصیل در رشته چشم پزشکی درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر خود در ترکیه ارسال کنید. دانشگاه کارادنیز ترابزون Karadeniz Trabzon ترکیه یکی از این دانشگاه ها می باشد که پذیرای شماست.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه تحصیل در رشته چشم پزشکی در ترکیه می باشید:

مدت تحصیل شهریه به دلار زبان تحصیل بورسیه شهرهای دانشجویی مدت پذیرش
4 سال $2000-$3000 ترکی دارد استانبول، آنکارا، ازمیر 5روز

الزامات تحصیل رشته چشم پزشکی در ترکیه

 

الزامات تحصیل رشته چشم پزشکی در ترکیه

سال اول و دوم مانند سایر کشورها، پر از علوم پایه است. از سال سوم به صورت نظری و عملی با بیماری ها آشنا می شوید. سال چهارم شامل دوره های کارآموزی بالینی می باشد. در سال آخر تحصیل رشته چشم پزشکی به عنوان پزشک آتی در بیمارستان دانشگاه سپری می شود. دانش‌آموزان سال شم « کارورز » نامیده می‌شوند. به عبارت دیگر این اولین مرحله برای دستیاری در ترکیه است. شهروندان ترکیه برای کار پزشکی خود توسط دانشگاه با حقوق ماهانه اندکی پاداش می گیرند. برای تحصیل در رشته چشم پزشکی در ترکیه باید دیپلم دبیرستان و همچنین مدرک معتبر پزشکی داشته باشید. بسته به سابقه تحصیلی شما شرایط مختلفی وجود دارد. برای اینکه رد نشوید، دانشکده پزشکی خود را عاقلانه انتخاب کنید. رشته بیهوشی در ترکیه هم می تواند انتخاب خوبی باشد.

در اینجا برخی از معیارهای پذیرش یا الزامات رایج برای مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه های ترکیه آورده شده است:

  • دیپلم دبیرستان
  • نمرات خوب در زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی
  • نامه انگیزه
  • پاسپورت معتبر

 




Scroll to Top