اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته فارماکولوژی در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

امکان تحصیل رشته فارماکولوژی در آلمان در هر دو مقطع کارشناسی (4 سال) و کارشناسی ارشد (2 سال) برای دانشجویان بین المللی فراهم است. این یک فرصت طلایی برای کسانی است که متقاضی تحصیل در بهترین دانشگاه های داروسازی اروپا و علاقه مند کار ایده آل پس از فارغ التحصیلی هستند. معهذا این دسته از فارغ التحصیلان می توانند پس از اخذ مدرک خود در زمینه های مختلفی از جمله کشف عوامل دارویی جدید، تولید و تست کاربردی داروها و نیز تنظیم درمان های فردی برای بیماران در بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، کلینیک ها و کارخانجات داروسازی کار بکنند. تیم کارشناسان موسسه آموزش زبان آلمانی سخن سرایان در ادامه همین بحث به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • اصولا امتیازات تحصیل رشته داروسازی در آلمان چیست؟
  • آیا امکان تحصیل فارماکولوژی به زبان انگلیسی در آلمان فراهم است؟
  • شرایط لازم برای تحصیل این رشته جذاب در آلمان چیست؟
  • کورس فارماکولوژی در آلمان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های آلمان جهت تحصیل فارماکولوژی کدامند؟
  • آیا داروسازی جزء مشاغل مورد نیاز در آلمان محسوب می شود؟

 

چرا تحصیل رشته فارماکولوژی در آلمان؟

واقعیت این است که آلمان هم از نظر تحصیل رشته فارماکولوژی و هم از نظر کار در این رشته تخصصی جزء بهترین مقاصد آموزشی و کاری در جهان محسوب می شود. این کشور با داشتن شرکت های داروسازی بزرگی مثل Bayer و Boehringer Ingelheim مرکزی برای تحقیق و تولید در صنعت داروسازی جهانی محسوب می شود. جدا از این کار در آلمان به عنوان داروساز جایگاه و منزلت خاصی دارد و داروسازی در بین مردم جزء مشاغل احترام برانگیز محسوب می شود. همین جایگاه ویژه داروسازی است که فرصت های خوبی برای تحصیل این رشته در آلمان فراهم می کند. پس در یک نگاه کلی امتیازات تحصیل رشته فارماکولوژی یا داروسازی در آلمان 2021 را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

تحصیل رشته فارماکولوژی در آلمان به زبان انگلیسی

همان طوری که در مطالب قبلی هم عنوان شد، تحصیل رشته فارماکولوژی در آلمان به زبان انگلیسی برای دانشجویان ایرانی البته در مقطع کارشناسی ارشد فراهم است. این در حالی است که تحصیل اغلب رشته های آکادمیک در آلمان مخصوصا در مقطع کارشناسی اجبارا به زبان آلمانی است. نخست بایستی با ساختار دوره تحصیلی فارماکولوژی در کشور آلمان آشنا شد. کلا رشته فارماکولوژی در آلمان یک رشته اینتردیسیپلین یا بین رشته ای است. دانشجویان در این رشته تحصیلی کلا مبانی زیر را آموزش می بینند:

  • شیمی
  • بیولوژی
  • فیزیک
  • فیزیولوژی
  • بیولوژی مولکولی
  • فناوری های داروسازی
  • فارماکولوژی و فارماکی کلینیکی

آنها پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند در هر زمینه مرتبط با دارو و درمان کار بکنند. این کار نیز شامل کشف عوامل دارویی جدید، تولید و تست کاربردی داروها و نیز تنظیم درمان های فردی برای بیماران می باشد. معمولا نیز تحصیل رشته فارماکولوژی در مقطع لیسانس 3 تا 4 سال و در مقطع فوق لیسانس 2 سال طول می کشد. بنابراین جمعا 6 سال طول می کشد که دانشجویان بتوانند مدرک تخصص داروسازی خود را از آلمان اخذ کنند. اما بهترین دانشگاه های آلمانی جهت تحصیل رشته داروسازی عبارتند از:

دانشگاه شهریه تحصیلی به یورو (هر ترم) رتبه در رنکینگ دانشگاه های جهان (ARWU) تعداد دانشجو
دانشگاه بن 0 تا €4500 70 38000 دانشجو
دانشگاه فرایبورگ 0 تا €6000 86 24000 دانشجو

اما لیست دانشگاه های آلمانی که امکان تحصیل رشته فارماکولوژی در آنها به زبان انگلیسی فراهم است عبارتند از:

  • دانشگاه دویسبورگ- اسن
  • دانشگاه فرای برلین
  • دانشگاه هنریخ هاین دوسلدروف
  • دانشگاه روهر
  • دانشگاه علوم کاربردی کلن
  • دانشگاه بن
  • دانشگاه فرایبورگ

 

هزینه تحصیلی دانشجویان رشته فارماکولوژی در آلمان

دانشجویان رشته فارماکولوژی در آلمان ممکن است با توجه به دانشگاه محل تحصیل و نیز ملیتشان متفاوت باشد. غالبا تحصیل رشته فارماکولوژی در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان اما در دانشگاه های خصوصی این کشور همراه با پرداخت شهریه است. در اینجا ما ابتداء شهریه تحصیلی دانشجویان کارشناسی فارماکولوژی در آلمان را به صورت زیر نشان می دهیم:

شهر تعداد دانشگاه متوسط شهریه به دلار
برلین 1 652$
بیرکنفیلد 1 3000$
بوخوم 1 2730$
برونشویگ 1 743$

اما در مقطع کارشناسی ارشد فارماکولوژی در آلمان تحصیل متوسط شهریه تحصیلی بین 0 تا EUR 4650 (یورو) متغیر است. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، دانشجویان بین المللی در 4 دانشگاه علوم کاربردی کلن، دانشگاه هنریخ هاین دوسلدروف، دانشگاه Freie برلین و دانشگاه بن رایگان می باشد:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته فارماکولوژی در آلمان

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته فارماکولوژی در آلمان بایستی بدانند که برای پذیرش از دانشگاه های آلمانی شرایط سخت و پیچیده ای در پیش ندارند. ابتداء بایستی به این نکته توجه نمایید که بازه زمانی پذیرش دانشجویان فارماکولوژی ممکن است در ترم تابستانی یا ترم زمستانی باشد و از همین رو قبل از هر اقدامی مراجعه به وب سایت آن دانشگاه و کسب اطلاع لازم امری اجباری است. نکته دوم هم اینکه در آلمان به دو صورت می توان اقدام به پذیرش کرد. روش اول از طریق درخواست مستقیم از دانشگاه و روش دوم درخواست از طریق سامانه Uni-Assist می باشد. نسبت کاربرد هر یک از این دو روش را در زیر مشاهده می کنید:

متقاضیان تحصیل فارماکولوژی در آلمان در جدول زیر نیز می توانند با شرایط لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نیز آشنا شوند:

شرایط لازم توضیحات
دیپلم متوسطه هیچ گونه شرط نمره یا معدل قطعی برای پذیرش در رشته فارموکولوژی اعلام نشده و فقط متقاضیان بایستی دوره متوسطه را با نمرات خوبی پاس کرده باشند.
آزمون ها IELTS: ارائه آن مورد قبول بوده اما اجباری نیست.
شرایط دیگر ریزنمرات تحصیلی، مدرک زبان آلمانی یا زبان انگلیسی

شرایط کاری متخصصان فارماکولوژی در آلمان

رشته داروسازی از جمله مشاغل مورد نیاز آلمان می باشد. فارغ التحصیلان این رشته در آلمان گزینه های کاری زیادی دارند. آنها می توانند در داروخانه ها، کارخانجات داروسازی، شرکت های دارویی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، کلینیک ها و غیره مشغول به کار شوند. اما از جمله مشخصات مهم این رشته شغلی در آلمان نرخ بیکاری پایین فارغ التحصیلان آن و نیز درآمد بسیار بالای آنهاست. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه داروسازان در آلمان حدود €790 (یورو) بیشتر از متوسط درآمد سایر مشاغل در این کشور است:

اما برای کار داروسازی در آلمان شما علاوه بر داشتن مدرک معتبر داروسازی همچنین بایستی یک سال دوره انترنی را گذرانده و در آزمون اخذ مجوز داروسازی در آلمان نیز قبول شوید. هموطنان گرامی میتوانند با اخذ مشاوره  از  موسسه آموزش زبان آلمانی سخن سرایان در جریان شرایط آموزش زبان آلمانی نیز قرار گیرند.




Scroll to Top