اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته مهندسی شیمی در اسپانیا


♦ آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان ♦


رشته مهندسی شیمی در اسپانیا از جمله رشته هایی است که در بسیاری از دانشگاه های این کشور در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. جایگاه علمی دانشگاه های به خوبی نشان می دهد که این دانشگاه ها از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و دانشجویانی که در این دانشگاه ها به تحصیل می پردازند، آماده ورود به برترین بازارهای کار جهانی خواهند بود. اسپانیا یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل ارزان قیمت را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد و این یکی از امتیازاتی است که تحصیل در این کشور به همراه خواهد داشت.

رشته مهندسی شیمی در جهان امروز جایگاه بسیار ویژه ای دارد و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی آن را کتمان کرد. دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند، اطمینان خواهند داشت که در کشورهای پیشرفته جهان، فرصت های شغلی مناسبی را در دسترس خواهند داشت و این مسئله می تواند به آن ها در زمینه آرامش روانی کاریابی کمک شایانی داشته باشد. افرادی که قصد تحصیل در رشته مهندسی شیمی در سراسر نقاط جهان را دارند علاوه بر درس شیمی باید در درس ریاضی نیز مهارت های اولیه را در اختیار داشته باشند. به دلیل اهمیت بسیار بالای تحصیل رشته مهندسی شیمی در جهان امروز، مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در این مقاله به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

 

  • شرایط دریافت پذیرش رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • هزینه های تحصیل در کشور اسپانیا در رشته مهندسی شیمی چیست؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور اسپانیا برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان مهندس شیمی در اسپانیا به درآمد بالا دست پیدا کرد؟

 

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسپانیا

مهندسی شیمی یکی از رشته های پرمتقاضی در بازار کار امروز است و این مسئله می تواند بسیاری را ترغیب کند تا به تحصیل در این رشته مشغول شوند. افرادی که مدرک خود را در این رشته دریافت کرده باشند، توان ورود به بازارهای کار مختلف در کشورهای تراز اول جهان را خواهند داشت و این مسئله ای است که می تواند برای بسیاری ارزشمند باشد.

اگرچه اسپانیا در میان 100 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته مهندسی شیمی جایگاهی را به دست نیاورده است اما همچنان یکی از مقاصد مناسب برای تحصیل در این رشته است. دانشگاه ایالت باسک برترین دانشگاه اسپانیا برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی است چراکه رتبه 102 جهان را به دست آورده است و در رده بندی کلی دانشگاه های جهان رتبه 453 را در اختیار دارد. دانشگاه پلی تکنیک والنسیا نیز رتبه 525 جهان را به دست آورده است و این در حالی است که در رشته مهندسی شیمی در جایگاه 136 جهان قرار داد.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا نیز یکی دیگر از دانشگاه های برگزیده برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی به حساب می آید چراکه رتبه 148 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سویا نیز با قرار گرفتن در رتبه 158 برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی شیمی، یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان در این کشور برای تحصیل در این رشته است.

افرادی که قصد تحصیل در اسپانیا را داشته باشند، باید مدرک زبان اسپانیایی خود را در هنگام پذیرش در اختیار دانشگاه قرار دهند البته که در حال حاضر در بسیاری از دانشگاه های این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است.

 

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسپانیا

اسپانیا یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت تحصیلی به اروپا به حساب می آید چراکه دانشگاه های این کشور از نظر علمی جایگاه مناسبی را در اختیار دارند ولی هزینه های تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان رشته مهندسی شیمی در این کشور نیازی به پرداخت شهریه نخواهند داشت مگر ملیتی غیر اروپایی داشته باشند. هزینه تحصیل در این رشته برای دانشجوایان خارجی در حدود 800€ تا 3200€ (یورو) در سال است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور اسپانیا نمی توان انتظار داشت که دانشجویان زیادی بتوانند در این کشور بورسیه دریافت کنند.

هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان بین المللی می توانند در هفته 20 ساعت در این کشور کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین نمایند. به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی در کشور اسپانیا برای دانشجویان خارجی در حدود 350€ تا 700€ (یورو) در ماه است. البته که در شهرهای بزرگتر مانند مادرید و بارسلونا، هزینه زندگی به 1000€ (یورو) در ماه نیز می رسد.

 

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور اسپانیا

اسپانیا نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی این فرصت را در اختیار شهروندان خارجی قرار می دهد تا پس از تحصیل در این کشور، به مانند یک شهروند اسپانیایی برای مدتی محدود به جستجوی کار بپردازند و در صورتی که در این زمینه موفقیتی کسب کنند، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و اقامت این کشور را برای خود به ارمغان آورند. باید در نظر داشت که کاریابی در اسپانیا از خارج از خاک این کشور بسیار دشوار است.

مهندسان شیمی در اسپانیا شانس بالایی در کاریابی در اسپانیا خواهند داشت و صنایع مختلف در این کشور به دنبال افراد متخصص در این زمینه هستند. مهندسان شیمی همچنین از درآمد نسبتا مناسبی در این کشور بهره خواهند برد. اگرچه متوسط درآمد این افراد در اسپانیا کمتر از همکاران آن ها در کشورهای دیگر است، اما باید به این نکته اشاره داشت که متوسط درآمد در این کشور برای گذراندن زندگی در اسپانیا کفایت می کند. در نمودار زیر می توان متوسط درآمد مهندسان شیمی در این کشور را مشاهده کرد.

تحصیل رشته مهندسی شیمی در اسپانیا می تواند با هزینه های نسبتا کمی انجام شود و این یکی از مزایای انتخاب این کشور به عنوان مقصد مهاجرت است. در صورتی که تمایل به زندگی در برترین کشورهای جهان را دارید، می توانید اسپانیا را نیز به عنوان یکی از گزینه های خود در نظر داشته باشید. مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان از آمادگی کامل برخوردار هستند تا شما را در زمینه آموزش زبان های برترین کشورهای جهان راهنمایی نمایند.




Scroll to Top