اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته فیلم برداری در ترکیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان ترکی استانبولی اصفهان ♦

بنا بر دلایل مختلفی که بررسی خواهیم کرد، تحصیل رشته فیلم برداری در ترکیه یکی از گزینه های علاقمندان به این رشته است. ترکیه یکی از کشورهای هم مرز با ایران است و همچنین امکان رفت و آمد آسان برای همه ایرانیان را نیز فراهم کرده است و به همین دلیل بسیاری ترجیح می دهند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود یا فرزندشان در نظر بگیرند. دانشگاه های ترکیه در برخی از رشته های تحصیلی جایگاه های بسیار مناسبی را به دست آورده اند اما در کل می توان روند پیشرفت جایگاه دانشگاه های این کشور را نیز مثبت ارزیابی کرد. محدودیت های بسیار کمی برای تحصیل در رشته های مختلف در ترکیه وجود دارد و این مسئله جذابیت این کشور را بیشتر کرده است. مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در ترکیه پرداخته اند.

 

  • شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در ترکیه چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای ورود به رشته فیلم برداری کدامند؟
  • تحصیل فیلم برداری در ترکیه شامل چه هزینه هایی می شود؟
  • شرایط رسیدن به کار در ترکیه پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟

 

شرایط تحصیل رشته فیلم برداری در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که به دانشجویان خارجی اجازه می دهد تا تحصیلات خود را در این کشور به پایان برسانند اما برای تحصیل در این کشور در همه رشته های تحصیلی از جمله فیلم برداری، پیش نیازهایی تعیین شده است که دانشجویان خارجی موظف به انجام آن هستند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان خارجی در این کشور باید در آزمون های YOS یا SAT شرکت کرده تا مجوز حضور در دانشگاه را پیدا کنند مگر آنکه تمایلی به تحصیل ارزان قیمت در دانشگاه های دولتی این کشور نداشته باشند.

رشته فیلم برداری یکی از رشته هایی است که در دانشکده های هنر دانشگاه های ترکیه ارائه می شود و علاقمندان در طول مقطع کارشناسی در این رشته باید 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به ادامه تحصیل مشغول شوند. محدودیت های دیگری برای تحصیل رشته فیلم برداری در این کشور وجود ندارد و به همین دلیل است که می توان دریافت ویزای تحصیلی ترکیه را برای بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این رشته بسیار ارزشمند دانست.

 

معرفی بهترین دانشگاه های ترکیه در رشته فیلم برداری

ترکیه دانشگاه های بسیار زیادی را در خود جای داده است اما باید در نظر داشت که اولا همه این دانشگاه ها از کیفیت کافی برخوردار نیستند و در ثانی، همه آن ها رشته فیلم برداری را به عنوان یک رشته دانشگاهی ارائه نمی کنند. در تحلیل جایگاه دانشگاه های ترکیه در رتبه بندی جهانی باید به این نکته اشاره کرد که 10 دانشگاه این کشور در رتبه بندی جهانی دیده می شوند که بهترین آن ها رتبه 377 و ضعیف ترین آن ها نیز رتبه 773 را به دست آورده است.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته فیلم برداری در این کشور عبارتند از:

 

 

هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در ترکیه

یکی از مهم ترین دلایل انتخاب مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در خارج از کشور، هزینه هایی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که ترکیه یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی است مگر آن که فردی دانشگاه های خصوصی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کند.

هزینه تحصیل رشته فیلم برداری در دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خارجی در حدود 1800$ تا 2900$ (دلار) در سال متغیر است ولی دانشجویان در این زمینه شانس کمی برای دریافت بورسیه خواهند داشت. از طرفی هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور ممکن است تا 22000$ (دلار) در سال نیز برسد که هزینه ای بسیار بالا و همتراز با کشورهای اول جهان است. از سوی دیگر باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشت که به طور تقریبی در حدود 400$ تا 600$ (دلار) در ماه است و دانشجویان در شرایط خاص برای تامین آن اجازه دارند تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند.

 

شرایط کار یک فیلم بردار در ترکیه

با پایان یافتن دوره تحصیل، برخی از دانشجویان خارجی تمایل پیدا می کنند که در همین کشور به کار مشغول شوند ولی باید در نظر داشت که اکثر این افراد مهاجرت کاری به کشورهای دیگر را در نظر می گیرند. با این وجود می توان گفت که یک فیلم بردار در ترکیه به طور متوسط 4560TRY (لیر) در ماه درآمد کسب می کند که درآمد چندان بالایی در این کشور به حساب نمی آید ولی در صورتی که فرد بتواند وارد صنعت سینمای این کشور شود، بدون تردید قدرت مالی بسیار بهتری خواهد داشت.

در صورتی که در مسیر آموزش زبان ترکی استانبولی یا سایر کشورهای جهان قرار دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top