اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

تحصیل بازیگری در ترکیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان ترکی اصفهان ♦

رشته‌ی لیسانس تئاتر و بازیگری یک رشته‌ی 240 واحدی چهار ساله است که از هشت ترم تشکیل شده و هر ترم دارای حجم کاری نسبتا بالایی است. تئاتر در واقع یکی از قدیمی‌ترین هنرهای تاریخ بشریت است. درام و بازیگری دو عنصر اساسی تئاتر هستند.گروه تئاتر و بازیگری بر اساس آزمونی که مهارت‌ها، علاقه و دانش هنرجو را آشکار می‌کند، دانشجو می‌پذیرد.

مربیان و اساتید این رشته در واقع  هنرمندانی آگاه به اطلاعات تئوری و عملی در مورد «درام و بازیگری» را آموزش می‌دهند تا از طریق یک برنامه آموزشی 4 ساله در مقطع کارشناسی با تماشاگران در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. در ادامه قصد داریم راجع به تحصیل بازیگری در ترکیه و الزامات و شرایط تحصیل در ترکیه برای این رشته، صحبت کنیم.

فهرست عناوین

تحصیل بازیگری در ترکیه با توجه به ساخت فیلم‌ و سریال‌های زیاد و همچنین مخاطبان بیشمار یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به این رشته است. علاوه بر این بسیاری از هنرمندان و اساتید مجرب در ترکیه به تدریس بازیگری می‌پردازند. اما بهتر است که قبل از هر چیز راجع به دانشگاه‌های برتر بازیگری در ترکیه اطلاعاتی به دست بیاورید و از آن‌ها جهت اخذ پذیرش خود درخواست کنید.  در ادامه شما را با بهترین دانشگاه‌ها برای آموزش بازیگری در ترکیه، فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی و درآمد هنرمندان در ترکیه آشنا خواهیم کرد.

 

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل بازیگری در ترکیه

دانشگاه کادیر هاس

اعضای هیأت علمی این دانشگاه متشکل از بازیگران، کارگردانان و نمایشنامه‌ نویسان برجسته هستند و اساتید این دانشگاه نیز دارای تجربه‌ی تئوری و عملی در زمینه بازیگری هستند که این امر آن را به یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل بازیگری در ترکیه تبدیل می‌کند.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه کادیر هاس بسته به علایق و استعدادهای خود می‌توانند به عنوان بازیگر، کارگردان، نمایشنامه‌نویس و بسیاری از حرفه‌های مرتبط با بازیگری فعالیت کنند.هدف دانشگاه کادیر هاس کمک به دانشجویانی است که می‌خواهند در ترکیه و در رشته‌ی بازیگری تحصیل کنند و مهارت‌های خود را برای یادگیری هر آنچه در آینده‌ی حرفه‌ای خود به عنوان هنرمند نیاز دارند را توسعه دهند.

دانشگاه بیلکنت

بیلکنت به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل بازیگری در ترکیه شناخته شده است و  آموزش تئوری و عملی در آن توسط هنرمندان و اساتید مشهور ارائه می‌شود.

همچنین هنرجویان این دانشگاه در زمینه‌ی هنرهای بازیگری کلاسیک و مدرن آموزش می‌بینند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه بیلکنت بتوانند هر نوع بازیگری را انجام دهند.

دانشگاه سابانجی

یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل بازیگری در ترکیه سابانچی است. این دانشگاه دارای کادر آموزشی ممتازی است و آینده‌ی شغلی درخشانی را برای دانشجویانی که می‌خواهند در ترکیه در رشته بازیگری تحصیل کنند تضمین می‌کند.

علاوه بر این، دانشگاه سابانجی میزبان اجراها و کنسرت‌های هنرمندان برجسته ترکیه‌ای و بین المللی است. این کار با هدف کمک و آموزش عملی به دانشجویان انجام می‌شود.

دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان

دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان شامل رشته‌های بسیاری برای تحصیل بازیگری در ترکیه است. از این رشته‌ها می‌توان به تئاتر، سینما، تلویزیون، تبلیغات، نمایش و … اشاره کرد.

فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به دلیل داشتن اساتید مجرب علاوه بر آموزش عملی، از صلاحیت حرفه‌ای برای فعالیت در هر نوع بازیگری برخوردار هستند که آن را به یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل بازیگری در ترکیه تبدیل می‌کند.

دانشگاه آیدین

دانشگاه آیدین مدرک لیسانس تئاتر و بازیگری را به زبان ترکی ارائه می‌دهد و یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته بازیگری در ترکیه است.

کلاس‌های دانشگاه آیدین به دو ترم تقسیم می‌شود و این دانشگاه اساتیدی با تجربه فراوان دارد و هدف آن آموزش عملی و تئوری دانشجویان خود برای آماده سازی حرفه‌ای آن‌ها است.

دانشگاه یدی تپه

در دانشگاه یدی تپه برنامه‌های جامعی برای تحصیل در رشته بازیگری ارائه می‌شود که علاوه بر کارگاه‌ها و سمینارها، آموزش‌های جامع بازیگری را از طریق دوره‌های تئوری و عملی فراهم می‌کند. تمام این‌ها، این دانشگاه را به یکی از معروف‌ترین دانشگاه ها برای تحصیل بازیگری در ترکیه تبدیل می‌کند.

دانشگاه یدیتپه دانشجویان را هم به صورت نظری و هم عملی آماده می‌کند. برای مثال می‌توان به آموزش صدا، تنفس و کنترل بدن اشاره کرد که به منظور بهبود مهارت‌های حرفه‌ای دانشجویان صورت می‌گیرد.

دانشگاه باهچه شهیر

دانشگاه باهچه شهیر برنامه‌های تحصیلی خاصی را برای رشته‌های مختلف بازیگری ارائه می‌دهد و این برنامه‌ها شامل دانش نظری و عملی است.

علاوه بر این، دانشگاه باهچه شهیر به دانشجویان خود مهارت‌های لازم برای ورود به زندگی حرفه‌ای پس از فارغ التحصیلی را آموزش می‌دهد. بنابراین یکی از توصیه‌های ما برای تحصیل در رشته‌ی بازیگری، تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر ترکیه است.

موسسه گایه سوکمن

موسسه‌ی گایه سوکمن اولین آژانس در صنعت سرگرمی است که به کشف استعدادهای جوانان و ستاره‌های نوظهور می‌پردازد تا استعداد بازیگری آن‌ها را شکوفا کند.

این موسسه برنامه‌های آموزشی بازیگری را با تیم آموزشی مجربی ارائه می‌دهد و به هنرجویان خود کمک می‌کند تا برای برنامه‌های تلویزیونی اقدام کنند.

 

فرصت‌های شغلی پس از فارغ التحصیلی از رشته بازیگری در ترکیه

امروزه هنرهای نمایشی و بازیگری عمدتاً تحت سلطه بخش خصوصی است. بنابراین، اشتغال عمدتاً در بخش خصوصی صورت می‌گیرد. دانشجویان فارغ التحصیل از بخش تئاتر و بازیگری می‌توانند در تئاترهای دولتی و خصوصی و همچنین در رسانه‌ی ملی مانند سینما و تلویزیون در ترکیه استخدام شوند.

 

سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل بازیگری در ترکیه

برای تحصیل بازیگری در ترکیه علاوه بر زبان ترکی، زبان انگلیسی نیز الزامی است.

برای تعیین سطح زبان انگلیسی و ارائه مدرک باید در یکی از آزمون‌های رسمی مانند آزمون آیلتس که پرطرفدارترین آزمون در بین این آزمون‌ها است شرکت کرد.

 

میانگین درآمد یک بازیگر در ترکیه

متوسط درآمد یک بازیگر در ترکیه 97755 لیر ترکیه است و تخمین دستمزد یک بازیگر در ترکیه به تجربه بستگی دارد.دستمزد بازیگری که بین 1 تا 3 سال سابقه کار دارد به حدود 70150 لیر ترکیه می‌رسد. در حالی که میانگین دستمزد یک بازیگر مشهور با بیش از 8 سال سابقه کاری حدود 122311 لیر ترکیه است.

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل بازیگری در ترکیه

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه به شرح زیر است:

  • برای دریافت ویزا از سفارت یا کنسولگری ترکیه به صورت حضوری اقدام کنید.
  • ارائه‌ی نامه پذیرش از دانشگاه بازیگری در ترکیه.
  • کپی پاسپورت با حداقل 90 روز اعتبار.
  • عکس‌های شخصی.
  • بیمه سلامت.
  • اثبات توانایی مالی.

 

 10 مورد از بهترین مدارک برای حرفه‌ی بازیگری

شاید در نگاه اول تحصیل در رشته‌ی بازیگری در ترکیه و شروع به کار زیاد سخت به نظر نرسد. اما گاهی پیدا کردن شغل، قرارداد بستن و به عبارتی، به چشم کارگردان‌ها و بازیگران آمدن کار چندان ساده‌ای نیست. به عنوان یک مهاجر، شما باید در نظر داشته باشید که این رشته رقبای زیادی دارد و مردم با بازیگران بومی کشور ترکیه، بیشتر آشنا هستند.

تحصیل بازیگری در ترکیه

پس باید شانس خود را جهت اخذ قرارداد و یافتن شغلی به عنوان بازیگر بالا ببرید. اما اینکار چگونه ممکن است؟فقط کافی است که در رشته‌هایی که به شما در ادامه معرفی می‌کنیم اطلاعات بیشتری کسب کنید یا گواهی و مدرک آن‌ها را به دست بیاورید. این مدارک از شما، گزینه‌ای کامل‌تر و بهتر از یک بازیگر می‌سازند. البته شاید با خودتان فکر کنید که «بازیگر شدن» نیازی به این همه تحصیلات ندارد.

شاید این را بر اساس شایعات و تجربه‌ی سایر بازیگرانی بشنوید که نظر یک کارگردان را به خود جذب کرده‌اند و بخت به آن‌ها رو کرده است. این گرچه دروغ نیست و گرچه همه‌ی بازیگران یا هنرپیشه‌ها تحصیلات رسمی دانشگاهی دریافت نمی‌کنند، اما به طور کلی برنامه‌های خاصی وجود دارد که باعث ارتقای شغل شما در این زمینه می‌شود و شما هم ممکن است مثل سایر بازیگرانی که خاطراتشان را شنیده‌اید، خوش‌شانس نباشید و خاک صحنه بخورید.

اما بسیاری از اوقات، مطالعه‌ی جنبه‌های مختلف صنعت بازیگری، درهای پنهانی از علاقه را باز می‌کند که به موفقیت‌های بعدی در آینده منجر می‌شود. اگر قصد دارید بازیگر شوید، در اینجا 10 مورد از بهترین مدارک را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام پیوند منحصر به فردی با دنیای بازیگری دارند و ممکن است به شما کمک کنند تا زندگی خود را در این زمینه‌، به صورت حرفه‌ای ارتقا دهید.

 

مدرک ارتباطات

اخذ مدرک در رشته‌ی ارتباطات یک انتخاب هوشمندانه برای فردی است که به دنبال بازیگر شدن است. این نوع برنامه بر آموزش مؤثرترین ابزار برای برقراری ارتباط با دیگران به روش‌های مختلف از جمله کلام نوشتاری، رسانه‌های اجتماعی و گفتار متمرکز است. اگر فردی هستید که از صحبت کردن با دیگران لذت می‌برید و می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه با گروه‌های متنوعی از افراد ارتباط برقرار کنید، این مدرک مفید خواهد بود.

وقتی بازیگری روی صحنه می‌رود، نقشی را بر عهده می‌گیرد و داستانی را برای مخاطب تعریف می‌کند. با دانشی که از کلاس های اخذ شده برای تکمیل مدرک ارتباطات آموخته شده است، فرد می‌تواند به طور موثر در هر نمایشی نقش داشته باشد. روش‌های تسلط‌آمیز به یک بازیگر یا بازیگر کمک می‌کند تا بهترین راه‌ها را برای تحقیق در مورد یک نقش خاص و ایفای آن به شیوه‌ای باورپذیر کشف کند.

 

مدرک تئاتر

بدیهی است که وقتی می‌خواهید بازیگر شوید، دنبال کردن مدرک تئاتر بسیار منطقی است. اگرچه این نوع برنامه به طور خودکار تضمین نمی‌کند که یک شخص در یک تئاتر بزرگ نقش آفرینی کند، اما قطعاً فرد را برای روی صحنه رفتن و دنبال کردن حرفه‌ی بازیگری آماده می‌کند. اکثر کالج‌هایی که این نوع برنامه را ارائه می‌دهند شامل کلاس‌هایی هستند که به دانشجویان کمک می‌کند تا تکنیک‌های بازیگری خود را حین ایفای نقش‌های مختلف تقویت کنند.

تحصیل بازیگری در ترکیه

پیشنهادات ممکن است شامل طراحی تئاتر و فیلمنامه‌نویسی باشد. این‌ها اطلاعات و طعمی از تمام بخش‌های تئاتر را ارائه می‌دهند.با مطالعه‌ی تئاتر و شرکت در کلاس‌های آن، مهارت‌های مختلفی را به دست خواهید آورد. به عنوان مثال، از افزایش اعتماد به نفس و افزایش مهارت‌های ارائه لذت خواهید برد. همچنین به شما کمک می کند تا نظم و انضباط خود را بالاتر ببرید.

از آنجایی که اکثر بازیگران و هنرپیشه‌های حرفه‌ای باید پوست‌اندازی کنند و خاک صحنه بخورند تا مشهور شوند، اخذ این مدرک شما را برای این پوست‌اندازی هم آماده خواهد کرد.  داشتن مدرک تئاتر  باعث پر شدن خلأ افراد بین نقش می‌شود تا امکان تکمیل درآمد وجود داشته باشد. به عنوان مثال، مدرک تئاتر، زمینه‌ای در صنایع مختلف مانند فیلم، ویدئو و تلویزیون فراهم می‌کند.

 

مدرک فیلم

اگر می‌خواهید بازیگر شوید، مدرک فیلم نیز ابزار مفیدی خواهد بود. مشاغل در این صنعت کاملاً رقابتی هستند، بنابراین حفظ انعطاف پذیری ضروری است. اخذ مدرک فیلم، یک راه عالی برای به دست آوردن فرصت‌ها است. برقراری تماس از ابتدا شانس موفقیت بیشتری را به همراه خواهد داشت. مطالعه فیلم ترکیبی از دانش فنی و نظری را ارائه می‌دهد. دنبال کردن این مدرک به شما کمک می‌کند تا مجموعه‌ای از کارها را توسعه دهید و استعداد خود را به نمایش بگذارید.

تحصیل بازیگری در ترکیه

به طور خاص، مدرک فیلم با چند هدف آموزشی همراه است. در این مدرک، به دانشجو آموزش داده می‌شود که چگونه عملکردی قابل باور ارائه دهد و عمق عاطفی زیادی از خود نشان دهد. همچنین، تحلیلی انتقادی از استاندارد بین‌المللی ادبیات ارائه می‌دهد که فیلم را متحول می‌کند.مواردی مانند روند فیلم‌نامه نوشتن و تاریخچه فیلم بررسی می‌شود. اغلب اوقات، یک بازیگر که از پیشینه‌ی تولید بهره می‌برد می‌تواند به آن، به عنوان یک فرصت شغلی دیگر نگاه کند.

زمانی که فردی شایستگی در بخش فنی تولید فیلم و ویدئو را نشان دهد، توانایی بالای خود در بازیگرای را نیز ثابت می‌کند.مدرک تحصیلی در فیلم ممکن است علاوه بر آموزش روش‌های مختلف بازیگری و تئوری پشت‌صحنه‌ی فیلم‌سازی، اطلاعات تجاری مهمی را نیز ارائه دهد. ممکن است فردی را برای ورود به صنعت و ورود به جایگاه خاصی که با نقاط قوت شخصی مطابقت دارد آماده کند. در کنار بازیگری، فرد توانایی کار به عنوان فیلمبردار یا تدوینگر ویدئو را نیز خواهد داشت.

 

مدرک تئاتر موزیکال

مدرک تئاتر موزیکال برای فردی که عاشق آواز خواندن و رقصیدن است و می‌خواهد در زمینه بازیگری فعالیت کند بسیار عالی است. اگر این شما را توصیف می‌کند، هوشمندانه است که این نوع آموزش را در نظر بگیرید. یک بازیگر اصلی که بر تئاتر موزیکال تمرکز می‌کند، درس‌های ارزشمندی را از نمایشنامه‌نویسان و کارگردانان مشهور یاد می‌گیرد. در این مسیر صدای صحیح برای بخش‌های مختلف بازیگری به شما آموزش داده می‌شود و دروس موسیقی، آواز و رقص را خواهید دید.

تحصیل بازیگری در ترکیه

یک دانشجو برای کار به عنوان بازیگر در تئاتر موزیکال آماده می‌شود. این یک مدرک با ارزش برای هر کسی است که آرزو دارد در یک صحنه برادوی یا یک مکان مشابه شرکت کند. علاوه بر تئاترهای معروف ترکیه، یک بازیگر یا هنرپیشه با مدرک تئاتر موزیکال ممکن است بخواهد در فیلم‌ها، خطوط کشتیرانی یا پارک‌های تفریحی استخدام شود.با داشتن مدرک در تئاتر موزیکال، یک بازیگر یا هنرپیشه در طول تست‌ها اعتماد به نفس بالایی به دست می‌آورد.

گرچه این مهم است که دانشگاهی را انتخاب کنید که معلمانی با تجربه داشته باشد و به طور مستقیم درگیر این حرفه باشند. استادی که مهارت دانشجو را افزایش دهد به او کمک می‌کند تا در دنیای رقابتی بازیگری به موفقیت دست یابد. ما در بخش قبلی بهترین دانشگاه‌های ترکیه در این زمینه را معرفی کردیم.در نهایت می‌توان گفت که مدرک تئاتر موزیکال مشاوره و راهنمایی در مورد جنبه تجاری حوزه بازیگری ارائه می‌دهد.

به این ترتیب، بهترین راه برای ایجاد یک برند فردی و ساختن رزومه‌ای که کارفرمایان آینده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یاد خواهید گرفت. وقتی بدانید که چگونه خودتان را به عوامل و مدیران بازیگران مختلف نشان دهید، به دست آوردن نقش‌هایی که با شخصیت شما مطابقت دارند آسان‌تر می‌شود. همچنین، از هدر دادن زمان صرف شده برای بدست آوردن نقش‌هایی که با سبک بازیگری شما همخوانی ندارد، جلوگیری می‌کند.

 

مدرک طراحی صحنه و لباس

اگرچه ممکن است ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس برای یک بازیگر یا هنرپیشه بی‌اهمیت به نظر برسد، اما می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد و آموزش بسیار ارزشمندی را ارائه دهد. یک طراح لباس همیشه توسط بازیگران احاطه شده است. طراحی لباس نقش اساسی در هر نوع فعالیت بازیگری دارد. اگر فردی نمی‌تواند به عنوان یک بازیگر کار پیدا کند، پس بهتر است برای اینکه با بازیگران و کارگردان‌ها ارتباط بگیرد، به عنوان طراح لباس مشغول به کار شود.

تحصیل بازیگری در ترکیه

به عنوان یک طراح، یک فرد یاد می‌گیرد که چگونه لباس‌هایی را انتخاب کند که متناسب با شخصیت‌های خاص باشد و صحنه‌ها را در رویدادهای دراماتیک تقویت کند. به عنوان یک بازیگر، فرد یاد می‌گیرد که چگونه یک نقش را به طور کامل تجسم کند.در طول دوره تحصیلی، شما یاد خواهید گرفت که چگونه ایده‌های طراحی را ترسیم کنید.

پس تحقیق در بازه‌های زمانی خاص و یادگیری مد ضروری خواهد بود. این مدرک یک گزینه‌ی هوشمندانه برای افرادی است که بسیار خلاق هستند. تحصیل در این رشته، به فرد امکان می‌دهد طرح و ایده را به واقعیت تبدیل کند. کلاس‌ها همچنین شامل آموزش در مورد پارچه‌های مختلف و نحوه‌ی دوخت و ساخت لباس می‌شود.همانطور که گفته شد، بازیگری شغلی نیست که ساعات کاری تضمینی داشته باشد.

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که یک بازیگر درامد اضافی نیاز داشته باشد و مجبور شود که به شغل دیگری هم مشغول شود. با داشتن مدرک در طراحی لباس، یک فرد فرصت‌های زیادی برای کار در صنعت بازیگری دارد و در عین حال، می‌تواند برای قرارداد کاری جدید خودش آماده شود.

 

مدیریت صحنه

مدرک دیگری که می‌تواند برای یک بازیگر بالقوه مفید باشد، مدیریت صحنه است. یک مدیر صحنه حرفه‌ای در تمامی اجراها نقش اساسی دارد و در کنار کارگردانان کار می‌کند. کاندیدای ایده آل برای این مدرک، مهارت‌های ارتباطی عالی دارد و بسیار سازمان یافته است. مطالعه مدیریت صحنه، فرد را برای درک درونیات یک نمایش، به خصوص در پشت صحنه آماده می‌کند.

تحصیل بازیگری در ترکیه

آموزش مدیریت صحنه به دانشجو کمک می‌کند تا به نحوه صحیح مسدود کردن صحنه‌ها، سازماندهی تمرین‌ها و اطمینان از در دسترس بودن وسایل اطمینان پیدا کند. در بیشتر موارد، فرد هم دوره‌های آکادمیک و تئوری را سپری می‌کند، هم تجربه تئاتر عملی را به دست می‌آورد.اگر می‌خواهید بازیگر شوید، مدرک مدیریت صحنه می‌تواند احترام شما به عنوان یک بازیگر را نیز افزایش دهد. شما با اخذ این مدرک، نگاهی به سایر جنبه‌های یک تئاتر خواهید داشت، از جمله شرایط پشت صحنه و … .

داشتن این نوع مدرک باعث می‌شود که بازیگر نسبت به حمایت و سازماندهی که توسط مدیر صحنه ارائه می‌شود، قدردان باشد. همچنین، این مدرک به یک بازیگر کمک می‌کند تا سازماندهی بیشتری پیدا کند و به شخص دیگری وابسته نباشد تا ارتباط با کارکنان تئاتر را تسهیل کند. این به یک بازیگر کمک می‌کند تا یک انتقال بی‌عیب و نقص از پشت پرده به جلوی آن انجام دهد.

 

مدرک فیلمنامه‌نویسی

بسیاری از بازیگران عاشق غوطه ور شدن در نقش‌ هستند. اغلب همین افراد از نوشتن داستان، نمایشنامه، نمایش و فیلم لذت می‌برند. دنبال کردن مدرک فیلمنامه‌نویسی می‌تواند به بهبود مهارت‌هایی که هر دوی این رسانه‌ها (نمایشنامه و فیلم و سریال) را شامل می شود کمک کند. طی تحصیل در این مدرک، به دانشجو کمک می‌شود تا هیجان‌انگیزترین روش نوشتن یک فیلمنامه‌ی برتر را یاد بگیرد.

در این مدرک، دانشجویان تشویق می‌شوند تا موضوعات مختلف را نیز بررسی کنند.فیلمنامه‌نویسی به سادگی قرار دادن قلم روی کاغذ نیست. از منظر بازیگری، تمرین تفکر انتقادی و تحلیل فیلمنامه‌ها ضروری است. مدرک فیلمنامه‌نویسی از فرد بازیگر قوی‌تری می‌سازد. دانشجویان فیلم‌نامه‌نویسی توسط متخصصان در زمینه‌های مختلف رسانه‌ای هدایت می‌شوند و در مورد تمام جنبه‌های تلویزیون و فیلم‌نامه‌نویسی خرد و دانش کسب می‌کنند.

انبوهی از بازیگران مشهور هستند که کار خود را به عنوان فیلمنامه نویس آغاز کردند. برای مثال، سیلوستر استالونه پشت فیلم‌های معروف «راکی» بود. همچنین مت دیمون و بن افلک «ویل هانتینگ خوب» را نوشتند. همه این افراد در فیلم‌های خاص خود بازی کردند و موفقیت‌های زیادی کسب کردند. توانایی‌های آن‌ها در نویسندگی باعث شد تا حرفه‌ی آن‌ها در دنیای بازیگری به چشم بیاید.

 

کارگردانی

یک کارگردان باید توانایی تجسم یک فیلمنامه را داشته باشد و گروه فنی و بازیگران را به همان سمت هدایت کند. یک کارگردان بازیگران را انتخاب می‌کند و مسئول طراحی و جنبه‌های خلاقانه یک فیلم یا تئاتر است. دنبال کردن مدرک کارگردانی به فرد آموزش می‌دهد تا از پتانسیل خلاقانه خود استفاده کند و به سمت نقش نظارت و کنترل حرکت کند. اگر از بازیگری لذت می‌برید و امیدوارید این مسیر را برای حرفه‌ی خود دنبال کنید، داشتن مدرک کارگردانی می‌تواند تا حد زیادی مفید باشد.

بسیاری از بازیگران اغلب به عنوان کارگردان، کنترل فیلم را به عهده می‌گیرند. به عنوان مثال، بردلی کوپر و کوین کاستنر دو مرد برجسته هستند که به عنوان بازیگر شروع کردند و استعدادهای خود را در مسیر جدیدی گسترش دادند. با داشتن مدرک کارگردانی، تغییر نیز برای شما آسان خواهد بود. در یک مطالعه که دوره‌ی زمانی بین سال‌های 1988 تا 2015 را مورد بررسی قرار داد، مشخص شد که یک سوم کارگردان‌ها بازیگر هم هستند. در واقع لازم نیست بعد از بازیگری کارگردان شوید. با این حال، در مواقعی که یک بازیگر می‌خواهد بال‌های خود را در این زمینه باز کند، داشتن آموزش‌های خاص مفید است.

 

مدرک تاریخ تئاتر

تاریخ تئاتر اساس بازیگری است. برای فردی که می‌خواهد زندگی خود را وقف حرفه بازیگری کند، درک ریشه‌های تئاتر و چگونگی تکامل آن مهم است. بررسی آثار کلاسیک ادبیات و نمایشنامه‌نویسان برای تبدیل شدن به یک هنرمند بهتر ضروری است. دقیقاً به همین دلیل است که مدرک تاریخ تئاتر یک انتخاب هوشمندانه برای هر بازیگری است.

زمانی که یک دانشجو تاریخ تئاتر را مطالعه می‌کند، یک دید کلی از رشته‌ی نمایش به دست می‌آورد. این به یک بازیگر کمک می‌کند تا نقش‌های بهتری را انتخاب کند و فرصت‌های بیشتری را برای اخذ قرارداد داشته باشد. صرف زمان برای یادگیری و تخصص در این رشته، توانایی نزدیک شدن به افرادی را که اهداف و علایق مشترکی در حرفه بازیگری دارند، فراهم می‌کند.

حین تحصیل جهت اخذ مدرک در تاریخ تئاتر، ممکن است درک بهتری از روش‌های مختلف کارگردانی و اجرای یک بازیگر به دست می‌آورید. درک پیشینه‌ی این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را در زمینه‌ی پروژه‌های خاص به کار ببرید. همانطور که به عنوان یک بازیگر به دنبال موفقیت هستید، لازم است ذهن خود را باز کنید و از تاریخچه‌ی تئاتر و تأثیر آن بر سرگرمی‌های امروزی استفاده کنید. این یک راه ارزشمند برای استفاده حداکثری از فرصت‌های بالقوه شما خواهد بود.

 

مدرک تحصیلی رسانه

رسانه‌ها همیشه در اطراف ما هستند. اگرچه معمولاً برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شود، اما ابزار ارتباطی است که اطلاعات مختلفی را به دیگران ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید بازیگر شوید، سابقه‌ی فعالیت در رسانه می‌تواند یک مزیت قوی باشد. مطالعه این حوزه به افزایش خلاقیت و مهارت‌های تحلیلی کمک می‌کند که به محیط سرگرمی امروزی مرتبط است.

در رشته‌ی رسانه، دانشجو در کلاس‌های ارتباطات و بازاریابی نیز شرکت می‌کند. این به دانشجو کمک می‌کند تا بر فناوری‌های مورد نیاز برای طراحی، ایجاد و اجرای ایده‌ها تسلط یابد. این پیش زمینه‌ای در داستان نویسی است، چیزی که یک بازیگر و هنرپیشه روی صحنه اجرا می‌کند. فرد طی این رشته یاد خواهد گرفت که چگونه از طریق روایت تعاملی مخاطب را درگیر کند.

این شامل داستان سرایی مرسوم و روش‌های تولید نیز می‌شود.اگرچه اکثر مردم رسانه را شغلی می‌دانند که مستلزم کار پشت دوربین است، اما این حرفه‌ای است که شامل بازیگری نیز می‌شود. اگر قصد دارید در بازیگری تجاری تخصص داشته باشید، مطالعات رسانه‌ای مسیر مفیدی برای شما خواهد بود. همچنین، ادامه تحصیل در رشته مطالعات رسانه راهی فوق‌العاده برای قدم گذاشتن در سینما یا تلویزیون، آن‌هم به عنوان کارگردان یا تهیه کننده است.

درک رسانه و تأثیر آن بر دیگران یک مهارت مفید در دنیای بازیگری خواهد بود. در واقع با تحصیل در این رشته، شما قادر خواهید بود چندین موقعیت را در داخل و خارج از صحنه پر کنید.امروزه افراد زیادی در کالج‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور ترکیه حضور می‌یابند تا در رشته‌های تحصیلی خاص آموزش و گواهینامه کسب کنند. برای بازیگر شدن، شما می‌توانید همان تحصیل در رشته‌ی بازیگری را انتخاب کنید. اما اگر استعداد خوبی در این زمینه دارید، می‌توانید با تحصیل در این رشته در موسسات و آکادمی‌های خصوصی هم به هدف خود برسید.

فقط کافی است که در کنار آن، رشته‌های جانبی که به شما معرفی کردیم را هم یاد بگیرید و راه خود را برای ارتباط با کارگردان‌ها و سایر بازیگران، باز کنید. مدارک فوق 10 مورد از رایج‌ترین برنامه‌هایی است که کلاس‌های ارزشمندی را برای افرادی که به دنبال کار در صنعت بازیگری هستند ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید بازیگر شوید، باید یکی از این گزینه‌ها را در نظر بگیرید. این مدارک قدردانی شما را از هنر خود بیشتر می‌کنند و شما را به بازیگری همه کاره در دنیای نمایش تبدیل می‌کنند.




Scroll to Top