اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته موسیقی در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

بر کسی پوشیده نیست که تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا یک گام رو به جلو در رزومه تحصیلی فرد به حساب می آید و عاملی برای موفقیت است. در حال حاضر اسپانیا یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپایی در ارائه این رشته در سطح اروپا است و جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به خوبی نشان می دهد که موسیقی در این کشور چه جایگاه والایی دارد. سطح درآمد نیروی کار در این حوزه نیز بسیار بالا است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که افراد پس از دریافت مدرک خود در این کشور بتوانند در حوزه موسیقی فعالیت کرده و درآمد بالایی را به دست آورند. در چنین شرایطی است که با وجود هزینه های مناسب تحصیل در خارج از کشور، می توان اسپانیا را به عنوان کشوری نسبتا ارزان قیمت به بسیاری از افراد توصیه کرد.

اسپانیا یکی از کشورهایی است که مدرک دریافتی از آن اعتبار بالایی در سطح جهان دارد و این خود مهم ترین نکته در رابطه با انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی در بسیاری از رشته های تحصیلی در شاخه های مختلف علم است. رشته موسیقی به عنوان یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در گروه هنر، در این برخی از کشورهای اروپایی با کیفیت عالی ارائه می شود و اسپانیا نیز شرایط بسیار مناسبی در این زمینه دارد و همین مسئله سبب شده است تا در این مقاله، مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان به بررسی روند تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا بپردازند.

 

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا چیست؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای دریافت پذیرش در این رشته دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در این کشور چقدر است؟
  • مهم ترین دانشگاه های اسپانیا در این رشته کدامند؟
  • شرایط کار هنرمندان عرصه موسیقی در این کشور چگونه است؟
در این مطلب میخوانید 
1. شرایط تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا
1.1. معرفی دانشگاه های برتر رشته موسیقی در اسپانیا
2. هزینه تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا
3. شرایط کار یک موسیقیدان در اسپانیا

شرایط تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا

باید به این نکته اشاره کرد که رشته موسیقی در دانشگاه های محدودی در جهان ارائه می شود اما شرایط در اسپانیا متفاوت است و دانشجویان زیادی در این رشته در حال تحصیل هستند. در بین 350 دانشگاه برتر رشته موسیقی در سطح جهان، نام 10 دانشگاه اسپانیایی دیده می شود و همین مسئله به خوبی نشان از کیفیت بالای آموزش در این رشته دارد. افرادی که قصد دارند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند، باید به این نکته توجه کنند که اسپانیا ظرفیت محدودی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است و رقابت برای دریافت پذیرش در این رشته بسیار بالا است.

آزمون های ورودی برای پذیرش دانشجویان خارجی در این کشور، مسیر دریافت پذیرش را کمی دشوارتر می کند. اکثر دانشگاه های اسپانیا رشته موسیقی را به زبان اسپانیایی ارائه می کنند و در اختیار داشتن مدرک B2 برای تحصیل در این کشور لازم است. دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا در حال حاضر برای شهروندان ایرانی کمی دشوارتر است و این خود عاملی برای توجه به روند پذیرش در این کشور است.

رشته عکاسی در اسپانیا؛ ارزان و مقرون به صرفه

 

معرفی دانشگاه های برتر رشته موسیقی در اسپانیا

باید به این مسئله توجه کرد که هرچه جایگاه علمی یک دانشگاه بالاتر باشد، دریافت پذیرش در آن دشوارتر است. نکته ای که در رابطه با رتبه دانشگاه های برتر بسیار مهم است، اهمیت داشتن رتبه هر رشته نسبت به رتبه دانشگاه است. این مسئله به خوبی در رتبه بندی دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در اسپانیا قابل رویت است و به همین دلیل در زیر، نام بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته موسیقی ارائه شده است:

 

 

هزینه تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا

باید به این نکته توجه داشت که یکی از مهم ترین برتری های مهاجرت به اسپانیا آن است که فرد می تواند با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد و مدرکی را دریافت کند که نه تنها در اسپانیا، بلکه در سراسر جهان دارای اعتبار بسیار بالایی است. در حال حاضر اسپانیا در جمع ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل با کیفیت بالا قرار دارد و همین مسئله کفایت می کند تا افراد زیادی تمایل داشته باشند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کنند.

 

مهم ترین هزینه های تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا عبارتند از:

نوع هزینه مبلغ هزینه به یورو
شهریه دانشگاه های دولتی در سال 2300€
شهریه دانشگاه های خصوصی در سال 15000€
هزینه ماهانه زندگی در اسپانیا 600€ تا 800€
درآمد احتمالی کار دانشجویی 700€

اعزام دانشجو به اسپانیا و پروسه آن

 

شرایط کار یک موسیقیدان در اسپانیا

افرادی که قصد دارند در اسپانیا بمانند، به راحتی می توانند در حوزه موسیقی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. موسیقی بخش جدانشدنی از زندگی اسپانیایی ها است و در مراسم های مختلفی که در این کشور برگزار می شود، هنرمندان عرصه موسیقی نیز فعالیت چشمگیر دارند. در حال حاضر یک موسیقیدان یا هنرمند عرصه موسیقی بیش از این که شغل ثابتی داشته باشند، درآمد خود را به صورت ساعتی دریافت می کنند و در حدود 21€ (یورو) درآمدی است که برای این افراد در نظر گرفته اند. شرایط مناسب زندگی در اسپانیا به افراد کمک می کند تا بتوانند دوره دلپذیری برای تحصیل در این کشور داشته باشند و شما نیز در صورتی که در جستجوی بهترین شرایط برای آموزش زبان اسپانیایی هستید، با مشاورین ما در موسسه آموزش زبان های خارجی سخن سرایان در تماس باشید.




Scroll to Top