اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته داروسازی در اسپانیا

علوم دارویی مختلف در اسپانیا

مدرک کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد داروسازی اسپانیا، شامل گذراندن زمان در آزمایشگاه‌ها، تحقیق و یادگیری در مورد شیمی مورد استفاده برای تولید داروها است. برخی از دوره‌های تحت پوشش این رشته عبارتند از: داروسازی، شیمی دارویی، فارماکولوژی و عمل داروسازی.

در طول دوره‌ها، دانشجویان با مبانی علوم دارویی آشنا می‌شوند. آن‌ها از زمینه‌های مرتبط مانند پزشکی، شیمی، زیست‌شناسی دانش کسب خواهند کرد. در سال‌های پایانی این رشته، رویکرد از تئوری به عملی تغییر خواهد کرد. شما همچنین باید یک پروژه تحقیقاتی فردی انجام داده و یافته‌های خود را ارائه دهید.

پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی، همه چیز را در مورد داروهای تجویزی، اثرات آن و نحوه تولید داروها خواهید دانست. شما باید مهارت‌های ارتباطی خود را توسعه دهید، که به شما امکان می‌دهد با بیماران ارتباط برقرار کرده، شرایط آن‌ها را درک کنید و درمان مناسب را انتخاب کنید.

دوره‌های پیش‌پزشکی قبل از تحصیل داروسازی در اسپانیا

افرادی که قصد تحصیل داروسازی در اسپانیا را دارند می‌توانند به هر دو زبان اسپانیایی و انگلیسی در این کشور تحصیل نمایند. متقاضیان تحصیل در این رشته باید ابتدا دوره پیش پزشکی یک‌ساله‌ای که pre Medical نام دارد را، بگذرانند. دوره پری مدیکال متشکل از ۶۰ واحد درسی در زمینه‌های زیست‌شناسی شیمی، ریاضی، فیزیک و زبان اسپانیایی است. در این دوره همچنین دروسی مانند علوم پایه پزشکی و داروسازی را نیز خواهند آموخت. پس از طی این مرحله فرد متقاضی باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های اسپانیا شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون می‌تواند تحصیلات داروسازی خود را در دانشگاه‌های موردنظر آغاز کند.

آزمون ورودی دانشگاه‌های اسپانیا برای رشته‌های پزشکی و داروسازی آزمون UNED است. به جز این آزمون، هر دانشگاه هم آزمون ورودی و اختصاصی خود را برگزار می‌کند که از دروس بیولوژی و شیمی بوده و به زبان اسپانیایی برگزار می‌شود.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در این رشته B2 زبان اسپانیایی است و اگر فرد قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشد مدرک زبان انگلیسی موردنیاز حداقل آیلتس ۶.۵ یا ۷ است. همچنین فرد متقاضی باید دارای مدرک دیپلم از کشور خود را باشد و یا اینکه مدرک دیپلم خود را از کشور اسپانیا دریافت کرده‌باشد.

فارغ التحصیلان داروسازی در اسپانیا می‌توانند در داروخانه‌ها، در صنعت داروسازی، و در زمینه‌های مرتبط مانند بازاریابی دارویی، تحقیقات، مدیریت بهداشت عمومی یا خصوصی کار و یا تدریس کنند.

مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی امکان‌پذیر است. تحصیل در مقطع کارشناسی به مراتب آسان‌تر از مقاطع تحصیلی دیگر است. مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در اسپانیا به شرح زیر است:

تحصیل داروسازی در اسپانیا در مقطع کارشناسی

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی در اسپانیا ۵ سال است و دروس ارائه شده در این مقطع شامل موارد زیر است:

  • بیولوژی
  • شیمی
  • داروسازی زیستی
  • ایمنی‌شناسی
  • تحلیل و تشخیص آزمایشگاهی
  •  فناوری داروسازی و …

زبان تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا، زبان اسپانیایی است. اما در بعضی دانشگاه‌های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز ممکن است.

پس از اتمام این مقطع شما می‌توانید به‌عنوان کارشناس و بازاریاب در داروخانه‌ها مشغول به‌کار شوید.

تحصیل داروسازی در اسپانیا در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا

تحصیل داروسازی در اسپانیا در این مقاطع هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی ممکن است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد ۲ سال و در مقطع دکترا ۳ الی ۴ سال است. اگر مدرک کارشناسی داروسازی خود را از دانشگاه‌های اسپانیا دریافت نکرده باشید، ممکن با توجه به مدرک تحصیلی خود نیازمند شرکت در دوره‌های اجباری یکساله در دانشگاه‌های اسپانیا شوید. درصورت عملکرد مناسب در این دوره شما واجدشرایط ورود به دانشگاه‌های اسپانیا خواهیدشد.

بعضی دانشگاه‌های اسپانیا پیش از ورود به دانشگاه در رشته داروسازی ممکن است از شما درخواست مصاحبه نیز داشته‌باشند.

پس از اتمام تحصیلات خود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی، می‌توانید در سمت‌های زیر مشغول به‌کار شوید:

  • تهیه ترکیبات دارویی و فرآورده‌های رسمی در موارد و طبق رویه‌ها و کنترل‌های تعیین شده.
  • اطلاعات و نظارت بر درمان های دارویی برای بیماران.
  • همکاری در نظارت بر استفاده فردی داروها به منظور شناسایی واکنش‌های جانبی دارویی (ADRS) که ممکن است رخ دهد و گزارش آن‌ها به ارگان‌های مسئول نظارت دارویی.

دوره‌ های کارآموزی رشته داروسازی در اسپانیا

دوره‌های کارآموزی داروسازی در اسپانیا شامل کار در یک داروخانه محلی یا اداره است که به معنای آشنایی با محیط داروخانه‌ها و مردم اسپانیا است. حداقل مدت زمان برنامه این دوره‌ها ۲ الی ۴ ماه است.

هزینه‌ های تحصیل داروسازی در اسپانیا

هزینه تحصیل داوسازی در اسپانیا با توجه به مقطع تحصیلی همچنین خصوصی یا دولتی بودن دانشگاه متفاوت است.

مقطع تحصیلیهزینه سالانه
کارشناسی ۱۵۰ یورو الی ۳۵۰۰ یورو
کارشناسی‌ارشد ۳۰۰ یورو الی ۳۵۰۰ یورو

هزینه تحصیل داروسازی در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا متغیر بوده و با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مابین ۱۴,۰۰۰ یورو الی ۱۶,۰۰۰ یورو در سال است.

کار حین تحصیل داروسازی در اسپانیا

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند حین تحصیل در اسپانیا، ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. درنظر داشته باشید که یادگیری زبان اسپانیایی در کنار زبان انگلیسی برای پیدا کردن شغل مناسب و برقرای ارتباط امری ضروری است.

ویزای همراه تحصیلی متقاضیان داروسازی در اسپانیا

اعضای خانواده دانشجویان (دانشگاه خودمختار بارسلون)ی که در اسپانیا تحصیل می‌کنند نیز می‌توانند در حین کار یا تحصیل در اسپانیا با آن‌ها زندگی کنند. ویزای همراه اسپانیا برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال صادر می‌شود. البته اگر دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات به شهروندی اسپانیا دست پیدا کنند، می‌توانند برای سایر اعضای خانواده خود نیز درخواست ویزای همراه دهند.

 




Scroll to Top