اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته مهندسی نقشه کشی در ایتالیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

رشته مهندسی نقشه کشی در ایتالیا

رشته معماری در ایتالیا

اگر دانشجو یا فارغ‌التحصیل رشته معماری باشید، می‌دانید که ایتالیا یکی از کشورهای صاحب سبک در رشته معماری است. لئوناردو داوینچی، مهندس، مخترع، طراح و نقاش ایتالیایی یکی از شاخص‌ترین معماران تاریخ جهان محسوب می‌شود. همچنین دانشگاه‌های ایتالیا در رشته معماری جایگاه خوبی در بین دانشگاه‌های جهان دارند و دانشجویان بین‌المللی بسیاری، مشغول تحصیل معماری در ایتالیا هستند.

تحصیل معماری در ایتالیا به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی

دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه پلی تکنیک تورین که از بهترین دانشگاه های ایتالیا هستند، دوره‌های کارشناسی معماری را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند که می‌توانید هزینه این دوره‌ها را در جدول زیر مشاهده کنید. برای تحصیل در رشته معماری در ایتالیا، متقاضی باید در آزمون ورودی دانشگاه مربوطه پذیرفته شود. لازم به ذکر است که برای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا، فرد باید دوران دبیرستان را به اتمام رسانده باشد. آزمون ورودی رشته معماری دارای ۶۰ سوال پنج گزینه‌ای است که شامل ۲۲ سؤال درک مطلب، ۱۶ سوال تاریخ معماری و هنر، ۱۰ سوال طراحی و ۱۲ سوال ریاضی و فیزیک می‌باشد. حداکثر نمره آزمون برابر ۹۰ است که فرد برای قبولی باید حداقل ۲۰ امتیاز کسب کند.

دانشگاهرشتههزینه
پلی‌تکنیک میلان طراحی معماری ۳۹۰۰ یورو
پلی‌تکنیک تورین معماری ۲۵۹۷ یورو

تحصیل معماری در ایتالیا به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد

چندین دانشگاه ایتالیا دوره های کارشناسی ارشد معماری به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد را برگزار می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید گرایش‌های مختلف رشته معماری در دانشگاه‌های مختلف را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که متوسط شهریه این دانشگاه‌ها برای رشته‌های زیر حدود ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال است.

دانشگاهرشته
پلی تکنیک میلان مهندسی معماری، معماری و طراحی، برنامه‌ریزی شهری، مهندسی ساخت و ساز، تاریخ و طراحی معماری، معماری-طراحی سازه، معماری-طراحی داخلی، معماری و طراحی شهری، معماری منظر، معماری پایدار و معماری منظر، برنامه‌ریزی شهری
پلی تکنیک ونیز علم و فن‌آوری حفاظت از میراث فرهنگی
فلورانس معماری، طراحی معماری
بولونیا حفاظت وترمیم میراث فرهنگی
ساپینزا معماری
برسیا مهندسی معماری
پلی تکنیک پاویا معماری و مهندسی ساخت و ساز
جنوا مهندسی مقاوم‌سازی ساختمان

وضعیت و شرایط تحصیل و کار رشته معماری

بسیاری افراد جهت مهاجرت به خارج از کشور معمولااز طریق مهاجرت از طریق رشته معماری اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیل و کار رشته معماری و اخذ پذیرش رشته معماری از دانشگاه های خارج از کشور در نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی اقدام میکنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت از طریق رشته معماری می باشد روش های دیگر نظیر ویزای کار رشته معماری و اخذ اقامت سرمایه گذاری با رشته معماری نیز وجود دارند.

بورسیه تحصیل و کار رشته معماری در صورت داشتن رزومه قوی تحصیل و کار رشته معماری در این کشور امکان پذیر است. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط بورسیه رشته معماری در خارج از کشور با موسسه های مهاجرتی معتبر یا سفارت کشور مورد نظر تماس حاصل فرمایید. در صورت اخذ بورسیه تحصیلی شما میتوانید از تحصیل رایگان رشته معماری بهره مند گردید. بایستی برای اطلاعات در مورد شرایط تحصیل رایگان رشته معماری تحقیقات بیشتری در رابطه با کشور مورد نظر خود انجام دهید.

ساختار دوره ها و شرایط ورود

معماری چیست ؟

معمولا این سوال که معماری چیست در ابتدا مطرح می گردد. در پاسخ به این سوال باید گفت که معماری به هنر و علم طراحی و نظارت مهندسین بر دامنه گسترده ای از ساختارها و ساخت و ساز ها اطلاق می گردد. لذا کسانی که به مطالعه گرایش معماری اقدام می ورزند ملزم به مطالعه علوم مختلف مرتبط با این گرایش و علم هنر خواهند بود. لذا شرایط ورود جهت اخذ مدرک معماری به طور معمول به توانایی های هنری و افزایش مهارت در درس ریاضیات مربوط می شود. معمار طراحی فردیست که در طراحی های خود از تصاویر مربوط به بشری استفاده می نماید و مسئولیت ایمنی و ایجاد اطمینان این ساختارها را بر عهده دارد. لذا دانشجویان ملزم به کسب تجارب عملی ویژه قبل از اخذ مدرک معماری و در طول تحصیل و کار رشته معماری خواهند بود. اگر چه قوانین و مقررات مربوط به اخذ مدرک معماری از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت می باشد، معمولا اخذ مدرک ( کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری ) پنج سال به طول می انجامد. ناگفته نماند که افراد ملزم به دو سال تحصیل اضافی جهت کسب تجارب عملی در خصوص این گرایش خواهند بود.

اگر از افراد خواسته شود تا به سوال معماری چیست پاسخ دهند، بی شک بسیاری از آنان می گویند که هنر معماری به طراحی ساختمان ها مربوط می شود. اما فراموش نکنید که مشاغل مرتبط با گرایش معماری دامنه گسترده ای از مشاغل مختلف را در بر خواهد گرفت. در بسیاری از مواقع، شرکت های معماری کوچک یا متوسط با مواردی نظیر : نقشه کشی، بودجه بندی، کنترل حساب های مالی، مذاکره با پیمان کاران، تضمین سلامت و ایمنی ساختمان ها، تضمین قوانین و مقررات موجود در سایت، کسب تخصص در خصوص مصالح به کار رفته شده و شناخت نیروهای کار ماهر سر و کار خواهند داشت.

انتظارات موجود از مدرک معماری

به محصلان گرایش معماری تمامی موارد مرتبط با گرایش معماری نظیر : چگونگی ترسیم طراحی های سه بعدی به صورت صحیح با استفاده از دست یا برنامه های رایانه ای آموزش داده خواهد شد. بنابراین دامنه مطالعات شما تا حد شناخت کارهای طراحی در استادیوم همراه با شرکت در کلاس های خصوصی و درس نقد می باشد. جلسات نقد که به عنوان ” crits ” شناخته می شوند، جلساتی هستند که افراد در آن به ارزیابی هنر و طراحی های بکار رفته شده در ساختمان ها می پردازند، جلساتی که افراد را برای اخذ مشاغل مرتبط با معماری و یا رسیدن به شغل دلخواه آماده خواهند کرد.

دانشجویان گرایش معماری معمولا تمایل خاصی به شرکت در سخنرانی های مربوط به تاریخ معماری، نظریه ها و شناخت فناوری های موجود برای طراحی و استفاده از رایانه برای طراحی دارند، جلساتی که هدف آنان ایجاد مهارت های گوناگون در افراد برای طراحی و کمک به تکمیل پروژه های شخصی می باشد.

ارائه مقالات مرتبط با معماری از اجزای اصلی و مهم جهت اخذ مدرک معماری محسوب می شود. با توجه به گستردگی سایت ها، این بسیار مهم است که افراد به سایت های مربوط به طراحی ساختمان ها و مکان های معماری با توجه به علایق خود مراجعه نمایند.

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان




Scroll to Top