اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته اقتصاد در نروژ

 آموزشگاه آموزش زبان نروژی اصفهان

مزایای تحصیل و کار در رشته اقتصاد در نروژ

۱

وضعیت اقتصادی و رفاهی عالی به‌علاوه بیمه و بازنشستگی در نروژ

۲

بازارکار مساعد و نرخ بیکاری پایین در کشور نروژ

۳

قبولی آسان با شهریه‌های پایین در دانشگاه‌های کشور نروژ

۴

درآمد بالا و آینده درخشان کار در رشته اقتصاد در نروژ

عناوین شغلی مناسب برای رشته اقتصاد در نروژ

  • اقتصاددان
  • کارشناس ارشد اقتصاد
  • اقتصاددان ارشد
  • اقتصاددان حمل‌ونقل
  • اقتصاددان محیط زیست
  • تحلیلگر اقتصاد

راه های تبدیل شدن به یک کارمند در رشته اقتصاد در نروژ

  • در یکی از مقاطع تحصیلی رشته اقتصاد در نروژ، پذیرش تحصیلی گرفته و وارد این کشور شوید. سپس بعد از اتمام دوره تحصیل خود، با یافتن شغل مناسب در این رشته شروع به کار کنید.
  • با کسب سابق کاری و تحصیلی و رزومه کافی در کشور خود برای دریافت جاب‌آفر و مهاجرت کاری به کشور نروژ اقدام کنید.

تحصیل رشته اقتصاد در نروژ

رشته اقتصاد در کشور نروژ در سال ۲۰۲۰ با بیش از ۲۱۰۰ درخواست به‌عنوان محبوب‌ترین انتخاب اول در بین تمام برنامه‌های کارشناسی بود. به‌طور کلی کشور نروژ یکی از بهترین زیرساخت‌های تحصیلی در جهان را دارد. در این کشور بیش‌ از ۲۵,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در حال تحصیل هستند.

شهریه دانشگاه‌ها در کشور نروژ با توجه به شرایط مختلفی ممکن است متفاوت باشد. در حقیقت تحصیل رایگان در نروژ در چند سال اخیر با تعیین شهریه برای دانشجویان بین المللی از سوی دولت نروژ دچار تغییر شده است. اما به‌طور کلی متوسط مبالغ شهریه در این کشور تقریباً بین ۸۰,۰۰۰ کرون (۸,۰۰۰ دلار آمریکا) تا ۱۵۰,۰۰۰ کرون (۱۵,۰۰۰ دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی است.

ضمنا شما به‌عنوان یک دانشجو در کشور نروژ، برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل، می‌توانید علاوه‌بر اشتغال به مشاغل دانشجویی، از بورسیه‌های تحصیلی نروژ نیز استفاده کنید. در این کشور بورسیه‌های مختلفی شامل دانشجویان بین‌المللی می‌شود که از جمله این بورسیه‌ها می‌توان به بورسیه‌های دولتی و سازمانی و یا بورسیه‌های دانشگاهی نروژ اشاره کرد. دریافت بورسیه در این کشور بسیار رقابتی است و نیازمند داشتن رزومه قوی علمی و عملی متقاضیان خواهد بود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته اقتصاد در نروژ

اقامت با کار یا تحصیل در رشته اقتصاد در نروژ

تمامی دانشجویان در کشور نروژ اجازه اشتغال به کار دانشجویی تا ۲۰ ساعت در هر هفته در طول دوره تحصیل و همچنین تا ۴۰ ساعت در هفته در ایام تعطیل مثل تابستان‌ها و کریسمس دارند. از جمله مشاغل دانشجویی در این کشور می‌توان کار در رستوران، کافی‌شاپ، هتل و همچنین پرستاری کودکان یا سالمندان، صندوق‌داری فروشگاه و … را نام برد.

در کشور نروژ به کسانی که تحصیلات خود را در این کشور می‌گذرانند یا سابقه کار به‌عنوان محقق یا کارمند در یکی از موسسات و دانشگاه‌های این کشور را دارند، ویزای جستجوی کار نروژ اعطا می‌شود. با این ویزا آنان به‌مدت یکسال فرصت خواهند داشت که شغل مناسب و مرتبط با تحصیلات خود را بیابند و اقامت خود را تبدیل به اقامت کاری کنند. همچنین کسانی که به مدت ۸ سال اقامت قانونی در این کشور داشته باشند، می‌توانند برای شهروندی نروژ و دریافت پاسپورت نیز اقدام نمایند.

معرفی بهترین دانشگاه های نروژ و شرایط اخذ پذیرش از آنها

باید بدانید که بهترین دانشگاه های نروژ دارای رتبه‌های برتر جهانی نیز هستند. نروژ یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کشورهایی است که به عنوان مقصد تحصیلی توسط دانشجویان بین‌المللی انتخاب می‌شود. تحصیل در بهترین دانشگاه های نروژ می‌تواند امتیازها و مزیت‌های بسیاری داشته باشد. دانشجویان خارجی می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از کیفیت آموزشی بالا و خدمات عالی دانشگاهی از طبیعت بسیار زیبا و بکر مناطق مختلف این کشور لذت ببرند. با اینکه هزینه‌ی زندگی در کشور نروژ بالا است، بسیاری از دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل ارزان یا حتی رایگان را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در این متن به معرفی چند نمونه از بهترین دانشگاه های نروژ و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از آنها خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین دانشگاه های نروژ

بهترین دانشگاه های نروژ رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی متنوعی را ارائه می‌کنند. این دانشگاه‌ها دارای سیستم آموزشی بسیار موثر و کارآمدی هستند و دانشجویان بسیار باسواد و نخبه‌ای را پرورش می‌دهند. مدرک اعطاء شده از این دانشگاه‌ها دارای اعتبار بین‌المللی است. بنابراین دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از بهترین دانشگاه های نروژ وارد بازار کار شده و آموخته‌های خود را به صورت عملی و حرفه‌ای به کار ببندند. در ادامه‌ی مطلب شما را با تعدادی از بهترین دانشگاه های نروژ آشنا خواهیم کرد.

دانشگاه اسلو

دانشگاه دولتی اسلو دارای رتبه‌ی ۱۳۱ دانشگاه جهانی و رتبه‌ی ۵۸ در بین دانشگاه‌های اروپا بوده و هفتمین دانشگاه برتر در بین دانشگاه‌های کشورهای شمال اروپا است. دانشگاه اسلو در سال ۱۸۱۱ تاسیس شده است و تا سال ۱۹۳۹ با نام رویال فردریک شناخته می‌شد. این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های نروژ است و تا سال ۲۰۱۶ ‌بزرگ‌ترین موسسه‌ی آموزش عالی در منطقه بود.هم اکنون بیشتر این دانشگاه با عنوان دانشگاه علم و فناوری نروژ شناخته می‌شود.

این دانشگاه حدود ۲۷.۷۰۰ دانشجو دارد و حدود ۶,۰۰۰  نفر در آن مشغول به کار هستند. دانشکده‌های این دانشگاه شامل حقوق، پزشکی، علوم انسانی، ریاضیات، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، دندانپزشکی و علوم تربیتی است. همچنین این دانشگاه شامل کلیسای نروژ است که از سال ۱۵۳۶ به عنوان کلیسای دولتی نروژ شناخته می‌شود. پردیس اصلی نئوکلاسیک دانشگاه در مرکز استان واقع شده است. دانشکده‌‌ی پزشکی این دانشگاه بین چندین بیمارستان دانشگاهی در منطقه قرار دارد.

رشته‌های تدریس شده در دانشگاه اسلو

دانشگاه اوسلو رشته‌های مختلفی را با زیر شاخه‌های‌ تحصیلی متنوعی ارائه می‌کند. رشته‌های اصلی ارائه شده در دانشگاه اسلو عبارت هستند از حقوق، داروسازی، بهداشت و درمان، علوم انسانی، ریاضیات و علوم پایه، دندانپزشکی و علوم اجتماعی.

با توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه اسلو برای دانشجویان بین‌المللی رایگان است، جای تعجب نیست که چرا بسیاری از دانشجویان از نقاط مختلف جهان دانشگاه اسلو را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. برخی از برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشگاه اسلو برای آن دسته از دانشجویانی که آشنایی کافی با زبان انگلیسی را ندارند، دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را برگزار می‌کند و دانشجویان می‌توانند قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی در این کلاس‌ها شرکت نمایند.

اخذ پذیرش از دانشگاه اسلو

سرویس پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های نروژ ( NUCAS ) امکان اخذ پذیرش تحصیلی در برنامه‌های تحصیلی را در همه‌ی دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی و برخی از دانشگاه‌های خصوصی نروژ را فراهم می‌کند. به منظور اخذ پذیرش از این دانشگاه برای تحصیل در رشته‌ها و مقاطع مختلف ممکن است مدارک متفاوتی از داوطلبان خواسته شود. با این حال مدارک اولیه‌ی مورد نیاز برای ورود به این دانشگاه عبارت هستند از:

– مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

– مدرک مقطع تحصیلی قبلی

–  ریز نمرات

– مدرک معتبر زبان انگلیسی

– کپی پاسپورت یا کارت شناسایی ( داوطلبان باید کپی صفحه‌ی اصلی پاسپورت خود یا کارت شناسایی خود را در قالب pdf یا jpg ارسال نمایند).

– مدارک مربوط به تغییر نام ( در صورتی که داوطلب اقدام به تغییر مشخصات هویتی خود کرده باشد، لازم است که مدارک مربوط به آن را ارائه کند).

– در صورت متفاوت بودن اسم شما در هر سندی، باید مدارک رسمی معتبر خود را در قالب pdf یا jpg ارسال نمایید.

دانشگاه برگن ( University of Bergen )

دانشگاه برگن

دانشگاه برگرن در سال ۱۹۴۶ بازگشایی شده است. این دانشگاه امروزه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در نروژ تبدیل شده است و اعتبار جهانی دارد. این دانشگاه دارای ۷ دانشکده است. دانشکده‌های جدید و تازه تاسیس این دانشگاه شامل دانشکده‌ی هنرهای زیبا، موسیقی و طراحی هستند که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده‌اند. کتابخانه و موزه‌ی دانشگاه برگن دارای همانند دانشکده دارای معماری بی‌نظیری است.

شرایط تحصیل در نروژ: معرفی شهرهای دانشجویی و برترین دانشگاه‌های نروژ

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه برگن

در صورتی که قصد اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه برگن را به عنوان یک دانشجوی خارجی که اهل کشورهای اتحادیه‌ی اروپا نیست، باید مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهید:

– رزومه‌ی تحصیلی

– گواهی دوره‌ی متوسطه

– گواهی‌نامه‌ دانشگاهی یا دیپلم با اعلام معدل و ریز نمرات

– مدارک خاص اسناد آموزشی از هر کشور ( در صورت وجود)

– مدرک معتبر تسلط به زبان انگلیسی

– گواهی تمکن مالی

– انگیزه نامه ( حداکثر۴۵۰ کلمه ) که شامل توصیف انگیزه شخصی داوطلب برای درخواست تحصیل در رشته‌ی مورد نظر او است.

– کپی گذرنامه یا کارت شناسایی فردی

لازم است بررسی کنید که آیا برنامه‌ی تحصیلی مورد نظر شما، شرایط دیگری دارد یا خیر.

از دیگر مدارک مهم مورد نیاز می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

– اسکن تمامی مدارک اصلی

– اگر زبان اصلی مدارک شما انگلیسی نیست، مدارک شما باید به صورت رسمی و دفتری به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

توجه داشته باشید که مدارک باید به صورت فایل های pdf با کیفیت بالا بارگذاری شوند.

 دوره‌های زبان نروژی در این دانشگاه

این دانشگاه طیف وسیعی از دوره‌های آموزش زبان نروژی را برای آموزش دانشجویان و کارمندان بین‌المللی و همچنین مهاجران و پناهندگان برگزار می‌کند.

دانشگاه علوم فناوری نروژ  NTNU ) Norwegian University of Science and Technology )

این دانشگاه جزء برترین دانشگاه‌های نروژ است و دانشجویان بین‌المللی بسیاری که قصد تحصیل در نروژ را دارند، این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. این دانشگاه در سال ۱۹۹۶ با ادغام ۶ موسسه‌ی تحقیقاتی و آموزش عالی در نروژ تاسیس شد.

دانشگاه علوم فناوری نروژ

دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی بسیاری در این دانشگاه وجود دارند.

برخی از رشته‌های اصلی ارائه شده در این دانشگاه عبارت هستند از: مهندسی کامپیوتر، زیست شناسی، بیوتکنولوژی، مهندسی شیمی، مطالعات کودکان، فناوری ارتباطات، مهندسی برق، زبانشناسی و ادبیات، هنرهای زیبا، کارشناسی و بازاریابی بین‌المللی، فناوری دریایی، علوم پایه، پزشکی، موسیقی، برنامه ریزی شهری، و … .

 اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه فناوری نروژ

مدارک اولیه‌ی لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه عبارت هستند از:

– مدارک تحصیلی دوره‌های قبلی: متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس مرتبط با رشته‌ی مورد نظر با حداقل معدل C باشند.

– مدرک معتبر زبان انگلیسی: متقاضیان باید دارای مدارکی مانند تافل، آیلتس، کمبریج، یا PTE باشند.

– صفحات گذرنامه که عکس، نام کامل، تاریخ تولد و ملیت داوطلب را نشان می‌دهند.

– اسناد مربوط به تغییر نام یا نام خانوادگی ( مانند گواهی ازدواج)

– مدرک دیپلم دبیرستان

– کپی مدارک رسمی از تمام دوره‌های تحصیلی دانشگاهی

– انگیزه‌نامه

– ریز نمرات

– گواهی تمکن مالی

اسناد و مدارک مورد نیاز که به عنوان نسخه‌های فیزیکی باید پست شوند

 

دانشگاه ترومسو یا دانشگاه قطب شمال نروژ University of Tromsø – The Arctic University of Norway

این دانشگاه در شهر ترومسوی نروژ قرار دارد و در سال ۱۹۷۲ افتتاح شده است. دانشگاه ترومسو یکی از دانشگاه‌های برتر نروژ است و به عنوان بزرگ‌ترین موسسه‌ی تحقیقاتی و آموزشی در شمال نروژ به شمار می‌آید.

دانشکده‌ها و واحدهای دیگر این دانشگاه عبارت هستند از دانشکده‌ی پزشکی و علوم بهداشت، دانشکده فنی مهندسی، دانشکده‌ی علوم انسانی و علوم اجتماعی و آموزش، دانشکده‌ی علوم زیست شیلات و اقتصاد، دانشکده‌ی هنرهای زیبا، دانشکده حقوق و دانشکده‌ی ورزش و تربیت بدنی.

مدارک اولیه‌ی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ترومسو

مدارک اولیه‌ی مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ترومسو توسط دانشجویان ایرانی عبارت هستند از:

– تکمیل فرم درخواست اخذ پذیرش تحصیلی

– مدرک دیپلم دبیرستان و مدارک دوره‌های تحصیلی دانشگاهی قبلی

– مدارک تسلط به زبان انگلیسی

-گواهی تمکن مالی ( دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه‌ی اروپا باید بودجه‌ی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود برای حداقل یک سال تحصیلی در کشور نروژ را در دسترس داشته باشند).

 

آموزشگاه زبان نروژی اصفهان

آموزشگاه زبان نروژی اصفهان

آموزشگاه زبان نروژی اصفهان

   
     
     
     



Scroll to Top