اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

باستان شناسی و تاریخ هنر انگلیسی

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

رشته باستان شناسی در اسپانیا

 

رشته باستان شناسی در اسپانیا که زیر شاخه رشته انسان شناسی بوده که در 10 دانشگاه برتر ارائه شده و همه آن ها دارای رتبه جهانی بالایی می باشند. هزاران دانشجوی خارجی هر ساله در این کشور تحصیل می کنند و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. آب و هوای مدیترانه ای آن تنها یکی از مزایای تحصیل در این کشور است. از دیگر موارد می توان به سابقه طولانی تعالی آموزشی آن اشاره کرد. قدیمی ترین دانشگاه این کشور، دانشگاه سالامانکا به سال 1218 باز می گردد.

وقتی نوبت به محل تحصیل می ‌رسد، انتخاب‌ های زیادی خواهید داشت. زیرا، این کشور دارای دانشگاه‌ های متنوعی است. شهرهای محبوب دانشجویی شامل بارسلونا، گرانادا، مادرید، سویا و والنسیا هستند.

معرفی دانشگاه های رشته باستان شناسی در اسپانیا

 

در سال 2007، این کشور سیستم آموزش عالی خود را برای انطباق با فرآیند بولونیا بازنگری کرد و اطمینان حاصل کرد که مدارک تحصیلی آن مستقیما با مدارک تحصیلی سایر کشورهای منطقه آموزش عالی اروپایی (EHEA) قابل مقایسه است.

2 نوع موسسه آموزش عالی (یا دانشگاه ها) در اسپانیا وجود دارد:

  • دولتی
  • خصوصی

از ساعات بدون مطالعه خود برای کاوش در برخی از معروف ترین جاذبه های این کشور مانند:

  • الحمرا در گرانادا
  • کلیسای ساگرادا فامیلیا و لارامبلا در بارسلونا
  • موزه گوگنهایم در بیلبائو
  • پلازا مایور در مادرید
  • کلیسای جامع سویل
  • رئال آلکازار دو سویمشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در اسپانیا

شما می ‌توانید از غذاهای سیستا و تاپاس لذت ببرید و برای استراحت به رشته کوه ‌های شگفت ‌انگیز، سواحل و دهکده‌ های عجیب و غریب که واقعا مظهر اسپانیای قدیمی هستند، برنامه‌ ریزی کنید.

مشاغل و حقوق رشته باستان شناسی در اسپانیا

 

باستان شناسی می تواند یک مسیر شغلی جذاب باشد. باستان شناسی شغل رضایت بخشی برای افراد کنجکاو است که هوس کشف دارند. اولین کسی بودن در صدها تا هزاران سال برای دیدن یک ساختمان یا شی از گذشته هیجان انگیز است. به عنوان یک باستان شناس، شما همچنین می توانید به مکان های مختلف در سراسر جهان سفر کنید و در مورد یافته های خود مطالب زیادی بنویسید، و با وجود شرایط کاری گاهی اوقات سخت، اکثر باستان شناسان از حرفه خود بسیار خوشحال هستند. باستان شناسی یکی از زیر شاخه های انسان شناسی است که به مطالعه انسان می پردازد.

باستان شناس کسی است که داده های تاریخی را از طریق مصنوعات، ساختمان ها، نوشته ها و سایر شواهد به جا مانده از نسل ها، تمدن ها و فرهنگ های قبلی جمع آوری می کند.سپس، با یک تیم کار می‌کنید، سؤال می ‌پرسید و تئوری ‌های آموزش ‌دیده ‌ای را در مورد یافته ‌های خود و اینکه چگونه همه این‌ها به رشد گونه ‌های انسانی در طول زمان کمک می‌کند، ایجاد می‌کنید. برخی از باستان شناسان در موضوعات خاصی تخصص دارند، به عنوان مثال تخصص زیست باستان شناسی مطالعه بقایای انسان است و تخصص لیتیک مطالعه ابزارهای سنگی است.

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه‌ های دوره‌ های این کشور جزء پایین‌ ترین هزینه‌ ها در اروپا است. هزینه ‌های آن برای دانشجویان اتحادیه اروپا مانند دانشجویان بومی است. اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا آمده اید، هزینه دوره شما احتمالا کمی بالاتر خواهد بود. هزینه ها به ازای هر ترم یا سال تحصیلی به ازای هر واحد دریافت می شود. مبلغی که پرداخت می کنید بستگی به محل و آنچه مطالعه می کنید دارد. در دانشگاه های دولتی، هزینه های دوره کارشناسی توسط دولت تعیین می شود و می تواند از 680€ تا 1280€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر باشد. هزینه های دوره سالانه در دانشگاه های خصوصی معمولا گران تر است. برای هزینه های دقیق با موسسه انتخابی خود تماس بگیرید.

به طور مشابه، هزینه های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های دولتی و خصوصی توسط دولت تنظیم می شود. میزان واحدهایی که می گیرید براساس دوره ای است که می خوانید و در کدام دانشگاه شرکت می کنید. به عنوان مثال، یک دوره کارشناسی ارشد 60 تا 120 واحد در سال ارزش دارد، که هر واحد بین 22€ تا 36€ (یورو) هزینه دارد، به این معنی که هزینه کارشناسی ارشد اسپانیایی به طور متوسط ​​بین 1320€ تا 4320€ (یورو) است. دانشجویان باید انتظار داشته باشند که بسته به مکان و نوع محل اقامت، ماهانه 900€ تا 1100€ (یورو) برای هزینه های زندگی بپردازند. مادرید و بارسلون گران ترین شهرها هستن

رشته مطالعات پیشرفته در باستان شناسی در دانشگاه بارسلونای اسپانیا

 

برنامه کارشناسی ارشد در رشته مطالعات پیشرفته در باستان شناسی (Master’s Degree in Advanced Studies in Archaeology) در دانشگاه بارسلونا (Universitat de Barcelona) آموزش های پیشرفته ای را در خط مقدم مطالعات باستان شناسی فعلی ارائه می دهد، که به دانشجویان این امکان را می دهد که با بهره گیری از آخرین پیشرفت های روش شناختی و علمی موجود در جستجوی پاسخ هایی برای مسائل و مشکلات باستان شناختی، از دیدگاهی متفاوت به باستان شناسی بپردازند. این برنامه، یک برنامه تمام وقت است که زبان آموزش آن اسپانیایی است. این برنامه، یک برنامه چند رشته ای است که در آن علاوه بر ابزارهایی که به طور سنتی در مطالعات باستان شناختی استفاده می شود، مجموعه ای کامل از رشته ها، روش ها و تکنیک ها از سایر زمینه ها مانند زمین شناسی، جغرافیا، مردم شناسی، زیست شناسی، شیمی یا حفاظت نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این برنامه می خواهد متخصصانی را در زمینه تحقیقات و عمل باستان شناسی و همچنین در مدیریت و حفاظت از میراث باستان شناختی تربیت کند. این برنامه امکان دسترسی به تحصیل در مقطع دکتری و نگارش پایان نامه را نیز فراهم می سازد. هدف اصلی این برنامه، آموزش محققان و متخصصان در جدیدترین تکنیک های علمی برای بازیابی، تحلیل، تفسیر و فرآیند میراث سازی سوابق باستان شناختی است. این برنامه، دانش و ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل و تفسیر سوابق باستان شناختی در زمینه پژوهش های زیست باستان شناسی و دیرینه محیطی در فضاها و قلمرو، ساختارها و فرهنگ مادی را فراهم می سازد. بنابراین، دانشجویان می توانند به تیم های باستان شناسی بین رشته ای بپیوندند و در عین حال، روش ها و تکنیک هایی را از سایر رشته ها با توجه به علایق حرفه ای یا تحقیقاتی خود کسب کنند.

رشته باستان شناسی حرفه ای در دانشگاه آلکانته اسپانیا

 

برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی حرفه ای و مدیریت میراث جامع در دانشگاه آلکانته (University of Alicante)، یک برنامه تمام وقت است است که تحصیل در آن 2 ترم طول می کشد. هدف این برنامه، تربیت محققان در زمینه تاریخ و باستان شناسی و باستان شناسان قادر به کار در حرفه خود در زمینه های بین رشته ای و پیچیده است. این برنامه به دانشجویان ابزارهایی ارائه می دهد که با آن ها این حرفه را انجام دهند، از جمله مفاهیم رشته های مرتبط، مبنای تاریخی برای تفسیر باستان شناختی، جنبه های اجتماعی و فرهنگی روش شناسی و آگاهی از چارچوب های حرفه ای که در آن انجام می شود (کسب و کار، مدیریت کاربری زمین، برنامه ریزی شهری). مطابق گزارش وب سایت educations.com، هزینه شهریه کامل برای دانشجویان محلی/ اتحادیه اروپا 2356€ (یورو) و هزینه برای دانشجویان بین المللی/ غیر اتحادیه اروپا نیز همان 2356€ (یورو) می باشد.

رشته باستان شناسی و میراث در دانشگاه مستقل مادرید اسپانیا

 

برنامه کارشناسی ارشد باستان شناسی و میراث در Universidad Autonoma de Madrid، که توسط گروه ماقبل تاریخ و باستان شناسی (Department of Prehistory and Archaeology) دانشگاه مستقل مادرید ارائه می شود، آموزش کاملی در زمینه علوم باستان شناسی و موضوعات مرتبط با میراث ارائه می دهد. دانشجویان این برنامه فرصت کاوش در موضوعات زیر را خواهند داشت:

  • روندهای جدید در ماقبل تاریخ و باستان شناسی
  • نظریه، حقوق و مدیریت میراث باستان شناختی
  • حفاظت و ترمیم سایت های باستان شناختی
  • اقدامات باستان شناختی و کاوش های حفاری
  • تکنیک های آزمایشگاهی
  • زمین-باستان شناسی و زمین شناسی
  • باستان شناسی Hispano-Celtic
  • باستان شناسی جنسیتی و غیره

این برنامه به صورت تمام وقت/ پاره وقت است و تحصیل در آن یک سال طول می کشد.

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان




Scroll to Top