اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته پرستاری در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

رشته پرستاری در آلمان

آموزش پرستاری در آلمان چه مزایایی دارد؟

شرایط تحصیل پرستاری در آلمان با توجه به نرخ منفی رشد جمعیت در این کشور و همچنین جمعیت بالای 65 سال زیادی که آلمان دارد، بسیار ویژه است؛ به همین دلیل این کشور که تا سال 2025 نیازمند 150هزار پرستار برای مراقبت از شرایط بهداشتی نیروی کار خود است:

  • شروع به استخدام نیروی کار از کشورهای دیگر و همچنین تسهیل شرایط تحصیل در رشته پرستاری در آلمان برای دانشجویان خارجی است.

از دیگر مزایای اپلای پرستاری آلمان، این است که برخلاف دیگر کشورها که دانشجویان پرستاری باید ده‌ها هزاردلار برای دریافت مدرک پرداخت کنند، ادامه تحصیل پرستاری در المان ساده است و دانشجویان می‌توانند:

  • به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی آلمان پرستاری بخوانند.
  • دوره آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان را انتخاب کنند و بلافاصله بعداز ورود به دوره‌ی کارآموزی درآمد ماهیانه داشته باشند. دانشجویان با این مبلغ بخشی از هزینه تحصیل پرستاری در آلمان را تامین می‌کنند.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در آلمان چگونه است؟

در آغاز سال 2020 قانون جدیدی برای آموزش رشته پرستاری در آلمان اجرا شد. طبق این قانون ادامه تحصیل پرستاری در المان نیازمند آن است که دانشجویان در دو سال اول، تحت آموزش عمومی قرار بگیرند و در سال سوم برای ادامه تحصیل پرستاری در آلمان بین تبدیل شدن به پرستار عمومی یا پرستار تخصصی برای اطفال یا سالمندان، یکی را انتخاب کنند.

براساس قانون جدید، دوره‌های پرستاری نیز در برخی دانشگاه‌ها ارائه می‌شود تا مهارت‌هایی را که تحت برنامه‌ی آموزش حرفه‌ای داده می‌شوند، پوشش دهند. برای یادگیری رشتهپرستاری در آلمان از طریق این دوره‌ها، دانشجویان باید ریز نمرات رسمی که توسط دانشگاه به رسمیت شناخته می‌شوند، مدرک تسلط به زبان آلمانی (سطح B2 معمول است) و قرارداد با یک دوره‌ی آموزشی را ارائه دهند که معمولاً یکی از بیمارستان‌های همکار دانشگاه است.

مقطع کارشناسی پرستاری در آلمان چه شرایطی دارد؟

برای شرکت در مقطع کارشناسی رشته پرستاری آلمان، تنها کافیست که حداقل 18 ساله باشید و مدرک دیپلم و گواهی تحصیلات 12 ساله خود را ضمیمه رزومه‌تان کنید.

از جمله مدارکی که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان باید به دانشگاه موردنظر ارائه دهند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیپلم
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (IELTS یا TOFEL) یا آلمانی
  • نتایج آزمون‌ها
  • هزینه‌ی ثبت درخواست
  • پاسپورت و مدارک شناسایی
  • ویزای دانشجویی

چقدر راجع‌به آوسبیلدونگ پرستاری می‌دانید؟

یکی از رایج‌ترین گزینه‌های متقاضیان رشتهپرستاری در آلمان، شرکت در دوره کارآموزی آوسبیلدونگ (Ausbildung) است. این دوره هم کمک بسیار خوبی به آموزش و یادگیری پرستاری در آلمان می‌کند و هم کمک‌خرج خوبی برای تأمین هزینه تحصیل پرستاری در آلمان است.

چقدر زبان بلد باشیم تا به عنوان دانشجوی پرستاری در آلمان درس بخوانیم؟

هر دانشجوی خارجی که می‌خواهد برای اپلای پرستاری آلمان اقدام کند، باید در یک آزمون معتبر زبان شرکت کند تا تسلط او به زبان آلمانی یا انگلیسی ثابت شود. این آزمون‌ها برای زبان آلمان عبارتند از:

  • DSH
  • TestDAF

اگر متقاضی تحصیل پرستاری در آلمان به زبان انگلیسی هستید، باید در آزمون IELTS و TOFEL شرکت کنید. نمره مورد قبول این آزمون‌ها در هرکشوری مختلف است و در آلمان و دانشگاه‌های مختلف، نمره‌ و ارزشی منحصربه‌فرد دارد.

به عنوان مثال شرایط تحصیل در رشته پرستاری در آلمان و دانشگاه فنی مونیخ در مقطع کارشناسی، نیازمند حداقل میانگین نمره‌ی 6.5 برای IELTS حداقل نمره‌ی 88 برای آزمون TOFEL است.
طبق اعلام دانشگاه برلین نیز یکی از شرایط تحصیل در رشته پرستاری این دانشگاه، مدرک زبان با حداقل نمره‌ی 5 برای IELTS و حداقل 60 برای TOFEL است.

کدام دانشگاه‌ها برای رشته پرستاری بهترینند؟

دانشگاه‌های متعددی رشته پرستاری را در مقاطع مختلف (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) در آلمان را فراهم کرده‌اند و برخی از بهترینِ آن‌ها عبارتند از:

اپلای پرستاری آلمان چگونه انجام می‌شود؟

در مرحله اول اپلای پرستاری آلمان باید یک برنامه یا دوره‌ی مشخص را انتخاب کنید و متناسب با آن به دنبال دانشگاهی بگردید که بیشترین هماهنگی را با دوره‌ی انتخابی شما داشته باشد.

پس از انتخاب دانشگاه، مراحل اصلی اپلای پرستاری آلمان آغاز می‌شود. برای آگاهی از شرایط رشته پرستاری در هر دانشگاه آلمان، باید به وب‌سایت دانشگاه مراجعه کنید.

شما پس از انتخاب دوره و دانشگاه و همچنین مطالعه وب‌سایت، تنها کافیست مدارکی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم، برای دانشگاه انتخابی بفرستید و برای مصاحبه آماده شوید.

آیا امکان تحصیل رایگان پرستاری در آلمان وجود دارد؟

در پاسخ باید بگوییم بله! شرایط تحصیل رایگان و بدون هزینه در رشته پرستاری در آلمان به شرح زیر است:

یک دانشجو ماهیانه چقدر باید برای زندگی در آلمان هزینه کند؟

هزینه‌ی زندگی دانشجویان در آلمان نسبت به سایر کشورهای همسایه کمی گران‌تر است. باتوجه به هزینه تحصیل پرستاری در آلمان، خوردوخوراک، لباس، خانه و… هر دانشجو ماهیانه بین 820 تا 1000 یورو پول لازم دارد که این مبلغ بسته به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر دانشجو می‌تواند متفاوت باشد.

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 




Scroll to Top