اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

معماری به انگلیسی در ایتالیا

♦ آموزشگاه آموزش آیلتس اصفهان ♦

معماری به انگلیسی در ایتالیا

متقاضیان ادامه تحصیل در ایتالیا در رشته معماری مقطع لیسانس این امکان را دارند که علاوه بر زبان ایتالیایی در دانشگاههای ایتالیا به زبان انگلیسی نیز ادامه تحصیل دهند.جهت ادامه تحصیل در رشته معماری مقطع لیسانس در دانشگاههای ایتالیا گذراندن 12 سال تحصیلی در سوابق تحصیلی متقاضی الزامی است.تمامی متقاضیان در صورت قبولی امکان دریافت بورسیه استانی ایتالیا  را خواهند داشت.

جهت اطلاع از شرایط بورسیه استانی ایتالیا(جهان سوم) به این صفحه مراجعه نمایید.

در حاظر دانشگاه های پلی تکنیک میلان و پلی تکنیک تورین که از دانشگاههای معتبر معماری در دنیا محسوب می شوند به زبان انگلیسی دانشجو می پذیرند.دوره لیسانس در دانشگاههای ایتالیا 3ساله می باشد و کاملا موردتایید وزارت علوم ایران و سایر کشورهای جهان است.

دانشجویان پس از ثبت نام در موسسه اپلای ایتالیا و تکمیل مدارک موردنیاز جهت پذیرش از موسسه پذیرش اولیه خود را دریافت می کنند.پس از دریافت پذیرش اولیه و تکمیل مدارک مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی ویزای خود را از سفارت ایتالیا دریافت می نمایند.سپس متقاضیان می بایست در ازمون ورودی این رشته که در شهریورماه در ایتالیا برگزار می شود شرکت نمایند.پس از تقریبا2هفته نتیاج ازمون منتشر گردیده که دانشجویان می توانند در صورت قبولی در ازمون ورودی در دانشگاه نام نویسی نمایند.

ساختار ازمون معماری:

تعداد سوالات:60 سوال (5گزینه ای)        مدت زمان ازمون: 100دقیقه             حداکثر نمره ازمون:90 امتیاز

حداقل امتیاز برای قرار گرفتن در رنکینگ قبولی: 20 امتیاز

برای هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز مثبت و هرپاسخ منفی 0.4امتیاز منفی در محاسبه نمره کل دواطلبین اعمال می گردد.

ایتالیا برای چیزهای زیادی شناخته شده است: غذاهای عالی (به ویژه پیتزا و پاستا)، مد، آب و هوای عالی، و جاذبه های برتر برای گردشگران جهانی. با این حال، اغلب این معماری منحصر به فرد محلی است که هزاران نفر را به بازدید از ایتالیا وادار می کند.

اما اگر دانشجویی هستید که مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد معماری را برای تحصیل در نظر گرفته اید، آیا ایتالیا مقصد تحصیلی خوبی است؟ و اگر به زبان ایتالیایی صحبت نمی کنید می توانید در آنجا تحصیل کنید؟ آیا برنامه های معماری خوب در ایتالیا به اندازه کافی به زبان انگلیسی تدریس می شود؟

چند دانشگاه معماری با زبان انگلیسی در ایتالیا وجود دارد؟

ما نتوانستیم یک پایگاه داده رسمی یا منبع قابل اعتمادی که این را ارائه کند پیدا کنیم. اما تعداد زیادی دانشگاه ایتالیایی وجود دارد که مدرک‌های معماری را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. در اینجا تعداد کمی از آنها را به شما معرفی می کنیم:

پلی تکنیک تورینو

Politecnico di Milano

ISAD – Istituto Superiore Di Architettura e Design

دانشگاه فلورانس

دانشگاه ساساری

چگونه بفهمم مدرک معماری به زبان انگلیسی تدریس می شود؟

تمام برنامه های تحصیلی فهرست شده به زبان انگلیسی در سایت دانشگاه ها وجود دارد، بنابراین جستجو در وبسایت دانشگاه مورد نظر شروع خوبی است. همچنین می توانید شرایط زبان برای هر مدرک را بررسی کنید.

اگر در وب سایت های دیگر (دانشگاهی) را جستجو می کنید، باید جزئیات را در صفحات آنها بررسی کنید تا تعیین کنید که آیا یک برنامه به زبان انگلیسی تدریس می شود یا خیر.

الزامات درخواست برای مدارک معماری تدریس شده به زبان انگلیسی در ایتالیا

همانطور که قبلاً می دانید، شرایط درخواست از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. موسسات معتبر اغلب آنهایی هستند که انتظارات بیشتری دارند.

موارد زیر برخی از رایج ترین معیارهایی است که احتمالاً برای ثبت نام در یک مدرسه معماری انگلیسی در ایتالیا باید رعایت کنید:

اثبات مهارت زبان انگلیسی: نتایج آزمون آیلتس، تافل یا PTE آکادمیک

دیپلم دبیرستان یا لیسانس بسته به سطح مدرک شما

پاسپورت و (دو) عکس

نمونه کارها با طرح های قبلی (فقط برای برخی از کارشناسی ارشد)

بهترین آموزشگاه های معماری با زبان انگلیسی در ایتالیا

با توجه به رتبه بندی QS بر اساس موضوع، اینها برترین دانشگاه های ایتالیا هستند که برنامه های معماری ارائه می دهند:

Politecnico di Milano

پلی تکنیک تورینو

دانشگاه ساپینزا رم

Università Iuav di Venezia

دانشگاه ناپل - فدریکو دوم

دانشگاه بولونیا

دانشگاه فلورانس

Università degli studi Roma Tre

برای مشاهده پیشنهاد کامل رشته های معماری می توانید به وب سایت رسمی هر دانشگاه مراجعه کنید.

همچنین می توانید رتبه بندی Times Higher Education را با بهترین دانشگاه های معماری ایتالیا بررسی کنید.

معمار شدن در ایتالیا

اکنون باید مشخص باشد که برای کار به عنوان یک معمار در ایتالیا باید ایتالیایی را در سطح پیشرفته صحبت کنید.

ممکن است زبان انگلیسی برای کمک به تحصیل در رشته معماری کافی باشد، اما برای حرفه شما کافی نخواهد بود. در واقع، متوجه خواهید شد که تنها حدود 30 تا 35 درصد از ایتالیایی ها انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی صحبت می کنند.

اما اگر ایتالیایی «ti piace» را یاد می‌گیرید و می‌خواهید در «بلا ایتالیا» زندگی و کار کنید، در اینجا چیزی است که برای تبدیل شدن به یک معمار لازم است:

مدرک معماری از یک دانشگاه معتبر یا دانشکده پلی تکنیک

در حالت ایده آل، یک دوره کارآموزی حرفه ای در طول تحصیل، اما اجباری نیست

قبولی در آزمون دولتی معماران: در مجموع 4 تست

ثبت نام در یکی از Ordine Degli Architetti - Order of Architects- محلی

اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا از طریق کار

به موجب قوانین کشور ایتالیا، یکی از مجوزهای شغلی برای خارجی ها، فرصت 6 ماهه ای است که به دانشجویان بین المللی پس از پایان تحصیلات داده می شود تا بگردند و کاری را در راستای تحصیلات خود در آن کشور بیابند. در صورت موفقیت در یافتن کار، مجوز اقامتی او از تحصیلی به کاری تغییر یافته و می تواند کماکان به اقامت خود در آن کشور ادامه دهد. این مجوز در مرحله اول معمولا برای مدت یک سال صادر می گردد که در صورت ادامه اشتغال، اقامت کاری او نیز تمدید خواهد شد.

تمدید این اقامت کاری برای 5 سال متوالی می تواند منجر به کسب اقامت دائم ایتالیا برای آن فرد شود. گرچه ایتالیا عضو اتحادیه اروپا و از کشورهای صنعتی دنیا است ولی بنا به شرایط خاص خود، بازار کار خوبی ندارد. طبق آخرین آمار و گزارش ها، نرخ بیکاری در این کشور برای سال 2022 میلادی بیش از 9.7% است که این به خوبی گویای مطلب است. بنابراین اگرچه تحصیل در ایتالیا به جهت هزینه های تحصیلی پایین، بسیار مقرون به صرفه است ولی با توجه به اوضاع کاری در آن کشور و امکان پایین برای یافتن کار پس از تحصیل، شاید گزینه چندان مطلوبی نباشد. شایان ذکر است که یافتن کار، تا حدود زیادی به رشته تحصیلی، رزومه و توانایی های شخصی فرد متقاضی بستگی دارد.

 آموزشگاه آیلتس اصفهان

آموزشگاه آیلتس اصفهان

آموزشگاه آیلتس اصفهان




Scroll to Top