اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

تحصیل مامایی در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

زمانی که شما به عنوان یک مهاجر تصمیم به کار در کشور مقصد می‌گیرید، مسلما بازار کار آن را بررسی خواهید کرد. نرخ پایین بیکاری، فعالیت‌های اقتصادی گسترده و سطح بالای نوآوری همه از عواملی هستند که اقتصاد آلمان را قدرتمند ساخته‌اند. پایین بودن نرخ بیکاری نشانه خوبی برای وجود موقعیت‌های شغلی متعدد است. بنابراین ماماهای مهاجر شانس بیشتری برای ورود به بازار کار آلمان خواهند داشت. 

 

این کشور اهمیت ویژه‌ای به سیستم بهداشت و درمان می‌دهد. ماماها نیز نقش حیاتی در مراقبت از خانم‌های باردار ایفا می‌کنند. اگر در رشته مامایی تحصیل کرده‌اید و در فکر مهاجرت به آلمان هستید، بهتر است بدانید که کشور در این زمینه با کمبود نیرو نیز روبه‌رو است. همه این عوامل موجب شده که مامایی بازار کار پررونقی در آلمان داشته باشد. شما به عنوان یک ماما می‌توانید در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و زایشگاه‌ها کار کنید. در مهاجرت ماما به آلمان، امکان کار مستقل نیز وجود دارد.

شرایط مهاجرت ماما به آلمان

 

آلمان در بخش‌های مختلف درمانی همچون بیمارستان‌ها، مراکز مراقبت از سالمندان و کلینیک‌ها به نیرو نیاز دارد. به همین دلیل، مشاغل مرتبط با پزشکی همچون پرستاری، مامایی و دندانپزشکی در لیست مشاغل مورد نیاز کشور قرار گرفته‌اند. همین موجب شده که آلمان به کشوری مهاجرپذیر در عرصه پزشکی تبدیل شود. در مهاجرت ماما به آلمان، امکان برخورداری از فرصت‌های شغلی متنوع، کسب درآمد بالا و داشتن زندگی باکیفیت وجود دارد. گذشته از این که آلمان شرایط مساعدی را برای پذیرش ماما فراهم کرده، متقاضی نیز باید شرایطی داشته باشد. اگر قصد ورود به بازار کار مطلوب مامایی در آلمان را دارید، در ادامه مهم‌ترین و ضروری‌ترین شرایط مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد. در صورت داشتن آن‌ها می‌توانید برای دریافت ویزای و ورود به کشور اقدام کنید.

سطح تحصیلات

 

همانند مهاجرت در سایر مشاغل تخصصی، مهاجرت ماما به آلمان نیز تنها با داشتن مدرک معتبر تحصیلی امکان‌پذیر است. شما برای دریافت ویزا حداقل به مدرک کارشناسی نیاز دارید.

سطح زبان

یکی از مواردی که در مهاجرت ماما به آلمان اهمیت قابل توجهی دارد، میزان تسلط به زبان آلمانی است. از آن جایی که فرد در این موقعیت شغلی ارتباط مستقیم با بیماران و خانم‌های باردار دارد، لازم است به این زبان مسلط باشد. مصاحبه دریافت ویزا و آزمون معادل‌سازی مدرک نیز به زبان آلمانی برگزار می‌شود. شما با مدرک سطح B1 می‌توانید وارد آلمان شوید و سطح خود را تا C1 ارتقاء دهید.

سابقه کاری

داشتن تجربه کاری از دیگر شروط کار در آلمان است. افراد برای مهاجرت مامایی به آلمان، لازم است مدارک مربوط به سابقه کاری خود را به سفارت کشور ارائه دهند. داشتن حداقل ۲ سال سابقه کاری مرتبط ضروری است.

شرایط سنی

دولت آلمان برای ورود نیروی کار مهاجر به کشور محدودیت سنی مشخص نکرده است. با این حال، بهترین سن برای مهاجرت ماما به آلمان، بین ۲۵-۴۰ سال است. افراد در این سنین شانس بیشتری برای پذیرش و دریافت ویزای کار دارند. اگر سن شما بالای ۴۰ سال است اما سایر شرایط مورد نیاز برای مهاجرت ماما به آلمان را دارید، می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای مامایی در آلمان

حال که با شرایط لازم برای مهاجرت ماما به آلمان آشنا شدید، لازم است از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا مطلع شوید. در کنار تسلط به زبان آلمانی، داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری آماده کردن مدارک کامل نیز برای پذیرش شما مهم است. در صورتی که موفق به دریافت تأییدیه از سوی مراکز درمانی آلمان شوید، می‌توانید مدارک خود را به سفارت تحویل دهید. ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت ماماها به آلمان شامل موارد ذیل هستند:

  • مدارک شناسایی ترجمه شده
  • گذرنامه با اعتبار کافی
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده به همراه ریز نمرات
  • گواهی سابقه کاری
  • ۲ قطع عکس پاسپورتی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • قرارداد کاری با مراکز درمانی آلمان

نحوه معادل‌سازی مدرک مامایی در آلمان

مهم‌ترین لازمه کار در آلمان به عنوان ماما، معادل‌سازی مدرک تحصیلی است. دریافت دعوت‌نامه شغلی از آلمان به معنی دریافت تأییدیه معادل‌سازی مدرک است. چیزی که در این مورد اهمیت دارد ارسال درخواست پذیرش برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی است که شرایط برگزاری دوره‌های معادل‌سازی را دارند. این دوره‌های آموزشی به منظور هماهنگی سطح دانش و مهارت فرد با سطح استاندارد آلمان برگزار می‌شوند. ماماها تنها پس از این اقدام می‌توانند وارد بازار کار کشور شوند. یکی از مدارکی که برای شرکت در این دوره‌ها ضروری بوده، مدرک زبان آلمانی حداقل سطح A2 است. بسته به این که تسلط فرد به زبان آلمانی در چه سطحی است، نحوه معادل‌سازی متفاوت خواهد بود.

  • افرادی که به آلمانی مسلط هستند بعد از دریافت پیشنهاد کاری مستقیما می‌توانند وارد دوره‌های آموزشی شوند. این دوره‌ها اغلب در مراکز درمانی و طی ۶-۱۲ ماه برگزار می‌شوند. بعد از پایان دوره، متقاضی باید در یک آزمون شرکت کند. آزمون ممکن است به صورت شفاهی یا کتبی باشد. اگر فرد موفق به قبولی در هریک از این آزمون‌ها شود، صلاحیت لازم برای ورود به بازار کار را خواهند داشت. او می‌توانند به عنوان ماما در همه شهرهای این کشور فعالیت شغلی داشته باشد.
  • برخی ممکن است تسلط کافی به زبان آلمانی نداشته باشند. در این صورت پیش از ورود به دوره‌های معادل‌سازی، باید در دوره فشرده آموزش زبان شرکت کنند و سطح خود را ارتقاء دهند. بعد از قبولی در آزمون زبان، شرایط لازم برای گذراندن دوره‌های آموزشی ۶-۱۲ ماهه را خواهند داشت.

برای طی دوره‌های معادل‌سازی مدرک مامایی، داشتن ویزای کاری آلمان ضروری است.

حقوق و درآمد ماما در آلمان

در مهاجرت ماما به آلمان، میزان درآمد آن نیز مورد اهمیت است. اگر شما به عنوان یک ماما تصمیم به کار در خارج از کشور دارید، میزان حقوق دریافتی نقش مهمی در انتخاب مقصد خواهد داشت. چرا که با داشتن حقوق کافی می‌توانید زندگی مطلوب و باکیفیت در کشوری چون آلمان داشته باشید. شغل مامایی از جمله مشاغل پرتقاضا و پردرآمد این کشور به حساب می‌آید. ماماها با درآمدی که به دست می‌آورند می‌توانند هزینه‌های خود را تأمین کرده و زندگی راحتی داشته باشند. با این حال عوامل مختلفی چون مهارت، تجربه کاری و میزان تحصیلات در سطح درآمد آن‌ها موثر هستند.

افرادی که به عنوان ماما در آلمان فعالیت می‌کنند به طور میانگین ۴۱۰۰۰ یورو، حداقل ۱۸۹۰۰ یورو و حداکثر ۶۵۳۰۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند.

بهترین گرایش‌ها برای مهاجرت ماما به آلمان

به طور کلی، یک ماما نقشی کلیدی در سیستم بهداشت و درمان کشورهای مختلف دارد. مهم‌ترین مسئولیت او مراقبت از مادر در مراحل مختلف بارداری و زایمان و نوزاد متولد شده است. با این حال، در مهاجرت ماما به آلمان، برخی ممکن است تحت عنوان مامای پرستار و برخی مامای غیر پرستار اقدام کنند.

  • مامای پرستار فردی است که علاوه بر داشتن مهارت مامایی، در رشته پرستاری نیز تحصیل کرده است. بنابراین، مجوز کار هم به عنوان یک ماما و هم یک پرستار حرفه‌ای را دارد. ماماهای پرستار تحت آموزش‌های پیشرفته قرار گرفته‌اند. از این رو، موقعیت‌های شغلی متعددی را در مراکز درمانی مختلف پیش‌رو خواهند داشت.
  • مامای غیر پرستار صرفا در زمینه مامایی کسب تخصص کرده است. بنابراین، دانشی در زمینه پرستاری ندارد. این موضوع دامنه فرصت‌های شغلی در دسترس را محدود می‌کند.

وظایف یک ماما در آلمان

در مهاجرت ماما به آلمان، وظایفی که او در این کشور به عهده دارد نیز بررسی می‌شود. بسیاری مامایی را صرفا یک شغل مراقبتی در دوران بارداری و زایمان می‌دانند. این در حالی است که یک ماما وظایف گسترده‌تری را به عهده دارد. ماما در واقع یک پرستار متخصص است که مسئولیت سلامت مادر در دوران قبل از بارداری، حین بارداری و بعد از زایمان را بر عهده می‌گیرد. او برای ۶ هفته اول پس از زایمان تحت آموزش‌های تخصصی قار گرفته است. ماما همچنین راهنمایی‌های لازم برای حفظ باروری را به زنان ارائه می‌دهد و در مراحل مختلف بارداری، آن‌ها را همراهی می‌کند.

ارزیابی وضعیت بیمار، تعیین برنامه مناسب برای زایمان و آماده کردن بیمار برای زایمان از دیگر وظایف شغل مامایی هستند. حضور ماما حین زایمان ایمنی تولد نوزاد سالم را بالا می‌برد. شما با همراهی یک ماما در آلمان، نکاتی را پیرامون شیردهی و مراقبت از نوزاد خود در ماه‌های اول بعد از تولد می‌آموزید. با مراقبت‌‌های همه جانبه ماما، خطرهای احتمالی در مراحل بارداری، زایمان و پس از آن سریع‌تر تشخیص داده می‌شوند.

شرایط استخدام و کاریابی مامایی در آلمان

جستجوی کار و استخدام در موقعیت شغلی مناسب یکی از مهم‌ترین مراحل مهاجرت ماما به آلمان است. ماماهایی که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند، باید اقدام خود را با ارسال درخواست برای مراکز درمانی و کلینیک‌ها آغاز کنند. برای ارسال درخواست، داشتن مدرک تحصیلی مامایی و تجربه کاری در این زمینه ضروری است. زمانی که فرد موفق به دریافت تأییدیه از یک بیمارستان یا کلینیک می‌شود، دعوت‌نامه کاری برای او صادر خواهد شد. حال با در دست داشتن این دعوت‌نامه می‌تواند برای دریافت ویزای کاری آلمان اقدام کند. در این مرحله، مدارکی به سفارت تحویل داده شده و فرد در نوبت مصاحبه قرار می‌گیرد.

در صورتی که متقاضی موفق به سپری کردن این مرحله شود، در واقع موفق به دریافت ویزا شده است. در مهاجرت ماما به آلمان، داشتن ویزا در واقع داشتن مجوز ورود به آلمان، گذراندن دوره معادل‌سازی و راه یافتن به بازار کار است. شما به عنوان یک ماما فرصت کار در مراکز درمانی کوچک و بزرگ این کشور را دارید. بعد از ۵ سال کار و زندگی در آلمان، شرایط دریافت اقامت دائم نیز برای شما فراهم می‌شود. به طور کلی، مهاجرت ماما به آلمان از طریق دو نوع ویزا امکان‌پذیر است:

ویزای جستجوی کار (جاب سیکر): فرد با داشتن این ویزا، می‌تواند به مدت ۶ ماه در کشور آلمان حضور داشته باشد. در این مدت به دنبال شغل مورد نظر خواهد بود. در صورتی که موفق به یافتن موقعیت شغلی مناسب و عقد قرارداد کاری شود، ویزای او به ویزای کاری آلمان تبدیل می‌شود. برای دریافت ویزای جاب سیکر، داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری ضروری است.

ویزای جاب آفر: این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای پیشنهاد کاری از کشور آلمان هستند. در این شرایط، فرد از کشور خود برای جستجوی کار اقدام می‌کند. در صورت دریافت دعوت‌نامه شغلی می‌تواند به دنبال ویزای جاب آفر باشد.

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 




Scroll to Top