اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

پرستاری در ایتالیا

اولین قدم جهت تحصیل پرستاری در ایتالیا اخذ پذیرش از دانشگاه است. اخذ پذیرش نیازمند مدارک و شرایطی است که در ادامه به آن می پردازیم :

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه دیپلم ۱۲ ساله (آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریزنمرات) همراه با ترجمه و تائیدیه وزارت امور خارجه و دادگستری
  • فیش واریزی هزینه تحصیل دانشگاه مربوطه
  • داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ و در صورت تحصیل به زبان ایتالیایی داشتن مدرک زبان ایتالیایی
  • ارائه قبولی در آزمون (IMAT) (این آزمون یک آزمون کتبی و شامل ۶۰ سوال پنج گزینه ای در چهار بخش است و قبولی آن جهت گرفتن پذیرش در رشته های گروه پزشکی ایتالیا ضروری است)

بعد از گذراندن این مراحل دانشجو باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید.

مقاطع تحصیلی پرستاری در ایتالیا

ابتدایی ترین و پایه ترین مقطع تحصیلی در رشته پرستاری دوره کارشناسی است که به طور معمول مدت زمان این دوره تحصیلی ۳ الی ۴ سال است. بیشتر دانشگاه های ایتالیا دو گرایش در مقطع کارشناسی برای رشته پرستاری ارائه می دهند.

گرایش اول که از پرطرفدارترین گرایش ها در بین دانشجویان است ، پرستاری عمومی است و دومین گرایش پرستاری کودکان با هدف کار کردن در بیمارستان کودکان است. مقطع بعدی، مقطع کارشناسی ارشد است که طول مدت این دوره ۲ سال است و مقطع دکترا که بستگی به تخصص و گرایش دارد که ۳ الی ۵ سال به طول می انجامد و دانشجویان این مقطع در زمینه های تخصصی تر آموزش می بینند. در کشور ایتالیا، برنامه های درسی رشته پرستاری تلفیقی از دوره های عملی و تئوری مربوط به سلامت روان ، آناتومی بدن و فیزیولوژی بدن انسان می باشد.

این دوره ها دانشجویان را برای مراقبت از انواع بیماریهای مختلف آموزش می دهند. از جمله آموزش هایی که به دانشجویان می دهند می توان به مراقبت قبل و بعد از عمل جراحی، نظارت بر تجویز دارو ، اندازه گیری فشارخون ، نمونه گیری خون از بیمار، حمایت روحی و روانی و … نام برد.

برترین دانشگاه های پرستاری در Italya

  1. دانشگاه میلان : این دانشگاه دارای بهترین دانشکده پرستاری در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا می باشد.
  2. دانشگاه دی پاویا : کارشناسی در این دانشگاه در دوره ۳ ساله و کارشناسی ارشد در دوره ی ۲ ساله به زبان ایتالیایی ارائه می شود.
  3. دانشگاه ساپینزا رم : دوره پرستاری در این دانشگاه به مدت ۳ سال می باشد.
  4. دانشگاه تورین
  5. دانشگاه پیزا
  6. دانشگاه ناپل فدریکو
  7. دانشگاه بولونیا

هزینه تحصیل پرستاری در ایتالیا

هزینه تحصیل پایین یکی از مهم ترین عوامل جذب دانشجو برای تحصیل پرستاری در ایتالیا می باشد. هزینه تحصیل بسته به نوع دانشگاه و شهر محل سکونت متغیر است. هزینه تحصیل در ایتالیا (در رشته پرستاری) به طور میانگین از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال بوده و برای دانشجویان بین المللی نیز هزینه های تحصیل یکسان می باشد. میانگین شهریه در سال ۲۰۰۰ یورو است که موسسه فرداد دانش پاسارگاد می تواند ان را در برخی از موارد به ۵۰۰ یورو در سال کاهش دهد.

بازار کار و حقوق رشته پرستاری

فارغ التحصیلان رشته پرستاری پس از اتمام تحصیلات خود می توانند با شرکت در آزمونهای پرستاری و قبولی در این آزمون فعالیت حرفه ای خود را در حوزه های پرستاری در بخش های مختلف از قبیل خانه سالمندان ،بیمارستان ها و مراکز خصوصی شروع نمایند. پرستاران برای کار در این حوزه باید دارای مدرک زبان ایتالیایی و به زبان ایتالیایی مسلط باشند. بالا رفتن جمعیت مسن در این کشور، کمبود نیروی پرستار و درآمد نسبتا بالای این حوزه در ایتالیا باعث شده سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل ،کار و زندگی به این کشور مهاجرت نمایند. درآمد پرستاران در ایتالیا سالانه مبلغی حدود ۳۴ تا ۵۴ هزار یورو می باشد. که این درآمد و حقوق بستگی به تجربه و سطح تحصیلات پرستار دارد. قوانین اقامت پس از تحصیل در ایتالیا به شما کمک می کند که شانس اقامت دائم خود را افزایش دهید.


مزایا تحصیل پرستاری در ایتالیا

  • تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر دنیا با رتبه ی خوب در سطح بین المللی
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در ایتالیا
  • امکانات و کیفیت بالای آموزشی
  • کیفیت سطح زندگی
  • امکان کار و اخذ اقامت دائم بعد از فارغ التحصیلی در کشور ایتالیا
  • مورد تائید بودن دانشگاه های ایتالیا
  • وجود تفاهمات و مشترکات فرهنگی بین ایتالیا و ایران
  • تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا
  •  مهلت ۶ تا ۱۲ ماهه به فارغ التحصیلان خارجی، جهت جستجوی شغل و اخذ ویزای کاری

معایب تحصیل در ایتالیا

  1. از مهمترین معایب، شرکت در آزمون آیمت و کسب نمره قبولی و در نتیجه پذیرش از دانشگاه های ایتالیا می باشد.
  2. کم بودن فرصت تحصیل به زبان انگلیسی و لزوم یادگیری زبان ایتالیایی برای حضور در بازار کار و تحصیل

برای اینکه بتوانید در رشته موردعلاقه خود از جمله پرستاری در کشور ایتالیا شروع به تحصیل نمایید، می توانید از مشاوران فرداد دانش پاسارگاد کمک و مشورت دریافت نمایید.

برترین دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل در رشته پرستاری

بیش از 20 دانشگاه پزشکی در ایتالیا وجود دارد که دوره های پرستاری را ارائه می دهند. زبان تحصیل پرستاری در اکثر این دانشگاه ها، معمولا زبان ایتالیایی می باشد و فقط تعداد کمی از دانشگاه های ایتالیا دوره های پرستاری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل پرستاری در ایتالیا به زبان انگلیسی هستند، می توانند دانشگاه های زیر را انتخاب کنند.

  • دانشگاه میلان

تحصیل پرستاری در دانشگاه میلان که برترین دانشکده پرستاری در ایتالیا را دارد، در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکانپذیر است.

  • دانشگاه Sapienza در رم

این دانشکده پرستاری در ایتالیا، هر ساله حدود 115000 دانشجو را د رهر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ثبت نام می کند و همین امر باعث شده است تا به عنوان بزرگ ترین دانشکده پرستاری شناخته شود.

  • دانشگاه Biomedical در رم

لیست بهترین دانشکده های پرستاری در ایتالیا، بدون ذکر نام دانشگاه بیومدیکال رم، کامل نمی شود. این دانشگاه که در ایتالیا با نام دانشگاه پردیس زیست پزشکی (UCBM) شناخته می شود، از سال 1991 فعالیت می کند و به یکی از بهترین دانشکده های آموزش مراقبت های بهداشتی در جهان تبدیل شده است.

  • دانشگاه UniCamillus

دانشگاه UniCamillus یک دوره تحصیلی سه ساله در رشته پرستاری ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود.

  • دانشگاه Campania Luigi Vanvitelli

این دانشگاه دولتی در ایتالیا نیز جهت تحصیل در رشته پرستاری بسیار مناسب است اما سالیانه تعداد بسیار محدودی دانشجوی بین المللی را پذیرش می کند.

 
هزینه تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا

بررسی و تحقیق در خصوص هزینه تحصیل پرستاری در ایتالیا و شهریه دانشگاه های این کشور، باید برای دانشجویان بین المللی در اولویت باشد. دانشگاه های ایتالیا معمولا بر اساس رنکینگ دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی، و همچنین کشور مبدا دانشجویان، شهریه ها را تعیین می کنند. دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا، شهریه های متفاوتی پرداخت می کنند. پس توصیه می شود حتما شهریه و هزینه های دقیق را از وبسایت دانشگاه انتخابی خود در ایتالیا دریافت نمایید. به طور کلی، هزینه تحصیل پرستاری در دانشگاه های ایتالیا، معمولا چیزی بین 5000 یا ۱۵۰۰۰ یورو در سال می باشد. 

البته هزینه های زندگی دانشجویی در ایتالیا که به طور تقریبی، بین 700 تا ۱۰۰۰ یورو در ماه است نیز باید در نظر گرفته شود. با این حال، دانشگاه های مقرون به صرفه بسیاری در ایتالیا وجود دارد که با انتخاب آنها می توانید هزینه های تحصیل خود را در ایتالیا کاهش دهید. اخذ بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز جهت کاهش هزینه ها توصیه می شود. دانشجویان برتر می توانند با داشتن نمرات و معدل بالا، نمره زبان عالی، رزومه قوی و سوابق پژهشی عالی، جهت اخذ بورسیه اقدام کنند.

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 




Scroll to Top