اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته قلب وعروق در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

انواع تخصص‌های پزشکی در سراسر دنیا از شاخه‌های تحصیلی بسیار مهم برای دانشجویان به حساب می‌آیند. تخصص پزشکی در اسپانیا نیز از این قاعده مستثنی نبوده چرا که تحصیل در تخصص پزشکی در اسپانیا چشم‌انداز شغلی بسیار مناسبی را برای دانشجو به همراه خواهد داشت. تخصص پزشکی در واقع یکی از شاخه‌های علم پزشکی است که به درمان گروه‌های مختلف بیماری تمرکز می‌کند. در تخصص‌های مختلف پزشکی به درمان انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلب و عروق و همچنین مغز و اعصاب پرداخته می‌شود. مهم‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های حال حاضر دنیا، تخصص‌های پزشکی هستند که در بهترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا تحت آموزش قرار می‌گیرند.

شرایط تخصص پزشکی در کشور اسپانیا

مهم‌ترین موضوعی که بسیاری از دانشجویان و متقاضیان ادامه تحصیل در تخصص پزشکی در کشور اسپانیا با آن مواجه هستند؛ این است که آیا شرایط خاصی برای ادامه تحصیل در این کشور وجود دارد؟ آیا می‌توانیم به سادگی در کشور اسپانیا به ادامه تحصیل در تخصص مورد علاقه خود اقدام نماییم؟

 تمام این سؤال‌ها را می‌توان این‌گونه پاسخ داد که تحصیل در اسپانیا در مقطع تخصصی پزشکی از شرایط خاصی برخوردار است. اولین شرایط آن را تسلط فرد دانشجو به زبان اسپانیایی اعلام نموده‌اند. لازم به ذکر بوده در برخی از دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد؛ اما برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر و محبوب این کشور لازم است تا دانشجو به زبان اسپانیایی مسلط باشد. در صورتی‌که تسلط کاملی به زبان اسپانیایی نداشته‌اید باید در دوره‌های ۹ ماهه‌ای که در این کشور برگزار می‌شوند، به یادگیری این زبان اقدام کنید؛ تا بتوانید از اولین شرط ورود به دانشگاه‌های کشور اسپانیا جهت ادامه تحصیل برخوردار باشید.

از شرایط دیگری که به عنوان اصلی‌ترین شرط تحصیل تخصص پزشکی در اسپانیا مورد توجه قرار گرفته، کسب موفقیت در آزمون تخصصی است. این آزمون برای ورود به دانشگاه‌های اسپانیا برگزار می‌گردد. برای ورود به دانشگاه‌های اسپانیا می‌توانید در دوره‌های پیش پزشکی شرکت کنید. این دوره‌ها حدود یک سال و نیم به‌طول می‌انجامند و در صورت قبولی در این آزمون و این دوره‌ها می‌توانید وارد دوره تخصص پزشکی شوید. در صورت ورود به دوره‌های پیش پزشکی باید دیپلم با نمره بالا داشته و حداقل سن شما برای ورود به این دوره‌ها، ۱۸ سال باشد.

نکته بسیار مهم در رابطه با تحصیل تخصص پزشکی در کشور اسپانیا این است که دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه‌های محبوب و معتبر این کشور تحصیل می‌کنند در کل دوره آموزش خود حقوق نیز دریافت می‌نمایند.

مراحل تخصص پزشکی در اسپانیا

حرفه پزشکی از دسته مشاغل بسیار مهمی به شمار می‌رود که تعهد به عنوان اولین فاکتور آن محسوب می‌شود. در سیستم آموزشی کشور اسپانیا نیز این امر بسیار مورد توجه قرار‌ گرفته و دانشجویان باید تعهد اولیه‌ای به حرفه پزشکی داشته باشند. تخصص پزشکی در کشور اسپانیا یک حرفه بسیار محبوب و قابل قبول و همچنین قابل احترام در این کشور به حساب می‌آید.

تمامی پزشکانی که در کشور اسپانیا در حال خدمت‌رسانی هستند از معتبر‌ترین افراد این کشور به حساب می‌آیند؛ و پس از اخذ تخصص بسیار مورد احترام مردم کشور اسپانیا قرار می‌گیرند. جهت اخذ مدرک تخصص پزشکی، رقابتی بسیار مهم در کشور اسپانیا برگزار می‌شود و برای دریافت تخصص پزشکی باید برخی از مراحلی را پشت سر گذاشت؛ این مراحل شامل موارد زیر بوده‌اند:

تأیید مدارک

در صورتی‌که تحصیلات خود را در دوره‌های پیشین در کشوری غیر از کشور اسپانیا پشت سر گاشته باشید باید مدارک را به سفارت اسپانیا تحویل دهید و توسط کشور خود تأیید نمایید.

تسلط به زبان اسپانیایی

برای اخذ مدرک تخصص پزشکی در کشور اسپانیا لازم بوده تا تسلط کاملی به زبان اسپانیایی داشته باشید؛ در غیر این صورت پذیرش توسط دانشگاه‌های معتبر این کشور انجام نخواهد شد. لازم به ذکر است برخی از دروس نیز به زبان انگلیسی و همچنین اسپانیایی تدریس می‌شوند اما بسیاری از دوره‌ها و دروسی که در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌گردند به زبان اسپانیایی هستند.

قبولی در آزمون‌های مورد نیاز و همچنین اقامت

پس از اخذ ویزای دانشجویی کشور اسپانیا حتماً باید در آزمون MIR شرکت نمایید. این آزمون در حقیقت کلید ورود شما به تخصص پزشکی در کشور اسپانیا به حساب می‌آید. پس از قبولی در این آزمون، خهت ادامه تحصیل در این تخصص به چهار تا هفت سال زمان نیاز خواهید داشت. با در نظر گرفتن نوع تخصص قادر خواهید بود تا اقامت موقت خود را اخذ نموده و در این کشور به تحصیل ادامه دهید.

مدارک مورد نیاز برای تخصص پزشکی در اسپانیا

مدارک بسیار مهمی وجود دارند که ارائه آن‌ها جهت آغاز نمودن تحصیل برای تخصص پزشکی در اسپانیا بسیار ضروری است. این مدارک شامل مدرک زبان اسپانیایی، مدرک پزشکی و همچنین بیمه دانشجویی اسپانیا، ویزای تحصیلی این کشور می‌شود. دانشجو باید با ارائه مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی، شناسنامه، همچنین پاسپورت و فتوکپی تأیید شده از دیپلم اقدام به پذیرش در دانشگاه‌های این کشور نماید.

گرایش ‌های تخصصی پزشکی در دانشگاه‌ های اسپانیا

گرایش‌های زیادی در تخصص پزشکی در کشور اسپانیا وجود دارند. جهت شرکت و ورود در دوره‌های تخصصی پزشکی در اسپانیا باید مدرک پزشکی داشته یا در دوره پیش پزشکی شرکت کرده باشید؛ در این صورت مهارت لازم را برای مشاغلی همچون دستیاری پزشک، تکنسین داروخانه یا دستیار آموزشگاهی کسب نموده تا بتواند در دوره تخصصی پزشکی شرکت نمایند. به‌طور کلی می‌توان گفت دوره‌های تخصص پزشکی در کشور اسپانیا با در نظر گرفتن نوع تخصص حدودا در مدت ۵ تا ۷ سال به‌طول خواهد انجامید. برنامه‌های تخصصی بسیاری در طی این دوره به دانشجویان آموزش داده می‌شوند.

بهترین دانشگاه های تخصص پزشکی در اسپانیا

هزینه دانشگاه‌های پزشکی کشور اسپانیا در مقایسه با بسیاری از کشور‌های اروپایی کمتر است. همچنین تنوع فرهنگی، آب و هوا، غذا‌ها و استاندارد زندگی بالا در این کشور سبب شده تا مقصد بسیار مناسب برای تحصیل پزشکی و همچنین تخصص پزشکی در میان دانشجویان محسوب شود. بسیاری از شهر‌های بزرگ اسپانیا، دانشکده پزشکی را در خود جای داده‌اند؛ اما تنها برخی از این دانشگاه‌ها دارای رتبه ممتاز و اول در زمینه‌ تخصص پزشکی هستند.

برخی از این دانشگاه‌ها شامل دانشکده پزشکی و علوم پزشکی بارسلون و دانشگاه مستقل بارسلون می‌شوند که همچنین دانشگاه پزشکی بسیار معتبر و مهم این کشور به حساب می‌آیند. دانشگاه مادرید و دانشگاه پزشکی گرانادا و سویا از دیگر دانشگاه‌های محبوب تخصصی پزشکی در کشور اسپانیا به شمار می‌روند.

بورسیه‌ های تخصص پزشکی در اسپانیا

هزینه تحصیل در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشور‌های اروپایی بسیار پایین‌تر است؛ اما با تمام این تفاسیر دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان خود بورسیه‌هایی را در نظر گرفته‌اند. نکته مهم در زمان اخذ بورسیه از دانشگاه‌های این کشور تسلط کامل به زبان اسپانیایی خواهد بود. در کشور اسپانیا دانشجویان بین‌المللی نیز در صورت برخورداری از توانایی‌های بالا و معدل خوب، می‌توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. در صورتی‌که دانشجو رزومه بسیار مناسبی داشته باشد می‌تواند بورسیه‌ای به مبلغ ۴۰۰ یورو را از دانشگاه دریافت نماید. از جمله بورسیه‌های متفاوت در دانشگاه‌های مختلف اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بورسیه دانشگاه ناوارا

یکی از بهترین دانشگاه‌های تخصص پزشکی در کشور اسپانیا دانشگاه ناوارا نام دارد. این دانشگاه برای تمامی دانشجویان داخلی و همچنین بین‌المللی خود بورسیه در نظر گرفته است. بورسیه‌ای که این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌دهد بیشتر به‌صورت تخفیف در شهریه دانشگاه خواهد بود. دانشجویانی که از این بورسیه استفاده می‌کنند می‌توانند تا ۶۰ درصد از تخفیف شهریه دانشگاه بهرمند شوند.

بورسیه شورای دولتی دانشجویان پزشکی

در واقع شورای دولتی دانشجویان پزشکی به دانشجوی سال چهارم، پنجم و ششم تخصص پزشکی مبلغی در حدود هزار یورو به عنوان بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد.

کار پس از تحصیل تخصص پزشکی در اسپانیا

از واجد شرایط‌ترین افرادی که پس از اتمام تحصیل می‌توانند وارد بازار کار شوند افرادی هستند که در دانشگاه‌های کشور اسپانیا موفق به اخذ مدرک شده‌اند. در واقع اولین شرط کار در اسپانیا تسلط به زبان اسپانیایی است. تمام پزشکانی که اقدام به فعالیت در کشور اسپانیا می‌کنند برای این‌که بتوانند از شرح حال بیمار اطلاعات دقیق و مناسبی کسب نمایند باید بتوانند زبان اسپانیایی را دانسته و به آن مسلط باشند.

زیرا تسلط کامل به این زبان از الزامات کار پس از فارغ‌التحصیلی تخصص پزشکی در اسپانیا به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که تمامی افراد و متقاضیانی که مدرک تخصص پزشکی خود را دریافت نموده باید حداقل دارای مدرک زبان اسپانیایی در سطح B باشند.

شرایط کار دانشجویان تخصص پزشکی در اسپانیا

لازم به ذکر است دانشجویانی که بتوانند تخصص پزشکی خود را در کشور اسپانیا دریافت کنند نیازی به معادل‌سازی مدرک نخواهند داشت. اما افرادی که تخصص خود را در کشوری غیر از کشور اسپانیا دریافت نموده باشند، برای اشتال به کار لازم است تا در وهله اول مدرک خود را معادل‌سازی نمایند. متخصصان پزشکی در کشور اسپانیا رضایت بسیار زیادی از آینده کار خود دارند.

متوسط درآمد سالانه تخصص‌های پزشکی در این کشور با هم متفاوت است. در واقع می‌توان گفت به‌طور معمول برای تخصصی مانند دندانپزشکی درآمد سالانه ۷۶ هزار یورو تخمین ‌زده می‌شود. برای متخصص قلب و عروق ۱۵۵ هزار یورو و متخصص مغز و اعصاب ۱۱۶ هزار یورو به‌صورت سالانه درآمد حاصل خواهد شد.

متخصص زنان و زایمان ۱۲۵۰۰۰ و متخصص چشم پزشکی ۱۴۰ هزار یورو سالانه درآمد دارند. لازم به ذکر بوده بیشترین درآمد را متخصص ارتوپدی در این کشور برخوردار است. به‌طور معمول هر متخصص ارتوپد سالانه ۱۹۲ هزار یورو درآمد خواهد داشت.

محل اقامت دانشجویان تخصص پزشکی در اسپانیا

دانشجویان و متقاضیانی که برای ادامه تحصیل در انواع تخصص‌های پزشکی در اسپانیا در حال ادامه تحصیل هستند می‌توانند روش‌های مختلفی را جهت اقامت انتخاب کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

خوابگاه‌های دانشجویی

یکی از مکان‌های اقامت برای دانشجویان استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی خواهد بود. خوابگاه‌ها در اکثر مواقع ظرفیت ندارند لذا حتماً لازم است تا از دانشگاه مربوطه در رابطه با میزان ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی استعلام بگیرید. با در نظر گرفتن امکانات و خدماتی که در خوابگاه‌های دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شوند هزینه آن از ۴۰۰ یورو آغاز می‌گردد.

آپارتمان‌های مشترک

یکی از پیشنهاد‌های مناسب برای اقامت دانشجویان استفاده از آپارتمان‌های مشترک است. این آپارتمان‌ها از نظر اجتماعی مزایای بسیار زیادی دارند؛ اما در مقایسه با خودرو‌های دانشجویی مقداری گران‌تر هستند. هزینه اتاق و سایر امکانات آپارتمان باید به‌صورت جداگانه پرداخت شود. با در نظر گرفتن موقعیت و شرایط آپارتمان هزینه‌ای در حدود ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در هفته باید پرداخت گردد.

آپارتمان‌های اختصاصی

گران‌ترین گزینه‌ای که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید استفاده از آپارتمان‌های اختصاصی است. به‌طور معمول قیمت این آپارتمان‌ها بین ۶۰۰ تا ۱۰۰ یورو خواهد بود. در حقیقت تمامی هزینه‌های مربوط به آپارتمان و پرداخت قبوض بر عهده دانشجو قرار دارد.

مهارت ‌های تخصص پزشکی در اسپانیا

در اسپانیا تمامی تخصص‌های پزشکی از یک برنامه آموزشی مدون و پیشرفته تبعیت می‌کنند که سبب می‌گردند تا دانش و سطح آگاهی دانشجو برای دستیابی به تخصص پزشکی کاملاً تقویت شود. این برنامه‌ها به‌طور مکرر تحت فرآیند بازبینی قرار می‌گیرند تا تمامی نواقص موجود را برطرف نمایند. این موضوع باعث تقویت و به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت‌های موجود در زمینه تخصص پزشکی خواهد شد.

لازم به ذکر است پذیرش دانشگاه پزشکی کشور اسپانیا با سایر رشته‌ها متغیر خواهد بود. در صورتی‌که از مهارت تخصصی پزشکی کافی برخوردار بوده و رزومه و معدل بالایی کسب نموده باشید، می‌توانید در دانشگاه‌های کشور اسپانیا به تحصیل ادامه دهید.

مزیت‌ های تخصص پزشکی در کشور اسپانیا

کشور اسپانیا برای تحصیل انواع تخصص‌های پزشکی مزیت‌های بسیاری دارد که باعث تفاوت چشمگیر آن با سایر دانشگاه‌های جهان در این زمینه شده است. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به دارا بودن محیط مناسب و برخورداری از تجهیزات و امکانات آموزشی و همچنین هزینه‌های پایین تحصیل اشاره نمود که از مهم‌ترین دلایل تحصیل در تخصص‌های پزشکی در این کشور نیز به حساب می‌آیند.

همچنین شیوه‌های نوآورانه تدریس و وجودفرصت‌های بسیار برای انجام کار‌های عملی به منظور افزایش تجربه دانشجو و ارائه مدرک معتبر بین‌المللی از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه کشور اسپانیا به حساب می‌آیند. این کشور دارای امنیت زندگی بسیار بالا بوده که در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های دیگر مشکلات کمتری برای دانشجو در زمان پذیرش به وجود خواهند آمد. دوره‌ها و برنامه‌های متعددی که در دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌شوند سبب افزایش سطح آگاهی و اطلاعات دانشجویان خواهند شد.

مدت زمان تحصیل تخصص پزشکی در اسپانیا

دوره تحصیل تخصص پزشکی در کشور اسپانیا و شرکت در تمامی دوره‌های آموزشی آن حدود شش سال به‌طول می‌انجامد. در واقع این ۶ سال به بررسی مطالعات علوم پزشکی در زیست ‌شناسی، همچنین آناتومی پایه، فیزیولوژی‌ها و فرآیند‌های طبیعی و غیر طبیعی سیستم‌های اندام پرداخته می‌شود.

نکته حائز اهمیت در زمان تحصیل در کشور اسپانیا در تخصص پزشکی تسلط کامل دانشجویان به زبان اسپانیایی است. در واقع در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توان با تسلط به زبان انگلیسی به تحصیل ادامه داد؛ اما در مقطع دکتری و در تخصص پزشکی حتماً باید از تسلط کافی به زبان اسپانیایی برخوردار بود تا بتوان در دانشگاه‌های این کشور پذیرش گرفت.

آزمون ورودی تخصص پزشکی در اسپانیا

در وهله اول برای تحصیل تخصص پزشکی در کشور اسپانیا حتماً باید در یک دوره کالج شرکت کنید که این دوره بین ۵ تا ۹ ماه به‌طول خواهد انجامید. سپس باید در آزمون سراسری این کشور پذیرفته شوید تا بتوانید در تخصص پزشکی ادامه تحصیل دهید.

در کشور اسپانیا تحصیل در دانشگاه‌های سراسری دولتی کمی دشوار بوده اما در صورت موفق شدن و اخذ پذیرش در این دانشگاه‌ها، تحصیل رایگان در نظر گرفته خواهد شد. برای تحصیل در تخصص پزشکی باید به نظام دانشگاهی کشور آشنایی کامل داشته باشید. در حال حاضر شرایط تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی و دولتی کشور اسپانیا مهیا است.

اعتبار مدرک تخصص پزشکی در اسپانیا

مدارک تخصص پزشکی در اسپانیا دارای اعتبار بسیار زیادی هستند و در بسیاری از کشور‌ها نظیر آمریکا و کانادا و حتی در ایران به عنوان مدارک قابل قبول و بسیار معتبر شناخته می‌شوند. به همین دلیل دانشجویانی که مدرک تخصص پزشکی را از کشور اسپانیا اخذ نموده‌اند به راحتی می‌توانند در بسیاری از کشور‌ها مشغول به کار شوند.

این به این دلیل است که کشور اسپانیا بهترین سیستم مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان را دارا بوده و شیوه‌های نوین آموزشی که در دانشگاه‌های این کشور به دانشجویان ارائه می‌شوند، بب افزایش اعتبار مدرک تخصص پزشکی در این کشور شده‌اند.

 

سیستم آموزشی و تخصص پزشکی در کشور اسپانیا باعث شده تا این کشور در رتبه بسیار مناسبی در زمینه آموزش تخصص پزشکی قرار گیرد. بسیاری از دانشجویان داخلی و بین‌المللی در صدد ادامه تحصیل در تخصص پزشکی در اسپانیا هستند؛ اما راه‌حل مناسبی برای پذیرش در این کشور پیدا نمی‌کنند

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان




Scroll to Top