اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته اقتصاد در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

مدارک پذیرش رشته اقتصاد در اسپانیا

 

برای ورود و تحصیل رشته اقتصاد در اسپانیا متقاضیان باید دوره ۱۲ ساله تحصیلی قبل را گذرانده و دیپلم خود را اخذ کرده باشند و هنگام پذیرش و ثبت نام مدرک دیپلم خود به همراه ریز نمرات دوره دبیرستان را به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند.

هرچه متقاضیان معدل بالاتر و نمراه بالاتری داشته باشند از شانس بیشتری برای پذیرش برخوردار هستند ، در کنار این نیزدانشجویان خارجی باید مدرک معتبری جهت تسلط به زبان اسپانیایی یا انگلیسی بر اساس زبانی که قصد ادامه تحصیل به آن را دارند به دانشگاه ارائه کنند.

برای پذیرش در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد متقاضیان باید مدرکی دال بر اتمام تحصیل در دوره کارشناسی در یکی از رشته های علم اقتصاد به دانشگاه مورد نظر خود ارائه کنند ، علاوه بر این متقاضیان باید یک توصیه نامه از دانشگاه قیل خود یا اساتید قیبلی خود و یک انگیزه نامه نیز به دانشگاه جدید ارائه کنند ، داشتن مقالات معتبر و افتخارات بین المللی در مقطع کارشناسی نیز می تواند شانس دانشجو را در پذیرش در دانشگاه های بهتر و معتبر تر بالا ببرد.

بهترین دانشگاه های اقتصاد اسپانیا

 

این موضوع که در کدام دانشگاه و با چه حد از اعتبار و سطح کیفیت به تحصیل بپردازید ، همواره یکی از مهم ترین مسائل پیش رو برای دانشجویان بوده است ، همانطور که می دانید تحصیل در دانشگاه بهتر می تواند آینده شغلی و کاری مطمئن تری را برای افراد به وجود آورد.

با اینکه در اسپانیا اکثر دانشگاه ها دارای کیفیت خوب و قابل قبولی هستند ، اما به مانند دیگر رشته ها ، بعضی موسسات و دانشگاه های این کشور از سطح بالاتر و بهتری در ارائه و تدریس رشته اقتصاد بر خوردار هستند که در ادامه شما را با مهم ترین این دانشگاه ها برای تحصیل رشته اقتصاد در اسپانیا آشنا خواهیم کرد.

دانشگاه ناوارا

 

دانشگاه ناوارا اسپانیا در سال 1952 میلادی در جنوب شرقی پامپلونای اسپانیا تاسیس شده است ، تعداد پردیس های این دانشگاه ، این دانشگاه دارای 6 پردیس بوده که در شهرهای مادرید ، بارسلونا ، مونیخ ، نیویورک ، سان سباستین و پامپلونا واقع شده اند ، این دانشگاه بر اساس رتبه بندی QS جایگاه 251 و بر اساس رتبه بندی تایمز جایگاه 251 الی300 را در میان دانشگاه های جهان از آن خود کرده است ، همچنین هم اکنون نزدیک به 22 درصد از تعداد دانشجویان این مرکز را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

این دانشگاه با دارا بودن اساتید عالی با سطح دانش پیشرفته فرصت یادگیری و آموزش هرچه بهتر را برای دانشجویان فراهم می‌کند ، نکته جالب توجه این است که اکثریت اساتید در حال تدریس در این موسسه دارای مدرک دکتری و PHD هستند که باعث بالا رفتن سطح کیفی این دانشگاه شده است ، همچنین این دانشگاه دارای اساتید برجسته ای در رشته اقتصاد و گرایش های مربوط به این رشته است که این مکان را به یکی از بهترین مراکز تحصیل علم اقتصاد در کشور اسپانیا بدل کرده است.

 

دانشگاه کارلوس سوم مادرید

دانشگاه کارلوس سوم مادرید ( UC3M ) یکی از معتبرترین دانشگاه‌های اسپانیا می باشد که در بخش خودمختار مادرید قرار گرفته است ، این دانشگاه در سال 1989 میلادی در چارچوب قانون اصلاحات دانشگاهی 1983 پایه‌گذاری و تاسیس شده است ، این دانشگاه دارای 4 پردیس دانشگاهی است که در شهر های ختافه ، لگانس و کلمانرخو فعالیت می کنند.

دپارتمان اقتصاد دانشگاه کارلوس سوم مادرید یکی از ارکان اصلی تحقیقات اقتصادی در اسپانیا است که موقعیت آن در تحقیقات اقتصادی بین المللی همواره مهم شمرده شده است ، انجمن اقتصادی این دانشگاه رتبه 52 در جهان و رتبه 9 در اروپا و رتبه دوم در اسپانیا را ازآن خود کرده است.

موفقیت دپارتمان اقتصاد این دانشگاه نتیجه اتخاذ شیوه های حرفه ای از بهترین دانشگاه های جهان است و همچنین جذب هیات علمی پویا ، باتجربه و با سواد که در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کرده و اکنون مشغول به تدریس دیگر دانشجویان در این دانشگاه می باشد.

این دانشگاه در رشته اقتصاد بیش تر در زمینه های انرژی ، حمل و نقل و مخابرات سرمایه گذاری و به تربیت و تدریس دانشجویان می پردازد و این زمینه ها بیش ترین تحقیقات و پژوهش های علمی اقتصادی این دانشگاه را در بر می گیرد ، همچنین متقاضیان می توانند در سه مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری در این دانشگاه به زبان اسپانیایی به تحصیل مشغول شوند.

دانشگاه پمپئو فابرا بارسلونا

 

دانشگاه پمپئو فابرا در سال 1990میلادی در شهر بارسلونا اسپانیا شروع به کار کرده و هم اکنون 8 دانشکده را در خود جای داده که برگزار کننده 26 دوره کارشناسی ، 32 دوره کارشناسی ارشد و 9 دوره دکتری می باشد ، این دانشگاه توانسته در رنکینگ QS رتبه 185 و در رنکینگ تایمز رتبه 143 را در میان دانشگاه های جهان از آن خود نماید.

این دانشگاه از سال 2009 مقام اول را در رتبه بندی ملی تولید علمی دانشگاه های اسپانیا داشته است ، بیش از 67 درصد از دوره های اقتصاد در این موسسه به زبان انگلیسی تدریس می شود و نکته قابل توجه ، برنامه کارشناسی در اقتصاد تجارت بین المللی این دانشگاه است که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود.

این دانشگاه یکی از محدود دانشگاه های جوان در جهان است که با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت می باشد ، این موسسه در زمینه اقتصاد توانسته در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و در رده‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS براساس موضوع در رتبه 40 در اقتصاد و تجارت و در رتبه‌بندی تایمز نیز رتبه 20 را در اقتصاد به خود اختصاص داده است.

همچنین دانشکده اقتصاد و تجارت پمپئو فابرا اولین و تنها دانشکده ای در اسپانیا است که توانسته گواهی کیفیت بین المللی شدن توسط کنسرسیومی از چهارده آژانس معتبر اروپایی را به دست آورد ، این دانشگاه نیز در هر سه دوره لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری در رشته اقتصاد ، از سرارسر دنیا دانشجو می پذیرد.

هزینه تحصیل اقتصاد در اسپانیا

 

علم اقتصاد و رشته های مربوط به آن علاوه بر دانشگاه هایی که به شما معرفی کردیم در چندین موسسه خصوصی و دانشگاه دولتی در کشور اسپانیا به علاقه مندان به تحصیل به آن ارائه می شود ، هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی با دانشگاه های دولتی تفاوت بسیاری دارد، البته باید مد نظر بگیرید که خدماتی که در این نوع دانشگاه ها نیز ارائه می شود با یکدیگر متفاوت است.

 

مهم ترین وظایف یک کارشناس اقتصاد که موسسات و مراکر آموزشی این کشور دانشجویان را با آن ها آشنا می سازند و آماده برای بازار کار میکنند عبارتند از:

  • تحلیل و تجزیه داده های اقتصادی
  • تصمیم گیری درباره مسائل اقتصادی و حل مسائل و مشکلات آن
  • جمع آوری، پردازش، طبقه بندی و بازبینی و بررسی اطلاعات اقتصادی

اگر قصد دارید در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوید می توانید در یکی از شاخه های اصلی این علم نظیر اقتصاد نظری ، اقتصاد بازرگانی ، اقتصاد صنعتی ، اقتصاد حمل و نقل ، اقتصاد پول و بانکداری و اقتصاد کشاورزی که توسط دانشگاه های این کشور به دانشجویان ارائه می شود به تحصیل بپردازید.

در نظر داشته باشید که در ضمن تحصیل در هر کدام یک از این شاخه ها دروسی هستند که برای همه گرایش های این رشته مشترک می باشند و همه دانشجویان باید آن ها را گذرانده و نمره قبولی در این دروس به دست آورند ، دروسی مانند اقتصاد مال ، حقوق تجارت ، اقتصاد خرد ، اقتصاد کلان و غیره.

مزایا و معایب تحصیل اقتصاد در اسپانیا

همانطور که می دانید مهاجرت به هر کشور در هر جای دنیا دارای خوبی ها و بدی هایی می باشد که افراد باید قبل از اقدام به نقل مکان و جابه جایی با این مزایا و معایب به طور کامل اشنا شوند و شرایطی را در جهت کم کردن این معایب و هرچه بهتر کردن مزایای آن به عمل آورند

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 

 

 

 

 

 




Scroll to Top