اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته حقوق در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

شرایط پذیرش در رشته حقوق در آلمان


  • تحصیل کارشناسی حقوق در آلمان

    تحصیل در دوره کارشناسی در کشور آلمان 4 ساله می باشد و متقاضیان برای شرکت در این دوره در دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی و در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی تحصیل می نمایند. در مقطع لیسانس دروس عمومی و پایه به متقاضیان آموزش داده خواهد شد و پس از اتمام این دوره، متقاضیان می توانند در آزمون های وکالت کشور آلمان شرکت نمایند.

     
  •  

    تحصیل کارشناسی ارشد حقوق در آلمان

    پس از اتمام دوره کارشناسی حقوق و اخذ مدرک، متقاضیان می توانند به تحصیل در رشته حقوق در آلمان در مقطع فوق لیسانس مشغول شوند. طول دوره فوق لیسانس حقوق در آلمان 1 تا 2 ساله می باشد و در این مقطع، متقاضیان می بایست گرایش مورد علاقه خود را در یکی از شاخه های حقوق انتخاب نموده و به تحصیل در رشته مد نظرشان بپردازند.

     
  •  

    تحصیل دکتری حقوق در آلمان

    برای تحصیل در مقطع دکترا، متقاضیان باید از استاد راهنمایی که دانشگاه تعیین می نماید درخواست پذیرش نموده و تائیدیه پذیرش دانشجویان بر اساس رزومه آکادمیک این افراد صورت می گیرد. تحصیل در رشته حقوق در آلمان در مقطع دکترا 3 تا 4 سال به طول می انجامد و به زبان های آلمانی و انگلیسی صورت می گیرد.

    مدارک مورد نیاز پذیرش حقوق در آلمان


    دانشجویان می بایست برای دریافت پذیرش از دانشگاه مد نظر خود برای تحصیل در رشته حقوق در آلمان، مدارک لازم را جهت اخذ پذیرش به دانشگاه ارائه نمایند. به طور کلی، مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان و تحصیل حقوق در این کشور شامل موارد زیر می شود:

    ترجمه ریزنمرات مقطع دبیرستان و سایر مقاطع تحصیلی

    مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی

    ارائه انگیزه نامه

    ارائه توصیه نامه
    پس از اخذ پذیرش، متقاضی باید برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان درخواست خود را به سفارت ارائه نموده و برای اخذ ویزا نیز ملزم به ارائه مدارک زیر می باشد:

    مدارک درخواست ویزا

     نامه تمکن مالی به مبلغ 10,332 یورو

    نامه پذیرش دانشگاه

    ترجمه مدارک تحصیلی

    بیمه نامه درمانی

    مدرک زبان

     

    گرایش های رشته حقوق در آلمان


     

    رشته حقوق هم همانند بسیاری از رشته های مختلف در دنیا از شاخه های بسیاری برخوردار است که پس از ورود به دوره کارشناسی ارشد، متقاضیان می توانند حوزه فعالیت مد نظرشان را انتخاب نموده و به تحصیل در آن حیطه بپردازند. آشنایی با این گرایش ها می تواند دید وسیع تری نسبت به تحصیل در رشته حقوق در آلمان را در اختیارتان قرار دهد. در ادامه می توانید به مطالعه گرایش های مختلف رشته حقوق در آلمان بپردازید:

    حقوق شهروندی

    حقوق شرکت و اوراق بهادار

    حقوق جنایی

    حقوق تحصیلی

    حقوق اشتغال و کار

    حقوق محیط زیست و منابع طبیعی

    حقوق خانواده و نوجوان

    حقوق سلامت

    حقوق مهاجرت

    حقوق مالکیت معنوی

    حقوق بین الملل

    حقوق ملک

    حقوق ورزش و سرگرمی

    حقوق مالیات

    هزینه تحصیل حقوق در آلمان

     

    هزینه تحصیل در آلمان در رشته حقوق از 2 بخش که شامل شهریه دانشگاه های این کشور و همچنین هزینه زندگی در آلمان می باشد تشکیل می شود. آلمان به دلیل در اختیار داشتن دانشگاه های رایگان و هزینه های مناسب زندگی سالیانه مهاجرین بسیاری را در زمینه تحصیل می پذیرد و در ادامه به بررسی هزینه ها خواهیم پرداخت. این مقاله درباره تحصیل در رشته حقوق در آلمان توسط کارشناسان موسسه MIE تهیه شده و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع غیر قانونی تلقی می شود.

    •  

      شهریه رشته حقوق در آلمان

      شهریه تحصیل در رشته حقوق در آلمان با توجه به دانشگاه مد نظر دانشجو متغیر می باشد. تحصیل حقوق در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان می باشد و متقاضیان تنها مبلغی حدود 250 تا 750 یورو را برای هر ترم به عنوان هزینه های اداری به دانشگاه پرداخت می نمایند. از طرفی دیگر، تحصیل حقوق در دانشگاه های خصوصی کشور آلمان مستلزم پرداخت هزینه می باشد و این هزینه ها بسته به دانشگاه انتخابی افراد متفاوت است ولی بطور کلی، شهریه تحصیل ممکن است سالانه تا 20,000 یورو در سال نیز باشد.

       
    •  

      هزینه زندگی دانشجوی حقوق در آلمان

      هزینه های زندگی در کشور آلمان برای یک شخص، حدود 861 یورو در ماه تخمین زده شده است و متقاضیان از اینرو، می بایست مبلغ 10,332 یورو را به عنوان تمکن مالی به همراه خود به کشور آلمان ببرند. هزینه های زندگی هر شخص با توجه به سبک زندگی افراد با یکدیگر متفاوت خواهد بود و طبیعتاً ممکن است هزینه زندگی بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در آلمان از این مبلغ فراتر برود.

     

     

 

تحصیل رایگان حقوق در آلمان


تحصیل رایگان یکی از جذاب ترین گزینه ها برای متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی می باشد و برای این امر، متقاضی می تواند از روش های مختلفی به این امر بپردازد. اولین روشی که متقاضی می تواند برای تحصیل رایگان استفاده نماید، تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان می باشد. تحصیل در دانشگاه های دولتی در مقطع لیسانس به زبان آلمانی و در مقاطع بالاتر بسته به گرایش انتخابی متقاضی، به زبان آلمانی یا انگلیسی امکان پذیر است. همچنین از دیگر روش های تحصیل در رشته حقوق در آلمان می توان به اخذ بورسیه تحصیلی اشاره نمود که متقاضیان در صورت اخذ بورسیه کامل تحصیلی، می توانند بدون پرداخت شهریه تحصیل در این کشور تحصیل نمایند.
 

بورسیه DAAD

این بورسیه به دانشجویانی که از آفریقا، آمریکای لاتین یا آسیای جنوبی به آلمان مهاجرت نموده و قصد تحصیل در مقطع ارشد را دارند تعلق می گیرد. این بورسیه ماهیانه 850 یورو به متقاضیان می دهد و همچنین سالیانه علاوه بر این مبلغ، 460 یورو بابت هزینه سفر و تحقیقات به متقاضیان تعلق می گیرد. بیمه متقاضی نیز تحت پوشش این بورسیه قرار خواهد گرفت.

 
 

بورسیه Max Planck

این بورسیه به دانشجویان مقطع دکترا و پسا دکترای حقوق تعلق می گیرد. این بورسیه بخشی از شهریه دانشجو را تامین نموده و ماهیانه حدود 1,365 تا 2,300 یورو به دانشجو به منظور تامین هزینه های زندگی نیز تعلق خواهد گرفت. این بورسیه برای افراد غیر آلمانی می باشد.

 

دانشگاه های دولتی آلمان در رشته حقوق

دانشگاه های دولتی آلمان این امکان را در اختیار متقاضی قرار می دهند که به صورت رایگان به تحصیل در این رشته بپردازند. به طور کلی، تحصیل در دانشگاه های دولتی شرایط بسیار مناسب تری را نسبت به دانشگاه های خصوصی در اختیار متقاضیان قرار می دهد و از این جهت که برای ورود به بازار کار کشور آلمان، نیاز به دانستن زبان آلمانی در بالاترین سطح می باشد، توصیه می گردد در صورت تمایل به تحصیل در رشته حقوق در آلمان، در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل نمایید.

 
 

دانشگاه های خصوصی آلمان در رشته حقوق

شرکت در دوره های دانشگاه های خصوصی آلمان مستلزم پرداخت هزینه های سالیانه می باشد که ممکن است سالانه در بازه 20 هزار یورو نیز قرار بگیرد. از مزایای تحصیل در این دانشگاه ها، تحصیل به زبان انگلیسی می باشد ولی در عین حال، می توان به عنوان یکی از معایب نیز از آن یاد کرد زیرا برای ورود به بازار کار آلمان، به غیر از رشته های مرتبط با حقوق بین الملل، متقاضی باید زبان آلمانی را در بالاترین سطح بیاموزد. همچنین در صورت داشتن تمکن لازم برای پرداخت شهریه تحصیل در رشته حقوق در آلمان در دانشگاه های خصوصی، توصیه می گردد شرایط تحصیل در کشورهایی نظیر آمریکا و انگلستان را نیز بررسی نمایید زیرا در این کشورها، مشاغل حقوقی از بهترین شرایط برخوردار هستند.

 

تحصیل حقوق در آلمان به زبان انگلیسی


 
تحصیل در رشته حقوق در آلمان به زبان انگلیسی عموما در دانشگاه های خصوصی این کشور انجام می شود. دانشگاه های خصوصی کشور آلمان در مقاطع مختلف دانشجو می پذیرند و هزینه تحصیل در آنها نیز پیشتر در همین مقاله ذکر شد. علاوه بر تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان، امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان انگلیسی، در شاخه های مرتبط با حقوق بین الملل نظیر حقوق تجارت و حقوق بین الملل هم امکان پذیر است.
 

شرایط اقامت پس از پایان تحصیل حقوق در آلمان


از آنجایی که هدف اصلی بسیاری از متقاضیان، تحصیل به منظور ورود به بازار کار کشور مقصد می باشد، شرایط دریافت اقامت پس از اتمام تحصیل از اهمیت بسزایی برخوردار است. متقاضیان تحصیل در رشته حقوق در آلمان می توانند پس از فارغ التحصیلی به مدت 18 ماه در خاک این کشور باقی مانده و به دنبال کار بگردند. در صورت یافتن کار، متقاضی می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نموده و در صورتی که به مدت 4 سال به کار در آلمان مشغول شود می تواند اقامت دائم خود را دریافت کند. اخذ پاسپورت آلمان نیز پس از 5 سال در این کشور امکان پذیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 

 




Scroll to Top