اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

شرایط کار در رشته گردشگری در ایتالیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

 

شرایط کار در رشته گردشگری در ایتالیا

 

در مسیر مهاجرت به ایتالیا عوامل بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید تا امر مهاجرت از طریق رشته گردشگری در ایتالیا را آسان‌تر و مطمئن‌تر به سرانجام برسانید. اما مهم‌ترین عواملی که دریافت ویزای کاری ایتالیا را برای شما ممکن خواهند ساخت عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی در رشته گردشگری
  • جاب‌آفر از یک کارفرمای ایتالیایی
  • رزومه قوی کاری یا تحصیلی در رشته گردشگری یا رشته‌های مرتبط
  • سابقه کاری طولانی مدت

شرایط موردنیاز برای مهاجرت کاری با رشته گردشگری در ایتالیا

  • معادل سازی مدارک پیشین CIMEA
  • مدرک تحصیلی در رشته گردشگری یا رشته‌های مربوطه به همراه دارا بودن رزومه کاری مرتبط
  • برای دریافت ویزای کاری باید حداقل ۲ یا ۳ سال سابقه کاری مرتبط داشته باشید.
  • داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از سوی یک کارفرمای ایتالیایی برای دریافت ویزای کار ایتالیا الزامی است.
  • برای مهاجرت کاری به ایتالیا حداقل نمره B2 زبان انگلیسی یا ایتالیایی مورد نیاز است.

اقامت با کار یا تحصیل در رشته گردشگری در ایتالیا

 

در کشور ایتالیا دانشجویان از لحظه ورود به این کشور می‌توانند مشغول به کار دانشجویی شوند. از جمله مشاغلی که دانشجویان می‌توانند در آن‌ها کار خود را آغاز نمایند می‌توان به کار در رستوران، کافی‌شاپ، هتل و یا مشاغل دیگری مثل پرستاری کودکان یا سالمندان، صندوق‌داری فروشگاه و … اشاره کرد. در کشور ایتالیا دانشجویان مجازند که تا ۲۰ ساعت در هر هفته در طول تحصیل و همچنین تا ۴۰ ساعت در هفته در ایام تعطیل مشغول به کار باشند.

با داشتن کار دانشجویی، دانشجویان علاوه‌بر تقویت مهارت زبان ایتالیایی خود، می‌توانند با کار کردن در یک شغل مربوط به رشته تحصیلی‌شان، شرایط کاری را برای پس از فارغ‌التحصیلی خود نیز فراهم کنند. همچنین فارغ‌التحصیلان در ایتالیا اجازه دارند که بین ۶ ماه تا ۱ سال پس از پایان تحصیل خود در این کشور بمانند و کار مورد علاقه خود را پیدا کرده و با بستن قرار داد، ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری کنند.

متقاضیان می‌توانند پس از دریافت یک جاب‌آفر از یک کارفرمای ایتالیایی، جهت دریافت ویزای کاری خود اقدام کنند و پس از ۵ سال کار مداوم در کشور ایتالیا، امکان اقامت دائم و شهروندی نیز برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

رشته توریست و گردشگری در ایتالیا

 

مهمان نوازی و گردشگری در ایتالیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان درآمد است. پنجمین کشور پربازدید جهان نه تنها پناهگاهی برای گردشگران بین المللی، بلکه برای دانشجویان بین المللی مهمان نوازی و گردشگری است. ایتالیا با بیش از 3500 هتل چهار ستاره، مطالعه موردی مناسبی برای دانشجویان کالج های مختلف مهمان نوازی و گردشگری است. ایتالیا همچنین با 50 مکان در فهرست بالاترین تعداد سایت های میراث جهانی یونسکو پیشتاز است. جای تعجب نیست که در زمان اخیر مهمان نوازی و گردشگری سال به سال رشد داشته است. با فرصت‌های عالی، و حتی دوره‌های مهمان‌نوازی و گردشگری بهتر، ایتالیا باید در اولویت اول هر دانشجوی بین‌المللی برای بهترین کالج‌های مهمان‌نوازی و گردشگری باشد.

این دوره ها طیف گسترده ای از موضوعات مانند عملیات هتل، ارتباطات مدیریت مهمانداری، مدیریت پذیرایی و ضیافت، بهداشت خدمات غذایی و مدیریت مالی را پوشش می دهد. پوشش عاقلانه این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا نقش‌های مختلفی مانند مدیران هتل، آژانس‌های مسافرتی، کارمندان، کنترل‌کننده هزینه‌ها، مدیران رستوران یا پرسنل خطوط کروز را به عهده بگیرید.

ایتالیا دارای برخی از بهترین کالج ها و دانشگاه ها در مهمان نوازی و گردشگری است. هزینه کم یادگیری این دوره ها را به گزینه ای عالی برای در نظر گرفتن تبدیل می کند. ایتالیا به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی صحبت می‌کند و برای دانشجویان بین‌المللی عالی است. دوره های متعدد مهمان نوازی و گردشگری متناسب با نیاز خاص شما در دسترس است. قبل از تصمیم گیری حتما به همه آنها نگاه کنید.

 

 

رشته های بدون آزمون ایتالیا چه مواردی هستند؟

ایتالیا هر ساله میزبان دانشجویان بین المللی بیشتری است و فرصت های زیادی برای آنان ارائه می دهد و علاوه بر برنامه هایی که با آزمون پذیرش دانشجو دارند، برنامه هایی نیز وجود دارد که می توانید بدون آزمون پذیرش تحصیلات دانشگاهی را دریافت کنید. رشته هایی که بدون آزمون در ایتالیا عموما مربوط به رشته های علوم انسانی هستند. در این برنامه ها آزمون جداگانه ای برای پذیرش تحصیلی وجود ندارد. در ایتالیا

انتخاب گسترده ای از برنامه ها در ایتالیا وجود دارد که می توانید بدون آزمون پذیرش در آنها پذیرش بگیرید. بسیاری از برنامه های ترجیحی در جهان را می توان بدون آزمون در ایتالیا تحصیل کرد. برنامه های بدون آزمون پذیرش در ایتالیا عبارتند از:

  • روابط بین المللی
  • اقتصاد کسب و کار
  • مدیریت جهانی
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • قانون
  • طراح مد
  • روانشناسی
  • غذا شناسی

 

رشته های تحصیلی پرطرفدار، پرکاربرد و پولساز در ایتالیا

از رشته های پرطرفدار در سال تحصیلی 2020/ 2021 آماری منتشر شده است. طبق این آمار 50 هزار دانشجو در ایتالیا در برنامه های اقتصاد ثبت نام کردند. علاوه بر این، مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر با 40.7 هزار ثبت نام، دومین دوره پرطرفدار تحصیلی در ایتالیا در بین دانشجویان جدیدالورود بود. برنامه های پزشکی از جمله رشته های بهداشت و درمان و داروسازی با 33.1 هزار دانشجو انتخاب شدند، در حالی که رشته های حقوقی 22.5 هزار نفر انتخاب شدند.

منظور از رشته های پرکاربرد در واقع زمینه های تحصیلی است که بازار کاری خوبی داشته و نیاز جامعه به متخصصان در این زمینه ها بالاست. در این شرایط چنانچه شما فارغ التحصیل این رشته های به خصوص باشید میتوانید به موفقیت در مهاجرت کاری به ایتالیا به عنوان یک گزینه ایده آل امیدوار باشید. داشتن یک تخصص پرکاربرد میتواند به این معنی باشد که نه تنها هرگز بیکار نخواهید بود بلکه داشتن یک درآمد مناسب نیز دور از انتظار نخواهد بود. مشاغل زیر از زمینه های پرکاربرد هستند:

  • صنعت گردشگری و مهمان نوازی
  • بازاریابی و فروش
  • مدیریت
  • بخش آموزش و تدریس تخصصی
  • برخی مشاغل پاره وقت

 

 

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Scroll to Top