اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته طراحی مد در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

بررسی شرایط تحصیل و بازار کار رشته طراحی لباس در آلمان

 

آلمان به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل دانشجویان بین المللی شناخته می شود. این کشور شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی و یا تحصیل از طریق پرداخت شهریه مناسب و مقرون به صرفه را برای دانشجویان فراهم نموده است. ما در این مقاله سعی داریم تا تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان را به صورت کامل مورد بحث و بررسی علمی قرار دهیم. دانشگاه های ارائه دهنده رشته مد و فشن در کشور آلمان بسیار معتبر بوده و مدرک آنها نیز در سراسر جهان دارای اعتبار است. ا

 

 

 

در کشور آلمان در حال حاضر حدود 40 موسسه و دانشگاه ارائه دهنده رشته مد و فشن می باشند. اکثر طراحان ارائه دهنده بهترین طرح ها و مدل های لباس در سراسر اروپا دانش آموختگان دانشگاه های آلمان می باشند. استانداردهای مربوط به رشته طراحی لباس در آلمان با حضور مدرسین نسل جدید افزایش پیدا نموده است. این مدرسین در بهترین دانشگاه های مد در سراسر جهان تحصیل نموده اند. پتانسیل بازار کار رشته طراحی لباس در آلمان نیز در شرایط مطلوبی قرار دارد. این رشته در کشور آلمان دارای طرفداران و متقاضیان بسیاری است و مردم این کشور همیشه پیرو و علاقه مند دنیای مد و فشن بوده اند.

 

 

 

  • تحصیل لیسانس طراحی لباس در آلمان

    یکی از شروط مهم و اساسی جهت تحصیل لیسانس رشته طراحی لباس در آلمان، سن است. بهتر است که جهت تحصیل در این مقطع دانشجویان حداکثر دارای سن 28 سال باشند. جهت ورود به این مقطع داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی و همچنین مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ضروری می باشد. در صورت علاقه به تحصیل لیسانس رشته طراحی لباس در آلمان باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح B2 و برای تحصیل به زبان انگلیسی باید دارای مدرک زبان انگلیسی در سطح 6.5 باشند.

     
  •  

    تحصیل فوق لیسانس طراحی لباس در آلمان

    یکی دیگر از مقاطع تحصیلی جهت ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس در آلمان، مقطع کارشناسی ارشد می باشد. برای تحصیل در این دوره ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 و یا ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح 6.5 ضروری است. همچنین دانشجویان باید مدرک تحصیلی کارشناسی خود را دریافت نموده باشند و دارای انگیزه نامه قوی و توصیه نامه باشند.

     
  •  

    تحصیل دکتری طراحی لباس در آلمان

    جهت تحصیل دکترای طراحی لباس در آلمان، دانشجویان باید در ابتدا موفق به  یافتن یک استاد راهنما و سوپروایزر شوند تا بتوانند نظر مساعد دانشگاه را جهت دریافت پذیرش اخذ نمایند. برای تحصیل در این مقطع دانشجویان باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح B2 و یا مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 7 باشند. همچنین از دیگر الزامات ادامه تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان در مقطع دکترا، داشتن مدرک کارشناسی ارشد است.

     

    مدارک مورد نیاز برای اپلای در رشته طراحی لباس در آلمان


    جهت تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان و یا طراحی رشته مد و فشن در آلمان، دانشجویان باید با مراجعه به وب سایت رسمی دانشگاه مربوطه مدارک مورد نیاز را آماده و به دانشگاه ارسال نمایند. از مدارک مشترک میان سایر دانشگاه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

     

    مدارک شناسایی به صورت کامل

    مدارک تحصیلی به صورت کامل

    ریز نمرات به صورت کامل

    توصیه نامه حداقل دو عدد

    انگیزه نامه

    مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی

    ارائه پرینت بانکی جهت اثبات تمکن مالی

     

    هزینه تحصیل طراحی لباس در آلمان


     
    دانشجویان علاقه مند به رشته طراحی لباس در آلمان جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور، در صورت تسلط به زبان آلمانی، تنها هزینه ای حدود 400 الی 800 یورو در ترم پرداخت می نمایند که این هزینه تنها در قبال دریافت خدمات از دانشگاه پرداخت می گردد. این هزینه بسیار اندک بوده و به عبارتی می توان گفت تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان در دانشگاه های دولتی این کشور، رایگان می باشد. در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه های خصوصی، دانشجویان باید شهریه تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان که حدود 20 الی 45 هزار یورو می باشد را پرداخت نمایند.
     

    شهریه رشته طراحی لباس در دانشگاه های آلمان

    میزان شهریه رشته طراحی لباس در دانشگاه های کشور آلمان متغیر می باشد. در جدول زیر به تعدادی از این دانشگاه ها و هزینه تحصیل این رشته در آنها اشاره می نماییم :

     

    دانشگاه علمی کاربردی ماکرومدیا ارائه دهنده رشته کارشناسی طراحی لباس با شهریه 4,100 یورو

    آکادمی مد و طراحی AMD انگلیسی ارائه دهنده دوره کارشناسی طراحی لباس با شهریه 745 یورو در ماه

    دانشگاه علمی کاربردی هاف فاقد شهریه

    دانشگاه فنی مونیخ فاقد شهریه

    دانشگاه هایدلبرگ با هزینه 7,000 یورو در هر ترم

    دانشگاه فریبرگ با هزینه 6,000 یورو در هر ترم

    دانشگاه RWTH فاقد شهریه

    دانشگاه آلن با شهریه حدود 6,500 یورو در هر ترم

    دانشگاه آنهالت فاقد شهریه

    دانشگاه برند با شهریه 6,800 یورو در هر ترم

    دانشگاه FAU فاقد شهریه

     
     

    هزینه زندگی دانشجوی طراحی لباس در آلمان

    در کشور آلمان نه تنها دانشجویان شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی را دارند بلکه هزینه زندگی در این کشور نیز برای متقاضیان‌ تحصیل در این کشور از جمله تحصیل رشته طراحی لباس در آلمان، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. میزان هزینه زندگی دانشجویی در کشور آلمان حدود ۷۰۰ الی ۱,۰۰۰ یورو در ماه است. این هزینه در شعرهای بزرگتر نظیر برلین، فرانکفورت و یا دوسلدورف بیشتر و حدود ۹۰۰ الی ۱,۵۰۰ یورو در ماه است. بالاترین میزان هزینه اقامت در آلمان مربوط به محل اقامت می باشد. البته دانشجویان با اسکان در خوابگاه های دانشجویی آلمان می توانند این هزینه را کاهش دهند.

     

     

 

 

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 

 




Scroll to Top