اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته تاریخ در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

نگاهی به تحصیل رایگان در اسپانیا

زندگی در اسپانیا به شما امکان می‌دهد یک فرهنگ غنی و همچنین سایر فرصت‌های تفریحی مانند سواحل، مغازه‌ها و زندگی در شهر را تجربه کنید. تحصیل در سطح بین‌المللی می‌تواند به‌طور هم‌زمان چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز باشد و یادگیری در مورد فرصت‌های مختلفی که می‌توانید در اسپانیا به‌صورت رایگان تحصیل کنید می‌تواند بلیت شما برای یک تجربه یادگیری به‌یادماندنی باشد.

هنگام تحصیل در خارج، به‌غیراز تحصیل هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد مانند محل اقامت، غذا، نوشیدنی، لباس و سایر مایحتاج. به همین دلیل یافتن گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه کلید اصلی به حداقل رساندن هزینه‌های موردنیاز در اسپانیا است.

شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا

تحصیل رایگان در اسپانیا، از شش سالگی برای اتباع این کشور آغاز می‌شود. هر فردی بعد از رسیدن به سن شش سالگی، به صورت اجباری، ملزم به شروع تحصیلات رایگان در اسپانیا است. پیش از شش سالگی و از سن سه سالگی، کودکان، وارد دوره پیش دبستانی شده که فقط سال آخر آن اجباری است. در اسپانیا دو نوع مراکز آموزشی وجود دارند: مراکز آموزشی آزاد و دولتی.

 

تحصیل رایگان دراسپانیا، فقط در مراکز آموزشی دولتی امکان‌پذیر است. 

شش تا یازده سالگی، دوره ابتدایی را شامل می‌شود و بعد از یازده سالگی، افراد وارد دبیرستان می‌شوند. پس از طی دو دوره سه ساله در دبیرستان، دانش آموز در صورت تمایل در دوره یکساله پیش دانشگاهی، ثبت نام نموده وموفق به اخذ دیپلم ۱۲ ساله می‌شود و در غیر این صورت با داشتن دیپلم ۱۱ ساله، امکان ورود به رشته‌های فنی حرفه‌ای و یا بازار کار را دارد.

 

تحصیل رایگان در مقطع پیش دانشگاهی در اسپانیا

مقطع پیش دانشگاهی اسپانیا، برای شهروندان اسپانیایی، رایگان است وتمامی متقاضیان به ورود در دوره پیش دانشگاهی دراسپانیا، درصورت دارا بودن شرایط لازم و دانش کافی زبان اسپانیایی، امکان تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی رادارند. ویزای همراه اسپانیا برای متقاضی تحصیل پیش دانشگاهی، وجود ندارد و والدین متقاضی، فقط با ویزای توریستی، امکان ورود و اقامت در اسپانیا را دارند. دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی دراسپانیا، حق کار ندارد و هزینه تحصیل درمقطع پیش دانشگاهی اسپانیا، سالانه حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار یورو است.

 

تحصیل رایگان در اسپانیا از طریق بورسیه تحصیلی

اکثر مردم از این موضوع آگاه نیستند که بسیاری از دانشگاه‌های اسپانیا به دانشجویان داخلی و بین‌المللی بورسیه می‌دهند. دریافت این بورسیه های تحصیلی برای تحصیل رایگان در اسپانیا ضروری است.

تحصیل در خارج از کشور به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی اکنون مقرون به‌صرفه‌تر است، به‌خصوص ازآنجاکه دانشگاه‌های بیشتری این واقعیت را پذیرفته‌اند که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به فرهنگ متنوع هر دانشگاه کمک کنند. در ادامه می‌توانید برخی از مهم‌ترین بورسیه‌های اسپانیا را ببینید:

بورسیه دانشگاهی موسسه اروپایی Di Design Creactívate

مؤسسه‌ای است دارای دانشکده‌های بی شمار در اروپا، از جمله دانشگاهی در اسپانیا. آن‌ها خواستار برگزاری مسابقه برای دانشجویانی هستند که مایل به استفاده از بورسیه تحصیلی ارائه شده هستند. متقاضیان باید یک پروژه طراحی و ارائه دهند، که می‌تواند مربوط به مد یا ارتباط بصری در مناطق دیگر باشد. برنده مسابقه بورسیه تحصیلی دریافت می‌کند که می‌تواند کل شهریه این موسسه را تأمین کند. یک شرط بسیار خاص این است که متقاضیان باید بیشتر از ۲۶ سال سن داشته باشند.

 

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های اسپانیا

تعداد زیادی از دانشگاه‌های اسپانیا در سطح بین‌المللی شهرت زیادی دارند و در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی رتبه بالایی کسب می‌کنند. اگرچه بیشتر دانشگاه‌های اسپانیا بر تدریس به زبان اسپانیایی تمرکز دارند، اما برنامه‌های تحصیلی زیادی به زبان انگلیسی وجود دارند. اگر به فکر تحصیل در رشته MBA هستید، اسپانیا می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشد.

 

 

 

هزینه‌های تحصیل در اسپانیا بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع موسسه آموزش عالی (خصوصی یا دولتی)، مقطع تحصیلی، تعداد واحدهای درسی، منطقه محل تحصیل و ملیت شما متفاوت است. بر اساس تحقیقات، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا هنگام ثبت نام در دانشگاه‌های دولتی اسپانیا با یکی از شرایط زیر روبرو هستند:

  • شهریه آنها همان شهریه‌های شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا است
  • شهریهٔ آنها حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو بیشتر از شهریه شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا است
  • شهریه‌ای دو یا سه برابر بیشتر از آنها گرفته می‌شود

یعنی در هر حالت به عنوان یک دانشجو خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باید هزینه‌ای برای تحصیل در اسپانیا بپردازید. شهریه در اسپانیا از کمترین شهریه‌ها در اروپا است. شهریه برنامه‌های لیسانس از ۷۵۰ یورو تا ۲۵۰۰ یورو در سال است و شهریه برای برنامه‌های کارشناسی ارشد در حدود ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو در سال است.

دانشگاه‌های خصوصی هزینه‌های خود را شخصاً تعیین می‌کنند که می‌تواند به ۲۰۰۰۰ یورو در سال هم برسد. هزینه زندگی در اسپانیا با توجه به مکان متفاوت است، اما به طور کلی زندگی مناسب و راحت در اسپانیا با بودجه دانشجویی آسان است.

غذا ارزان و با کیفیت است و بسیاری از مغازه‌های لباس شیک ارزان قیمت وجود دارد. با این حال، محل اقامت در شهرهای بزرگی مانند مادرید و بارسلونا می‌تواند گران باشد. اگر بودجه بسیار کمی دارید، می‌توانید شهرهای ارزان‌تری مانند والنسیا یا سویا را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید، حمل و نقل عمومی در اسپانیا کارآمد و ارزان است.

 

 

 

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 

 




Scroll to Top