اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

موسیقی در هلند

♦ آموزشگاه آموزش زبان هلندی اصفهان

 

شرایط تحصیل رشته موسیقی در هلند

در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که هلند یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در رشته موسیقی است و افراد زیادی تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی تحصیل خود در نظر داشته باشند. تحصیل رشته موسیقی در مقطع کارشناسی، به زبان انگلیسی نیز ممکن شده است و به همین دلیل است که می توان توجه بیشتری به این کشور در بین سایر کشورهای برتر جهان دید.

پس از دریافت مدرک تحصیلی در یک دوره 4 ساله آموزش کارشناسی، فرد می تواند در یک دوره 2 ساله مقطع کارشناسی ارشد در همین رشته به ادامه تحصیل بپردازد ولی باید در نظر داشت که بر خلاف مقطع کارشناسی، در این مقطع معمولا آزمون های ورودی در نظر گرفته می شود تا سطح توانایی دانشجویان در این رشته سنجیده شود. باید در نظر داشت که رشته های مختلفی در هلند وجود دارد که امکان تحصیل در گروه موسیقی را فراهم می کند که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آموزش موسیقی
  • استفاده از ابزار موسیقی
  • مهندسی موسیقی
  • مدیریت موسیقی و غیره

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در هلند

در بسیاری از رشته های تحصیلی، دانشگاه های هلند جایگاهی خاص را به خود اختصاص داده اند و رشته موسیقی نیز یکی از رشته هایی است که به فرد اجازه می دهد تا بالاترین کیفیت ممکن را تجربه کند. در بین 590 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته موسیقی در سطح جهان، نام 10 دانشگاه از هلند دیده می شود و برخی از دانشگاه های این کشور در میان دانشگاه های اروپایی، رتبه های تک رقمی را به دست آورده اند و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

 

شرایط کار یک موسیقیدان در هلند

باید به این نکته اشاره کرد که هلند یکی از کشورهای خوب جهان برای زندگی است و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان تمایل دارند که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود در نظر بگیرند تا از این راه خود را به کار در هلند برسانند. متوسط درآمد یک موسیقیدان در هلند برای هر ساعت کار در حدود 29€ (یورو) است و به همین دلیل می توان گفت که دانشجویان باید پیش از ورود به بازار کار در این کشور به این مسئله توجه داشته باشند.

 

مدرک لیسانس پس از اتمام موفقیت آمیز یک برنامه دانشگاهی در مقطع کارشناسی اعطا می شود. کشور هلند بیش از 100 دانشگاه و دانشکده را دارد که 17 دانشگاه در این کشور مدرک بین المللی کارشناسی را به دانشجویان خود در رشته های مختلف می دهد، که رشته موسیقی نیز از این جمله رشته ها است. شرایط تحصیل در کشور هلند در مقطع کارشناسی یا لیسانس از شرایط خاصی برخوردار است، این مقطع 4 ساله است و برای اقدام متقاضی باید مدارک دیپلم 12 ساله خود و آیلتس 6 یا 5.5 را به دانشگاه برای دریافت پذیرش و اخذ ویزای هلند ارائه دهد، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که سن آنها از 22 سال تجاوز نکند و گپ تحصیلی نیز نداشته باشند. برنامه های موسیقی به دانشجویان این فرصت را می دهد که مجموعه ای از موضوعات را دنبال کنند، از تئوری موسیقی تا اجرای کنسرت. چه از نظر فنی ماهر باشد و چه از نظر آکادمیک کنجکاو، مطالعات موسیقی رویکردی جذاب برای قدردانی بیشتر از هنر ارائه می دهند.

 

 

 

 

معرفی دانشگاه های موسیقی هلند

برخی از دانشگاه های کشور هلند از رنکینگ بالایی برخوردار هستند. دانشگاه آمستردام از آن دسته دانشگاه های برتر کشور هلند است که رتبه 55 جهان را به خود اختصاص داده است و این دانشگاه، دانشکده های زیادی دارد از جمله دانشکده هنر و موسیقی، این دانشگاه موسیقی را در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس آموزش می دهد. از دیگر دانشگاه های موسیقی هلند می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه گرونینگن
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه ماستریخت
  • دانشگاه اراسموس

 

دروس رشته موسیقی در هلند

 

دروس موسیقی های کلاسیک و جاز که در دانشگاه های هلند تدریس می شود شاید در حدودی در یک سطح و یا مشابه باشند.

دروس و موضاعات اصلی که در موسیقی کلاسیک مهم هستند عبارت اند از:

  • آواز
  • پیانو، ارگ، هارپسیکورد*
  • فلوت، ابوا، کلارینت، باسون، ساکسیفون
  • هورن فرانسوی، ترومپت، ترومبون، توبا
  • پرکاشن، چنگ، گیتار
  • ویولن، ویولا، ویولن سل، کنترباس

* اگر پیانو، کلاویکورد یا ارگ می خوانید، در سایر سازهای کیبورد مانند فورته پیانو و ارگ نی نیز درس خواهید گرفت.

 

تحصیل موسیقی کلاسیک هلند

 

توسعه مهارت‌های هنری شما بخش بسیار مهمی از دوره موسیقی کلاسیک در Zwolleاست. اما ما هنر را وسیله می بینیم نه هدف. دست کم به اندازه توانایی نواختن، آهنگسازی یا اجرای شایسته، یافتن پاسخ برای سوالاتی مانند: شما که هستید، چه چیزی شما را خاص می کند، چرا کاری را که انجام می دهید، برای چه کسی انجام می دهید و چگونه می توانید استفاده کنید مهم است. برای ایجاد درآمد، علاوه بر کلاس های گروهی در رشته شما کلاس های فردی نیز برگزار می شود، بنابراین تمرکز زیادی بر مشاوره شغلی و مربیگری تحصیلی، شناخت واقعیت رشته حرفه ای و ایجاد نگرش کارآفرینی وجود دارد .در طول دوره لیسانس موسیقی کلاسیک در آکادمی موسیقی Art EZ، به یک نوازنده با صدای خاص خود تبدیل خواهید شد که می تواند به روش خود در جامعه تغییر ایجاد کند. این دوره عملی و آینده نگر است و 25 رشته را ارائه می دهد. شرایط پذیرش لیسانس در موسیقی کلاسیک عبارت اند از: VWO، HAVO، MBO (سطح 4)، یا معادل بین المللی (به ارزیابی اعتبار بین المللی مراجعه کنید). الزامات زبان برای این دوره اعمال می شود. کلاس های تئوری به دو زبان انگلیسی و هلندی ارائه می شود. اکثر کلاس های دیگر به زبان انگلیسی تدریس می شوند. شما باید یک آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارید. مدرک لیسانس در موسیقی کلاسیک یک آمادگی عالی برای دوره دو ساله کارشناسی ارشد در موسیقی کلاسیک است. اگر می‌خواهید مدرک درجه یک تدریس را در آموزش معمولی کسب کنید، می‌توانید دوره پاره وقت و هلندی زبان انگلیسی Tailor-Made BA Music in Education را بگذرانید. پس از اتمام مدرک لیسانس در موسیقی کلاسیک در Zwolle، شما نه تنها دارای یک پایه هنری عالی هستید، بلکه دقیقا می دانید با ویژگی های خود چه نقشی را در جامعه ایفا می کنید. شما همچنین تجربیات عملی زیادی کسب کرده اید و یک شبکه ایجاد کرده اید. با این کار شما جایگاه خود را در زمینه فرهنگی (موسیقی) پیدا خواهید کرد.

 

تحصیل موسیقی جاز هلند

 

از متقاضیان برنامه های هنرستان انتظار می رود که با مواد و مهارت های خاصی آشنا باشند. بنابراین کلیه متقاضیان باید در آزمون ورودی که در فروردین و اردیبهشت ماه هر سال برگزار می شود، شرکت کنند. این آزمون شامل دو بخش تست تئوری و شنیداری و تست استماع می باشد. هر قسمت تقریباً 30 دقیقه طول می کشد و هر دو در یک روز اتفاق می افتند. نتایج به احتمال زیاد در همان روز ارائه می شود. در موارد خاص، امکان ارسال DVD به جای انجام تست وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش و مراحل ثبت نام، وب سایت موسسه MIE را بررسی کنید. آزمون تافل توسط بیش از 10000 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در بیش از 150 کشور پذیرفته می شود. فارغ التحصیلان برای نوازندگان حرفه ای آموزش می بینند و برای حرفه موسیقی مجهز شده اند و در گروه های مختلف و در تمام سبک های جاز اجرا می کنند. شما می دانید که چگونه خود و گروه خود را تبلیغ کنید. شما قادر خواهید بود برای انواع گروه ها و ارکسترها آهنگ سازی و تنظیم کنید. می توانید به دیگران در آموزشگاه موسیقی یا خصوصی آموزش دهید. اکثر فارغ التحصیلان خوداشتغال هستند و «شغل های نمونه کار» را دنبال می کنند که عملکرد را با تدریس ترکیب می کند.

 

 

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

 

 

 

 

 




Scroll to Top