اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

موسیقی در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

شرایط تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا

باید به این نکته اشاره کرد که رشته موسیقی در دانشگاه های محدودی در جهان ارائه می شود اما شرایط در اسپانیا متفاوت است و دانشجویان زیادی در این رشته در حال تحصیل هستند. در بین 350 دانشگاه برتر رشته موسیقی در سطح جهان، نام 10 دانشگاه اسپانیایی دیده می شود و همین مسئله به خوبی نشان از کیفیت بالای آموزش در این رشته دارد. افرادی که قصد دارند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند، باید به این نکته توجه کنند که اسپانیا ظرفیت محدودی برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است و رقابت برای دریافت پذیرش در این رشته بسیار بالا است.

 

معرفی دانشگاه های برتر رشته موسیقی در اسپانیا

باید به این مسئله توجه کرد که هرچه جایگاه علمی یک دانشگاه بالاتر باشد، دریافت پذیرش در آن دشوارتر است. نکته ای که در رابطه با رتبه دانشگاه های برتر بسیار مهم است، اهمیت داشتن رتبه هر رشته نسبت به رتبه دانشگاه است. این مسئله به خوبی در رتبه بندی دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در اسپانیا قابل رویت است و به همین دلیل در زیر، نام بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته موسیقی ارائه شده است:

 

هزینه تحصیل رشته موسیقی در اسپانیا

باید به این نکته توجه داشت که یکی از مهم ترین برتری های مهاجرت به اسپانیا آن است که فرد می تواند با هزینه های کم در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد و مدرکی را دریافت کند که نه تنها در اسپانیا، بلکه در سراسر جهان دارای اعتبار بسیار بالایی است. در حال حاضر اسپانیا در جمع ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل با کیفیت بالا قرار دارد و همین مسئله کفایت می کند تا افراد زیادی تمایل داشته باشند تا این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب کنند.

 

شرایط کار یک موسیقیدان در اسپانیا

افرادی که قصد دارند در اسپانیا بمانند، به راحتی می توانند در حوزه موسیقی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. موسیقی بخش جدانشدنی از زندگی اسپانیایی ها است و در مراسم های مختلفی که در این کشور برگزار می شود، هنرمندان عرصه موسیقی نیز فعالیت چشمگیر دارند. در حال حاضر یک موسیقیدان یا هنرمند عرصه موسیقی بیش از این که شغل ثابتی داشته باشند، درآمد خود را به صورت ساعتی دریافت می کنند و در حدود 21€ (یورو) درآمدی است که برای این افراد در نظر گرفته اند.

 

مهاجرت تحصیلی یکی از کم‌ریسک‌ترین روش‌های مهاجرت به ویژه به اسپانیا است که نسبت به مهاجرت کاری هزینه بیشتری دارد. امکان تحصیل در رشته موسیقی در مقاطع تحصیلی مختلف در بسیاری از دانشگاه‌های ممتاز اسپانیا و یا شرکت در دوره‌های زبان اسپانیایی با همراهی مجموعه مهاجرتی گوتوتی‌آر وجود دارد.

هزینه تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه‌های اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی نسبت به هزینه تحصیل در سایر کشورهای هم‌رده مناسب‌تر و سالانه در حدود ۲۵۰۰ الی ۶۰۰۰ دلار تخمین زده شده است. هزینه تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی چندین برابر دانشجویان بومی است ولی امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان ممتاز در برخی از دانشگاه‌های این کشور فراهم است.

دانشجویان بین‌المللی با ویزای تحصیلی اسپانیا می‌توانند به صورت پاره وقت (۲۰ ساعت در هفته) در این کشور همزمان با دوره تحصیلی خود کار کنند. امکان گذراندن دوره کارآموزی برای دانشجویان بین‌المللی در اواخر دوره تحصیلی خود در اسپانیا وجود دارد. یکی از عوامل مهم پیدا کردن کار در حین و پس از تحصیل در اسپانیا آشنایی با زبان اسپانیایی است.

 

آسان‌ترین روش مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل در یکی از مقاطع آموزشی در هر یک از دانشگاه‌های این کشور است. امکان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا با حداقل الزامات علمی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد و در عین حساسیت بالا مهاجرت تحصیلی پروسه چندان سختی ندارد.

 

آزمون های موردنیاز برای موسیقی در اسپانیا

تمامی مدارک تحصیلی بین‌المللی برای کار و تحصیل در اسپانیا باید توسط وزارت آموزش و پروش، فرهنگ و ورزش اسپانیا (education.gov.mt) مورد ارزیابی قرار گرفته و معادل‌سازی شوند. مدارک تحصیلی بین‌المللی پس از بررسی توسط وزارت آموزش و پروش، فرهنگ و ورزش اسپانیا ممکن است رد، قبول و یا نیاز به بررسی بیشتر داشته باشند. در برخی موارد متقاضی ممکن است ملزم به ارائه مدارک جانبی جهت اثبات صلاحیت علمی و عملی خود و یا شرکت در دوره و آزمون‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود شود. پس از معادل‌سازی مدارک تحصیلی بین‌المللی در این کشور و متقاضیان از شرایط کاملا یکسانی برای کار در رشته تحصیلی خود با سایر افراد بومی اسپانیا برخوردار می‌شوند.

 

درآمد موسیقی در اسپانیا

درآمد موسیقی در اسپانیا بر اساس عوامل مختلفی مانند سابقه کاری، جنسیت، شهر مورد نظر و مقطع تحصیلی فرد تعیین می‌شود. در جدول زیر درآمد موسیقی در اسپانیا به تفکیک سابقه کاری و مقطع تحصیلی بررسی شده است.

 

اقامت موسیقی در اسپانیا

دانشجویان بین‌المللی ۶۰ روز قبل از اتمام ویزای تحصیلی خود می‌توانند برای اخذ ویزای جست و جوی کار اسپانیا درخواست دهند. ویزای جست و جوی کار اسپانیا به مدت یک سال اعتبار دارد و فارغ‌التحصیلان در صورت دریافت یک پیشنهاد کاری می‌توانند در این کشور اقامت و کار کنند. افراد خارجی می‌توانند از دو طریق ویزای کار اسپانیا را دریافت کنند. روش اول دریافت پیشنهاد کار از یک کارفرمای بومی است که پروسه چندان ساده‌ای نیست چون کارفرما در این روش باید به وزارت کار اسپانیا اثبات کند که فرد بومی با شرایط مشابه برای آن موقعت شغلی در اسپانیا وجود ندارد. روش دوم از طرق دریافت کارت آبی یا بلو کارت اروپا است که در این روش متقاضیان می‌توانند بدون محدودیت در سراسر اروپا کار کنند. پس از ۵ سال کار متوالی در اسپانیا متقاضیان ممکن است واجد شرایط دریافت اقامت دائم اسپانیا شوند. افراد خارجی پس از ۱۰ سال اقامت و کار قانونی در اسپانیا می‌توانند برای دریافت شهروندی اسپانیا درخواست دهند. متقاضیان پس از دریافت شهروندی اسپانیا از تمام مزایای اتحادیه اروپا برخوردار شده و حق کار و زندگی در سراسر اروپا را خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 

 




Scroll to Top