اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته دندانپزشکی در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

شرایط کلی تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

تعداد زیادی از افراد بهترین روش مهاجرت به اروپا را تحصیل دندانپزشکی در کشور اسپانیا می‌دانند. در واقع این روش مهاجرتی بسیار پرمتقاضی است. ما نیز در این مقاله قصد داریم تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا در 2020 را شرح دهیم. کشور اسپانیا از نظر وسعت، سطح علمی دانشگاه‌ها، بازار کار و رفاه اجتماعی جزو کشور‌های برتر در قاره اروپا است. همچنین شرایط آب و هوایی متفاوت در نقاط مختلف این کشور نیز از جمله مزایای کشور اسپانیا است. نقاطی از کشور اسپانیا دارای آب و هوایی گرم و معتدل هستند و برخی از نقاط دارای کوهستان‌های بسیار سرد و پوشیده از برف است. شهرت و محبوبیت اسپانیا بیشتر به علت مردم، فرهنگ، هنر، غذا و آداب و رسوم خاص و متفاوت این کشور است.

 

رنکینگ دانشگاه‌ها در شهر‌های مهم و برتر اسپانیا مانند بارسلونا، پایتخت مادرید و والنسیا زیر 550 است. به همین علت دانشجویان زیادی از سراسر جهان جذب آن می‌شوند. مهاجرت تحصیلی به اسپانیا مزایای زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. یکی از بهترین این مزایا و برتری‌ها، شهریه بسیار کم تحصیل در دانشگاه‌های کشور اسپانیا است.

در کشور اسپانیا به 90 درصد مردم خدمات درمانی ویژه‌ای ارائه می‌شود. هزینه خدمات درمانی از مالیات اخذ شده از مردم تامین می‌شود. به این صورت خدمات درمانی در کشور اسپانیا به صورت رایگان و یا با هزینه اندک به مردم ارائه می‌شود. البته خدمات درمانی دندانپزشکی مشمول مق بیمه نمی‌شوند و افراد باید آن‌ها را به صورت آزاد یا با استفاده از بیمه‌های خصوصی پرداخت کنند. کیفیت خدمات دندانپزشکی در کشور اسپانیا بسیار خوب است. خدمات رایگان دندانپزشکی در اسپانیا به کودکان زیر 15 سال و همچنین به صورت اورژانسی به بزرگسالان ارائه می‌شود.

 

اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

تحصیل پزشکی در اسپانیا (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و دامپزشکی) غالبا به اسپانیایی ارائه می گردد. شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا بستگی به دانشگاه انتخابی شما در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی اسپانیا معمولا بالا می باشد.

 

دانشگاه‌های کشور اسپانیا برای تحصیل دندانپزشکی

با توجه به موقعیت فوق العاده کشور اسپانیا که ذکر کردیم، درصد زیادی از دانشجویان بین المللی به دنبال تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور اسپانیا هستند. دنشجویان ایرانی زیادی نیز جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در اسپانیا راهی این کشور  می‌شوند. زبان تحصیل در دانشگاه‌های کشور اسپانیا، زبان انگلیسی و اسپانیایی است. در صورتی که به استفاده کامل از امکانات دانشگاه‌های کشور اسپانیا تمایل دارید باید زبان اسپانیایی را برای تحصیل خود انتخاب نمایید.

تعدادی از دانشگاه‌های برتر کشور اسپانیا علاوه بر بررسی سوابق تحصیلی دانشجویان، آزمون ورودی دانشگاه‌های دندانپزشکی اسپانیا را نیز برگزار می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه عمده دانشگاه‌های برتر این کشور دروس را به زبان اسپانیولی ارائه می‌دهند ضروری است که شما زبان اسپانیایی را آموزش ببینید. در غیر این صورت می‌توانید در دانشگاه‌های خصوصی و به زبان انگلیسی تحصیل کنید. البته این به معنی برتری دانشگاه‌های اسپانیایی زبان نسبت به دانشگاه‌های انگلیسی زبان نیست.

 

مدت زمان لازم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور اسپانیا در مقطع لیسانس 4 الی 5 سال است. شما می‌توانید با حضور در دوره‌هایی پیش از دانشگاه به گذراندن دروس پیش نیاز رشته دندانپزشکی به زبان اسپانیایی بپردازید. این دوره‌های در کالج‌هایی پیش از دانشگاه برگزار می‌شوند. مدت زمان دوره‌های این کالج عموما یک ساله است. در صورتی که دانشجویی موفق به کسب نمره قبولی در این دوره‌ها شود و همچنین به درستی زبان اسپانیایی را آموزش ببیند می‌تواند وارد دانشگاه شود. معمولا یک ارتباط و هماهنگی میان این کالج‌ها و دانشگاه‌های دندانپزشکی اسپانیا وجود دارد. به صورتی که دانشجویانی که در کالج دوره گذرانده‌اند به راحتی در دانشگاه پذیرفته می‌شوند.

 

تحصیل پزشکی در اسپانیا

دانشکده پزشکی کاردنال، دانشگاه هررا در اسپانیا 5 برنامه پزشکی به زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه میکند. سال اول به زبان انگلیسی و پس از آن به زبان اسپانیولی دوره ها برگزار می شوند. تمام دوره های بالینی به زبان اسپانیایی انجام می شود.

موسسه مهاجرت به اسپانیا برگزیده اصطهباناتی میتواند به شما در اخذ پذیرش تحصیل از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران  برای افرادی که تمایل به تحصیل در اسپانیا کمک کنند. همچنین متقاضیان جهت کسب مشاوره در زمینه شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا به صورت تضمینی می توانند به مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به اسپانیا معمولا از طریق تحصیل اقدام می کنند، که پس از اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی میتوانند اقدام کنند، البته شایان ذکر است این روش یکی از روش های مهاجرت می باشد.

سطح علمی دانشگاه های اسپانیا با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

 

شهریه و هزینه های سالانه دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا

  • پزشکی: طول دوره 6 سال و شهریه دوره 20،600 € در هر سال.
  • دندانپزشکی: طول دوره 5 سال و شهریه دوره 20،600 € در هر سال.
  • داروسازی:  طول دوره 5 سال و شهریه دوره 12،600 € در هر سال.
  • پرستاری: طول دوره 4 سال و شهریه دوره 9500 € در هر سال.
  • دامپزشکی: طول دوره 5 سال و شهریه دوره 14،600 € در هر سال.

معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس را آسان تر می کند.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اسپانیا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های اسپانیا  با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان دراسپانیا برای شما امکان پذیر میگردد. یکی از بهترین راه‌های پی بردن به هزینه تحصیل در اسپانیا، پیدا کردن بهترین شهر‌های اسپانیا برای تحصیل است.

 

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تحصیل دندانپزشکی

یکی از روش‌های اخذ اقامت کشور اسپانیا، تحصیل دندانپزشکی در این کشور است. شما برای تحصیل در مقطع لیسانس دندانپزشکی باید 4 الی 5 سال زمان صرف کنید. همچنین مدت زمان تحصیل در تخصص رشته دندانپزشکی 2 الی 3 سال است. با توجه به اینکه قوانین کشور اروپا درباره ارائه کار به دانشجویان غیر اروپایی کمی سختگیرانه است، شما باید روش دیگری را برای اخذ اقامت این کشور انتخاب کنید.

کشور اسپانیا بر خلاف انگلیس و کانادا، فرصتی برای جستجوی کار دانشجویان بین المللی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد. در صورتی که دانشجویی بتواند بلافاصله پس از تحصیل از یک کارفرمای اسپانیایی و یا فردی با اقامت دائم اسپانیا پیشنهاد کاری دریافت کند می‌تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. در صورتی که دانشجویی تحصیل خود در رشته دندانپزشکی را طی 4 سال به اتمام برساند، قوانین جستجوی کار برای وی سخت‌تر است.

شما می‌توانید پس از 5 سال کار و فعالیت در رشته دندانپزشکی برای اخذ اقامت این کشور اقدام نمایید. در صورتی که به مدت 10 سال در اسپانیا کار و زندگی کنید، می‌توانید با اثبات داشتن شرایط لازم از جمله آشنایی با زبان و فرهنگ اسپانیایی اقامت دائمی اسپانیا را اخذ نمایید. سپس می‌توانید از کلیه حقوق مخصوص مردم اسپانیا بهره مند شوید.

 

شرایط بازار کار دندانپزشکی در اسپانیا

یکی از بزرگ‌ترین اقتصاد‌های قاره اروپا کشور اسپانیا است. درآمد افراد در این کشور از 3500 یورو شروع شده و میانگین درآمد در این کشور 5000 یورو است. اسپانیا کشوری با درآمد بسیار بالا و نرخ بیکاری بسیار پایین است. با توجه به اینکه رشته دندانپزشکی جزو مشاغل خصوصی در این کشور است، درآمد حاصل از آن نیز بسیار زیاد است.

شما برای دریافت اقامت کاری کشور اسپانیا باید از یک کارفرمای اسپانیایی پیشنهاد کار دریافت کنید. ارائه برخی مدارک اعم از سابقه کاری، عدم سو پیشینه، تایید وزارت کار و همچنین گواهی سلامت برای اخذ اقامت کاری الزامی است. شما می‌توانید هنگام اخذ اقامامت کاری همسر و فرزندان خود را نیز به همراه داشته باشید.

درآمد رشته دندانپزشکی در کشور اسپانیا بسیار زیاد است. دانشجویان بین المللی نیز معمولا از طرف دانشگاه به بازار کار معرفی می‌شوند. این افراد می‌توانند در طول دوره لیسانس مدت 10 الی 15 ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند. همچنین امکان کار دانشحویی در اسپانیا در طول دوره ارشد 30 ساعت در هفته است.

 

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی اسپانیا شامل روزمه، سوابق تحصیلی و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه‌های دندانپزشکی اسپانیا است. سایر شرایط و مدارک لازم برای هر دانشگاهی متفاوت و منحصر بفرد است.

ورود و پذیرش دانشگاه های پزشکی  و دندانپزشکی در اسپانیا

فواید شرکت در  دوره های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری و غیره به زبان انگلیسی و اسپانیایی در کشور اسپانیا:

  • فرد میتواند ادامه تحصیل تخصصی پزشکی خود را در  دانشگاه های علوم پزشکی در اروپا بگذراند.
  • شهریه هزینه و زندگی پایین، وام های دانشجویی و کمک های مالی در دسترس هستند.
  • هیچ امتحانات ورودی و یا معادل آن برای ورود به دانشگاه لازم نیست، آماده سازی برای امتحانات ورودی صورت میگیرد.
  •  پذیرش حتی قبل از اتمام کامل مدرسه

شرایط پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا در مقطع کارشناسی یا لیسانس مانند دیگر کشور های می باشد اما مسلما تفاوت هایی وجود دارد که قبل از اقدام بایستی از آنها آگاه گردید. زبان تحصیل در این کشور به زبان اسپانیایی و انگلیسی می باشد. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا نیز ممکن است و دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم است.

برنامه های پزشکی ارائه شده در اسپانیا

برنامه های پزشکی در اسپانیا به صورت شش سال می باشند، دو سال از این 6 سال به صورت مطالعه پیش بالینی با تمرکز بر مطالعه علوم پایه پزشکی در زیست شناسی، فیزیک و آناتومی پایه است. پس از اتمام این آموزش اولیه، شما به مطالعه بالینی در بیمارستان های آموزشی تحت نظارت پزشکان حرفه ای هدایت می شوید.

پس از اتمام برنامه شش سال شما می توانید به عنوان یک پزشک به کار مشغول گردید.

 

دانشگاه دندانپزشکی در بارسلونا

در سال 1986 پس از تصویب قانون 10/1986 مربوط به دندانپزشکان و سایر متخصصان بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکی حرفه ای، در اسپانیا مطابق با معیارهای رسمی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا رشته دندانپزشکی تعریف شد. پس از آن، فرمان سلطنتی 970/1986 مجموعه ای از عناصر ضروری رسمی برای اخذ مدرک دندانپزشکی وضع شد، و همچنین دستورالعمل های عمومی برای برنامه درسی مورد نیاز مطالعه برای به دست آوردن مدرک تحصیلی داده شد. این اعمال تجدید مطالعه دندانپزشکی برای آموزش دندانپزشکان در اسپانیا در راستای دستورات اتحادیه اروپا بود، و یک مدرک کارشناسی پنج ساله به فرد اعطا می شد.

به طور طبیعی دانشکده دندانپزشکی UB   برای آموزش حرفه ای دندانپزشکی با توجه به دستورالعمل رسمی، در سال 1987 شروع به کار کرد. و پس از حکم سلطنتی دیگری (1497/1987 و 1418/1990) یک برنامه درسی از  سال 1994 راه اندازی شد و تا امروز معتبر باقی مانده است.

دوره های پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا بر اصول زیر استوار است:

علوم که دندانپزشکی مبتنی بر درک خوب از روش های علمی است، از جمله اصول مربوط به اندازه گیری عملکرد های بیولوژیک، ارزیابی حقایق علمی و تجزیه و تحلیل داده ها؛

  • قانون اساسی، بررسی فیزیولوژی رفتار افراد سالم و بیماران و همچنین تاثیر محیط طبیعی و اجتماعی بر سلامت انسان به خصوص نحوه عملکرد پزشکی در این موراد.
  • ساختار و عملکرد دندان، دهان، فک و بافت های متصل، سلامت و بیماری دندان بهداشت شخصی، سلامت و رفاه جسمانی؛
  • روش های بالینی و تکنیکی، به طوری که فارغ التحصیلان موفق بتوانند هر نوع ناهنجاری، صدمات و بیماری در دندان، دهان، فک و بافت متصل به آن را شناسایی و با تمرینات دندانپزشکی از آن پیشگیری کنند، و در صورت تشخیصی ره های درمانی آن را بلد باشند.
  • تجربه بالینی تحت نظارت مناسب به دست می آید.

تحصیل دندانپزشکی اسپانیا دانشگاه کاردنال هررا

تنها برنامه دندانپزشکی نوع ارائه شده از این دست، با امکانات و استانداردهای قابل مقایسه با دندانپزشکی بریتانیا و ایالات متحده در یک کشور اروپایی غربی را دارد. پذیرش در این دانشگاه محدود و دشوار است، بنابراین به متقاضیان توصیه میگردد در اسرع وقت برای ارسال درخواست پذیرش اقدام کنند.

متقاضیان شرکت در رشته های علوم پزشکی و یا M & D پیش پزشکی ممکن است برای ورود به طور مستقیم بایستی در یک آزمون شرکت کنند. درجه دندان پزشکی در اسپانیا در سال های اخیر دستخوش برخی تغییرات شده اند.

دانشگاه کاردنال هررا CEU – اولین دانشگاه خصوصی در کمون والنسیا است. این دانشگاه متعلق به بنیاد سن پابلو CEU می باشد. این سازمان آموزشی پیشرو در اسپانیا با 3 دانشگاه ها و مدارس مختلف در سراسر اسپانیا دوره کارشناسی دندانپزشکی را به صورت 5 ساله ارائه میکند، والنسیا حدود 20 دقیقه از مرکز شهرستان دور است، به راحتی توسط سیستم مدرن ‘مترو’  زیرزمینی در دسترس است. در سه سال اول دوره، دانش آموزان از اصول اساسی فرآیندهای بیوشیمیایی، فیزیولوژیکی و پاتولوژیکی و همچنین ساختارهای آناتومیک را می آموزند. در دو سال آخر دوره دندانپزشکی، تمرکز بر یادگیری موارد بالینی در مطب دندانپزشکی معتبر به همراه مراقبت های اولیه و در یک بخش دندانپزشکی بیمارستانی است.

 

هزینه های تحصیل در یک دانشگاه پزشکی در اسپانیا

دقت کنید قبل از مهاجرت بایستی اطلاعات لازم در رابطه با هزینه تحصیل در اسپانیا و همچنین زندگی دانشجویی  را به دست آورید.  شهریه در اسپانیا بین دانشگاههای دولتی و خصوصی متفاوت است. هزینه پزشکی و دندانپزشکی در اسپانیا  دردانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند، با های مختلف از € 500-1،500 در سال متغیر است.

موسسات خصوصی در این کشور دارای شهرت بهتری هستند، و در نتیجه شهریه بسیار بالاتری دارند. دانشجویان اتحادیه اروپا بایستی انتظار پرداختی در حدود 5،000-15،000 € در سال داشته باشند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است مجبور به پرداخت شهریه ای به طور قابل توجه بیشتر باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top