اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته حقوق در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا در مقطع کارشناسی‌ارشد

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دریافت مدرک LL. M. رشته حقوق، ۱ الی ۲ سال است. آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای لازم برای قبولی دانشجویان در آزمون ملی، پروانه وکالت را به آن‌ها ارائه می‌کند. از جمله مهارت‌هایی که در این مقطع تحصیلی آموخته می‌شود شامل مواردی مثل تحلیل اطلاعات و اسناد قانونی، پیش‌نویسی و ارائه شفاهی مدارک قانونی و دفاع از نقطه نظرات خود با استفاده از قوانین و عبارت‌های حقوقی، آشنایی با حقوق اخلاقی خود در خصوص روابط حرفه‌ای وکیل با موکل و سایر افراد، مانند کادر دادگاه یا مسئولین، نحوه ارائه مشاوره به موکل با استفاده از تکنیک‌های عملی برای به کارگیری قوانین و یادگیری تکنیک‌های مباحثه و حل تضاد‌های موجود است.

 

تحصیل رشته حقوق در اسپانیا در مقطع دکترا

مدت زمان تحصیل در این مقطع (.LL.D)، ۳ سال بصورت تمام‌وقت و ۵ سال به‌صورت پاره‌وقت است. تحصیل در دکترای رشته حقوق به دانشجویان مهارت تحقیق در خصوص مسائل اجتماعی روز از دید تحلیلی و پژوهشی را آموزش می‌دهد. مهم‌ترین تمرکز آن بر شرایط کنونی و تغییرات تدریجی قانون در حوزه مسائلی مانند افراد تحت تکفل، جهانی‌سازی و فعالیت‌های کارآمد، اشتغال‌پذیری و سیاستهای کارآفرینی، دربرداری اجتماعی و معلولیت، سرمایه‌گذاری عمومی، مشارکت عمومی – خصوصی و چالش‌ها و تفاوت‌های فرهنگی است.

 

هزینه تحصیل رشته حقوق در اسپانیا

در اسپانیا، هزینه شهریه شما برای مدرک حقوق بسیار پایین است. هزینه‌های تحصیل ممکن است از موسسه‌ای به موسسه دیگر متفاوت باشد اما همچنان کاملا مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، در دانشگاه‌های دولتی، شما یک بخش از هزینه را به نام «ماتریکولا» می‌پردازید و سپس دولت بقیه شهریه شما را پوشش می‌دهد. در دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا، می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه‌های بالاتری برای برنامه‌های حقوقی بپردازید. این هزینه‌ها مجدد از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است زیرا دانشگاه‌های خصوصی هزینه‌های خود را خود، تعیین می‌کنند.

 

دانشکده حقوق IE یکی از بهترین دانشکده‌های حقوق در اسپانیا است که به دلیل تجربه و کارایی همیشگی خود به وکلا کمک می‌کند تا در حرفه خود بهترین شوند. یک دانشکده سطح بالا که در آن دانشجویان می‌توانند با دریافت دیدگاهی تازه از جهان و یادگیری چگونگی غلبه بر موانع فردا، برای یک حرفه موفق آماده شوند. دانشکده حقوق IE به ارائه آموزش حقوقی نوآورانه و چند رشته‌ای در سطح جهانی معروف است. این موسسه با ارائه آموزش‌های حرفه‌ای دانشجویان را برای رویارویی با نوآوری‌های پیچیده دنیای دیجیتال آماده می‌کند.

  • مکان: مادرید، اسپانیا

دانشگاه ناوارا
متوسط ​​شهریه: ۳۱,۰۰۰ یورو در سال

این دانشگاه یک سیستم پشتیبانی مستمر را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا بهترین آموزش را در رشته تحصیلی انتخابی خود دریافت کنند. از ویژگی‌های دانشکده حقوق ناوارا می‌توان به تدریس با کیفیت و عالی در زمینه تحقیقات علمی اشاره کرد. این دانشگاه با هدف تشویق به نوآوری و توسعه، سعی دارد از طریق آموزش در کسب مهارت‌ها و عادت‌های حرفه‌ای و شخصی، مسیر شغلی دانشجویان را هموار کند.

  • مکان: پامپلونا، ناوارا، اسپانیا

ESADE – دانشکده حقوق
متوسط ​​شهریه: ۲۸,۲۰۰ یورو در سال

Esade به عنوان یک مؤسسه جهانی، به کیفیت بالای آموزش و تمرکز بر حوزه‌های بین‌المللی مشهور است. دانشکده حقوق Esade به سه بخش تقسیم می‌شود که دو بخش آن که دارای پردیس در بارسلون هستند و بخش سوم در مادرید واقع شده است.

مکان: بارسلون، اسپانیا

دانشگاه بارسلونا
متوسط ​​شهریه: ۱۹,۰۰۰ یورو در سال

دانشکده حقوق در دانشگاه بارسلونا به عنوان یکی از تاریخی‌ترین دانشکده‌های کاتالونیا شناخته می‌شود. این دانشکده به عنوان یکی از قدیمی‌ترین موسسات این دانشگاه، رشته‌های تحصیلی متنوعی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر این دانشکده در مقطع کارشناسی رشته‌های حقوق، علوم سیاسی، جرم شناسی و مدیریت دولتی را ارائه می‌دهد. همچنین برنامه‌های متنوعی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و دوره‌های تحصیلات تکمیلی فراهم کرده‌است.

  • مکان: بارسلون، اسپانیا

دانشگاه پمپئو فابرا
متوسط ​​شهریه: ۱۶,۰۰۰ یورو در سال

دانشگاه پومپئو فابرا، یک دانشگاه دولتی در شهر بارسلونا است که در زمینه تدریس و تحقیق در سطح بین‌المللی شناخته شده است. این دانشگاه هرساله پذیرای حدود ۱۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی است که با هدف دریافت آموزش با کیفیت وارد دانشگاه می‌شوند. این دانشگاه با فراهم کردن امکانات و منابع لازم در تلاش است تا بهترین شرایط را برای دانشجویان به ویژه در زمینه حقوق، فراهم کند. همچنین به دلیل داشتن خدمات دانشجویی بالا، محیط‌های تحصیلی راحت و فرصت‌های شغلی و راهنمایی شخصی، توانسته است محبوبیت بالایی برای دانشجویان خود ایجاد کند.

  • مکان: بارسلون، اسپانیا

موسسه عالی حقوق و اقتصاد (ISDE)
متوسط ​​شهریه: ۹,۰۰۰ یورو در سال

ISDE یک دانشگاه با کیفیت جهانی است که اساساً برای دنیای مدرن ساخته شده است و در روش‌ها و تکنیک‌های تحصیلی از تسلط بالایی برخوردار است. دانشجویان می‌توانند مهارت‌ها و دانش خود را از برخی از بزرگترین کارشناسان در شرکت‌های ملی و بین‌المللی دریافت کنند. آنچه برای این موسسه آموزشی بسیار مهم است این است که دانش آموزان یک آموزش اصولی را در یک محیط واقعی تجربه کنند تا بتوانند به بهترین نسخه از خود چه از نظر حرفه‌ای و چه از نظر شخصی تبدیل شوند.

  • مکان: مادرید، اسپانیا

دانشگاه کارلوس سوم مادرید (UC3M)
متوسط ​​شهریه: ۸,۰۰۰ یورو در سال

دانشگاه Carlos III de Madrid آموزش با کیفیتی را ارائه می‌دهد که با معیارهای تعیین شده توسط بازار کار جهانی مطابقت دارد. این دانشگاه در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپایی قدم‌های بزرگی برداشته‌است. UC3M متعهد است که دانش آموزان را به بهترین شکل ممکن آموزش دهد و آن‌ها را تشویق کند تا حداکثر توان خود را نشان دهند.

  • مکان: ختافه، مادرید، اسپانیا

دانشگاه ساراگوسا
متوسط ​​شهریه: ۳,۰۰۰ یورو در سال

در میان برخی از معتبرترین دانشگاه‌های اسپانیا، دانشگاه ساراگوسا از زمان تأسیس خود در سال ۱۵۴۲ تا کنون دارای کیفیتی در سطح جهانی است. برای آماده‌سازی بهتر دانشجویان برای بازار کار امروز و آینده در رشته حقوق، آموزش‌های خود را هم به‌صورت نظری و هم عملی ارائه می‌دهد. رتبه بین‌المللی آن در طول سال‌ها افزایش یافته است و دانشگاه به طور مداوم به پیشرفت بین‌المللی خود متعهد است. دانشگاه ساراگوسا سالانه پذیرای نزدیک به هزار دانشجو از خارج از کشور در محیط‌های آموزشی خود است و یک محیط بین‌المللی ایده‌آل ایجاد کرده است تا در آن دانشجویان به سادگی بتوانند پیشرفت کنند.

  • مکان: ساراگوسا، اسپانیا

بورسیه‌های تحصیلی رشته حقوق در اسپانیا

دانشگاه‌های مختلفی در اسپانیا وجود دارند که برای دانشجویان برتر خود بورسیه‌های تحصیلی ارائه می‌دهند. در ادامه برخی از بهترین بورسیه‌های تحصیلی مختص متقاضیان تحصیل در رشته حقوق اسپانیا را بررسی خواهیم کرد.

بورس تحصیلی UIC بارسلونا

UIC بارسلونا مخفف Universitat Internacional de Catalunya (UIC) است. دانشگاه UIC بارسلونا این بورسیه را برای دانشجویان سراسر جهان فارغ از ملیت آن‌ها برای تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می‌دهد. پرداخت این بورسیه به‌صورت پرداخت ۸۰٪ از هزینه‌های تحصیلی بوده و ددلاین آن ۱۹ نوامبر است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه گرانادا

این بورسیه برای تمامی مقاطع تحصیلی ارائه می‌شود و گاهی شامل تمامی هزینه‌ها و گاهی بصورت کمک هزینه ترمی با توجه به مقطع تحصیلی و میزان هزینه‌ها متقاوت است.

کار پس از تحصیل و درآمد رشته حقوق در اسپانیا

کار در اسپانیا در رشته حقوق، نیازمند یک دوره کارآموزی تحت نظارت یک شرکت یا بخش حقوقی است. وکلای آینده نیز باید آزمون استعدادیابی را که وزارت دادگستری سالانه برگزار می‌کند، بگذرانند. پس از فارغ التحصیلی، باید یک دوره آموزشی دوساله دیگر نیز گزرانده شود. پس از پایان این دوره آموزشی، برای واجد شرایط بودن برای وکالت در اسپانیا، باید در آزمون دولتی شرکت کنید.
فرصت‌های شغلی که پس از فارغ التحصیلی می‌توانید در آن مشغول به‌کار شوید:

  • کمک قانونی
  • سمت‌های اداری
  • مترجم
  • استاد دانشگاه
  • وکیل
  • دیپلمات
  • مشاور مالیاتی
  • متخصص سیاست گذاری
  • افسر حقوقی
  • کارمند دولت
  • وکیل بین المللی
  • وکیل شرکتی
  • تحلیلگر سیاست عمومی
  • تحلیلگر سیاسی اجتماعی
  • مشاور حقوقی
  • محقق
  • تکنسین های ادارات دولتی

حقوق یک فارغ‌التحصیل رشته حقوق در اسپانیا بسته به حرفه‌ای که او انتخاب می‌کند متفاوت است. کمترین میانگین درآمد فارغ‌التحصیلان حقوق در اسپانیا حدود ۱,۱۰۰ یورو (۱,۲۹۸ دلار) در ماه است. در حالی که بالاترین میانگین حقوق حدود ۷,۷۰۰ یورو (۹,۰۸۹ دلار) در ماه است. توجه داشته باشید که این درآمد‌ها میانگین هستند و حداقل و حداکثر حقوق واقعی متفاوت خواهد بود.

مراحل و نحوه ورود به حوزه وکالت در اسپانیا

برای ورود به وکالت در کشور اسپانیا، دانشجویان باید مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و سپس در زمینه مورد علاقه خود به مهارت لازم و کافی برسند که با گذراندن مقطع کارشناسی‌ارشد ممکن خواهد‌‌بود. پس از این مرحله، فارغ‌التحصیلان باید در آزمون دولتی قبول شوند که سالانه برگزار می شود. آنها همچنین نیازمند به گذراندن دوره کارآموزی تحت نظارت در یک شرکت حقوقی هستند که اکثراً توسط داوطلبان پس از دریافت مدرک کارشناسی انجام می‌شود. به طور خلاصه، یک نامزد شغل وکالت نیاز به شرایط زیر خواهد داشت:

  • مدرک کارشناسی
  • کارآموزی کامل تحت نظارت یک شرکت حقوقی
  • مدرک کارشناسی ارشد برای تخصص
  • قبولی در آزمون دولتی

داوطلبان کشورهای جهان سوم که دارای مدرک حقوق غیر اسپانیایی هستند، می توانند مدرک خود را تأیید کنند، برای معافیت شهروندی قانونی درخواست دهند و در کانون وکلای اسپانیا برای وکالت در این کشور ثبت نام کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 




Scroll to Top