اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته فیزیک در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

درباره تحصیل فیزیک در اسپانیا

فیزیک بر تحقیقات متمرکز است و این رشته یکی از قدیمی ترین رشته های دانشگاهی است که در تمام مراحل مختلف آموزشی تدریس می شود. این زمینه در ابتدا بر فیزیک کلاسیک، نسبیت و کوانتوم و نظریه میدان کوانتومی متمرکز است. مدارک فیزیک به توضیح پدیده هایی که مردم مشاهده و تجربه می کنند تمرکز دارد و از طریق اکتشافات آن، تأثیرات زیادی در ریاضیات، فلسفه، زمین شناسی و مهندسی دارد. بشریت برخی از بزرگترین کشفیات جامعه مدرن را امروز مدیون تحولات در حوزه فیزیک و علم هسته ایست که منجر به اختراع و ایجاد لیزر، تلویزیون، رادیو، رایانه، دی ان ای، علوم هسته ای و بسیاری دیگر از موارد شده است.

تحصیل فیزیک در اسپانیا در شاخ های متفاوت می باشد که به شرح زیر هستند:

  • فیزیک نظری
  • فیزیک هسته ای
  • فیزیک مکانیک
  • فیزیک دینامیک
  • فیزیک نجومی
  • فیزیک مایعات
  • ترمودینامیک
  • اکترومغناطیسم و بسیاری دیگر

تحصیل فیزیک در اسپانیا و ارائه دروه های این رشته در مقاطع مختلف عالی در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور ارائه می گردد. با توجه به قدیمی بودن این رشته و کاربرد آن این رشته در بسیاری از دانشگاه های اسپانیا ارائه می شود که شامل دانشگاه های خصوصی و عمومی می باشد. مدراک صادر شده رشته فیزیک از اعتبار برخوردار بوده و افرادی که این مدرک را کسب می کنند، می توانند در بازار این کشور و همینطور بازار کار کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همینطور که می دانید زبان اسپانیایی یکی از محبوب ترین زبان های دنیا می باشد و تحصیل در اسپانیا امکان یادگیری این زبان را برای دانشجویان فراهم می کند. علاوه بر این تحصیل رشته فیزیک به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های اسپانیا امکان پذیر می باشد. لذا بدون ارائه مدرک زبان اسپانیایی این امر مقدور است.

شرایط تحصیل فیزیک در اسپانیا

تحصیل فیزیک در مقطع کارشناسی معمولا به زبان اسپانیایی ارائه می شود و نیاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور می باشد و لذا تسلط بر زبان اسپانیایی یکی از شروط لازم است. همچنین داشتن نمرات بالا در مقطع تحصیلی پیشین در دروس ریاضیات، فیزیک، شیمی و علوم شانس پذیرش را بالا می برد. تحصیل رشته فیزیک در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های این کشور هم به زبان انگلیسی و هم به زبان اسپانیایی ارائه می شود و دانشجویان با ارائه مدارک معتبر زبان می توانند در این دانشگاه ها پذیرش شوند. همچنین ارائه مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد ترجمه شده از موارد لازم می باشد.

 

بررسی تحصیل فیزیک در اسپانیا

مطالعه فیزیک از طریق مشارکت در فناوری و پیشرفت های نظری تفاوت های بارزی را ایجاد می کند. مدرک کارشناسی فیزیک شامل مطالعه اتم ها، ماده، اپتیک، اخترفیزیک و بسیاری دیگر است. در مقاطع کارشناسی ارشد، فیزیک بیشتر به تحقیقات و آزمایش های آزمایشگاهی متمرکز می شود و به دانشجویان کمک می کند تا مهارت های اساسی تحلیلی، حل مسئله و ارتباطات را توسعه دهند. رشته فیزیک که همچنین با عنوان دانش طبیعت نیز شناخته می شود در دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

 

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

در حال حاضر در این کشور نزدیک به 86 دانشگاه مختلف در سراسر کشور مشغول به ارائه دوره های تحصیلی خود هستند که شامل بسیاری از رشته ها از جمله رشته فیزیک و ریاضی می شود. علاوه بر دانشگاه های نام برده شده در بخش قبل در اینجا نام تعدادی دیگر از این دانشگاه ها برای آشنایی بیشتر آورده شده است.

  • Autonomous University of Madrid
  • Autonomous University of Barcelona
  • University of Oviedo
  • Universitat de les Illes Balears
  • University of Santiago of Compostela
  • University of the Basque Country
  • Complutense University of Madrid
  • Polytechnic University of Madrid
  • Universitat Ramon Llull
  • University of Zaragoza
  • University of Seville

 

دانشگاه های اسپانیا در سال 2023

در لیست زیر نام برخی از این دانشگاه ها آورده شده است:

نام دانشکاه تاریخچه مقطع و رشته  شرح
University of Barcelona قدیمی ترین دانشگاه

 

 

فیزیک، اخترفیزیک و علوم فضایی، فیزیک اتمی، هسته ای و ذرات، گرانش و کیهان شناسی

 

 

University of Granada تاسیس در سال 1989 تجزیه و تحلیل عددی و تجسم، هندسه فضاهای نسبی، فیزیک نجومی، فیزیک ذرات، ریاضیات و دیگر موارد
Santiago de Compostela University دانشگاه باستانی در شهر اسپانیایی سانتیاگو

 

تاسیس در سال 1495

فیزیک
University of Córdoba واقع در کوردوبا و منطقه اندلس

 

تاسیس در سال 1972

کارشناسی و کارشناسی ارشد را با محوریت علوم انسانی، علوم بهداشتی و علوم فیزیکی
The University of Extremadura (UEx) تاسیس در سال 1973 فیزیک دانشگاه دولتی

 

در چهار محوطه دانشگاهی در Badajoz، Cácares، Plasencia و Mérida مستقر شده است. اکسترمادورا بخشی از گروه دانشگاه های G9 در اسپانیا نیز می باشد.

University of Cantabria تاسیس در سال 1972 فیزیک یکی از 3 دانشگاه برتر اسپانیا در زمینه تحقیقات و آموزش

 

 

 

 

 

 

دوره های تحصیلی رشته فیزیک در اسپانیا

قبل از هر چیزی باید به عرض برسانیم که اسپانیا و نظام آموزش عالی این کشور نیز یک نظام آموزشی با کیفیت اروپایی محسوب می شود. چراکه اولا اسپانیا نیز عضو ناحیه آموزش عالی اروپایی (EHEA) به حساب آمده و ثانیا این کشور هم از قرارداد آموزشی بلونیا (Bologna Process) تبعیت می کند. پس ساختار جدید تحصیلات دانشگاهی در اسپانیا شامل سه دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. مثلا دوره کارشناسی در اسپانیا حدود 240 واحد ECTS می باشد. واحدهای ECTS استاندارد هماهنگی است که بر مبنای کار شخصی خود دانشجو می باشد. بنابراین دوره لیسانس رشته فیزیک در اسپانیا در طی 4 سال آموزشی به صورت زیر سازماندهی شده است:

  • واحدهای پایه (مینیمم 60 واحد ECTS)
  • واحدهای پیش نیاز
  • واحدهای گزینشی
  • دوره انترنی (ماکسیمم 60 واحد ECTS)
  • پروژه نهایی (مینیمم 6 و ماکسیمم 30 واحد ECTS)

ضمنا هر دانشجو در هر سال تحصیلی فقط حق انتخاب 90 واحد ECTS را در دانشگاه های اسپانیا دارد.

شرایط پذیرش در رشته فیزیک از اسپانیا

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل رشته فیزیک در اسپانیا برای اپلای از دانشگاه های این کشور ابتداء نیازمند ارائه مدرک دیپلم معادل دیپلم اسپانیا هستند.

 

هزینه تحصیل رشته فیزیک در اسپانیا

خبر خوش به دانشجویان بین المللی اینکه هزینه تحصیلی در اسپانیا در بین دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. بر اساس آخرین آمار موجود، شهریه سالانه برای دانشجویان کارشناسی از €750 الی 2500€ (یورو)، برای دانشجویان کارشناسی ارشد از €1000 تا 3500€ (یورو) متغییر است. همین نرخ هاست که اسپانیا را به یکی از ارزانترین مقاصد تحصیلی در قاره سبز تبدیل می کند. اما نباید از این نکته هم به سادگی گذشت که میانگین شهریه دانشگاه های خصوصی در اسپانیا تا 20000€ (یورو) نیز افزایش می یابد. اما هزینه زندگی در کشور اسپانیا بین €900 الی 1100€ (یورو) متغییر بوده و مسلما در دو شهر بارسلون و مادرید به مراتب بالاتر از دیگر شهرهاست.

عزیزان درجریان باشند که امکان جبران برخی از هزینه های تحصیلی در اسپانیا ازطریق کار دانشجوئی فراهم است. بر این اساس، دانشجویان بین المللی دارنده ویزای تحصیلی اسپانیا فقط حق کار نیمه وقت تا 20 ساعت در هفته دارند. اما به شرط اینکه کارفرمایتان مجوز کار شما را از اداره امور خارجه Foreign Office اخذ کند. برای دوره های کارآموزی یا انترنی این مجوز لازم نبوده و اما قرارداد کار باید دقیقا مطابق با مدت اعتبار ویزای تحصیلی شما باشد.

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 




Scroll to Top