اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

داروسازی در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در اسپانیا

تحصیل داروسازی در اسپانیا در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی امکان‌پذیر است. تحصیل در مقطع کارشناسی به مراتب آسان‌تر از مقاطع تحصیلی دیگر است. مقاطع مختلف تحصیل داروسازی در اسپانیا به شرح زیر است:

تحصیل داروسازی در اسپانیا در مقطع کارشناسی

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی داروسازی در اسپانیا ۵ سال است و دروس ارائه شده در این مقطع شامل موارد زیر است:

  • بیولوژی
  • شیمی
  • داروسازی زیستی
  • ایمنی‌شناسی
  • تحلیل و تشخیص آزمایشگاهی
  •  فناوری داروسازی و …

 

پس از اتمام تحصیلات خود در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی، می‌توانید در سمت‌های زیر مشغول به‌کار شوید:

  • تهیه ترکیبات دارویی و فرآورده‌های رسمی در موارد و طبق رویه‌ها و کنترل‌های تعیین شده.
  • اطلاعات و نظارت بر درمان های دارویی برای بیماران.
  • همکاری در نظارت بر استفاده فردی داروها به منظور شناسایی واکنش‌های جانبی دارویی (ADRS) که ممکن است رخ دهد و گزارش آن‌ها به ارگان‌های مسئول نظارت دارویی.

 

ویزای همراه تحصیلی متقاضیان داروسازی در اسپانیا

اعضای خانواده دانشجویانی که در اسپانیا تحصیل می‌کنند نیز می‌توانند در حین کار یا تحصیل در اسپانیا با آن‌ها زندگی کنند. ویزای همراه اسپانیا برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال صادر می‌شود. البته اگر دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات به شهروندی اسپانیا دست پیدا کنند، می‌توانند برای سایر اعضای خانواده خود نیز درخواست ویزای همراه دهند.

 

بورسیه‌های تحصیلی داروسازی اسپانیا

برخی دانشگاه‌های اسپانیا برای متقاضیان رشته داروسازی بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند که از این میان می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  • طرح کمک هزینه تحصیلی PGR که از طرف دانشگاه سوانسی برای تحصیل داروسازی در اسپانیا ارائه می‌شود و ددلاین آن ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ است.
  • بورسیه تحصیلی Education Future International نیز برای تحصیل رشته داروسازی در اسپانیا توسط موسسه Education Future ارائه می‌شود و به‌صورت کمک هزینه ترمی بوده و ددلاین آن ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ است.

 

تحصیل داروسازی در اسپانیا و شرایط ورود به رشته داروسازی

 

داروسازی و رشته شیمی دارویی در خارج از کشور موضوعی است که به تکنیک های تهیه و توزیع داروها می پردازد. دانشجویان حاضر در مقاطع داروسازی می آموزند که چگونه انواع مختلف داروها بر بدن و روان انسان تأثیر می گذارند و چگونه با هم مخلوط می شوند. همانطور که پیش از این خدمت شما عزیزان توضیح داده شد زبان رسمی این کشور زبان اسپانیایی است که بعد از زبان انگلیسی گستره ترین زبان در سطح جهان می باشد. افرادی که قصد تحصیل داروسازی در اسپانیا را دارند می توانند به هر دو زبان اسپانیایی و انگلیسی در این کشور تحصیل نمایند. افرادی که قصد تحصیل داروسازی در اسپانیا می بایست دارای مدرک دیپلم 12 ساله نیز باشند. متقاضیان تحصیل داروسازی در اسپانیا می بایست در ابتدا دوره پیش پزشکی یک ساله ای را به نام pre Medical را بگذرانند. در این دوره برخی از دروس علوم پایه پزشکی و داروسازی را خواهند آموخت. پس از طی این مرحله متقاضیان می بایست در آزمون ورودی دانشگاه های اسپانیا شرکت نماید و در صورت قبولی در آزمون می توانند تحصیلات داروسازی خود را در این دانشگاه ها آغاز نمایند.

 

تحصیل داروسازی در اسپانیا و مدارک لازم برای پذیرش

 

افرادی که قصد تحصیل داروسازی در اسپانیا را دارند می بایست در ابتدای امر مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی خود را دریافت نموده باشند. حداقل مدرک زبان اسپانیایی مورد نیاز b1 زبان اسپانیایی است و اگر فرد قصد تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشد می بایست مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6 را اخذ نموده باشد. علاوه بر آن فرد می بایست دارای مدرک دیپلم 12 ساله از کشور خود را داشته باشد و یا اینکه مدرک دیپلم خود را از کشور اسپانیا دریافت نموده باشد. دیگر شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی رشته داروسازی در اسپانیا را می توانید در ادامه مشاهده نمایید:

  • ریز نمرات تحصیلی مقطع دبیرستان
  • ارائه انگیزه نامه و رزومه تحصیلی
  • ارائه مدارک هویتی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ترجمه رسمی تمامی مدارک
  • مدارک می بایست دارای مهر وزارت خارجه و وزارت دادگستری نیز باشند.

 

تحصیل داروسازی در اسپانیا و دریافت ویزا

 

متقاضیان تحصیل در اسپانیا  می توانند پس از دریافت پذیرش تحصیلی خود از یکی از دانشگاههای این کشور درخواست ویزای خود را ارائه نمایند از جمله نکات مهمی که می تواند پروسه دریافت ویزا را با اطمینان خاطر بیشتری پیش ببرد این است که حتماً پروسه دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی خود را از کشور اسپانیا سایر کشورهای دنیا با یک وکیل و یا موسسه معتبر در زمینه مهاجرت و حقوق بین الملل پیش برد، چرا که ارائه ناصحیح، ناقص یا خارج از وقت هر یک از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا می تواند موجب ریجکتی یا رد ویزای تحصیلی فرد گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 

 




Scroll to Top