اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

هوشبری در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی

در تیم های پزشکی اتاق عمل معمولا یک یا چند کارشناس بیهوشی (یا تکنسین هوشبری) نیز به عنوان دستیار در کنار متخصص بیهوشی هستند. نقش اصلی آنها آماده سازی داروها، تجهیزات و دستگاه های لازم برای بیهوش کردن بیمار است. همچنین دستیاران بیهوشی موظفند تا در حین عمل جراحی در اتاق عمل، تنفس و گردش خون بیماران را توسط دستگاه های مختلف کنترل کرده و گزارش دهند. بر اساس این نیاز مدارس فنی و حرفه ای در آلمان با همکاری مراکز درمانی و بیمارستان ها از سال 2022 اقدام به راه اندازی دوره ای تحت عنوان آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی (ATA) با محتوای آموزشی یکسان و مشخص برای متقاضیان این حرفه کرده اند. در دهه 1990 میلادی اولین مدرسه ای که دانش آموزان را در این حرفه تربیت کرد، بیمارستان دانشگاه مارتین لوتر در هاله ویتنبرگ بوده است. دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی میتواند فرصت لازم برای آموزش افراد متخصص در این زمینه را فراهم کند تا با کسب مهارت های علمی و عملی، دانش خود را در این حرفه بالا برده و با داشتن یک شغل خوب، زندگی و آینده خود را در آلمان بسازند.

 

مباحث آموزشی آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی

دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان به صورت تئوری و عملی است و سه سال طول میکشد و از سال 2022 ارائه شده است. در طول دوره آموزش مباحث مختلف از جمله نحوه برخورد با بیماران، نحوه آماده سازی تجهیزات برای بیهوشی، انجام فرایند بیهوشی زیر نظر پزشک، نحوه مراقبت از بیمار در حین عمل و پس از عمل جراحی، نحوه نگارش گزارش از علائم بیمار در فرایند بیهوشی را فراخواهید گرفت. دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان این مزیت را برای شما دارد تا آنچه را به صورت تئوری فرا میگیرید در یکی از بیمارستان ها یا کلینیک ها به کار ببندید. وظایفی که در طول دوره عملی به عهده خواهید داشت عبارتند از:

  • بیماران را قبل، حین و بعد از اقدامات بیهوشی حمایت و نظارت کنید.
  • داروها و تجهیزات را برای بیهوشی آماده کنید.
  • برنامه ریزی اقدامات بیهوشی
  • با بیماران حرفه ای و با همدلی رفتار کنید.

 

میزان حقوق دریافتی در طول دوره آوسبیلدونگ

شما با پذیرش در دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان، در طول سه سال، ماهیانه حقوق دریافت خواهید کرد. حقوق شما به عوامل مختلفی بستگی دارد اما میتوان میزان متوسطی از حقوق را ارائه کرد که در نمودار زیر میتوانید مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این حقوق به صورت ناخالص و تنها جهت اطلاع شما متقاضیان و علاقه مندان به آوسبیلدونگ به صورت تقریبی ارائه شده است. اگر در سال اول به طور متوسط ماهیانه 1190 یورو دریافت کنید، لازم است که از روی این حقوق مالیات پرداخت کنید چرا که حقوق سالیانه شما، مبلغ 14280 یورو به طور ناخالص است که از حداقل درآمد سالیانه 10908 یورو در سال بیشتر است. میزان حقوق کارآموز دستیار بیهوشی برای سال دوم میتواند ماهیانه تا 1250 یورو نیز باشد. اگر موفق به اخذ قرارداد آوسبیلدونگ در این حرفه با حقوق ماهیانه 1190 یورو شوید، به احتمال بسیار زیاد، نیاز به ارائه گواهی تمکن مالی به سفارت آلمان نخواهید داشت.

 

درآمد دستیار بیهوشی در آلمان

قطعا حقوق شما پس از پایان دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان، به زمینه ای که در آن مشغول به فعالیت میشوید و حوزه فعالیت شما بستگی دارد. موقعیت های شغلی این حرفه در آلمان بسیار زیاد است. میتوانید در بیمارستان ها و کلینیک ها مشغول به فعالیت شوید. در ابتدا میتوانید با اخذ قرارداد کاری با میزان حقوق ماهیانه 2000 تا 2500 یورو از یک زندگی خوب و قابل قبول در آلمان بهره مند شوید. با افزایش سابقه کاری میتوانید حقوق خود را افزایش دهید. حدود 50% از افرادی که در آلمان به عنوان دستیار بیهوشی مشغول به فعالیت هستند بین 2700 تا 4300 یورو حقوق میگیرند. 25% از افراد کمتر از 2700 یورو و 25% از افراد نیز بیشتر از 4300 یورو در ماه درآمد دارند.

 

شرایط مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان

هر یک از کشورهای مهاجرپذیر شرایط ویژه‌ای را برای پذیرش مهاجرین و ورود آن‌ها به بازار کار کشور مشخص می‌کنند. بنابراین اگر قصد کار در آلمان را دارید، لازم است ابتدا شرایط مورد نیاز آن را بررسی کنید. دولت آلمان توجه خاصی به کیفیت سیستم بهداشت و درمان دارد. از این رو، مشاغل مرتبط با رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور محسوب می‌شوند. این یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان است.

اولین شرط لازم برای ورود به آلمان برای مهاجرین خارج از اتحادیه اروپا، گرفتن ویزای کاری است. با توجه به بازار کار قوی مشاغل پیراپزشکی، رقابت شدیدی در دریافت ویزای کاری آلمان شکل گرفته است. گرفتن ویزا نیز خود دارای الزاماتی است. افراد با داشتن شرایط ویژه در مواردی چون سابقه کاری، میزان مهارت، سطح تحصیلات و … می‌توانند برای دریافت ویزا و مهاجرت اقدام کنند. در ادامه برخی از شرایط ضروری برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان را بررسی می‌کنیم.

سطح تحصیلات

داشتن مدرک دانشگاهی حداقل مقطع لیسانس یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان است. افرادی که مدرک خود را در کشوری خارج از اتحادیه اروپا گرفته‌اند، لازم است بعد از ورود آن را معادل‌سازی کنند.متقاضیان  تنها در این صورت می‌توانند فعالیت شغلی خود را آغاز کنند.

سطح زبان

شما در مراحل مختلف پذیرش، مهاجرت و کار در آلمان به زبان آلمانی نیاز دارید. مصاحبه با سفارت به زبان آلمانی انجام می‌شود و ارائه مدرک این زبان حین درخواست ویزا ضروری است. برای شرکت در آزمون معادل‌سازی و کار در این کشور نیز تسلط به زبان آلمانی اهمیت دارد. متقاضی برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان، باید حداقل مدرک سطح B2 را دریافت کند.

سابقه کاری

اگر در آلمان به دنبال موقعیت شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود هستید، باید سابقه کاری را در نظر بگیرید. داشتن حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط برای پذیرش و اشتغال در این کشور ضروری است.

شرایط سنی

به طور کلی، به منظور مهاجرت کاری همچون مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان محدودیت سنی وجود ندارد. با این حال، افرادی که زیر ۴۰ سال هستند شانس بیشتری برای موفقیت در دریافت ویزا دارند.

 

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار کارشناسی بیهوشی در آلمان

در کنار شرایط ضروری برای مهاجرت کاری به آلمان، جمع‌آوری و ارائه برخی مدارک ضرورت دارد. مهاجرین خارج از اتحادیه اروپا همچون ایرانیان برای ورود به این کشور به ویزا نیاز دارند. بنابراین، لازم است برای دریافت ویزا و اقامت کاری مدارکی را به سفارت آلمان در کشور خود ارائه دهند. کامل و دقیق بودن این مدارک نقش مهمی در موفقیت متقاضی برای گرفتن ویزا دارد. مهم‌ترین مدارک مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان شامل موارد ذیل است:

  • پاسپورت دارای اعتبار کافی
  • مدارک شناسایی ترجمه شده
  • دو قطعه عکس استاندارد
  • رزومه و سابقه کاری
  • مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات و دروس گذرانده شده
  • فرم کامل شده درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه نامه و گواهی سلامت پزشکی

نحوه معادل‌سازی مدرک کارشناسی بیهوشی

همان‌طور که اشاره شد، مهاجران در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی تنها با معادل‌سازی مدرک خود می‌توانند در آلمان کار کنند. بدین منظور، ابتدا لازم است فرم مربوط به درخواست معادل‌سازی را به سازمان دولتی مربوطه ارائه دهند. در هر استان سازمان مشخصی این وظیفه را بر عهده دارد. برای مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان، باید فرم و مدارک همراه به زبان آلمانی ترجمه شوند.

در صورتی که دروس گذرانده شده تطابق کامل با دروس ارائه شده در کشور آلمان داشته باشد، معادل‌سازی به صورت کامل انجام می‌گیرد. اگر تفاوت‌هایی میان واحدهای تئوری یا عملی وجود داشته باشد، متقاضی باید دوره‌هایی را در سیستم آموزشی این کشور بگذراند. بسته به تعداد ساعات آموزش تئوری و عملی در دانشگاه کشور مبدأ، میزان مهارت و سابقه کاری فرد در تعداد ساعات آموزشی مورد نیاز کشور مقصد متفاوت خواهد بود. در مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان، متقاضی برای گذراندن دوره عملی باید با یکی از بیمارستان‌های دولتی کشور قرارداد کارآموزی تنظیم کند. با در دست داشتن این قرارداد، امکان مراجعه به سفارت و دریافت ویزای کارشناسی هوشبری وجود دارد.

زمانی که دوره به پایان رسیده و متقاضی مدرک معادل‌سازی می‌گیرد، می‌تواند برای کار تمام وقت اقدام کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

حقوق و درآمد کارشناس بیهوشی در آلمان

سیستم بهداشت و درمان آلمان از کیفیت بالایی برخوردار است. دولت نیز برای حفظ این کیفیت شرایط مطلوبی را برای فعالیت متخصصین پزشکی و پیراپزشکی فراهم می‌کند. از این رو، موقعیت‌های استخدامی بسیاری در مشاغل مرتبط با این رشته‌ها وجود دارد. بسیاری از کارشناسان هوشبری ممکن است به دلیل بازار کار عالی آلمان را برای مهاجرت انتخاب کنند. بالا بودن میزان درآمد نیز از دیگر دلایل افزایش مهاجرت کارشناس بیهوشی به آلمان محسوب می‌شود. این دسته از متخصصین بهداشت و درمان به راحتی می‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تأمین کرده و از رفاه بالایی برخوردار باشند. با این حال عوامل مختلفی بر میزان حقوق دریافتی کارشناسان بیهوشی تأثیرگذار هستند.

درآمد این افراد بسته به شهر محل کار، بیمارستان یا کلینیک طرف قرارداد، میزان سابقه کاری و تخصص متفاوت خواهد بود. به طور کلی، حداقل حقوق ماهانه کارشناس هوشبری ۶۱۹۰ یورو و حداکثر آن ۲۱۴۰۰ یورو است.

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top