اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

مهندسی برق در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

تحصیل مقطع تحصیلات تکمیلی مهندسی برق در آلمان

 

مدرک تحصیلی قبلی (کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد) مورد تایید همراه با ریز نمرات در برخی از دانشگاه‌ها مثل فنی برلین، مدرک مورد قبول باید در زمینه مهندسی برق یا رشته مرتبط با مهندسی برق باشد و مدرک تحصیلی شامل گذراندن دروسی مثل ریاضیات باشد.

  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه با اخذ نتیجه حداقل ۵۱% پاسخ صحیح (در صورت نیاز)
  • ارائه مدارک برای اثبات مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی با توجه به زبان انتخابی برای تحصیل. به عنوان نمونه مدارک زبان مورد تایید موسسه فناوری کارولسه برای تحصیل مهندسی برق به شرح زیر است:
  • مهارت‌های زبان آلمانی: حداقل سطح B1 ضروری است و گواهی حضور در دوره سطح B1 کافی است. برای ثبت‌نام، گواهی DSH2 یا معادل آن ارائه شود.
  • مهارت‌های زبان انگلیسی حداقل در سطح B2، به عنوان مثال در آزمون زبان انگلیسی TOEFL مبتنی بر اینترنت، متقاضی باید حداقل امتیاز ۹۰ در آزمون یا معادل آن را کسب کرده باشد.
  • ارائه مدرک مهارت‌های زبان انگلیسی برای متقاضیانی که یک برنامه تحصیلی را در یک دانشگاه انگلیسی زبان گذرانده‌اند.
  • متقاضی در دبیرستان‌ حداقل ۵ سال در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کرده باشد و بتواند مدرک ورود به تحصیلات عالی را ارائه دهد همچنین حداقل نمرات ۴  یا حداقل ۵ امتیاز را در دو سال تحصیلی آخر کلاس‌های زبان انگلیسی دریافت کرده باشد.

 

 

مهندس برق در آلمان، با توجه به منصب شغلی که دارد وظایف متنوعی را به عهده دارد. وظایفی همچون:

  • ساخت تجهیزات الکتریکی مانند موتورهای الکتریکی
  • طراحی سیستم‌های الکتریکی خودروها و هواپیماها
  • طراحی و تنظیم سیستم الکتریکی
  • توسعه طرح‌های پلات سیستم الکتریکی و تعیین مسیر کابل اصلی
  • پیکربندی نیروگاه الکتریکی
  • انجام محاسبات مرتبط با سیستم‌های الکتریکی
  • تهیه ضوابط طراحی پروژه برای سیستم الکتریکی
  • طراحی و تهیه نمودارهای به هم پیوسته
  • تهیه مشخصات فنی برای نصب سیستم‌های الکتریکی
  • تنظیم چیدمان اتاق‌های برق

 

آشنایی با بازار کار رشته مهندسی برق در آلمان

با توجه به روابط دانشگاهی در آلمان موقعیت های شغلی برای متقاضیان کار مهندسی برق در آلمان به وجود می آید. دانشجویان می توانند دوره کار آموزی خود را در یک شرکت سپری کرده و بعد از فارغ التحصیلی با حفظ روابط، در آن شغل شاغل شوند.
جستجو در انجمن های کاریابی آنلاین بسیار تاثیرگذار است. معمولا روزنامه های اصلی آلمان همانند Frankfurter Allgemeine Zeitung فهرست مشاغل به صورت آنلاین دارند . آژانس کاریابی (Headhunters) روش دیگری جهت جستجوی شغل مورد نظر می باشد.

ارسال رزومه خود به وب سایتی همانند monster.de می تواند روشی جهت تبلیغ شما در شرکت هایی باشد که به دنبال تکمیل موقعیت های مهندسی می باشند.
همچنین وب سایت حرفه ای Xing روشی خوب جهت آگهی دادن درباره مهارت های مهندسی می باشد. لازم است زبان آلمانی را حداقل در سطح مقدماتی بیاموزید تا بتوانید به بیشتر وب سایت ها دسترسی داشته باشید.

 

شرایط کار رشته مهندسی برق در آلمان

مهندسان برق، طراحی، توسعه و حفظ سیستم های کنترل برقی و یا اجزا را از طریق آمیزش دانش فنی و آگاهی تجاری انجام داده و درآمدی حدود 61.000 – 85.000 دلار آمریکا به دست می آورند.
همچنین با دانش فنی، مهندس های برق لازم است دارای آگاهی تجاری باشند و بتوانند مدیریت و چند کاره گی را عرضه نمایند. مهندس برق باید به عنوان عضوی از تیم در پروژه های چند زمینه ای در کنار متخصصانی همانند آرشیتکت ها، تکنسین ها و سایر مهندسان فعالیت کند.

با توجه به نقش خاص و میزان پروژه ، شما ممکن است در یک یا کلیه مراحل طراحی و توسعه شرکت داشته باشید همانند ساختن نمونه کارها و نمونه های اولیه، خواندن و یا نوشتن جزئیات طراحی، تحقیق، بودجه بندی و هزینه ها، برقراری ارتباط با مشتریان و پیمانکاران، انجام آزمایش ها، تفسیر اطلاعات و تجهیزات خدمات دهی می گردد .

 

تعدادی از بخش های استخدامی جهت مهندسان برق به شرح زیر است :

  • ارتباطات و رسانه
  • طراحی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری
  • مراقبت بهداشتی
  • تحقیق فنی و علمی
  • تولید برق و عرضه
  • ساخت و ساز
  • تعمیر و نگهداری زیرساخت های حمل و نقل و توسعه
  • تولید

 

در هر کدام از این صنایع، موقعیت های کاری در زمینه های تحقیق و توسعه، طراحی، آزمایش و نگهداری وجود دارد . پیشرفت شغلی به معنای نقش های نظارتی و مدیریتی است.

 

سایر مشاغل با مدارک مهندسی برق

دانشجویان با مدرک مهندسی برق ، می توانند در زمینه IT، ریاضیات و حل مساله مورد نیاز بسیاری از کارفرمایان در حوزه هایی مانند IT، مالی و مدیریت نیز شاغل شوند.
به عنوان مثال، حرفه ای به عنوان مشاور IT می تواند مناسب باشد . فارغ التحصیلان مهندسی برق ، داشتن تخصص در IT در سازمان های مختلف مورد استقبال واقع می شود.
مشاوران IT در مشارکت با مشتریان کار کرده و تیم را در روش استفاده از اطلاعات فنی برای برآورده شدن اهداف تجاری و غلبه بر مشکلات راهنمایی نمایند . ارائه مدرک و داشتن تخصص، سابقه کار و علاقه محض در زمینه IT و مشاوره، سبب افزایش شانس در استخدام این رشته می شود.

از جمله دیگر حرفه های مناسب جهت فارغ التحصیلان مهندسی برق ، مهندسی هوانوردی است . یک مهندس هوانوردی ، جهت اصول علمی ، فنی و ریاضیات برای تحقیق، طراحی، توسعه، حفظ و آزمایش عملکرد هواپیمای داخلی و جنگی درخواست داده، که شامل اسلحه ها، ماهواره ها و همچنین سفینه های فضایی می گردد.
مهندس هوانوردی می تواند هر مشکلی که در طول طراحی، توسعه و فرآیند آزمایش رخ می دهد را برطرف کند ؛ که شامل بازرسی تصادف هر هواپیما و مدیریت پروژه می گردد.

 

میزان درآمد رشته مهندسی برق در آلمان

 

معمولا یک مهندس برق در آلمان در ماه حدود 4454 یورو است. میانگین حقوق ماهیانه شامل هزینه های مسکن، حمل و نقل است . حقوق هر مهندس برق طبق سابقه کار، مهارت، جنسیت و موقعیت تغییر می کند.

حقوق ماهانه هر مهندس برق حدود 1826 یورو (حداقل حقوق) و 6859 یورو (حداکثر حقوق) است. میانگین حقوق ماهیانه 4632 یورو در ماه می باشد یعنی نیمی (50%) از مهندسین برق کمتر 4632 یورو و نیم دیگر بیشتر از 4632 یورو در ماه درآمد کسب می کنند. میزان سابقه کار بیشترین نقش را در تعیین حقوق فرد دارد که هر چه سابقه کار بیشتر شود ، درآمد فرد نیز بیشتر خواهد بود .

سابقه کار با درآمد ماهیانه مهندسین برق در آلمان به شرح زیر است :

  1. حقوق یک مهندس برق با کمتر از 2 سال سابقه: حدود 2103 یورو در ماه
  2. حقوق مهندسی با 2 الی 5 سال سابقه: 2883 یورو در ماه _ 37% بیشتر از فردی که کمتر از 2 سال سابقه دارد.
  3. حقوق ماهیانه مهندسی با 5 الی 10 سال سابقه: حدود 3638 یورو_ 26% بیشتر از فردی که بین 2 _ 5 سال سابقه دارد.
  4. حقوق مهندسی با 10 الی 15 سال سابقه: 4393 یورو در ماه _ 21 % بیشتر از فردی که بین 5 _ 10 سال سابقه دارد.
  5. حقوق مهندسی با 15 الی 20 سال سابقه: 5148 یورو در ماه – 17 % بیشتر از فردی که بین 10 – 15سال سابقه دارد.
  6. حقوق مهندسی با بیش از 20 سال سابقه: 6381 یورو در ماه – 24 % بیشتر از فردی که بین 15 – 20 سال سابقه دارد.

 

مراحل اخذ اقامت کشور آلمان

جهت انجام مراحل اخذ اقامت کشور آلمان باید پس از ارائه نامه رسمی بانک و همچنین موجودی حساب , متقاضی جهت گرفتن وقت سفارت برای خود و خانواده و ارائه مدارک مورد نظر جهت گرفتن ویزای نوع D اقدام مینماید.
اقامت از طریق ازدواج نوع دیگری از شرایط مهاجرت به آلمان میباشد. چنانچه شما با فردی که اقامت آلمان را دارد ازدواج نمایید، به شما هم اقامت آلمان داده می شود و چنانچه 5 سال از ازدواج شما گذشته باشد به شما تابعیت آلمان داده میشود.

توجه نماید اقامت در آلمان از نوع ازدواج هیچ ربطی به جنسیت ندارد و از مزایای این نوع اقامت میتوان به این نکته اشاره کرد که شما اجازه کارتمام وقت خواهید داشت و تمام قوانینی که شامل افرادی که تابعیت حوزه شینگن را دارند برای شما نیز صادق است.
نکته مهم این است که برای ازدواج با فردی که تابعیت آلمان رادارد باید شما هم حتما درخواست تابعیت بدهید البته تا زمان مورد نظر نگذرد به شما تابعیت داده نخواهد شد ولی برای ازدواج حتما باید درخواست تابعیت داد .

 

گرایش های رشته مهندسی برق در آلمان

  • مهندس پخش
  • مهندس الکتریکی
  • مهندس الکترونیک
  • مهندس شبکه

 

درآمد مهندس برق در آلمان

یک مهندس برق در آلمان سالانه به طور متوسط ۶۱ هزار و ۲۲۵ یورو درآمد دارد. با توجه به جایگاه شغلی، تجربه، تحصیلات و… مقدار درآمد مهندس برق افزایش یا کاهش می‌یابد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 

 




Scroll to Top