اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته روابط بین الملل در ایتالیا

آموزشگاه آموزش زبان ایتالیایی اصفهان ♦

 

 

تحصیل در رشته مدیریت بین الملل در ایتالیا

مگان کلنسی ، از ایالات متحده ، توضیح می دهد که چرا او بسیار مشتاق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بین الملل در ایتالیا بود و اینکه چگونه با زندگی در خارج از کشور سازگار است

مگان کلنسی پس از گذراندن یک سال تحصیل در ایتالیا به عنوان بخشی از دوره کارشناسی ، مشتاق بازگشت به کارشناسی ارشد به آنجا بود. اما ، در حالی که او کشور را دوست دارد و از زمان خود در دانشگاه بولونیا لذت می برد ، اما چیزهای زیادی برای عادت وجود دارد.

 

 

مگان که در شیکاگو ، ایلینویز ‘متولد و بزرگ شده’ بود ، دوره کارشناسی خود را در رشته روابط بین الملل در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی گذراند. در این مدت ، او با استفاده از برنامه آموزش خارج از دانشگاه برای بازدید مجدد از ایتالیا ، جایی که آرزو داشت از 12 سالگی در آنجا تعطیلات زندگی کند ، دوباره بازدید کرد.

 

 

مگان که هنوز پس از یک سال اقامت در کشور علاقه داشت ، تصمیم گرفت برای تمام دوره تحصیلات تکمیلی خود به ایتالیا برگردد. با توجه به اینکه امکان ورود مستقیم به یک برنامه تحصیلات تکمیلی وجود دارد ، این درخواست تجدید نظر افزایش یافت. در ایالات متحده ، او می گوید ، دانش آموزان اغلب قبل از اقدام به کارشناسی ارشد حداقل سه سال تجربه کار دارند.

 

 

 

تحصیل در ایتالیا

او می گوید: “این تجربه شگفت انگیز بوده است.” “من بخشی از یک کلاس کوچک متشکل از 30 دانشجو هستم ، بنابراین ایجاد روابط با اساتید آسان تر است ، این جنبه ای است که در دانشگاه برکلی از دست رفته بود. اساتید عالی هستند و واقعاً به نیازهای دانشجویان گوش می دهند و پاسخ می دهند. ”

 

 

مگان علاوه بر اینکه از جنبه علمی کارها راضی است ، از سبک زندگی محلی نیز لذت می برد. او می گوید ، “مردم اینجا بیشتر ز آمریکایی ها از چیزهای کوچک زندگی لذت می برند.”

 

 

با این وجود ، این همه شراب آفتابی و خوب نبوده است – سازگاری با یک سیستم آموزش عالی متفاوت نیز چالش هایی را به همراه داشته است.

 

مگان توضیح می دهد: “در ابتدا عادت كردن دشوار بود ، زیرا این سیستم كاملاً متفاوت از سیستم آمریكایی است كه من به آن عادت داشتم.” وی اضافه می کند که منابع دانشگاه به اندازه منابع دانشگاه کالیفرنیا نیست و اندازه نسبتاً کوچک بولونیا می تواند دسترسی به فرصت های شبکه و اشتغال را در مقایسه با شهری مانند سانفرانسیسکو دشوارتر کند.

 

 

اما به طور کلی ، مگان می گوید خوشحال است که توانسته فضای دانشگاهی کوچکتر را تجربه کند و از انتخاب خود بیشتر خوشحال است. وی پس از گذراندن دوره خود امیدوار است که در ایتالیا بماند ، یا در سایر نقاط اروپا کار پیدا کند و در حال حاضر برای کارورزی اقدام می کند.

 

 

وی معتقد است که تحصیل در خارج از کشور یک سرمایه مشخص خواهد بود. “من از آنجا که خودم در یک کشور خارجی خودم را پخته تر کرده ام ، مجبورم مجالس جدیدی ارائه دهم و خودم را به زبان و مکانی که با آن آشنا نبودم اثبات کنم.

 

مزایای تحصیل در ایتالیا

رتبه‌بندی دانشگاه های ایتالیا:  در سال ۲۰۲۰، بالغ بر ۳۶ دانشگاه این کشور در جدول ۹۰۰ دانشگاه برتر سطح جهان قرار گرفته‌اند. هم چنین ایتالیا در رشته‌های خاصی همچون معماری، هنر، مهندسی، باستان شناسی، تاریخ و علوم اجتماعی شهرت جهانی دارد.

هزینه تحصیل در ایتالیا: میانگین شهریه ۲۰۰۰ یورو در سال است که قابلیت کاهش به ۵۰۰ یورو در سال را دارد.
پرداخت شهریه معمولا در دو قسط قابل پرداخت است که قسط اول زمان ثبت نام و در زمان حضور دانشجو در ایتالیا و قسط دوم ۶ ماه بعد پرداخت می‌شود.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی: خیلی از دانشجویان تصور می‌کنند برای تحصیل در ایتالیا باید زبان انگلیسی بدانید، اما واقعیت این است که شما حتی می‌توانید در قلب شهر ناپل به زبان انگلیسی تحصیل کنید.

بورس تحصیلی ایتالیا:اگر با وجود شهریه ناچیز تحصیل در ایتالیا قانع نشده‌اید مشکلی نیست، در جریان باشید که دولت ایتالیا هم با پرداخت بورس ‌استانی هوای دانشجویان بین‌المللی را دارد.

عضویت در اتحادیه اروپا: کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت، خدمات اجتماعی، پوشش‌های بیمه‌ای و سایر موارد است.

سکوی پرتاب: همواره دوره‌های دانشگاهی بسیاری به صورت مشترک بین دانشگاه‌های برتر دنیا و ایتالیا برگزار می‌شود. تحصیل در این دوره‌ها به طور همزمان علاوه بر تجربه زندگی و تحصیل در دو کشور، موجب می‌شود که دانشجو از دو دانشگاه یا حتی بیشتر مدارک پایان دوره دریافت نماید.

 

دانشگاه های ایتالیا

بخش دانشگاهی در ایتالیا از ۶۹ مؤسسه دانشگاهی (و مؤسسات پلی تکنیک) تشکیل و به دسته‌های زیر تقسیم شده است:      

  • ۵۸ دانشگاه دولتی: نهادهای دولتی که دارای استقلال علمی، تدریسی، مدیریتی، مالی و حسابداری هستند.
  • ۱۷ دانشگاه غیردولتی: که از طرف دولت به صورت قانونی به رسمیت شناخته شده‌اند.
  • ۲ دانشگاه برای خارجی‎ها: تدریس/تحقیق تخصصی برای توسعه زبان، ادبیات و فرهنگ ایتالیا
  • ۶ دانشکده آموزش عالی: متخصص در تحصیلات تکمیلی
  • ۶ دانشگاه متخصص در آموزش از راه دور
  • ۴ دانشکده پلی تکنیک (politecnico)

بخش غیردانشگاهی نیز به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • مؤسسات AFAM که شامل هنرهای زیبا، مدرسه عالی طراحی، هنرستان دولتی موسیقی، موسسات عالی مطالعات موسیقی، آکادمی ملی رقص و آکادمی ملی نمایش می‌شود.
  • آموزش عالی منسجم (FIS): دوره‌های آموزش عالی مهارت‌های فنی
  • آموزش عالی در تخصص ترجمه: مؤسسات آموزش زبان برای مترجمان
  • رشته‌های خاص (آرشیوداری، نظامی‌گری، ترمیم و بازیافت)

محبوبیت دانشگاه‌های ایتالیا در میان ایرانیان هم در سالهای اخیر افزایش زیادی داشته است. تا جاییکه در سال ۲۰۱۹-۲۰۱۸، حدود ۴هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های این کشور ثبت نام کرده‌اند:

Statistic: Leading countries of origins of foreign students enrolled at university in Italy in the academic year 2018/2019 | Statista
Find more statistics at Statista

تحصیل در مقطع لیسانس در ایتالیا

برای ورود به دوره های لیسانس در دانشگاه‌های ایتالیا باید مدرک دیپلم خود را با موفقیت اخذ کرده باشید. به یاد داشته باشید که دوره‌های لیسانس در ایتالیا تنها به زبان ایتالیایی برگزار می‌شوند و بنابراین باید مهارت‌های زبان ایتالیایی خود را با شرکت در آزمون زبان ایتالیایی اثبات کنید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش مقطع لیسانس در ایتالیا:

  • رزومه به زبان انگلیسی
  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات به زبان انگلیسی یا ایتالیایی (با توجه به تجربیات سال های قبل و محدودیت زمانی پس از پذیرش و در مرحله دریافت ویزای دانشجوئی ایتالیا باید تمام مدارک تحصیلی و ریز نمرات آنها به زبان ایتالیایی ترجمه شود. از این رو توصیه جدی به تمام متقاضیان میکنیم که از ابتدا تمام مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات آنها را به زبان ایتالیایی ترجمه کنند تا از نظر زمانی با مشکل مواجه نشوند و نیازی به ترجمه و هزینه دوباره برای ترجمه به زبان انگلیسی نباشد)
  • کپی یکی از انواع گواهی های زبان انگلیسی یا ایتالیایی (‌در صورت وجود)
  • کپی از صفحه اول گذرنامه
  • انگیزه نامه تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه (درصورت نیاز)

نظر بهرام در مورد تحصیل در مقطع لیسانس در ایتالیا

من در حال حاضر مشغول به تحصیل در سال دوم رشته مهندسی کشاورزی در دانشگاه دولتی پیزا هستم. به زبان ایتالیایی درس میخوانم و این مهمترین چالشی بود که در طی دوران تحصیلم داشتم.با مدرک B2 از ایران برای این رشته اپلای کردم و پذیرفته شدم اما با شروع کلاس‌هایم کاملا ناامید شدم و حتی نمیتوانستم جزوه بنویسم. اما به مرور زمان همه چیز بهتر شد و الان از اینکه در شهر زیبا و آرام پیزا زندگی می‌کنم و به راحتی در دانشگاه و کوچه و خیابان ایتالیایی صحبت می‌کنم، حس فوق‌العاده‌ای دارم.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ایتالیا

برای تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس باید مدرک لیسانس یا معادل آن را داشته باشید.

طول دوره فوق لیسانس در ایتالیا دو سال است و متوسط شهریه دانشگاه‌ها در این دوره ۱۵۰۰ یورو است.

بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع فوق لیسانس دوره‌های مختلفی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. اگر دوره تحصیلی قبلی‌تان به زبان انگلیسی نبوده می‌توانید با شرکت در آزمون تافل یا آیلتس تسلط خود را به زبان انگلیسی ثابت کنید. باید مطمئن شوید که دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید نتایج آزمون زبان‌تان را قبول می‌کنند.

جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان عموما ۲ مرتبه در سال امکان اقدام کردن وجود دارد که مربوط به ترم ژانویه و ترم سپتامبر می شود. معمولا در ترم سپتامبر دانشگاه‌ها تعداد رشته های بیشتری ارائه می کنند. پروسه پذیرش معمولا بین ۳ تا ۴ ماه به طول می انجامد.

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس ایتالیا

  • دانشنامه و ریز نمرات مقطع کارشناسی  همراه با ریز نمرات به انگلیسی یا ایتالیایی (با توجه به تجربیات سال های قبل و محدودیت زمانی پس از پذیرش و در مرحله دریافت ویزای دانشجوئی ایتالیا باید تمام مدارک تحصیلی و ریز نمرات آنها به زبان ایتالیایی ترجمه شود. از این رو توصیه جدی به تمام متقاضیان میکنیم که از ابتدا تمام مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و لیسانس و  ریز نمرات آنها را به زبان ایتالیایی ترجمه کنند تا از نظر زمانی با مشکل مواجه نشوند و نیازی به ترجمه و هزینه دوباره برای ترجمه به زبان انگلیسی نباشد)
  • گذرنامه
  • مدرک زبان انگلیسی (درصورت نیاز)
  • دو توصیه نامه استاد
  • رزومه انگلیسی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی (در صورت نیاز)
  • ۱ قطعه عکس

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

آموزشگاه زبان ایتالیایی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top