اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

مهندسی شیمی در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

تحصیل مهندسی شیمی در آلمان؟

 

کشور آلمان بزرگ ترین صنعت شیمیایی در اروپا را به خود اختصاص داده است. در سال 2017، این کشور 29 درصد از کل فروش صنعت شیمی در اروپا را به خود اختصاص داد. آلمان بزرگ ترین صادر کننده و سومین وارد کننده محصولات شیمیایی در جهان می باشد. تحصیل رشته شیمی در آلمان با مزایای زیادی همراه است که به شرح زیر می باشند:

 

  • طبق گزارشات شورای صنایع شیمیایی اروپا (CEFIC)، صنعت شیمیایی و دارویی سومین صنعت بزرگ در آلمان است که برای بیش از 462،553 نفر اشتغال زایی می کند.
  • طبق مطالعه انجمن صنایع شیمیایی آلمان (VCI) پیش بینی می شود صنعت شیمیایی آلمان تا سال 2050 سالانه 1.6 درصد رشد کند.
  • بر اساس گزارش هایCEFIC ، بیش از 60 درصد از شرکت های شیمیایی آلمان در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند. هزینه تحقیق و توسعه توسط صنایع شیمیایی هر سال بیش از 11 میلیارد یورو است.
  • یک سوم شرکت های شیمیایی آلمان با پروژه های تحقیقاتی دانشگاهی همکاری می کنند. پیش بینی می شود، این صنعت تا سال 2050 حدود 25.7 میلیارد یورو سرمایه گذاری کند.
  • تحصیل رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است.
  • دانشگاه های کشور آلمان از جایگاه خوبی در میان سایر دانشگاه های دنیا برخوردارند، در نتیجه مدرک اخذ شده از آن ها در تمام دنیا به رسمیت شناخته می شوند.

 

تحصیل رشته مهندسی شیمی در المان در مقطع کارشناسی

 تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی رشته مهندسی شیمی سه الی چهار سال زمان خواهد برد. در طول این مقطع تحصیلی، دانشجویان می آموزند که چگونه با استفاده از ریاضیات، اصول علمی و همچنین روش ها و فناوری های جدید، مشکلات مهندسی را حل کنند. زبان تحصیل در این مقطع تحصیلی، آلمانی خواهد بود.

 

 

تحصیل رشته مهندسی شیمی در المان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در آلمان یک دوره 1.5 تا 2 ساله است که در بیش از 11 دانشگاه موجود است. برخی از تخصص های ارائه شده توسط دانشگاه های آلمان مهندسی فرآیند شیمیایی، مهندسی بیوشیمی و مهندسی انرژی است. شرایط تحصیل در این مقطع در دانشگاه های کشور آلمان به شرح زیر می باشد:

 

  • هزینه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در آلمان در هر ترم در دانشگاه های دولتی حدود 300 یورو است در حالی که در برخی از دانشگاه های خصوصی تا 6000 یورو می باشد.
  • ارائه مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط برای درخواست در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی شیمی در آلمان نیاز است.

 

شرایط تحصیل رشته شیمی در آلمان

جهت اخذ پذیرش در رشته مهندسی شیمی در آلمان، دانشجویان باید مهارت زبان خود را به اثبات برسانند. رشته کارشناسی ارشد این رشته تحصیلی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه می شود. شرایط ورود به رشته شیمی در این کشور با توجه به دانشگاه انتخابی و دوره تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود.

 

در مجموع دانشجویان بین المللی که قصد درخواست برای رشته مهندسی شیمی را دارند، باید مدارک زیر را ارسال نمایند:

 

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات
  • اثبات مهارت زبان
  • سابقه شغلی و حرفه ای مرتبط
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه

 

 شرایط زبانی

زبان تحصیل در اکثر دانشگاه ها آلمانی است اما در سال های اخیر تقاضا برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی به زبان انگلیسی افزایش یافته است. دانشگاه ها معیارهای زبانی مختص به خود را دارند. به طور کلی، آزمون های قابل قبول جهت تحصیل رشته شیمی در آلمان به شرح زیر می باشند:

 

  • آزمون DSH
  • آزمون TestDaF
  • آزمون تافل
  • آزمون آیلتس

 شرایط سنی

جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های مهندسی شیمی این کشور محدودیت هایی را در نظر گرفته است. آن دسته از دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته شیمی در آلمان در مقطع کارشناسی را دارند باید نهایتا 21 سال سن داشته و وقفه تحصیلی آن ها نباید بیشتر از سه الی چهار سال باشد.

 

دانشگاه های مهندسی شیمی در کشور آلمان

 

کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه های کشور آلمان باعث شده تا هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا جهت تحصیل در این کشور با یک دیگر به رقابت بپردازند. رشته مهندسی شیمی در آلمان یکی از پرطرفدارترین رشته ها است. از بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته مهندسی شیمی در کشور آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)

دانشگاه فنی مونیخ جزو برترین دانشگاه ها در جهان است. این دانشگاه یکی از ارزان ترین دانشگاه های آلمان است که در آن می توان تحصیل کرد. این دانشگاه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار خودرو را ارائه می دهد.

 

 

 

 

دانشگاه فنی برلین (Technische Universität Berlin)

دانشگاه فنی برلین جزو بزرگ ترین و قابل توجه ترین موسسات فناوری آلمان می باشد. این دانشگاه جزو 10 دانشگاه برتر آلمان قرار دارد. این دانشگاه همچنین دارای بالاترین نسبت دانشجویان بین المللی در آلمان است.

موسسه فناوری کارلسروهه (Karlsruhe Institute of Technology)

موسسه فناوری کارلسروهه یکی از دانشگاه های برجسته در زمینه مهندسی و علوم طبیعی در کل اروپا است. این دانشگاه عضو TU9 بوده و یکی از بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاه های مهندسی و فناوری کشور می باشد.

دانشگاه دورتموند (Dortmund University)

دانشگاه دورتموند یک دانشگاه پیشرو در زمینه های مهندسی تولید، مهندسی برق، مهندسی شیمی و تحقیقات آموزشی است. این دانشگاه دارای 34،000 دانشجوی بین المللی است که آن را به مکانی محبوب برای تحصیل رشته شیمی در آلمان تبدیل کرده است.

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 

 




Scroll to Top