اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته هوشبری در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

 

آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی

در تیم های پزشکی اتاق عمل معمولا یک یا چند کارشناس بیهوشی (یا تکنسین هوشبری) نیز به عنوان دستیار در کنار متخصص بیهوشی هستند. نقش اصلی آنها آماده سازی داروها، تجهیزات و دستگاه های لازم برای بیهوش کردن بیمار است. همچنین دستیاران بیهوشی موظفند تا در حین عمل جراحی در اتاق عمل، تنفس و گردش خون بیماران را توسط دستگاه های مختلف کنترل کرده و گزارش دهند. بر اساس این نیاز مدارس فنی و حرفه ای در آلمان با همکاری مراکز درمانی و بیمارستان ها از سال 2022 اقدام به راه اندازی دوره ای تحت عنوان آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی (ATA) با محتوای آموزشی یکسان و مشخص برای متقاضیان این حرفه کرده اند. در دهه 1990 میلادی اولین مدرسه ای که دانش آموزان را در این حرفه تربیت کرد، بیمارستان دانشگاه مارتین لوتر در هاله ویتنبرگ بوده است. دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی میتواند فرصت لازم برای آموزش افراد متخصص در این زمینه را فراهم کند تا با کسب مهارت های علمی و عملی، دانش خود را در این حرفه بالا برده و با داشتن یک شغل خوب، زندگی و آینده خود را در آلمان بسازند.

  • به زیست شناسی و شیمی علاقه مند باشید.
  • مشکلی با کار در اتاق عمل جراحی نداشته باشید.
  • بتوانید با بیماران به خوبی برخورد کنید.

مباحث آموزشی آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی

دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان به صورت تئوری و عملی است و سه سال طول میکشد و از سال 2022 ارائه شده است. در طول دوره آموزش مباحث مختلف از جمله نحوه برخورد با بیماران، نحوه آماده سازی تجهیزات برای بیهوشی، انجام فرایند بیهوشی زیر نظر پزشک، نحوه مراقبت از بیمار در حین عمل و پس از عمل جراحی، نحوه نگارش گزارش از علائم بیمار در فرایند بیهوشی را فراخواهید گرفت. دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان این مزیت را برای شما دارد تا آنچه را به صورت تئوری فرا میگیرید در یکی از بیمارستان ها یا کلینیک ها به کار ببندید. وظایفی که در طول دوره عملی به عهده خواهید داشت عبارتند از:

 

  • بیماران را قبل، حین و بعد از اقدامات بیهوشی حمایت و نظارت کنید.
  • داروها و تجهیزات را برای بیهوشی آماده کنید.
  • برنامه ریزی اقدامات بیهوشی
  • با بیماران حرفه ای و با همدلی رفتار کنید.

 

میزان حقوق دریافتی در طول دوره آوسبیلدونگ

شما با پذیرش در دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان، در طول سه سال، ماهیانه حقوق دریافت خواهید کرد. حقوق شما به عوامل مختلفی بستگی دارد اما میتوان میزان متوسطی از حقوق را ارائه کرد که در نمودار زیر میتوانید مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این حقوق به صورت ناخالص و تنها جهت اطلاع شما متقاضیان و علاقه مندان به آوسبیلدونگ به صورت تقریبی ارائه شده است. اگر در سال اول به طور متوسط ماهیانه 1190 یورو دریافت کنید، لازم است که از روی این حقوق مالیات پرداخت کنید چرا که حقوق سالیانه شما، مبلغ 14280 یورو به طور ناخالص است که از حداقل درآمد سالیانه 10908 یورو در سال بیشتر است. میزان حقوق کارآموز دستیار بیهوشی برای سال دوم میتواند ماهیانه تا 1250 یورو نیز باشد. اگر موفق به اخذ قرارداد آوسبیلدونگ در این حرفه با حقوق ماهیانه 1190 یورو شوید، به احتمال بسیار زیاد، نیاز به ارائه گواهی تمکن مالی به سفارت آلمان نخواهید داشت.

 

درآمد دستیار بیهوشی در آلمان

قطعا حقوق شما پس از پایان دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی در آلمان، به زمینه ای که در آن مشغول به فعالیت میشوید و حوزه فعالیت شما بستگی دارد. موقعیت های شغلی این حرفه در آلمان بسیار زیاد است. میتوانید در بیمارستان ها و کلینیک ها مشغول به فعالیت شوید. در ابتدا میتوانید با اخذ قرارداد کاری با میزان حقوق ماهیانه 2000 تا 2500 یورو از یک زندگی خوب و قابل قبول در آلمان بهره مند شوید. با افزایش سابقه کاری میتوانید حقوق خود را افزایش دهید. حدود 50% از افرادی که در آلمان به عنوان دستیار بیهوشی مشغول به فعالیت هستند بین 2700 تا 4300 یورو حقوق میگیرند. 25% از افراد کمتر از 2700 یورو و 25% از افراد نیز بیشتر از 4300 یورو در ماه درآمد دارند.

 

چگونه درخواست دهیم؟

مدارس فنی و حرفه ای دولتی و خصوصی در آلمان دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی را ارائه میدهند و جهت پذیرش درخواست شما از یک فرآیند درخواست آنلاین استفاده میکنند. شما باید در سیستم درخواست آنلاین، مشخصات فردی و سال فارغ التحصیلی خود را اعلام کنید. شما برای پذیرش نیاز به حداقل مدرک دیپلم (12 سال تحصیل) خواهید داشت. شما نیاز به ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B2 دارید. برای ثبت درخواست بهتر است رزومه و کاورلتر در قالب Pdf از شرایط خود آماده کرده و آن را نیز آپلود نمایید. سعی کنید در کاورلتر خود توضیح دهید که چرا برای آموزش در این دوره آماده هستید و چرا این مدرسه را برای گذراندن دوره آوسبیلدونگ انتخاب کرده اید. بر استعداد خود در فراگیری زیست شناسی و شیمی تاکید کنید و چنانچه نمرات خوبی در این دروس دارید، حتما به آن اشاره کنید. هر چند مبانی این دروس در دوره آوسبیلدونگ دستیار بیهوشی به شما آموزش داده میشود اما دانستن آن ها در ابتدا می تواند برای شما مزیتی فوق العاده و تضمینی برای موفقیت در این دوره باشد. چنانچه در ایران در این حرفه فعالیت داشته و یا دوره ای گذرانده اید، حتما به آن اشاره کنید.
 
 
 

بررسی بازار کار و درآمد متخصصان بیهوشی در آلمان

از آنجایی که کشور آلمان دارای جمعیت پیری است، برای تکمیل کادر درمان خود سعی کرده بهترین شرایط را برای داوطلبان در نظر بگیرد تا از این طریق آن‌ها را به خود جذب کند. در کل بازار کار رشته بیهوشی در آلمان مناسب است؛ از این رو با خیال راحتی می‌توانید نسبت به تحصیل در آن اقدام کنید.

همچنین این نکته را باید با شما در میان بگذاریم که رشته بیهوشی در بین پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در آلمان جای می‌گیرد. فردی که به عنوان متخصص بیهوشی در کشور آلمان مشغول به فعالیت است، ماهانه حدود 13500 یورو درآمد دارد. در کل کمترین حقوق 6190 یورو و بیشترین دستمزد نیز 21400 یورو است.

البته این دستمزدها به صورت متغیر بوده و با توجه به سن، موقعیت مکانی، جنسیت و میزان تجربه می‌توانند بالا یا پایین شوند.

 

 

برآورد هزینه تحصیل بیهوشی در آلمان

تحصیل رایگان بیهوشی در آلمان کار را برای دانشجویان راحت‌تر کرده است. دیگر دانشجویان دغدغه و نگرانی درباره شهریه‌های هر ترم را نخواهند داشت. تنها نیاز است تا در دانشگاه‌های دولتی حدود 300 یورو برای کارهای ثبت‌نام بپردازند. البته لازم به ذکر است دانشگاه‌های خصوصی شهریه بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

در رابطه با هزینه‌های زندگی نیز نکات زیادی قابل ذکر هستند. آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه‌های متوسطی دارد. هر ماه باید مبلغی را برای کارهایی مانند تهیه غذا، پوشاک، بلیط برای وسایل نقلیه عمومی، سوخت، حمل‌ونقل، اینترنت و… کنار بگذارید. در کل اگر به خوبی برنامه داشته باشید، می‌توانید زندگی را به صورت مدیریت‌شده رو به جلو ببرید.

 

 

 

 

 

 

مراحل پذیرش تحصیلی در کشور آلمان

برای تحصیل رایگان بیهوشی در آلمان نیازمند سپری کردن مراحل مختلفی هستید که هر کدام دارای اهمیت فراوانی هستند. این مراحل شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • انتخاب دانشگاه برای تحصیل
  • بررسی شرایط پذیرش
  • مرتب کردن کامل امور مالی
  • ارائه درخواست مورد نظر
  • دریافت بیمه سلامت
  • دریافت ویزای تحصیلی آلمان
  • پیدا کردن محل مناسب برای اقامت
  • ثبت نام کردن در دانشگاه
  • پیوستن به زندگی دانشجویی در آلمان

 

 

 

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 

 




Scroll to Top