اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته حقوق در ترکیه

♦ آموزشگاه آموزش زبان ترکی اصفهان ♦

 

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه

متقاضیانی که برای تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه رشته حقوق را انتخاب می کنند، باید بدانند که پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی بسیار خوبی با در آمد بالا خواهند داشت. اما باید بدانیم برای کار وکالت صرفا تحصیل کفایت نمی کند و باید آزمون های خاص وکالت هم پشت سر گذاشته شود. این افراد می توانند در شغل های وکالت، وکیل دعاوی و مشاوره های حقوقی مشغول به کار شوند. در سال های اخیر این کشور از دانشجویان خارجی و بین المللی استقبال بسیاری کرده است، با توجه به این موضوع در یک دهه اخیر دانشجویان بسیاری برای تحصیل این کشور را انتخاب کرده اند و می توان گفت تعداد دانشجویان طی یک دهه گذشته دو برابر شده است.

 

 

آیتم شرح
نام دوره تحصیلی کارشناسی رشته حقوق (LLB)
مدت تحصیل 4 سال
بورسیه تحصیلی دارد

 

 

بعد از تحصیل در رشته حقوق در ترکیه متقاضیان با مدرک کارشناسی رشته حقوق (LLB) می تواند در حقوق بیشتر کشورهای دنیا شرکت کنند. بعضی از برنامه های LLB به شرح زیر می باشد: قوانین بین المللی، حقوق جنایی، حقوق تجاری، بخش های خاص قانون. مدرک LLM مدرکی می باشد که به فرد کمک می کند تا در هر زمینه تخصصی و حرفه ای داوری نماید. متقاضیانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند اطلاعات زیادی را به دست می آورند. بیشتر دانشجویانی که در این مقطع فارغ التحصیل می شوند در هر حوزه قانونی می توانند مشغول به کار شوند.

 

 

 

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه ها

دانشجویانی که تحصیل در رشته حقوق در ترکیه را انتخاب کرده اند می توانند در دانشگاه های زیر مشغول به تحصیل شوند و پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند. بسیاری از دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی در برنامه های تبادل دانشجوهای اروپایی که سقراط و اراسموس است شرکت می کنند. برخی از دانشگاه های کشور ترکیه با دانشگاه های سایر کشور ها نیز توافقاتی دارند.

 

 

برنامه های تحصیلی LLM در کشور ترکیه در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

  • مدرسه حقوق در دانشگاه کوچ استانبول
  • دانشکده حقوق در دانشگاه Bilkent
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه دو کوز ایلول
  • آنکارا
  • دانشگاه خصوصی استانبول Bilgi
  • دانشگاه Kadir Has
  • دانشکده حقوق در دانشگاه Özyeğin

 

فرصت های شغلی پس از تحصیل رشته حقوق در ترکیه

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی تحصیل رشته حقوق در ترکیه را برای آینده تحصیل و شغلی خود انتخاب می کنند، فرصت های شغلی ایده آل در این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، دولت ترکیه با همکاری دانشگاه های این کشور، برای تمامی فارغ التحصیلان رشته حقوق در ترکیه فرصت های شغلی ایده آلی را در حوزه های گوناگون ارائه کرده است. با اینکه طول دوره تحصیل رشته حقوق در ترکیه بسیار طولانی است، اما چشم انداز شغلی این رشته تحصیلی در ترکیه بسیار درخشان می باشد. طول دوره تحصیل رشته حقوق در ترکیه 8 تا 12 سال می باشد.

به طور کلی بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته حقوق در ترکیه، تا حدودی رقابتی تر از سایر کشورهای اروپای شرقی می باشد. اما با این حال فرصت های شغلی متعددی را در اختیار متخصصان حقوق از سراسر جهان قرار می دهد. علاوه بر این، مشاغل به عنوان وکیل یا وکیل در ترکیه بسیار محبوب هستند. البته لازم به ذکر است که، تحصیل رشته حقوق در ترکیه فرصت های زیادی را برای پیشرفت شغلی متقاضیان فراهم می کند، به ویژه برای افرادی که برنامه ریزی دقیقی در این رشته تحصیلی دارند. از سوی دیگر، مشاغل حقوق در ترکیه معمولا درآمد خوبی دارند، به عنوان مثال متوسط حقوق یک وکیل در ترکیه بین 79000TRY تا 150000TRY (لیر ترکیه) در ماه می باشد.

 

 

 

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

غالب دانشگاه های ترکیه رشته حقوق را، علی الخصوص در مقطع کارشناسی، تنها به زبان ترکی استانبولی ارائه می کنند. همچنین معمولا سطح نمره زبانی که برای اخذ پذیرش از مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته حقوق از دانشگاه های ترکیه لازم است بالاتر از رشته های مهندسی، هنری و غیره می باشد. با این وجود مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش رشته حقوق دانشگاه های ترکیه در سال 2024-2023 عبارت هستند از:

  • CV که باید شامل تمامی موفقیت های تحصیلی و کاری فرد باشد؛ به عنوان مثال داشتن پروانه وکالت در ایران و غیره
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده است از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان ترکی یا انگلیسی (برای دوره های کارشناسی داشتن مدرک زبان لازم نیست چرا که افراد باید ابتدائا حدود 1 سال در دوره های پیش دانشگاهی تحصیل کنند و برای آزمون YOS یا SAT آماده شوند)
  • توصیه نامه از اساتید مقطع پیشین
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی در استانبول و شهریه دانشگاه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان Application fee

 

 

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در دانشگاه کوچ

یکی از دانشگاه هایی که امکان تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در آن امکان پذیر می باشد دانشگاه کوچ ترکیه است. برنامه های تحصیلی حقوق بدون ارائه پایان نامه و با ارائه پایان نامه در این دانشگاه امکان پذیر می باشد. برنامه تحصیلی همراه با ارائه پایان نامه شامل سه دوره اصلی می باشد. دوره تحصیلی بدون پایان نامه در ده دوره برگزار می شود و دانشجو باید یک مقاله نهایی ارائه دهد.

خصوصیات اصلی برنامه های این دانشگاه که مطابق با قوانین آموزش های عالی است به شرح زیر می باشد:

  • اساتید و سخنرانانی که با کتاب چاپی، کارهای تحقیقی و کارهای حرفه ای و تخصصی خود متمایز می باشند.
  • دوره های به روز که بر اساس دانش های حقوقی برگزار می شوند.
  • یادگیری و تحقیق در رشته حقوق که بر طبق دیدگاه های چند بعدی هستند.
  • جنبه های تطبیقی و بین المللی که جزء مسائل حقوقی می باشند به طور کامل بررسی خواهند شد.
  • برنامه های یکپارچه و هماهنگ مثل کارگاه های آموزشی، سمینارها و دیگر برنامه ها برگزار می شود.

برنامه تحصیلی LLM در دانشگاه کوچ در حقوق خصوصی به صورت تمام وقت برگزار می شود. دروس تحصیلی این دوره به زبان انگلیسی و ترکی تدریس می شود. مدت این برنامه ها یکساله می باشد. و برنامه تحصیلی LLM در حقوق عمومی نیز به مدت یکسال برگزار می شود و به صورت تمام وقت می باشد اما در این دوره دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

آموزشگاه زبان ترکیه در اصفهان

 

 




Scroll to Top