اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته شیمی در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

رشته مهندسی شیمی در اسپانیا

مدرک مهندسی شیمی باید متخصصانی را آموزش دهد که از طراحی محصول و فرآیند، از جمله تصور، محاسبه، ساخت، راه اندازی و بهره برداری از تجهیزات و تأسیساتی که در آن فرآیندهایی انجام می شود که ماده ترکیب، حالت یا محتوای انرژی آن را تغییر می دهد، آگاه باشند. مدرک مهندسی شیمی برای حرفه مهندس صنایع واجد شرایط می باشد. ویژگی های صنایع شیمیایی و سایر بخش های مرتبط مانند داروسازی، بیوتکنولوژی، مواد غذایی و بخش های زیست محیطی به مهندسی شیمی ارتباط دارد. به طور مشابه، این آموزش شما را برای موقعیت هایی در تولید، در شرکت های طراحی و مشاوره، وظایف مشاوره فنی، حقوقی یا بازرگانی، مدیریت و تدریس در سطوح متوسطه و پایین دانشگاه و همچنین انجام رایگان این حرفه و توسعه نظرات و گزارش های کارشناسی قرار می دهد.

 

تحصیل در اسپانیا در رشته مهندسی شیمی باید از یک طرف شامل آموزش عمومی در علوم پایه (ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی) و در مواد اولیه تکنولوژیکی باشد. از سوی دیگر، آموزش خاص در مهندسی شیمی برای مقابله با مطالعه سیستم هایی که در آنها مواد دچار تغییر در ترکیب، محتوای انرژی یا حالت فیزیکی می شوند است.

 

مهندسی شیمی در اسپانیا

پیشرفت تحصیلی مهم ترین مزیت و هدف دانشجویان در حین تحصیل است. برخی از بهترین مدارس خصوصی اسپانیا برای مدت طولانی وجود داشته اند. آنها خود را به عنوان رهبران آموزشی جهانی تعریف کرده ‌اند و فعالیت‌ های فوق ‌درسی مختلف، تکنیک ‌های پیشرفته و فضاها و امکانات دانشگاهی را ارائه می‌ کنند که به رشد دانش ‌آموزان کمک می‌ کند. فرصتی برای یادگیری یک زبان جدید هم یک دلیل دیگر است. تحصیل در اسپانیا همچنین به شما این امکان را می دهد که اسپانیایی، دومین زبان رایج در جهان را یاد بگیرید. فرصت مطالعه زبان فراوان است. دوره های کوتاه مدت و مدارک تحصیلی متعددی در سراسر کشور برای کسانی که به زبان اسپانیایی مسلط نیستند، وجود دارد.

 

 

درآمد مهندسین شیمی در اسپانیا

با داشتن مدرک تحصیلی در رشته مهندسی شیمی در اسپانیا و دانش زبان اسپانیایی واجد شرایط کار در اسپانیا البته با ویزای کاری اسپانیا خواهید بود. میزان درآمد به عوامل مختلف به خصوص تجربه و تخصص شما بستگی دارد. میزان حقوق ماهیانه کار در اسپانیا برای یک مهندسی شیمی در این کشور به صورت متوسط به میزان 2760€ (یورو) در ماه است. این میزان 33100€ (یورو) در سال است. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته یک مهندس شیمی تازه کار در اسپانیا در حدود 1270€ (یورو) و یک مهندس کارکشته در این کشور  4400€ (یورو) در ماه درآمد دارد.

 

 

تحصیل لیسانس شیمی در دانشگاه بارسلونا اسپانیا

 

میزان علاقه در اسپانیا و به ویژه در کاتالونیا به مدرک لیسانس مهندسی شیمی به طور مستقیم با یکی از مهم ترین حوزه های تولیدی کشور مرتبط است:

  • صنایع شیمیایی که بیش از 10% از تولید ناخالص ملی را شامل می شود.

این دوره علاوه بر رفع نیازهای صنایع شیمیایی (مهندسی تحقیق و توسعه، پروژه ها، تولید، طراحی، محصولات، بازاریابی و فروش) متخصصانی را نیز آموزش می دهد که در توسعه صنایع نوظهور در زمینه هایی مانند بیوتکنولوژی، پلیمرها و مواد الکترونیکی مشارکت می کنند. طبق رتبه بندی QS در سال 2024، دانشگاه بارسلونا بهترین دانشگاه اسپانیایی در زمینه مهندسی شیمی است که در بین 150 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. مدرک لیسانس شیمی در دانشگاه بارسلونا زمینه ای محکم در زمینه های اساسی شیمی فراهم می کند. این دوره برای تربیت افراد شایسته و واجد شرایطی طراحی شده است که قادر به ایفای نقش های حرفه ای در صنعت و آموزش هستند. همچنین به عنوان نقطه شروعی برای دسترسی به تحصیلات تکمیلی تخصصی تر، متمرکز بر تحقیق، توسعه و نوآوری عمل می کند.

 

 

کار پس از لیسانس شیمی در اسپانیا

فارغ التحصیلان مدرک لیسانس در شیمی می توانند نقش های حرفه ای را در طیف وسیعی از زمینه ها ایفا کنند:

  • شرکت ها و آزمایشگاه های تحقیقاتی که کارشان شامل سنتز ترکیبات جدید یا توسعه فرآیندهای جدید است.
  • آزمایشگاه هایی که تجزیه و تحلیل هر نوع ماده (از جمله آنالیز بالینی) را انجام می دهند.
  • شرکت‌هایی که در طراحی و مهندسی فرآیندهای شیمیایی، داوری و ارزیابی، یا نظارت و توسعه استانداردها و مشخصات برای فرآیندها و محصولات فعالیت می‌کنند.
  • آموزش و پرورش، با تکمیل این مطالعات با مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای در آموزش متوسطه.

 

 

 

 

 

 

کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی در دانشگاه بارسلونا اسپانیا

مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شیمی که معادل گرایش مهندسی شیمی صنعتی است، برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که مدرک لیسانس مهندسی شیمی را اخذ کرده اند و می خواهند در این شاخه دانش بیشتری کسب کنند. این دوره دارای هدف دوگانه است:

 

 

  • تکمیل آموزش های پایه دانشجویان به عنوان ابزاری برای تضمین موفقیت حرفه ای در صنایع شیمیایی
  • ایجاد پایه های حرفه ای در تحقیقات کاربردی، بررسی مشکلات مربوط به صنایع شیمیایی

مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی شیمی به ویژه با ویژگی های اجتماعی-اقتصادی بارسلونا و مناطق اطراف آن سازگار است، جایی که بسیاری از صنایع شیمیایی کاتالونیا، از جمله تولید کنندگان مواد شیمیایی اساسی و متوسط، محصولات نهایی و فرمولاسیون ها، در آن قرار دارند. بخش شیمیایی در منطقه بارسلونا شامل تولید، فروش و توزیع محصولات شیمیایی، دارویی و غذایی، طیف وسیعی از محصولات از صنایع مرتبط و خدمات مشاوره ای گسترده است که هر کدام از نظر اثرات زیست محیطی و مصرف انرژی دارای پیامدهایی هستند.

این دوره آموزشی عمیق در مفاهیم کلی و جنبه های اساسی مهندسی شیمی ارائه می دهد و تاکید ویژه ای بر الزامات افرادی دارد که در صنایع شیمیایی تبدیل کننده کار می کنند، که فعالیت شیمیایی غالب در منطقه بارسلونا و سایر بخش های مرتبط نزدیک است. مانند:

 

 

  • مواد غذایی
  • دارویی
  • بیوتکنولوژی
  • انرژی و مواد

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 




Scroll to Top