اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته پرستاری در هلند

♦ آموزشگاه آموزش زبان هلندی اصفهان

 

پرستاری در هلند

 

تحصیل در رشته های پرستاری در کشور هلند برای افرادی که اقامت کشور هلند و یا شهروندی هلند را دارند تقریبا رایگان است. برای افرادی که تابعیت کشور های اتحادیه اروپا را دارند نیز به همین شکل است و تفاوت هزینه زیادی وجود ندارد. اما برای دانشجویان بین المللی که غیر از اتحادیه اروپا هستند امکان تحصیل رایگان پرستاری در هلند وجود ندارد و باید برای تحصیل هزینه کنند. مثلاً ممکن است برای یک دانشجوی بین المللی تحصیل پرستاری در کشور هلند سالیانه ۲۰ هزار یورو هزینه داشته باشد. پس باید شرایط تحصیل در دانشگاه مقصد را از ابتدا بررسی کرده باشید تا از هزینه های تحصیل در این کشور آگاهی پیدا کنید. اما کمتر کسی است که بخواهد در این کشور به زبان بومی مشغول به تحصیل رشته هایی مانند پرستاری شود و تحصیل رایگان هم نباشد. به صورت معمول افرادی که می خواهند به زبان دیگر تحصیل کنند معمولاً کشورهای را انتخاب می کنند که تحصیل به زبان بومی در آن ها رایگان است.

 

 

 

هزینه تحصیل پرستاری در هلند (شهریه دانشگاه و میانگین هزینه زندگی)

 

برای دانشجویان بین المللی که غیر از اتحادیه اروپا هستند هزینه تحصیل پرستاری در هلند بین ۱۲ تا ۲۰ هزار یورو در سال می باشد. همان طور که گفته شد این تحصیلات به زبان هلندی می باشد و این تمام هزینه ها نیست و باید دانشجو هزینه های زندگی در کشور هلند را نیز تأمین کند. هزینه های زندگی دانشجویی در کشور هلند متشکل از هزینه اقامتگاه، هزینه خوراک و وعده های غذایی، هزینه های حمل و نقل، هزینه های جانبی مانند کتاب و اینترنت و غیره می باشد. برای مثال شما برای اجاره ماهیانه یک اتاق در کشور هلند باید حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو ماهیانه هزینه کنید. در صورتی که بخواهید یک خانه اجاره کنید این هزینه قطعاً بالاتر خواهد رفت و تا ۱۰۰۰ یورو در ماه نیز می رسد. هزینه های حمل و نقل در کشور هلند برای دانشجویان بین ۳۵ تا ۷۲ یورو ماهیانه می باشد. هزینه های مانند خرید کتاب و دیگر لوازم تحریر ماهیانه 30 تا 65 یورو می تواند باشد و اینترنت نیز ممکن است ماهیانه برای دانشجو ۵۰ تا ۶۰ یورو هزینه داشته باشد. به طور کلی می توان گفت در کشور هلند ممکن است دانشجو برای یک ماه زندگی بسته به شهر محل زندگی ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو هزینه های زندگی دانشجویی داشته باشد.

 

 

 

بورسیه پرستاری هلند

 

برای اخذ بورسیه های تحصیلی در رشته پرستاری سوابق علمی و تحصیلی گذشته شما بسیار اهمیت دارد و آنچه که تاکنون انجام داده اید برای دریافت بورسیه مورد بررسی قرار می گیرد. داشتن رزومه علمی قوی، نمرات بالا، معدل بالا و دانش زبان در سطوح بالا همگی برای دریافت بورسیه مورد بررسی قرار می گیرد. برای دریافت بورسیه ابتدا باید شما دانشگاه هایی را پیدا کنید که بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. زیرا در کشور هلند بورسیه های دولتی بسیار اندک هستند که دانشجویان بین المللی می توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین باید دانشگاهی انتخاب کنید که شرایط بورسیه را داشته باشد. رزومه خود را باید برای دانشگاه ارسال کنید و دانشگاه پس از بررسی رزومه شما در صورتی که قابل قبول باشد و فعالیت های علمی شما مورد توجه دانشگاه قرار بگیرد، امکان دریافت بورسیه را خواهد داد. برای اینکه شانس شما برای دریافت بورسیه تحصیلی در هلند بالاتر برود باید برای دانشگاه های مختلف رزومه خود را ارسال کنید تا شانس بیشتری داشته باشید. زیرا دریافت بورسیه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس نادر و کم تعداد بودن سخت تر نیز می باشد.

 

 

 

حقوق پرستار در هلند

 

از مهمترین مسائلی که متقاضی تحصیل و کار پرستاری می بایست به آن توجه کند، حقوق پرستار در هلند می باشد چراکه متقاضی می بایست با این میزان درآمد و حقوق از پس هزینه های زندگی در هلند بربیاید. به طور متوسط حقوق پرستار در هلند حدود 4,720 یورو در ماه می باشد. کمترین میزان حقوق پرستار در هلند حدود 3,080 یورو و بیشترین حقوق پرستار در هلند حدود 8,960 یورو می باشد. البته میزان حقوق در گرایش های مختلف پرستاری به شدت متفاوت است. در زیر حقوق پرستار در هلند در گرایش های مختلف آورده شده است.

 

 

 

 

بازار کار پرستاری در هلند

 

از اصلی ترین نگرانی های متقاضیانی که به تحصیل پرستاری در هلند مشغول می باشند بازار کار پرستاری در هلند است چراکه هدف اغلب متقاضیانی که به تحصیل پرستاری در هلند مشغول هستند، یافتن کار در این کشور و پس از آن اخذ اقامت دائم هلند می باشد. طبق اطلاعاتی که کارشناسان هلندی ارائه داده اند، هم اکنون بیش از 100,000 موقعیت شغلی برای بخش مراقبت های بهداشتی هلند وجود دارد. از این رو، تقاضا برای مشاغلی همچون پرستاری بسیار زیاد است. و این میزان نیازمندی نیروی کار تنها به دلیل موقعیت جامعه یعنی ویروس کرونا نیست بلکه خیلی قبل از آن کمبود پرستار در هلند وجود داشته است.

با توجه به اینکه دولت هلند مقرراتی را در مورد قراردادهای موقت و دائمی برای سازمان ها ارائه می کند تا از نیروی کار سوء استفاده نکنند، ثبات شغلی به خصوص ثبات شغلی پرستاران بسیار زیاد می شود و همین امر بازار کار پرستاری در هلند را بسیار امن و پر تقاضا نموده است. علاوه بر این موضوع، با توجه به کمبود پرستار در این کشور، سازمان های مراقبت بهداشتی هلند اطمینان حاصل می کنند که رشد حرفه ای در محل کار وجود داشته باشد تا متخصصان مراقبت های بهداشتی در سازمان باقی بمانند پس هلند مکانی عالی برای کار به عنوان پرستار است.

 

 

 

 

شرح وظایف پرستار در هلند

 

کشور هلند پرستاران باید وظایف مشخص شده ای را انجام دهند. وظایف پرستار در هلند به شرح زیر می باشد:

 

انجام هماهنگی های لازم برای مراقبت های مستقیم بیمار.

 

مدیریت کردن و انجام مراقبت های اولیه از بیمار.

 

پرستار در مواقعی در مدیریت چندین بخش مختلف و یا خدمات مختلف نقش ایفا می کنند.

 

در تصمیم گیری برای بهبود کیفیت خدمات بیماران دخیل هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

 

 




Scroll to Top