اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

رشته هتلداری در اسپانیا

♦ آموزشگاه آموزش زبان اسپانیایی اصفهان ♦

 

 

رشته هتلداری در اسپانیا

اسپانیا در جنوب غربی اروپا و در شبه جزیره ایبری واقع شده است؛ کشور اسپانیا تاریخی قدیمی و بسیار غنی را با خود یدک می کشد. این سرزمین مدت مدیدی را تحت نفوذ و سلطه ژرمن ها و مسلمانان گذراند و نام آن به اندلس تغییر یافت، اما در دهه های اخیر با پیوستن به اتحادیه اروپا قادر به آغاز اصلاحات و توسعه زیرساخت های گوناگون در زمینه های مختلفی چون توریسم و گردشگری گشت. اسپانیا دارای آب و هوای مدیترانه ای بوده و در زمره ارزان ترین کشورهای غربی قاره سبز جهت اقامت می باشد. همچنین گردشگران به راحتی می توانند از خدمات عمومی این کشور توریستی بهرمند گردند. نرخ بالای جذب گردشگران در اسپانیا موجب گشته تا طی یک دهه اخیر کسب و کارهای گوناگون به رونق مطلوبی دست یابند، در باب توضیح یکی از برجسته ترین این فعالیت ها می توان از رشته هتلداری را نام برد.

 

 

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اسپانیا

رشته مدیریت هتلداری اغلب با اقامت افراد در قالب های گوناگون مرتبط بوده و شامل مدیریت هر موضوعی است که مربوط به صنعت هتل باشد. یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در اسپانیا، مدیریت هتلداری است؛ از زمینه های شغلی این رشته می توان به کار در هتل ها، متل ها، رستوران ها و مشاغل مشابه اشاره کرد. شایان ذکر است باتوجه به سطح آموزش و امکانات دانشگاه ها، می توان اظهار داشت شهریه دانشگاه ها در اسپانیا نیز معقول می باشد.

 

 

 

 

از ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا می توان دانشگاه اوبرتا دکاتالونیا (UOC) و دانشگاه والنسیا (Valencia) را نام برد. باید خاطر نشان کرد، تحصیل در این کشور علاوه بر زبان اسپانیایی به زبان انگلیسی نیز صورت می گیرد و از این نظر نگرانی برای دانشجویان بین المللی وجود نخواهد داشت. . شهریه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا به فاکتورهای مختلفی همچون دانشگاه انتخابی و نوع رشته بستگی دارد. در مجموع هزینه تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های دولتی اسپانیا 860€ (یورو) عنوان شده و این درحالی است که دانشگاه های خصوصی این کشور در موقعیت مشابه شهریه ای قریب به 11000€ (یورو) را به صورت سالیانه دریافت می نمایند. در همین راستا به معرفی چندی از برترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رشته هتلداری در اسپانیا پرداخته ایم:

 

 

 

 

 

عنوان مراکز رتبه در کشور اسپانیا
Univercity of ESCP 1
Univercity of ostelea 2
Univercity of complutense de madrid 3
Univercity of CETT 4

 

 

 

 

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در اسپانیا

از گرایشات رشته international tourism management (مدیریت توریسم) می توان از مدیریت رستوران، مدیریت اماکن عمومی و مدیریت هتلداری نام برد. عموما ساعت کاری مدیران هتل ها به صورت تمام وقت بوده و با توجه به گسترش صنعت جهانگردی باید اظهار داشت که گاها در ایام تعطیلات بر حجم کار این افراد نیز افزوده می گردد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دستمزد زنان و مردان در اسپانیا متفاوت بوده و دارای تفاوت اندکی می باشد. به طور متوسط میزان حقوق ماهیانه هتل داران در اسپانیا 4750€ (یورو) عنوان شده و این درحالی است که بیشترین میزان حقوق در این حوزه 7560€ (یورو) به ازای هر ماه تعیین گشته است.

 

 

 

رشته هتلداری و زندگی در اسپانیا

اغلب فرصت های شغلی در شهرهای مادرید و بارسلونا تمرکز یافته و اکثر مشاغل افراد را ملزم می کنند تا به زبان اسپانیایی صحبت کنند.دانشگاه های اسپانیا معمولا مجهز به خوابگاه های دانشجویی در داخل یا خارج از محوطه دانشگاه می باشند که این امر نیز برای دانشجویان خارجی بسیار حائز اهمیت می باشد. همانطور که مستحضر هستید مدارک مورد نیاز جهت ویزای کار در اسپانیا شامل ارائه بیمه نامه، ارائه تمکن مالی و گردش آن، مدرک زبان معتبر در صورت نیاز، مدارک دال بر سوابق کاری با ترجمه رسمی و داشتن پاسپورت با حداقل اعتبار6 ماهه می باشد. فارغ التحصیلان رشته مدیریت هتلداری می توانند در فرصت های شغلی مدیریت غذا، شرکت های حمل و نقل هوایی، مدیر یا کارمند پذیرایی در رستوران ها مشغول به کار شوند.

 

 

 

از جمله دروسی که دانشجویان رشته هتلداری ملزم به اخذ واحدهای آن هستند می توان به متون انگلیسی، تسلط بر مکالمات، تقویت هوش اجتماعی، کارورزی در فضای پذیرایی و همچنین آشنایی با قوانین و چارچوب بهداشت کار اشاره کرد. فضای شغلی هتلداران اغلب محیطی شیک و آراسته بوده و این اشخاص در طول دوران فعالیت با تعداد افراد بسیاری از اقشار گوناگون در ارتباط هستند که می توان این موضوع را یکی از دلایل علاقه مندی افراد به تحصیل در این رشته دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان

 آموزشگاه زبان اسپانیایی اصفهان


 

 




Scroll to Top