اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: هلندی

رشته مهمان داری در هلند

♦ آموزشگاه آموزش زبان هلندی اصفهان

 

رشته مهمانداری هواپیما

 

مهمانداری همیشه جزء پرطرفدارترین رشته‌ها در میان دانشجویان در سراسر جهان بوده است. رشته مهمانداری هواپیما در بسیاری از موسسات آموزشی و دانشگاه‌های خارج از کشور ارائه می‌شود. تحصیل در این رشته به دلیل اشتغال سریع، طول کوتاه دوره تا حداکثر دو سال و درآمد بالای مهمانداری هواپیما، افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. تقاضای بالای مهماندار هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی موجب شده تا شانس اشتغال در این رشته پس از اتمام تحصیل بالا برود. تحصیل در رشته مهمانداری هواپیما یکی از روش‌های ساده مهاجرت و تحصیل در خارج است.

 

 

 

 مهمانداری هواپیما

رشته مهمانداری هواپیما مربوط به روش‌های ارائه خدمات به مسافران در قبل از پرواز، هنگام پرواز و پس از پرواز است. مهمانداری هواپیما یعنی تشریح و توضیح دستورالعمل‌های ایمنی مانند نحوه و زمان استفاده از کمربند ایمنی هواپیما و نحوه استفاده از ماسک‌های اکسیژن و خروج از هواپیما در مواقع اضطراری به مسافران است.

 

 

زبان تحصیلی رشته مهمانداری هواپیما

در سراسر جهان دوره‌های کاردانی و اخذ گواهینامه مهمانداری هواپیما در بسیاری از کالج ها، آکادمی ها و شرکت‌های هواپیمایی برگزار می‌شوند. زبان تحصیل یکی از عوامل مهم انتخاب کالج یا موسسات آموزشی برای دانشجویان است. اکثر دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی تسلط دارند  و تمایل دارند در دوره‌های مهمانداری هواپیما که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، شرکت کنند. آشنایی با زبان انگلیسی و تسلط بر این زبان برای تمام افرادی که قصد دارند در دوره‌های مهمانداری هواپیما شرکت کنند، الزامی است. معمولا مهمانداران هواپیما باید به یک یا چند زبان خارجی تسلط داشته باشند و مسلط بودن به زبان‌های خارجی برای مهمانداران یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

 

 

زبان تحصیل در دوره‌های مهمانداری هواپیما درکشور‌های مختلف متفاوت است. همیشه در اکثر کشورها برخی از کالج‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، دوره‌های مهمانداری هواپیما را برای دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند؛ اما در اکثر کالج‌ها، آکادمی‌ها و شرکت‌های هواپیمایی زبان تحصیل در دوره‌های مهمانداری هواپیما، زبان رسمی آن کشور است.

 

 

برای مثال در کشور اسپانیا اکثر کالج‌ها و شرکت های هواپیمایی دوره‌های مهمانداری هواپیما را به زبان اسپانیایی برگزار می‌کنند و افرادی که می‌خواهند در این دوره‌ها شرکت کنند باید به زبان اسپانیایی مسلط باشند و یا در دوره‌های زبان اسپانیایی که توسط این موسسات ارائه می‌شوند شرکت کنند و پس از یادگیری زبان اسپانیایی در دوره مهمانداری هواپیما تحصیل کنند؛ البته در کشور اسپانیا تعداد معدودی از کالج‌ها یا شرکت‌های هواپیمایی دوره مهمانداری هواپیما را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

 

 

 

 

 

اگر در هواپیما آتش‌سوزی رخ دهد، مهمانداران هواپیما دقیقا می‌دانند باید چه کاری انجام دهند. اگر یکی از مسافران دچار حادثه پزشکی مانند حمله قلبی یا عصبی شد، مهمانداران هواپیما می‌توانند در حد امکان با استفاده از کمک‌های اولیه و روش‌های CPR سلامت مسافر تا زمان فرود هواپیما تامین کنند و حتی در بعضی مواقع شرایطی رخ داده است که مهمانداران هواپیما در طول پرواز نوزاد یک مسافر را به دنیا آورده اند.

 

 

مقاطع تحصیلی در رشته مهمانداری هواپیما

افرادی که قصد دارند در آینده، حرفه مهمانداری هواپیما را دنبال کنند باید مدرک دوره مهمانداری هواپیما را از یک موسسه معتبر اخذ کنند. یکی از بهترین دوره‌های مهمانداری هواپیما دوره‌های کوتاه‌مدت صدور گواهینامه است. معمولا شرکت‌های هواپیمایی، آکادمی‌ها و کالج‌ها دوره‌های کوتاه‌مدت مهمانداری هواپیما را برای علاقه‌مندان به حرفه مهمانداری هواپیما برگزار می‌کنند. شرکت در این دوره‌ها منجر به اخذ یک گواهینامه معتبر مهمانداری هواپیما می‌شود. مدت زمان تحصیل در این دوره‌ها معمولا بین ۳ تا ۹ ماه است. در طول این دوره داوطلبان با مباحث ابتدایی و اساسی مهمانداری هواپیما آشنا می‌شوند.

 

در ابتدا دانشجویان نحوه رفتار با مسافرین را می‌آموزند و یاد می‌گیرند که چگونه با مسافران ارتباط برقرار کنند و به سوالات و مشکلات آنان پاسخ مناسب دهند. نحوه برقراری ارتباط با مسافران جزء مهم‌ترین مباحث درسی دوره مهمانداری هواپیما محسوب می‌شود. آموزش کمک‌های اولیه در این دوره ارائه می‌شود. یادگیری کمک های اولیه بسیار مهم و ضروری است. یک مهماندار باید بتواند در مواقع اضطراری و بحرانی به مسافران کمک رسانی کند. برای مثال ممکن است برخی از مسافران در زمان پرواز دچار مشکل تنفسی شوند. مهمانداران باید بتوانند در صورت نیاز به این افراد کمک کنند.

 

در این دوره دانشجویان با فضای داخلی هواپیما‌های مختلف آشنایی پیدا می‌کنند؛ زیرا مهمانداران باید با هر یک از بخش‌های هواپیما آشنایی داشته باشند. یادگیری اصول ایمنی یکی از مهم‌ترین واحدهای درسی دوره مهمانداری هواپیما است؛ زیرا یک مهماندار باید به خوبی بر اصول ایمنی هواپیما تسلط داشته باشد و اطمینان حاصل کند که مسافران این اصول و نکات ایمنی را رعایت می‌کنند. دوره مهمانداری هواپیما علاوه‌بر دورس نظری، دارای دروس عملی است. در دوره‌های عملی دانشجویان با نحوه پاسخ به شرایط اضطراری مانند تخلیه سریع هواپیما، اطفاء حریق و مسائلی از این قبیل آشنا می‌شوند.

 

 

 

مقطع کاردانی مهمانداری هواپیما

یکی‌ از دوره‌های آموزشی مهمانداری هواپیما دوره کاردانی است. دوره کاردانی مهمانداری هواپیما معمولا در کالج‌ها و دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. در اکثر کالج‌ها و دانشگاه‌ها دوره کاردانی مهمانداری هواپیما یک دوره دو ساله است. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم هستند می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند. در مقطع کاردانی دانشجویان با مباحث مربوط به حرفه مهمانداری هواپیما آشنا می‌شوند. این دوره شامل واحد‌های درسی نظری و عملی است.

 

  1. در دروس نظری دانشجویان با مسائل و مفاهیم تئوری مهمانداری هواپیما آشنا می‌شوند. آن‌ها کدهای هواپیما را یاد می‌گیرند و با انواع هواپیما‌های مسافربری، باربری و… آشنایی پیدا می‌کنند.
  2. دروس عملی مهارت‌های حرفه‌ای مهمانداران را گسترش می‌دهند. دروس عملی به دانشجویان آموزش می‌دهند که در شرایط معمول و غیرمعمول چگونه رفتار کنند.

 

برای مثال در این دوره‌ها دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه در مواقع اضطراری مسافران را کنترل کنند، چگونه در هنگام فرود اضطراری از مسافران مراقبت کنند و یا چگونه در مدت زمانی کوتاه هواپیما را تخلیه کنند. آموزش کمک‌های اولیه هم شامل دوره‌های نظری و هم شامل دوره‌های عملی است. در دوره‌های نظری دانشجویان با انواع بیماری‌ها و روش های درمان آن ها آشنا می‌شوند و در دوره‌های عملی این دانش را پیاده‌سازی می‌کنند. برای مثال در دوره عملی کمک‌های اولیه، دانشجویان با نحوه احیای قلبی (CPR) آشنا می‌شوند.

 

 

در برخی از دانشگاه‌ها یا کالج‌ها برای دانشجویان مهمانداری هواپیما، دوره زبان‌های خارجی برگزار می‌شود. مسلط بودن به زبان‌های خارجی برای مهمانداران هواپیما یک مزیت محسوب می‌شود؛ بنابرای دانشجویان مهمانداری هواپیما می‌توانند در صورت تمایل در دوره زبان‌های خارجی شرکت کنند.

 

 

 

 

 

 

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

آموزشگاه زبان هلندی اصفهان

 

 




Scroll to Top