اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

دسته: آلمانی

رشته مامایی در آلمان

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

 

 

یکی از رشته‌های تخصصی پرستاری، مامایی است که با هدف مراقبت در دروان بارداری، زایمان، دوره پس از زایمان و سلامت زنان آموزش داده می‌شود.

ماما مراقبت‌های پزشکی ضروری مربوط به زنان را انجام داده و معمولا در ارائه مراقبت در دوران بارداری و زایمان تخصص دارد. ماماها در واقع پرستاران حرفه‌ای هستند که پیش از دریافت مجوز در این زمینه، تحت آموزش و تعالیم ضروری قرار می‌گیرند.

 

 

 

ماماها می‌توانند در مکان‌های مختلفی مانند بیمارستان‌های عمومی و بیمارستان‌های ویژه جراحی و در مطب پزشکان دیگر به کار مشغول شوند.

 

همچنین ممکن است ماماها در ارتش و یا موسسه‌های دولتی از فرصت‌های شغلی بهره‌مند شوند. اگرچه جهت کسب تخصص در مامایی به سال‌ها آموزش نیاز می‌باشد، این رشته برای افرادی که به زایمان و سلامت زنان علاقه دارند بسیار مفید و رضایت‌بخش است.

 

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

تحصیل مامایی در آلمان

 

شرایط تحصیل مامایی در آلمان

مسیر تحصیل  در زمینه مامایی در آلمان مشابه مسیر تحصیل پرستاری در آلمان است ولی به آموزش و تحصیلات اضافی نیاز دارد تا افراد به منظور ارائه خدمات و مراقبت‌های مربوط به مامایی آمادگی لازم را کسب کنند.

برای تحصیل و اشتغال در زمینه مامایی، شخص در ابتدا بایستی مدرک کارشناسی علوم پایه در پرستاری را اخذ کرده باشد، اگرچه امکان دارد پذیرش افرادی که به عنوان پرستار ثبت شده‌اند در برخی از موارد بدون نیاز به مدرک کارشناسی نیز امکان‌پذیر باشد.

 

 

 

به همین ترتیب، ممکن است پذیرش افراد دارای مدرک کارشناسی که هنوز به عنوان پرستار ثبت نشده‌اند نیز در برخی از برنامه‌های تحصیل در آلمان مورد قبول واقع شود.

به طور کلی جهت تحصیل در رشته مامایی به مدرک کارشناسی علوم پایه در پرستاری و قبولی در آموزن RN نیاز می‌باشد. برنامه تحصیلی مامایی در حوزه تخصص پرستاری قرار می‌گیرد و معمولا پیش از ثبت نام به یک دوره یادگیری مراقبت‌های بالینی به این منظور نیاز می‌باشد.

مطالعات مامایی به یادگیری حوزه‌هایی مانند بارداری، زایمان و دوره پس از زایمان تاکید دارد. ماما بایستی به نیازهای زنان در این دوره توجه ویژه‌ای  داشته باشد و به این منظور در بیشتر کلاس‌ها به تحقیقات و مطالعات گسترده نیاز است.

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

نحوه تحصیل مامایی در آلمان

متقاضیان رشته مامایی بایستی یک دوره سه ساله آموزشی را در دانشکده‌های مامایی وابسته به بیمارستان‌ها تکمیل کنند. علاوه بر آموزش نظری، دانشجویان در بخش زایمان بیمارستان، کلینیک‌های کودکان و اتاق عمل تجربه کاربردی مورد نیاز را نیز فرا می‌گیرند.

از سال 2020، دانشجویان پس از تکمیل برنامه آموزشی موفق به اخد مدرک کارشناسی می‌شوند. در این صورت دانشجویان به کسب مدرک ورودی دانشگاه یا کالج فنی نیاز دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرایط اشتغال به کار مامایی در آلمان

 

بعد از اتمام تحصیلات در رشته مامایی، برای فعالیت حرفه‌ای به عنوان ماما، حصول مجوز از طریق شورای صدور گواهینامه مامایی الزامی است. معمولاً برای حفظ و تجدید این مجوز، نیاز به ارائه مدارک و پیروی از مقررات و معیارهای مشخصی در نظر گرفته می‌شود. فرایند تجدید مجوز معمولاً هر پنج سال یک بار صورت می‌گیرد. باید توجه داشت که شرایط مورد نیاز برای کسب مجوز و اشتغال به کار مامایی در هر ایالت ممکن است متفاوت باشد و بر اساس قوانین و مقررات مربوطه تعیین شود.

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

 

درآمد رشته مامایی در آلمان

براساس ارزیابی اداره آمار کار آلمان، میانگین درآمد سالیانه ماماها در سال 2017 تقریباً 95000 یورو بوده است. همچنین در آینده نزدیک، افزایش قابل توجهی در فرصت‌های شغلی در حوزه مامایی پیش‌بینی می‌شود. انتظار می‌رود بین سال‌های 2016 و 2026، میزان اشتغال در رشته مامایی تا 31 درصد افزایش یابد. این نشان می‌دهد که زمینه‌ی شغلی ماماها در دهه‌ای که در حال حاضر هستیم، به طور قابل توجهی رونق خواهد یافت.

دانشگاه‌های آلمان مطابق با تغییرات فعلی در روند آموزش مامایی، در حال گسترش برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی خود می‌باشد. ماماهایی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، دانش نظری و مهارت‌های عملی را به عنوان متخصص کسب می‌کنند.

 

 

 

برنامه آموزشی در این رشته مطابق با قانون بازنگری شده در رشته مامایی که از 1 ژانویه 2020 به اجرا گذاشته شده ، تنظیم و تدوین شده است.

برنامه تحصیلی کارشناسی مامایی برای دانشگاه‌های آلمان، در دانشگاه فورت‌وانگن با همکاری دانشکده مامایی (DAA) در لار، آکادمی بهداشت و پرستاری از بیمارستان شوارتز والد-بار (Schwarzwald-Baar-Klinikum) در ویلینگن-شونینگن و آکادمی مامایی South-west (Hebammen Akademie Südwest gGmbH) در فرایبورگ ارائه می‌شود.

از سال تحصیلی 2021/22 در ترم زمستان، کسب مجوز و مدرک کارشناسی مامایی در دانشگاه‌های آلمان تنها در 7 ترم امکان‌پذیر است. این مدرک به فارغ‌التحصیلان این فرصت را می‌دهد که به عنوان ماما در آلمان و در سطح بین‌المللی به کار مشغول شوند. پس از فارغ‌التحصیلی، ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا اشتغال در زمینه پژوهش یا تدریس امکان‌پذیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

♦ آموزشگاه آموزش زبان آلمانی اصفهان ♦

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

آموزشگاه زبان آلمانی اصفهان

 

 

 




Scroll to Top