اصفهان , خیابان توحید میانی , نزدیک چهارراه پلیس ، نبش کوچه 14 - 03136285448 - 03136251197

اسکان دانشجویی و خوابگاه در ایتالیا

اسکان دانشجویی و خوابگاه در ایتالیا

اسکان دانشجویی به چند شکل می تواند صورت پذیرد :


اسکان در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها
کم هزینه و مقرون به صرفه ترین راه اقامت در ایتالیا، استفاده از خوابگاه های وابسته به دانشگاه های این کشور می باشد. امکانات و خدمات مرسوم ارائه شده در این خوابگاه ها شامل بوفه، دستگاه سرو اتوماتیک غذا و مواد غذایی در تمام ساعات شبانه روز، سالن مطالعه، سالن کامپیوتر و اینترنت بی سیم، امکانات ورزشی و سرویس های جانبی، نظیر رختشورخانه، پتو و انبارو سایر موارد ضروری از جمله آنها است.

هزینه خوابگاه ها به دو صورت محاسبه می شود: با بورسیه و بدون بورسیه
چنانچه داوطلب بورسیه داشته باشد، هزینه اقامت در اتاق های تک نفره از حدود 150 تا 250 یورو در ماه، و اتاق های دو نفره برای هر نفر از 75 یورو تا 150 یورو در ماه متغیر می باشد.
چنانچه داوطلب بورسیه نداشته باشد، هزینه اقامت در اتاق های تک نفره از حدود 300 تا 400 یورو در ماه، و اتاق های دو نفره برای هر نفر از 200 یورو تا 300 یورو در ماه متغیر می باشد .

اسکان در خوابگاه های خصوصی دانشجویی
اینگونه اقامت گاه ها نسبت به خوابگاه های دولتی و وابسته به دانشگاه ها معمولا دارای هزینه بیشتری هستند. دانشجویان معمولا در اتاق های تک یا دو تخته آپارتمانی با سرویس های جانبی مشترک یا مستقل اقامت می کنند.
میانگین هزینه برای اقامت در اتاق دو تخته بین 250 تا 350 یورو و اتاق های تک نفره از 350 تا 500 یورو در ماه متغییر می باشند.

اسکان در سوئیت ها و آپارتمان های خصوصی
سوئیت های آپارتمانی از طریق آژانس های املاک و مستقلات در ایتالیا قابل جستجو بوده و معمولاً دارای کلیۀ امکانات رفاهی می باشند.

نرخ اجاره آپارتمان در شهرهای مختلف ایتالیا متفاوت و از حدود 400 یورو الی 1400 یورو در ماه متغییر است.

اسکان موقت
دانشجو در بدو ورود به ایتالیا تا قبل از اینکه اقامت او در خوابگاه مورد نظر قطعی شده و هماهنگی های لازم انجام گیرد، ممکن است لازم باشد برای مدت محدود در هتل ها یا سایر اقامت گاه های خصوصی اقامت داشته باشد. در این صورت به ازای روزهای اقامت دانشجویان در هتل ها برای یک اتاق یک نفره از شبی 30 تا 80 یورو به بالا هزینه اقامت متغیر می باشد




Scroll to Top